Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Проблем с климатика.Малко помощ от знаещите.


  • Please log in to reply
3 мнения по тази тема

#1 nizi190

nizi190

    Напреднал

  • Непотвърдени потребители
  • PipPipPip
  • 692 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сандански
  • Автомобил:
    190 , 2.5 D
    90 hp, 1990, grey
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 юли 2009 - 01:34

Колеги моля за малко помощ относно моя климатик в 190-то.Преди време се спука радятора(кондензатора) на климатика.Наложи се при заваряването да се изолират две от тръбичките му.Съответно се намаля и обема на работната част в кондензатора.Както и да е.
Скоро се спука маркуча за високото налягане на фреона(от компресора до кондензатора(налягането там стига до 30 атм.))Маркучите ги направихме като нови(това начинание направо ми взе здравето).
Та да си дойдем на въпросите.Климатика работи,но е малко по шумен спрямо преди това(изключвам всякъкви интервенции спрямо "майстора",колата без надзор не я оставям при такива хора).Може да е от това ,че сложихме един килограм фреон при положение,че сме изолирали малка част от кондензатора(маркучите са със същия размер).Мисла тия дни да махнем 100 грама.
Да обаче на духалките по средата където се мери темперетурата не пада под 15 градуса.Налягането на кондензатора достига по високи стойности при средни обороти-25-30 атм.(това при покой на автомобила и включена перка на климатика(външната)),а при ниското налягане(в радяторчето(не се сещам как точно му е името ) дето е в купето) атмосферите са 4(атм.).Консултирах се с друг "специалист" по климатични системи и той ми отговори че вариантите са три-фалшив фреон (R12-стария,който е забранен),не достатъчно охлаждане(задръстени радятори от буби и такива гадости или перката за кимаТока) и третото–предозиране с фреон.Да спомена,че климатика може би е поставян допълнително,въпреки че изглежда фабрично монтиран.
Друго-днес направих и малко експерименти.Докато работеше колата на 2300 об/мин(подпрях лостчето на педала)с включен климатик отпред поливах кондензатора с вода и резултатите бяха налице-вътре на духалките температурата падна до 6-7 градуса.Последва миене на двата радятора с обезмаслители-многократно.После установих,че перката работи с по слаби обороти,когато включва от командата на датчика,който се намира на дехидратора(там налягането е същото като в кондензатора) при 20 атм.Същата перка и подавам ток директно от акумолатора и е с двойно по високи обороти,направо ще литне.Помислих датъика да не би да е "сдал багажа",но от там е само командата и после в релето.Та пробвах с друго реле-греда.Почна се проследяване на кабелите и се натъкнах на някакъв реостат(на снимките) или нещо таков.Та продължих с пробите и оставих колата да работи на място(климатика отново бе включен).В момента в който включи перката да охлажда направих мост на тая джаджа и...алелуя-перка зацепи на яките обороти.Съответно много по-бързо изключи понеже охлажда по-бързо.Прекратих пробите и потънах в размисли.Каква е функцията на тва кафяво коп :18+ ле?Дали се е скапало?Не трябва ли като се включи компресора на климатика перката да заработи веднага и при нужда(при налягане (20 атм.) на кондензатора) да се вдигнат оборотите й? Прикачен файл  DSC01185.JPG   651,21K   39 Брой сваляния
Моля помагайте с всевъзможни отговори.
п.п. Има и още въпроси,ама вече блокирах,пък и е 2:30 през ноща спи ми се.

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  DSC01186.JPG   586,2K   30 Брой сваляния

  • 0
Публикувано изображение

Публикувано изображение

#2 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1243 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Публикувано 29 юли 2009 - 11:11

Колега - мото мнение- тва с запушването на кондензатора е огромна цигания,ама огромна.
Защо - дори колата ти да е италянка-демек кондензатора да е сметнат за жега като Бг ската - кондензаторите са почти без запас.
И сега иде запушване на 2 траби ... направо дет се вика си му е**л мамата.

Средни стоиности за мерц- 1,5 до 2,5 атмосвери я Изпарителя (тва дет е вътре в колата ) и наи много 22 аиде в 25 при огромна жега в кондензатора барабар с перка на слабата степен.
2 рата степен на перката е по скоро кат авариина отколкото да работи винаги-ако се позагрее мотора само перката го спасява от екстремни температури.
Сега си спестил от смяната на кондензатор ама така ако караш сам си видял накаде отива работата - пукат се маркучи , другия пат ще гъмне нещо друго.
По памет един кондензатор на НИСЕН например е каде 100-аиде 200лева да е така че сменяи .
Има едно друго нещо - ако че тия коли са правени едно време -едно време не са подозирали че температурите ще са по над 40 градуса през деня по тия географки ширини, като добавим че с времето кондензатора се замърсява и вече не топлотдава като нов ... бих ти препорачал да купиш вазможно наи големия дет пасва в твоита кола, питаи даже за моделите така наречените паралел флоу -тия модели с една и съща площ охлаждат повече.

Кат махнеш част от фреона (които няма начин да не е фалшив- 12 не се праиви и за да се заобиколи закона се прави заместител-тои не е 1 пък едно с 12 ката ) -ще се реши частично пробелма с налягането но пак с по малко фреон пак няма да слене температурата, трябва да смениш и ТРВ то но дори и да го направиш като цяло ще е куца система-все едно си сложил на мерц климатик за голф например.
Докат не е късно сложи си голям кондензатор и и си реши проблема -тва ми е мнението.
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E

#3 nizi190

nizi190

    Напреднал

  • Непотвърдени потребители
  • PipPipPip
  • 692 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сандански
  • Автомобил:
    190 , 2.5 D
    90 hp, 1990, grey
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 юли 2009 - 22:50

Първо не мисля че за тия 20 години(от както е колата) 2-5 градуса са от значени за площа на кондензатора(мое мнение-звучи ми като онзи колега дето беше решил да прави топлообменик за маслото на 250 Д мотор(без да се обижда колегата)).Все пак помниш лятото на 1994 какви жеги бяха,а тоя Мер е бил на 4-5 години само.Не вярвам швабата да не мисли за такъв кратък период от време.Второ тоя кондензатор в БС е 890 лева.Който не вярва нека провери лично.Ще му дам и вин-а за проверка.Та затова е тая цигания със заварка за 30-40 лева.Имаше някъкви кондензатори(май италиански) за по 350-400 кинта ама не ми вдъхваше доверие при вида му,ама айде.Трето и не последно- на бутилката на фреона си пишеше R12.Като е забранен от началото на 90-те не значи че не се произвежда по Китай и други такива държавици.Ако можеш да ми каже някой за какво е това реостатче(или там както се казва)дето съм го снимал.То между другото вече е в историята,понеже го премахнах и перката вече работи на пълна пара при 20 бара на кондензатора,но все пак искам да знам каква функция изпълнява.
Колега brpi, извинявам се за малко по острия тон,ако е прозвучало така,но тва с циганията ме подразни малко.Все пак карам Мерцедес на 20 години и не вярвам цената на тоя автомобил да е повече от три хилядарки(в най-добрия случай може би).Е няма да купя 1 кило алуминий за 1000 лева.Просто в Балкана да забравят.Все пак ти благодаря за отговора и разясняването по темата с "хладилника" ми :) .

п.п.Чакам за още предложения за подобряването за работата на климатика.
п.п. 2 В момента с почистените пити на радятора и кондензатора и с премахването на това реостатче работата на климатика се подобри и то не малко,но май искам под вола теле.
  • 0
Публикувано изображение

Публикувано изображение

#4 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1243 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Публикувано 31 юли 2009 - 14:06

Колега аз пиша тука не за да се заяждам или обиждам някои - искаш помощ -съответно изразяванм мнение.
От моя опит с авто климата- моита прогноза е че е въпрос на време да гръмне и нещо друго -ама ти си знаеш -все пак колата си е твоя.
По нататъка- освен в при дилара резрвни части за 201 има на поне още 50 места ако не и повече-аз съм изненадан че за 201 някои е ходил да проверява за части баш пак в Балакна.....


успехи
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни