Продухай го и с компресор, след като го накиснеш в обезмаслител и измиеш - трябва да си сигурен че отдушника наистина "диша" - че през него минава въздух. В противен случай при запушен такъв - маслото започва да избива - най-често през предната семерина на диференциала и през уплътнението на ABS датчика ... и не само от там ... Не във всички случаи е възможно да се развие и свали отдушника докато диференциала е монтиран на задния мост - дано при теб да стане без нужда от допълнителни демонтажно монтажни дейности
Диференциален въпрос
Започната от cooler, 06 юли 2009 - 11:08:43
123 мнения по тази тема
#76
Публикувано 01 февруари 2017 - 22:58
#77
Публикувано 02 август 2017 - 14:22
Здравейте отново колеги
На първо място искам да благодаря на всички, които дават своите съвети от опит и познания на такива като нас, които се сблъскваме с неща и вървим по път, който вие вече сте изминали Винаги има какво човек да прочете и научи тук, което да му помогне с някои типични "болежки" на колата. Аз пиша отново в тази тема, за да разкажа какво се случи с моя диференциален въпрос. Мина се - не мина време и ето, че и този диф, който сложих с предавателно число 3.92 сдаде багажа - оказа се с огромен луфт и при превключване на предавките, както и при отпускане на съединителя колата направо се раздрусваше, отделно започна да вие доволно. И започнах отново да търся диференциал, но реших да си е както оригиналния с 3.67. Намерих такъв и го сложих, като за разлика от предния път отидох при свестен майстор, който си работи само Бенц - Данчо от Горна Баня (не знам дали сте го чували). Направиха ми всичко както трябва - сменихме маслото, като сложихме оригинално по 235.0 - 85W90, профилактираха отдушника. Преди да сменим маслото в дифа имаше от старото, като ми направи впечатление, че е доста чисто, а и човекът, от който го взех е точен. Така си и тръгнах и подкарах по околовръстното към Дружба. Направи ми впечатление, че отдолу се чуват абсолютно същите шумове, както с първия ми диференциал с 3.67 - на трета предавка се чува един много неприятен гърлен механичен звук, а вече на четвърта и пета - здраво свирене и колкото повече давам газ - толкова повече свири (нарочно пиша свирене, защото ми наподобява такъв звука, може и да е виене, но всеки сблъскал се съм сигурен, че ме разбира) Обадих се на човека, от който го купих и ми каза, че той не е имал никакви проблеми и че ако е бил виещ е нямало да се занимава да го продава за 80 лв., а просто щял да го изхвърли и аз му вярвам. Каза ми, че щом имам същите симптоми като с моя диф с 3.67 може проблемът да е на друго място, а не точно самият диф.
Вече сериозно се затормозих с този проблем, а ни чака и път за море (вече и с бебе) и не знам какво да правя. Навремето един майстор го сваля кардана и го носи за баланс и смяна на висящ лагер и там мисля, че ми сложиха лагер - менте, защото първо казаха, че нямат такъв лагер за 124 купе 1994, а после уж намериха от някъде. Какви други причини може да има според вас да знам на какво евентуално може да се обърне внимание, че другата седмица пак ще ходя при Данчо да видим лагера, който някак ми се иска да сменя с оригинален ведно с гумения тампон за него. Има и някаква центрираща втулка, която е доста скъпа и не знам каква и е функцията.
Извинявайте за обстоятелствеността, но ми се искаше да опиша проблема подробно. Благодаря на всички отзовали се
#78
Публикувано 02 август 2017 - 17:16
Такова виене(свирене) се получава точно от лагера както и луфт между предавките. Луфт при рязко пускане или рязко подаване на газ също(може да се чува и като удар).
#79
Публикувано 02 август 2017 - 21:09
Да, сега това, което беше като удар при рязко пускане и подаване го няма, защото този диф има съвсем минимален луфт, но свиренето е ужасно. По принцип ако колата се кара така, в смисъл такъв свиренето ако е от лагера, може ли по някакъв начин да увреди дифа ? Както и самите шлици на кардана - ако като са го сваляли, там преди бая време беше, и не са напаснати както трябва, ако ги напаснем след смяната на лагера, ще се оправи ли положението или си остава трайно?
#80
Публикувано 03 август 2017 - 07:48
Данчо е коректен и много стар в занаята ,като му закараш колата ,той ще я чуе и ще ти каже от къде идва звука. Принципно виенето може да е и от скоростната кутия и от дифа и от висящия лагер ,а принципно и от лагер на главина ,но там се хваща много лесно.
Малко ме съмнява ниската цена ,за която си закупил този иначе рядък диф ,дано да не е от него...
Чакаме развитие ,като минеш през Данчо пиши какво е установил...
NO PAIN - NO GAIN!
#81
Публикувано 03 август 2017 - 11:39
Разбира се - като отида и свършим работа, ще напиша тук какво е установено. Иначе ниската цена - на първо място го купих от едно село в Русенска област през ОЛХ, на човека му беше изгорял комутатора и съответно се беше отказал да я поддържа повече. Обясни ми, че я е карал 100 хил. километра, като при закупуването е обслужил всички масла и не е имал де факто проблеми с тази част на автомобила. То и да си кажем откровено това са части на по 23-25 години вече и една цена от 350 лв. (има един такъв дето се продава) без документ и само на думите "абе ще ти свърши работа" ми звучи абсурдно. Лагер на главина не е. Мислех си дали може един диф, който е престоял и не е ескплоатиран просто от седенето да се прецака, но не знам. Остава ми надеждата да е висящия лагер.
