Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Вакум помпата не спира да работи


  • Please log in to reply
11 мнения по тази тема

#1 a_atanasov

a_atanasov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1713 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:114445

Публикувано 11 юли 2009 - 07:54

Здравейте.
От известно време или се вманиачавам, или действително вакум помпата не спира да работи.
Странното за мен е, че я чувам как "работи/не работи" (като в оня виц :)) на равни интервали от по около секунда.
Снощи бях на жичкаджия, който спомена нещо за някакъв датчик около парното, който включва вакум помпата.
Най-важното е, че локализирахме причинителя - включва се по този начин при пуснат вентилатор. При спряна вентилация не се чува нищо.
Ако се откачел този датчик нямало разлика, само дето няма да я чувам вакум-помпата.
Днес ще ида на друг майстор. По Мерцедеси.
  • 0

#2 citystar_kn

citystar_kn

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 1 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кюстендил
  • Автомобил:
    S 320 - 2000г

Публикувано 11 юли 2009 - 12:44

Готово е.
  • 0

#3 a_atanasov

a_atanasov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1713 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:114445

Публикувано 21 септември 2009 - 18:26

Малко да съживя темата.

След откачане на една жичка в багажника, вакум-помпата вече не дава проблема "работи-неработи".

Обаче.
В една друга тема споменах, че фаровете ми увяхват при каране на пета предавка. Отпускайки за миг газта, същите се съживят и си светят нормално. И така до след малко.
Неведоми са пътищата. Дали има връзка между двете теми.

Някой да светне лампата за какво е тази допълнителна жица, която кара вакум помпата да работи на пресекулки.
  • 0

#4 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1243 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Публикувано 21 септември 2009 - 20:02

Лично на мене нещо не ми е ясно - вакуп помпа за кое......
Ако е за централното - тя няма нищо общо с парното ....
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E

#5 a_atanasov

a_atanasov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1713 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:114445

Публикувано 21 септември 2009 - 20:59

Ако е за централното - тя няма нищо общо с парното ....

Ако мога да го опиша с думи прости - бжжжжжж-чак, бжжжжжж-чак, бжжжжжж-чак, бжжжжжж-чак, така ми се чува да работи вакум-помпата, при това само когато работи вентилатора в купето. Майстора по МБ откачи една жица към въпросната помпа и вече не я чувам бжжжжжж-чак.
Като резултат, (или като внушение от което) фаровете ми играят нагоре-надолу. Надолу при натоварен мотор, изправят се като отпусна за миг газта.
Утре се надявам да щракна снимки на въпросната жица.
  • 0

#6 Рифела

Рифела

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 295 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 22 септември 2009 - 10:45

Ако говорим за вакум помпата,която е в багажника,няма никаква връзка с фаровете.А,като сте откачили тази жичка,централното работи ли?
  • 0
Публикувано изображение



Публикувано изображение

#7 a_atanasov

a_atanasov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1713 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:114445

Публикувано 22 септември 2009 - 16:22

Има си хас да не работи централното. В противен случай темата щеше да е - "Помощ! Откачих една жица и не ми работи централното"
:)
  • 0

#8 nikolai4eto

nikolai4eto

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 726 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W202 C 200 CDI 2000г T VITO 110 CDI 2000г CLC 203 220 CDI 2002г 143Hp

Публикувано 23 септември 2009 - 22:05

Не че нещо ама регулирането нивото на фаровете/рефлектора/ не е ли с вакуум от същата помпа в багажника и като се откачи въпросната помпа няма какво да държи рефлекторите фиксирани в определено положение/ниво/ и те се движат нагоре надолу спрямо инертността на автомобила.Същата тази помпа регулира клапите вътре за въздуха и парното/вентилатора/ в купето и се включва като си пуснеш вентилатора защото затваря или отваря клапи и регулира притока на въздух зададен от врътките на парното.Може и да не съм прав ама аз така си го обяснявам този твой феномен.
  • 0

#9 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1243 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Публикувано 23 септември 2009 - 22:29

Колега - огедаи си вакумната исталация + ел инсталацията която е за клатенето на фаровете. На твоита кола вакум помпа -електрическа иам САМО за централното .
Другия вакум се взима от колекторните тръби и за да стане нещо -някакво деиствие - се разпределя насам -натам с ел магнитни клапани .
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E

#10 JEMiliov

JEMiliov

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 12 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас

Публикувано 24 септември 2009 - 21:08

Не че нещо ама регулирането нивото на фаровете/рефлектора/ не е ли с вакуум от същата помпа в багажника и като се откачи въпросната помпа няма какво да държи рефлекторите фиксирани в определено положение/ниво/ и те се движат нагоре надолу спрямо инертността на автомобила.Същата тази помпа регулира клапите вътре за въздуха и парното/вентилатора/ в купето и се включва като си пуснеш вентилатора защото затваря или отваря клапи и регулира притока на въздух зададен от врътките на парното.Може и да не съм прав ама аз така си го обяснявам този твой феномен.

Точно така е колега, както си го написал.Според мен проблема е че някъде е разхерметизирана системата и затова се включва помичката.Опитва се да подържа налягане респективно вакум.
  • 0

#11 rapid

rapid

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 37 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 11 юли 2010 - 21:45

Здравейте, аз имам подобен проблем, вакум помпата в багажника ми "работи / неработи" както е описал колегата и спира да работи когато пусна парно или климатроник. Проследих и видях, че проблемът идва от прозрачната вакумна тръбичка която излиза от въпросното вакумно моторче. От него излизат две тръбички жълта и прозрачна. Когато махнах прозрачната и сложих пръст в/у входа й към вакумното моторче то веднага спря. Извад : проблем с изправноста на прозрачната вакумна тръбичка. Някой може ли да даде схема на вакумните тръбички или да каже какво командват те и как да ги проследя. СА прозрачната стигнах до предната пасажерска седалка, проследих я до там, намира се заедно с ел. пакета прикрепен в пластмасово отделение от вътрешната страна по протежение на левия праг. Благодаря предварително.
  • 0

#12 ikarlo

ikarlo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 105 Мнения:
  • Автомобил:
    W202, C180, 1995, Esprit (но никъде не пише), цвят "среднощна синева"

Публикувано 18 юли 2010 - 15:12

По тази тема много е писано, но като мине време се затлачва някъде. В един руски форум открих как се подменя вакуум-мембрана за парно/климатик. Та в този пост руснака пише следното: (по памет) централното, климатик/парно и фаровете се командват с вакуум/въздух, който се взема от входящия колектор. Помпата в багажника трябва да се включва само в случаите, когато трябва вакуум, а няма двигател (не работи). Точно този случай беше описал руснака - при включен климатик/вентилатор, даже и на нулево положение за вентилатора, ако помпата се включва, проблема е ясен - скъсана мембрана ва някоя от вакуум-задвижките. Аз така намерих една и я ремонтирах със силикон (идеята беше за временно, ама от половин година още не съм го сменял). Цялата трудност е в демонтажа/монтажа на тия мембрани - без сваляне на цялото табло може да се окаже голямо приключение.
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни