ЧАТ-ТЕМАЗа всичко
Започната от a_atanasov, 11 авг 2009 - 20:46:13
24115 мнения по тази тема
#23881
Публикувано 27 март 2021 - 23:32
Извинявайте, ама темата е малко защо да давам 100 лв за 12-годишно, като дядо вари същата ракия за без пари.
От моя опит понякога официалните сервизи излизат на сметка с всичките ум плюсове и недостатъци
От моя опит понякога официалните сервизи излизат на сметка с всичките ум плюсове и недостатъци
#23882
Публикувано 28 март 2021 - 01:16
Не е това темата. 12 годишното трудно може да мине за на дядо ракията. На дядо ракията за 100лв е вече по-сходно с темата.
Service a & b за по 1000лв са странна концепция и се чудя защо хората си го причиняват.
Все още нямам отговор. Дори наскоро мернах кола, на която не й беше сменена спирачната течност, но беше солидно таксувана в официален дилър сервиз (не е СС).
Service a & b за по 1000лв са странна концепция и се чудя защо хората си го причиняват.
Все още нямам отговор. Дори наскоро мернах кола, на която не й беше сменена спирачната течност, но беше солидно таксувана в официален дилър сервиз (не е СС).
#23883
Публикувано 28 март 2021 - 06:53
Еми като се спомена спирачна течност, скоро сменях в БМВ и ми взеха 35 лв. Та казвам понякога официалните не са лош избор. Проблемът на Балкан/ Силвър Стар е, че нямат конкуренция. Та открай време има все лоши отзиви за тях.
Този пост е редактиран от drjivago: 28 март 2021 - 06:54
#23884
Публикувано 28 март 2021 - 09:15
Наскоро мернах в една група нова кола закупена от С.С.,за смяна на масло на която не беше сменено маслото!След 7км.взета от С.С.собственика е решил да погледне нивото на маслото(Спринтер).Маслото е черно.След това си го източва и се вижда че малото е катран!После разправии,извинения и обещания...но кво прайм за повечето дето нямат щеки!?После новите мерцедеси били калпави!Не е това темата. 12 годишното трудно може да мине за на дядо ракията. На дядо ракията за 100лв е вече по-сходно с темата.
Service a & b за по 1000лв са странна концепция и се чудя защо хората си го причиняват.
Все още нямам отговор. Дори наскоро мернах кола, на която не й беше сменена спирачната течност, но беше солидно таксувана в официален дилър сервиз (не е СС).
По темата смятам че дилърските сервизи спекулират с доброто желание на собствениците които са откъснали сериозно перо от бюджета си да са сигурни в това че бебчето им се обслужва добре и могат да му вярват.
Всеки може да си сметне сам ако знае колко години смята да си кара "новия" автомобил и умножи по 500лв.надценка.След това да си помисли като пусне колата за продажба с 3000лв.примерно по-скъпо заради сервизната история кое ще натежи повече.Историята или високата цена.
#23885
Публикувано 28 март 2021 - 09:18
Българина на нищо не вярва и обикновено търси цена не качество.
#23886
Публикувано 28 март 2021 - 09:38
А пък тези като мен ,които ходят в СС и си плащат за уж качество ги правят на маймуни...Българина на нищо не вярва и обикновено търси цена не качество.
Нито е да ходиш в СС, нито да не ходиш...няма полезен ход все си излъган по един или друг начин
Изпратено от моят SM-A202F с помощта на Tapatalk
#23887
Публикувано 28 март 2021 - 09:39
Защо ли? Историята е доказала тази необходимост последните 30 години.Българина на нищо не вярва и обикновено търси цена не качество.
#23888
Публикувано 28 март 2021 - 10:42
Еми като се спомена спирачна течност, скоро сменях в БМВ и ми взеха 35 лв. Та казвам понякога официалните не са лош избор.
Провери все пак дали са ти я сменили. Продават се тестери, не са скъпи.
Българина на нищо не вярва и обикновено търси цена не качество.
Аз лично искам да вярвам, но доверието се гради трудно и се губи за секунди. Конкретно за себе си, търся качество, а не цена. Това прави намирането на доставчици на услуги огромно предизвикателство във всички сфери. Иначе много ми допадат тънките свалки с нежната част от екипа на някои конкретни дилъри. Редовно се задържам малко по-дълго като ходя за части. Във ВАГ дилърствата има прекалено много тестостерон, там освен че е скъпо, не е и приятно.
#23889
Публикувано 28 март 2021 - 10:48
Ми така си е, винаги има риск да не сменят нещо и да ти вземат парите. Всички сме чували за такива случки. Искрено се надявам тези практики да са изключения.
#23890
Публикувано 28 март 2021 - 16:07
Изобщо не е само българина.Българина на нищо не вярва и обикновено търси цена не качество.
Следващото е че никой не иска да му се подиграят на парите.
Аз лично винаги съм купувал скъпото и съм бягал от евтиното.
Като почнеш от дъвка,до жилище.
Много пъти обаче съм бил разочерован.
#23891
Публикувано 28 март 2021 - 16:12
Все едно аз съм го писалаИзобщо не е само българина.
Следващото е че никой не иска да му се подиграят на парите.
Аз лично винаги съм купувал скъпото и съм бягал от евтиното.
Като почнеш от дъвка,до жилище.
Много пъти обаче съм бил разочерован.
Изпратено от моят SM-A202F с помощта на Tapatalk
#23892
Публикувано 28 март 2021 - 22:31
#23893
Публикувано 29 март 2021 - 08:31
Изобщо не е само българина.
Следващото е че никой не иска да му се подиграят на парите.
Аз лично винаги съм купувал скъпото и съм бягал от евтиното.
Като почнеш от дъвка,до жилище.
Много пъти обаче съм бил разочерован.
За съжаление тук братле всичко е до възможност. Гаранция повечето хора искат да имат от скъпото, дали било за сигурност, дали за уют, за каквото и да е.
Въпроса е обаче, че не всички имат възможност.
Аз също съм от тези хора които нямат чак такава голяма финансова изгода.
За това в много от случайте има и от евтините неща, и честно да ти кажа, нямам спомен да съм имал някакви проблеми.
Пак казвам, и на мен ми се иска, но като няма как..
Колкото до майсторите, тук вече всеки гледа да те пре*бе. Айде да не е всеки, но едно 50% от "майсторите" винаги ще те нахакат, за тяхната изгода.
За това или само лично, или приятел. Това е.
#23894
Публикувано 29 март 2021 - 10:07
Какво са скъпо и евтино при поддръжка на автомобил?
Разликата между едно хубаво масло и гадно масло е нищожна като цена. Но хората обичат да си слагат "кастролчето", да плащат дебели цифри и да се чувстват вътрешно ок, нищо че си съсипват колите.
* това е потребителски мързел да се информира и логично бива поощряван от бизнеса. няма лошо и никой никого не лъже. Потребителите могат да направят аргументиран избор.
Разликата между хубави и гадни части по окачването: да речем че има и е трудно различима. Въпреки че съм купувал за Аудито вкл. и от Алиекспрес части, но след достатъчно проучване, които са били без пари и все още са брилянтни. А това са биалетки, които по нашите пътища ги кърши като солети. Да, конкретен и специфичен парт номер са, могат да се намерят по-евтино от най-евтините биалетки след всички отстъпки.
* това да речем, че не е потребителски мързел, а нежелание или невъзможност от страна на клиентите да се информират. Тогава е нормално да се монтират части, спрямо бюджета на клиента. Но после идва другия конфликт: това е една от 3те основни системи в колата, която освен собствените живот и здраве, поставя и тези на околните на риск. Ами пак не съм ок, но да речем че е ок.
Хубави и гадни части по мотора: те са очевидни в голямата им част. При съмнения: има оригинални и добри ОЕМи. Сервизите, които монтират боклуци не правят услуга на клиентите, не правят и на себе си. Негативен ефект върху имиджа им, не-покриване на клиентски очаквания, бла бла бла. Т.е. или взимат разумното решение да образоват клиентите си и да ги убедят, да монтират правилни компоненти, или имат право да не работят с клиенти, с които не им се работи.
* И малко по малко стигаме до отказа на сервизи да работят с части на клиента. Има резон. Има и клиенти, и клиенти.
Но няма универсален отговор. Клиентите са си виновни в повечето случая, понеже същите разсъждават "евтино" за всички параметри. После получават това, което очакват да получат (т.е. най-много ги е страх някой да не ги прецака, но накрая се оказват прецакани пак по един или друг начин, въпреки опасенията или по-скоро точно поради опасенията си). Някои му викат карма, за други е просто причинно-следствени връзки. А добре управляваните сервизи си подбират клиентите (да, напълно възможно е).
Съгласен за "майсторите", има определен процент от тях, които са си мизерници по всички показатели. Не искат да ти решат проблема, а да ти губят времето и парите. Съгласен, че трябва да си спечелите доверието и уважението като хора и после да мислите как да работите заедно. И като си спечелите уважението и доверието, вече си е работа на професионалистите, т.е. майсторите да разубеждават клиента от слагане на боклуци и "кърпежи". Там опитът си има също значение, не е само ентусиазъм, но идеалната комбинация е опит + желание за работа. Нещо което липсва в много такива бизнеси.
И се връщаме към дилъра: наличието на опит е под въпрос, но има техническа документация в големи количества и процеси. Ентусиазъм от страна на техническия екип липсва, ооо... много липсва при това. Контролира се с вътрешни процеси. Остават солидните ставки и наличието на оригинални компоненти. В някои случаи е ок, в други е чиста финансова разсипия.
И според мен, стандарните обслужвания са точно финансовата разсипия.
И какво става като се заобиколи процеса при дилъра: става смяна на спирачна течност за 35лв. през пробката на един апарат! (не се шегувам), стават смени на масло без смяна на масло, подмяна на помпи без подмяна на помпи и всякакви други митове и легенди, които не са митове и легенди.
{за гаранционни коли го разбирам, няма избор. мой приятел си правеше повторно обслужването след посещение на дилъра, да му е мирна главата. но... за коли излезли от гаранция... е това се опитвам да осмисля}
#23895
Публикувано 29 март 2021 - 10:52
Много правилно написано Браво.
Имам приятел който едно време си купи чисто нов бус Дукато 2008 година и отказа гаранцията точно поради причината, че подръжката в представителството излизаше много солено при условие че всеки месец сменяше масло 10к на месец се въртяха на буса.
В днешни дни буса е на над 1.400 000 км естествено без ремонти по мотора пенсиониран и преобразен на кемпер.
Каран само с една марка масло висок клас от самото начало.
12 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 12 гости, 0 анонимни