ЧАТ-ТЕМАЗа всичко
Started by a_atanasov, 11 Aug 2009 - 20:46:13
24115 replies to this topic
#23416
Posted 01 September 2019 - 08:32
Ето на съседа купето което няма никъде ръжда.
#23417
Posted 01 September 2019 - 10:18
Човек винаги може да сгреши, но случаят не е такъв...
Маздите от ранните 2000 до около 2010 са страшно податливи на ръжда. Тук не говорим за удари, а за лоша фабрична обработка на детайлите: едновременно структурни и козметични.
Т.е. Старите мазди от 90те ръждясваха нормално (даже трудно): визирам 626, 323. По Форд-ово време нещата леко са се объркали. Все още надеждни автомобили, но с доста икономии от важни процедури.
Теорията е, че автомобилите след 2012, в цялата им гама, вече са с подобрена антикорозионна защита.
Практиката показва, че дори CX5-ици, произведени в определени места, след 2 години на континентален климат, почват да пукат пуканки по задните калници (за начало).
А те си имат по някой друг завод тук-там... къде в Китай, Русия, Малайзия, Япония, Тайланд, Мексико... Последните 2 не правят CX5 конкретно, но идеята е ясна.
Мазда 3 и 6, производство след 2014 засега се държат добре и нямат признаци на ръжда.
Другото което ме изумява в Мазда и някои други производители в този клас е, че броните никога не са в същия цвят като купето. Винаги има някакъв нюанс разминаване. Да им се чуди човек далтонисти ли са... Но Като се качи човек в 3ката oт 2012-2013, като погледне тези много, но малки дисплеи, всеки с различен цвят подсветка, май май са си далтонисти хората.
Фейсово 203 купе някак си се кара зимата, но не е първи избор за дамска кола.
Отделно ще поддържаш Мерцедес, който ще бъде трошен ежедневно.
Е90... това е колата, с която съм се задържал най-дълго във времето. Нямам сериозни оплаквания, но тогава беше доста по-нова.
Ако се поддържа педантично, е прекрасен автомобил. Ако се занемари, има риск да те остави на пътя. Има малки детайлчета по нея, които чакат удобен момент да дефектират и да ти развалят кефа.
И... не мисля, че е удачна за дама.
Не знам до 8к дали можеш да вземеш Рав4. Щом е основно автомобил за къси разстояния, Рав-ката е здрава, висока (против тротоари, дупки и подобни бонус-точки-препятствия), непретенциозна и много удобна за товарене на битови неща. Не споменаваш нищо за автоматик, така че ръчка.
С една броня под картера, няма да я мислиш изобщо в лоши метео условия.
#23418
Posted 01 September 2019 - 12:42
Маздата която карах доста време беше 2004г.
Цвета на брониите не се е различавал по какъвто и да е начин от цвета на автомобила.Гледал съм и много чисто нови Мазди както в БГ шоуруми така и в чужбина.
Мазда дават 10г. гаранция на боята. Ако избие ръжда и не е пребоядисван детила ти го сменят
Edited by IIVVOO, 01 September 2019 - 12:48 .
#23419
Posted 01 September 2019 - 13:05
Уцелил си една от 10ина бройки, на която се е развалила поточната линия, когато са я потапяли във ваната
Загледай се внимателно в цвета на броните.
Мой приятел имаше две служебни 3ки от нови. Бяла и сива, и двете имаха леко разминаване,което се виждаше под определен ъгъл.
Загледай се внимателно в цвета на броните.
Мой приятел имаше две служебни 3ки от нови. Бяла и сива, и двете имаха леко разминаване,което се виждаше под определен ъгъл.
#23420
Posted 01 September 2019 - 13:26
Жената има има две основни желания при избор на следващия автомобил:
1) Ръчна трансмисия
2) Бензинов двигател
И смятам да се съобразя с нея. Сегашната и кола е 100кс, кара и clk-то от подписа и страшно и се кефи. Но тази кола, рано или късно - по скоро рано - е чао, просто 2те врати не са ми/ни функционални. Отделно не е 430, та да си го оставя за уиленда.
Момичето е добра шофьорка, кара уверено с главата си, за разлика от много нейни колежки/колеги участниците в движението. Усещам я, че се кефи на по пъргавите автомобили. Едно ТДИ и компания с чип, ще и хареса, но от гледна точка на дневния пробег от 6,7 км е безмислено да се говори за какъвто и да е дизел.
Маздата с 2ка двигател може би щеше да и прилегне перфектно, като динамика и управление, но прочетох тук-там за проблемите с ръждата и съответно, вече не е вариант. Просто мисълта че може да ръждяса на 2рата зима не е гот (за нея няма гараж).
За бензинов Рав бюджета е недостатъчен. Влизаме в графата за постна Гран Витара, но 2врата, което е неудобство.
1) Ръчна трансмисия
2) Бензинов двигател
И смятам да се съобразя с нея. Сегашната и кола е 100кс, кара и clk-то от подписа и страшно и се кефи. Но тази кола, рано или късно - по скоро рано - е чао, просто 2те врати не са ми/ни функционални. Отделно не е 430, та да си го оставя за уиленда.
Момичето е добра шофьорка, кара уверено с главата си, за разлика от много нейни колежки/колеги участниците в движението. Усещам я, че се кефи на по пъргавите автомобили. Едно ТДИ и компания с чип, ще и хареса, но от гледна точка на дневния пробег от 6,7 км е безмислено да се говори за какъвто и да е дизел.
Маздата с 2ка двигател може би щеше да и прилегне перфектно, като динамика и управление, но прочетох тук-там за проблемите с ръждата и съответно, вече не е вариант. Просто мисълта че може да ръждяса на 2рата зима не е гот (за нея няма гараж).
За бензинов Рав бюджета е недостатъчен. Влизаме в графата за постна Гран Витара, но 2врата, което е неудобство.
#23421
Posted 01 September 2019 - 13:28
Аз лично не бих вземал на жена ми малка колица, колкото и да реве, че иска. След като ще се вози най-важното в живота ми (жена и деца) няма как да я натоваря в консерва. Една w211 ще е оптимално според мен и са много леки за каране и паркиране (разбира се с парксензори).
Японките са здрави, но много големи кашкавали в ламарините. От тях бих вземал митсубиши, корави двигателчета имат.
Японките са здрави, но много големи кашкавали в ламарините. От тях бих вземал митсубиши, корави двигателчета имат.
#23422
Posted 01 September 2019 - 13:36
Има RAV-ки за 10к. Аз се оглеждах по едно време.
Нямам наблюдения над Витарата, не мисля че е лош избор също.
Нямам наблюдения над Витарата, не мисля че е лош избор също.
#23423
Posted 01 September 2019 - 13:38
211ка имам. Отделно ясно ни е, че за 8к читава няма да намеря. Голям и е, по нейни думи. Харесва садани и комбита, но от габаритите на А4/w203/E90.
Гледам до 8к има интересни Ауди-та. Включително и 2.0T модификации, но ми е тъмна Индия T/FSI. Пък и 200кс е излишно за нейните нужди.
Гледам до 8к има интересни Ауди-та. Включително и 2.0T модификации, но ми е тъмна Индия T/FSI. Пък и 200кс е излишно за нейните нужди.
#23424
Posted 01 September 2019 - 14:43
... Момичето е добра шофьорка... Усещам я, че се кефи на по пъргавите автомобили...
Бях решил да спра да пиша по този въпрос, за да не заприлича на агитация, но заради горното се включвам пак.
IMG_5025a.jpg 122.7K 7 downloads
Непреходен впечатляващ дизайн отвън и отвътре, бензинов двигател, 2.0 л, 150 к.с., ускорение 0-100 км/ч за 9 секунди,
разход на газ градско около 10 л/100, директно управление, стегнато поведение и динамика като на Focus.
Страхотно удоволствие от шофирането!
Продадох я на едно младо момче, което често ми благодари за колата, когато се чуваме. За една година навъртя повече от 30 000 км с кеф!
Качи жена си да покара такава тройка ... и после други коли с параметри от заданието!
Човек винаги може да сгреши, но случаят не е такъв...
Маздите от ранните 2000 до около 2010 са страшно податливи на ръжда...
Т.е. Старите мазди от 90те ръждясваха нормално (даже трудно): визирам 626, 323. По Форд-ово време нещата леко са се объркали....
Не грешиш в случая!
Mazda 3, 6 и 5 имат много голям проблем с ръждата при първото поколение (около 2002-2006 г.).
При фейслифта (около 2006 г.) оправят поцинковането и положението става като при другите марки.
В случая, обаче се визира 2009 г.
При кооперацията с Форд през този период много детайли по окачването, двигателите и електронните блокове
са еднакви с тези при Ford и VOLVO, които са по-евтини и това е добре при по-скъпи ремонти.
#23425
Posted 01 September 2019 - 15:31
Подкрепям. Малка кола +жена +дете само голяма и сигурна кола. На моята жена взех CLK автомат.Аз лично не бих вземал на жена ми малка колица, колкото и да реве, че иска. След като ще се вози най-важното в живота ми (жена и деца) няма как да я натоваря в консерва. Една w211 ще е оптимално според мен и са много леки за каране и паркиране (разбира се с парксензори).
Японките са здрави, но много големи кашкавали в ламарините. От тях бих вземал митсубиши, корави двигателчета имат.
Edited by barty, 01 September 2019 - 15:32 .
#23426
Posted 01 September 2019 - 17:09
Аудитата с TFSI / EA888 двигателя... това е деликатна територия.
Говорим за А3 само, 1.8 и 2.0, понеже по-горните не ти влизат в бюджета. По-малките мотори не искаш пък да ги имаш
Мисли и за Октавия, не само VRS-ите са с този мотор.
А3-ката във версия "комби" е един прекрасен автомобил, особено с 4х4. Единственият негатив е, че с големите мотори са по-ниски, но се преживява. Ако не ти е проблем това, си струва да огледаш.
Най-лошото, което може да се случи на този мотор, при разумен пробег, е да се наложи смяна на буталата. Първите версии на мотора, а в този бюджет вероятно ще е версия 1, имат проблем с дизайна на буталата. Купуват се Mahle-та с отстъпка и си става супер. Нямат грижи с блокове или глави. Като цяло аз съм много доволен от моторчето.
Хубавото е, че като има повечко екстри, става много лесна кола за допълнително персонализиране. А3ката на предно само е също адски проходима зимата и си е функционален автомобил.
Я да ти пусна мухата:
А/B200 Turbo!
Намират се в този бюджет. Като се изключат разни дреболии, са много приятни коли.
#23427
Posted 02 September 2019 - 10:39
Аз също щях да се включа с предложение за Б класа. 2008-2009 година вече трябва да се намират за тези пари. Супер кола за града, при нужда за извънградско също удоволствието го има. Вътре е тихо и се кара изключително лесно, и приятно.
Маздата също е добър вариант.
Основният проблем е ръждата, да, но ако не е нещо сериозно - има си майстори по ръждата, за 150-200лв ще я запечата за една петилетка.
Другият проблем, който никой не видях да споменава е, че са маслояди. Поне 6-цата от това поколение. И няма значение от двигателя. Достатъчно условие е да е бензинов. Ремонтът е в рамките на 800-1000лв. И се приключва. И, да, фордови са. Като вдигнеш предния капак и повъртиш няколко болта ще видиш, че са същите като на Фокус-а. Не мисля, че е особен проблем това и най-важното/значимо нещо.
Корави автомобили с приятна и стегната возия, не са изобщо капризни. В дългосрочен план е много добро решение. Поддръжката също не е нищо плашещо.
Шкодата за мен винаги е била и ще си остане скучна и постна кола, бюджетен Фолскваген, който Фолскваген също за моите очи идва леко дървен и нищо специално. Последните години има раздвижване, да. За мен поне е недостатъчно. Въпрос на вкус. Хората сме различни. Но пък са приятни и също надеждни коли (Шкодите).
Edited by Antoni_, 02 September 2019 - 10:40 .
"Ръката Му отдава всекиму - дължимото"
#23428
Posted 04 September 2019 - 20:21
Фейсово 203 купе някак си се кара зимата, но не е първи избор за дамска кола.
Толкова ли е зле зимата, дори с хубави гуми?
#23429
Posted 04 September 2019 - 20:50
Според мен е зле, но Praetorian може да каже повече като види поста.
#23430
Posted 04 September 2019 - 22:15
Толкова ли е зле зимата, дори с хубави гуми?
Аз нямах грижи зимата, а моята беше автомат. От гуми не съм пестил. Слагах нови Нокиан.
В най-голямата поледица, когато БМВ-тата бяха в канавките на Околовръстното аз си играех леко да я изкарвам от баланс и пак трудно ми се получаваше. С KDL една вечер се мъчихме да я въртим на един заснежен паркинг на Камбаните и колата беше повече стабилна, отколкото забавна.
Драмата бяха потеглянето и маневрите с ниска скорост в неутъпкан сняг. Колата спреше ли в 15 см сняг на двора и си оставаше там. На 70 см от паркоместото си съм закъсвал безнадеждно.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users