#82
Публикувано 03 август 2017 - 12:37
От седене може да започне да вие.Със сигурност.Много са капризни.
#83
Публикувано 03 август 2017 - 14:38
Е, то предполагам е постоял известно време, ако е така значи май оправия няма да има
#84
Публикувано 03 август 2017 - 22:55
Ако опорния лагер е менте - обикновено Мале или Феби - се чува като тролей - ето така
Кардана си има заводски белязки - няма как да се объркат (едната чертичка да се пада помежду двете отсрещни) - освен ако не сте го пребалансирали в друга позиция на частите една спрямо друга - там като сте го носили на баланс
#85
Публикувано 03 август 2017 - 23:54
Евалата, bat_lambo надявах се да се появиш, братле Точно този свирещ звук се чува, на 2 хиляди оборота като връщам газта, а по околовръстното като дадох повече газ - до 120, се чуваше и като натисках газта. На трета като съм и отпусна леко пък е един гърлен, като ручене такъв. Но твоето сравнение с тролей е перфектно Не знам какво направиха там като го носихме - аз просто отидох с майстора за компания, беше на Симеоновско шосе. Той им го даде и после го върнаха "готов". Някои майстори не обръщат внимание на определени дребни детайли, които са важни при мерцедеси и особено при 124-ки, моя майстор все вика накрая "абе карай го тоя дръгел и тва е", затова и отидох при Данчо в крайна сметка. А тези центриращи втулки каква им е точно ролята, трябва ли и тях да сменя заедно с висящия лагер профилактично и имайки предвид годините или ако са здрави не се пипат? Благодаря на всички вас, които намирате време да споделите съвет и мнение
#86
Публикувано 04 август 2017 - 07:11
Първо започни от опорния лагер. Както казахме избягваш Febi и Mahle, защото вероятността да удариш на менте е над 80-90%. Гумената им опора бива, но лагера вътре е от 50 стотинки и не става за нищо. Може да се купи отделно гумата и отделно хубав лагер по размер - нещо на FAG или SKF и така да се монтират. Опорен лагер слагах на скоро на SWAG на един приятел, до тук има само позитивни отзиви за него, но за съжаление колата е карана само 400-500 км. след смяната и не мога да гарантирам, че е истински. Ако говориш за центриращите втулки на двете парчета на кардана - аз такива разбити не съм виждал. Ако имаш вибрации някакви, тогава може да мислиш за тяхната подмяна (те не са никак евтини между другото) Но имай в предвид, че вибрации може да има и от скъсана гума на опорния лагер, заминал балансьор, кофти гумени карета по кардана, неправилно зацепен кардан и т.н. .... Като за начало почни от лагера, за да прецениш колко от останалите шумове са от диференциала и дали те устройва да караш с него
#87
Публикувано 04 август 2017 - 09:44
Bat_lambo, напълно си прав ще сменя този лагер, като ще взема оригинален лагер и гума, за да съм сигурен, че с кардана всичко е наред и вече ако остане някакъв шум, поне ще знам, че със сигурност идва от диференциала и ще си карам така, че то с тия дифове някак няма шанс май на сто процента да е всичко наред. Накрая ще се ядосам и ще си събера пари за нов, стига да не е 5 хил. лв. разбира се А има ли шанс и този гърленият шум на трета, и свиренето, т.е. и двата вида шумове, които се появяват - да са причинени от лагера?? Поздрави и успешен ден на майстора
#88
Публикувано 04 август 2017 - 12:08
Еми няма как да разберем - трябва да го смениш и тогава ще узнаем със сигурност кое е било от него и кое не. За ниските тонове тип гърлено хъркане малко се съмнявам да са от него, но то ще си покаже след смяната
#89
Публикувано 04 август 2017 - 13:31
Днес поръчаха нещата, голяма цифомания пада и дано си заслужава оригиналното пред SWAG и т.н. Ще пиша след смяната как са нещата
Съществува ли добавка, която мога да сложа на дифа ако има шумове след това, които да си от него - поне да ги минимизирам? Данчо ми каза, че имало една много хубава, била скъпа, но се слагала само на шперове. Някакви идеи?
#90
Публикувано 04 август 2017 - 14:18
Сподели какво е казал Данчо.Днес поръчаха нещата, голяма цифомания пада и дано си заслужава оригиналното пред SWAG и т.н. Ще пиша след смяната как са нещата
Съществува ли добавка, която мога да сложа на дифа ако има шумове след това, които да си от него - поне да ги минимизирам? Данчо ми каза, че имало една много хубава, била скъпа, но се слагала само на шперове. Някакви идеи?
Аз навремето съм ползвал на Дуралюб пак по препоръка и нищо не се случи.
После ми бяха казали че има специална в Балкан Стар,но като се обадих ми отговориха,че вече не я предлагат отделно,а я слагали в маслото...
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни