Вакум помпата не спира да работи
Започната от a_atanasov, 11 юли 2009 - 07:54:10
11 мнения по тази тема
#1
Публикувано 11 юли 2009 - 07:54
Здравейте.
От известно време или се вманиачавам, или действително вакум помпата не спира да работи.
Странното за мен е, че я чувам как "работи/не работи" (като в оня виц ) на равни интервали от по около секунда.
Снощи бях на жичкаджия, който спомена нещо за някакъв датчик около парното, който включва вакум помпата.
Най-важното е, че локализирахме причинителя - включва се по този начин при пуснат вентилатор. При спряна вентилация не се чува нищо.
Ако се откачел този датчик нямало разлика, само дето няма да я чувам вакум-помпата.
Днес ще ида на друг майстор. По Мерцедеси.
От известно време или се вманиачавам, или действително вакум помпата не спира да работи.
Странното за мен е, че я чувам как "работи/не работи" (като в оня виц ) на равни интервали от по около секунда.
Снощи бях на жичкаджия, който спомена нещо за някакъв датчик около парното, който включва вакум помпата.
Най-важното е, че локализирахме причинителя - включва се по този начин при пуснат вентилатор. При спряна вентилация не се чува нищо.
Ако се откачел този датчик нямало разлика, само дето няма да я чувам вакум-помпата.
Днес ще ида на друг майстор. По Мерцедеси.
#2
Публикувано 11 юли 2009 - 12:44
Готово е.
#3
Публикувано 21 септември 2009 - 18:26
Малко да съживя темата.
След откачане на една жичка в багажника, вакум-помпата вече не дава проблема "работи-неработи".
Обаче.
В една друга тема споменах, че фаровете ми увяхват при каране на пета предавка. Отпускайки за миг газта, същите се съживят и си светят нормално. И така до след малко.
Неведоми са пътищата. Дали има връзка между двете теми.
Някой да светне лампата за какво е тази допълнителна жица, която кара вакум помпата да работи на пресекулки.
След откачане на една жичка в багажника, вакум-помпата вече не дава проблема "работи-неработи".
Обаче.
В една друга тема споменах, че фаровете ми увяхват при каране на пета предавка. Отпускайки за миг газта, същите се съживят и си светят нормално. И така до след малко.
Неведоми са пътищата. Дали има връзка между двете теми.
Някой да светне лампата за какво е тази допълнителна жица, която кара вакум помпата да работи на пресекулки.
#4
Публикувано 21 септември 2009 - 20:02
Лично на мене нещо не ми е ясно - вакуп помпа за кое......
Ако е за централното - тя няма нищо общо с парното ....
Ако е за централното - тя няма нищо общо с парното ....
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#5
Публикувано 21 септември 2009 - 20:59
Ако мога да го опиша с думи прости - бжжжжжж-чак, бжжжжжж-чак, бжжжжжж-чак, бжжжжжж-чак, така ми се чува да работи вакум-помпата, при това само когато работи вентилатора в купето. Майстора по МБ откачи една жица към въпросната помпа и вече не я чувам бжжжжжж-чак.Ако е за централното - тя няма нищо общо с парното ....
Като резултат, (или като внушение от което) фаровете ми играят нагоре-надолу. Надолу при натоварен мотор, изправят се като отпусна за миг газта.
Утре се надявам да щракна снимки на въпросната жица.
#7
Публикувано 22 септември 2009 - 16:22
Има си хас да не работи централното. В противен случай темата щеше да е - "Помощ! Откачих една жица и не ми работи централното"
#8
Публикувано 23 септември 2009 - 22:05
Не че нещо ама регулирането нивото на фаровете/рефлектора/ не е ли с вакуум от същата помпа в багажника и като се откачи въпросната помпа няма какво да държи рефлекторите фиксирани в определено положение/ниво/ и те се движат нагоре надолу спрямо инертността на автомобила.Същата тази помпа регулира клапите вътре за въздуха и парното/вентилатора/ в купето и се включва като си пуснеш вентилатора защото затваря или отваря клапи и регулира притока на въздух зададен от врътките на парното.Може и да не съм прав ама аз така си го обяснявам този твой феномен.
#9
Публикувано 23 септември 2009 - 22:29
Колега - огедаи си вакумната исталация + ел инсталацията която е за клатенето на фаровете. На твоита кола вакум помпа -електрическа иам САМО за централното .
Другия вакум се взима от колекторните тръби и за да стане нещо -някакво деиствие - се разпределя насам -натам с ел магнитни клапани .
Другия вакум се взима от колекторните тръби и за да стане нещо -някакво деиствие - се разпределя насам -натам с ел магнитни клапани .
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#10
Публикувано 24 септември 2009 - 21:08
Точно така е колега, както си го написал.Според мен проблема е че някъде е разхерметизирана системата и затова се включва помичката.Опитва се да подържа налягане респективно вакум.Не че нещо ама регулирането нивото на фаровете/рефлектора/ не е ли с вакуум от същата помпа в багажника и като се откачи въпросната помпа няма какво да държи рефлекторите фиксирани в определено положение/ниво/ и те се движат нагоре надолу спрямо инертността на автомобила.Същата тази помпа регулира клапите вътре за въздуха и парното/вентилатора/ в купето и се включва като си пуснеш вентилатора защото затваря или отваря клапи и регулира притока на въздух зададен от врътките на парното.Може и да не съм прав ама аз така си го обяснявам този твой феномен.
#11
Публикувано 11 юли 2010 - 21:45
Здравейте, аз имам подобен проблем, вакум помпата в багажника ми "работи / неработи" както е описал колегата и спира да работи когато пусна парно или климатроник. Проследих и видях, че проблемът идва от прозрачната вакумна тръбичка която излиза от въпросното вакумно моторче. От него излизат две тръбички жълта и прозрачна. Когато махнах прозрачната и сложих пръст в/у входа й към вакумното моторче то веднага спря. Извад : проблем с изправноста на прозрачната вакумна тръбичка. Някой може ли да даде схема на вакумните тръбички или да каже какво командват те и как да ги проследя. СА прозрачната стигнах до предната пасажерска седалка, проследих я до там, намира се заедно с ел. пакета прикрепен в пластмасово отделение от вътрешната страна по протежение на левия праг. Благодаря предварително.
#12
Публикувано 18 юли 2010 - 15:12
По тази тема много е писано, но като мине време се затлачва някъде. В един руски форум открих как се подменя вакуум-мембрана за парно/климатик. Та в този пост руснака пише следното: (по памет) централното, климатик/парно и фаровете се командват с вакуум/въздух, който се взема от входящия колектор. Помпата в багажника трябва да се включва само в случаите, когато трябва вакуум, а няма двигател (не работи). Точно този случай беше описал руснака - при включен климатик/вентилатор, даже и на нулево положение за вентилатора, ако помпата се включва, проблема е ясен - скъсана мембрана ва някоя от вакуум-задвижките. Аз така намерих една и я ремонтирах със силикон (идеята беше за временно, ама от половин година още не съм го сменял). Цялата трудност е в демонтажа/монтажа на тия мембрани - без сваляне на цялото табло може да се окаже голямо приключение.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни