Глезите ли си колата?
Започната от night, 19 сеп 2005 - 13:35:03
30 мнения по тази тема
#1
Публикувано 19 септември 2005 - 13:35
Я кажете сега, кой как си глези возилото...
Аз например я мия един път седмично, мотора веднъж на 3 месеца и т.н
Всяка година я пастирам задължително.
Понякога използвам и и разни там препарати за гумите...
Полудявам ако видя ръжда или нещо такова, но засега само един път открих и разбира се пребоядисах детайла
Мисля, че добрия външен вид на колата говори и за самия собственик, а в случая говорим за не каквато и да е кола , а за Мерцедес!
Вашето мнение какво е?
Аз например я мия един път седмично, мотора веднъж на 3 месеца и т.н
Всяка година я пастирам задължително.
Понякога използвам и и разни там препарати за гумите...
Полудявам ако видя ръжда или нещо такова, но засега само един път открих и разбира се пребоядисах детайла
Мисля, че добрия външен вид на колата говори и за самия собственик, а в случая говорим за не каквато и да е кола , а за Мерцедес!
Вашето мнение какво е?
The paradise we seek lies inside
#2
Публикувано 19 септември 2005 - 14:43
2 пъти в годината я полирам, мия я честичко...
Естествено, че не понасям ръждата и ако избие някъде веднага се пребоядисва... (и аз само един път имах ръжда по лявата вежда ама това е от предишния собственик...).
Естествено, че не понасям ръждата и ако избие някъде веднага се пребоядисва... (и аз само един път имах ръжда по лявата вежда ама това е от предишния собственик...).
#3
Публикувано 05 юни 2008 - 10:08
Колата е гледам повече и от мен си, мия си е 2-пъти седмично а двигателя го забърсвам от прахта с влажна кърпа и всичко пада, пастирал съм е лично 2 пъти но за съжеление ръчно нестава колкото повече търкаш толкова по голям ефект има но несъм машина. Кожата до момента небях е минавал цялосно, защото попадах на менте препарати от които побелаваше, но благодарение на Vladek които ме светна с препаратите кожата блести от чистота. За части да не говорим каквото се обади се взима ако не на моментта до края на седмицата ( макар да е рядко )
Мислих че ме е страх да летя! W140 колата мечтта
#4
Публикувано 05 юни 2008 - 10:27
Аз пък съм на другата крайност.Това е сериозно.
Двигателя не съм го мил никога.Вече 5 или 6 години не е баран и парцал вижда само около гърловината ако го олея с масло като го сменям.Цялата се мие се веднъж на месец ако съм на кеф или ако взема да я бъркам с друга понеже не й виждам цвета.Пастиране два-три пъти в годината,малко по-рядко от колкото я мия.
Части сменям ако пак съм на кеф или ми се занимава иначе така си кара.Вътре я чистя на три смени на пепелника а той се изхвърля когато неможе да се затваря вече и немога да включа на Р понеже ми пречи.Багажника се чисти ако ще слагам багаж да пътувам иначе е пълен с инструменти,стълби,кофи,хилти,бормашина...
Общо взето колата съм я прежалил и я ползвам като муле да върши работа и вече тотално като скапе ще се разчанти на чаркалъци и ще се направи както трябва и в гаража.Тогава ще си взема още една 123-ка пак за работа и по същия начин след около 10 години експлоатация и тя ще е в гаража до другата.След това вече незнам...все пак имам да мисля 15-тина годинки.
Двигателя не съм го мил никога.Вече 5 или 6 години не е баран и парцал вижда само около гърловината ако го олея с масло като го сменям.Цялата се мие се веднъж на месец ако съм на кеф или ако взема да я бъркам с друга понеже не й виждам цвета.Пастиране два-три пъти в годината,малко по-рядко от колкото я мия.
Части сменям ако пак съм на кеф или ми се занимава иначе така си кара.Вътре я чистя на три смени на пепелника а той се изхвърля когато неможе да се затваря вече и немога да включа на Р понеже ми пречи.Багажника се чисти ако ще слагам багаж да пътувам иначе е пълен с инструменти,стълби,кофи,хилти,бормашина...
Общо взето колата съм я прежалил и я ползвам като муле да върши работа и вече тотално като скапе ще се разчанти на чаркалъци и ще се направи както трябва и в гаража.Тогава ще си взема още една 123-ка пак за работа и по същия начин след около 10 години експлоатация и тя ще е в гаража до другата.След това вече незнам...все пак имам да мисля 15-тина годинки.
#5
Публикувано 05 юни 2008 - 11:09
Аз пък съм на другата крайност.Това е сериозно.
Двигателя не съм го мил никога.Вече 5 или 6 години не е баран и парцал вижда само около гърловината ако го олея с масло като го сменям.Цялата се мие се веднъж на месец ако съм на кеф или ако взема да я бъркам с друга понеже не й виждам цвета.Пастиране два-три пъти в годината,малко по-рядко от колкото я мия.
Части сменям ако пак съм на кеф или ми се занимава иначе така си кара.Вътре я чистя на три смени на пепелника а той се изхвърля когато неможе да се затваря вече и немога да включа на Р понеже ми пречи.Багажника се чисти ако ще слагам багаж да пътувам иначе е пълен с инструменти,стълби,кофи,хилти,бормашина...
Общо взето колата съм я прежалил и я ползвам като муле да върши работа и вече тотално като скапе ще се разчанти на чаркалъци и ще се направи както трябва и в гаража.Тогава ще си взема още една 123-ка пак за работа и по същия начин след около 10 години експлоатация и тя ще е в гаража до другата.След това вече незнам...все пак имам да мисля 15-тина годинки.
Браво майна,и аз съм така!..Кво глезене на колата,то вече не може да глезим жените и децата-ядем квото има и се гледаме по-ефтинко да е,забравихме кво е почиФка на хотел,ходим по къмпинги и квартири от 7-8лф. като клошарите, нови дрехи почти не си купуваме-доизносваме старите,щото сме намалили яденето и взеха старите(от преди 10-на г.) да ни стават пак...Та така,общо взето-глезотийте ги зарязахме отдавна..
"Марката е като живо същество-нейният авторитет расте или се уронва все повече с течение на времето..."
#6
Публикувано 05 юни 2008 - 12:37
абе какви сте мърльовци....аз я мия кога завали дъжд...мина през бензиностанция кадето е сухичко..оп с веро и бриша с парцаля...излизам пак на дъжда и то си го умие ....а няма да ви казвам че в нас на капчука се и къпя с дъждовна вода....когато завали съм свежарка
" самозадоволяването е за удоволствие-
еването за престиж"
#7
Публикувано 05 юни 2008 - 15:19
Колата е гледам повече и от мен си, мия си е 2-пъти седмично а двигателя го забърсвам от прахта с влажна кърпа и всичко пада, пастирал съм е лично 2 пъти но за съжеление ръчно нестава колкото повече търкаш толкова по голям ефект има но несъм машина. Кожата до момента небях е минавал цялосно, защото попадах на менте препарати от които побелаваше, но благодарение на Vladek които ме светна с препаратите кожата блести от чистота. За части да не говорим каквото се обади се взима ако не на моментта до края на седмицата ( макар да е рядко )
Абе извинявам се за офтопика, отдавна се каня да питам, но все си мислех, че става дума за правописна грешка - тук обаче е видно, че не е. Та въпроса ми е, това някякъв нов жаргон ли е, да се пише е вместо я или мода някаква? Редовно засичам такъв начин на писане в постовете на grosmaster и още един-двама човека. Не ме разбирайте погрешно, не се заяждам и не искам да засегна никого, просто най-обикновено любопитство. Дали някой ще обясни?
Marty
#8
Публикувано 05 юни 2008 - 15:23
Абе извинявам се за офтопика, отдавна се каня да питам, но все си мислех, че става дума за правописна грешка - тук обаче е видно, че не е. Та въпроса ми е, това някякъв нов жаргон ли е, да се пише е вместо я или мода някаква? Редовно засичам такъв начин на писане в постовете на grosmaster и още един-двама човека. Не ме разбирайте погрешно, не се заяждам и не искам да засегна никого, просто най-обикновено любопитство. Дали някой ще обясни?
У Пловдив е тъй
Само Вени се цепи от колектива ама нищо, после колектива колективно
Застраховки Каско и ГО - Тук!
Нашите мисли определят желанията ни, но само нашите действия показват това, което сме в действителност!
Отбор по футбол на Мерцедес - Бенц Клуб България - Тук!
Нашите мисли определят желанията ни, но само нашите действия показват това, което сме в действителност!
Отбор по футбол на Мерцедес - Бенц Клуб България - Тук!
#9
Публикувано 06 юни 2008 - 06:24
Моята кола ако избие ръжда на някои детайл я удрям и при застрахователя-на паркинг са я ударили и ...
Така ремонта излиза без пари, по-точно застрахователя плаща.
Вчера един ме запушил (паркирал като в София) и го отместих (така му се пада).После заведох щета при застрахователя и ще се оправи.Смятам,че е поучително и този когото подпрях няма да паркира вече така невнимателно и ще мисли и за другите,аз ще си оправя детайла,а застрахователя ще плати по-малко печалба, а министрите няма да правят далаверя (това щеше да е добре стига да е истина).
Та аз съм на принципа да се глезя аз, а не колата защото тя е средство.
Така ремонта излиза без пари, по-точно застрахователя плаща.
Вчера един ме запушил (паркирал като в София) и го отместих (така му се пада).После заведох щета при застрахователя и ще се оправи.Смятам,че е поучително и този когото подпрях няма да паркира вече така невнимателно и ще мисли и за другите,аз ще си оправя детайла,а застрахователя ще плати по-малко печалба, а министрите няма да правят далаверя (това щеше да е добре стига да е истина).
Та аз съм на принципа да се глезя аз, а не колата защото тя е средство.
#10
Публикувано 06 юни 2008 - 08:45
Аз на мойта вчера й купих един GPS Garmın Nuvı 205, та да знае къде е и да не се губи и да се прибира лесно вкъщи.
Също така й купих маркуч, бързи връзки, воден пистолет, четка с дръжка и автошампоан МаФра (с вакса), ама сама не ще да се мие, та й помагам. Предимно в събота или неделя. Трябва да е хубава, да се обръщат като мине.
За вътре съм купил едно шишенце с парфюм. Обмислям покупката на една мини-прахосмукачка.
И те така.
Също така й купих маркуч, бързи връзки, воден пистолет, четка с дръжка и автошампоан МаФра (с вакса), ама сама не ще да се мие, та й помагам. Предимно в събота или неделя. Трябва да е хубава, да се обръщат като мине.
За вътре съм купил едно шишенце с парфюм. Обмислям покупката на една мини-прахосмукачка.
И те така.
#11
Публикувано 06 юни 2008 - 09:16
Е нее бее!На мивка всяка седмица,но аз си я мия,защото винаги пръскат от 1см. в уплътненията на вратите,по ръбовете не прозорците,пръскат директно в джантите!Вътре лъщи,не давам прашинка да падне,ароматизара е тоз в кутийката с кустенурката и те така ....
#12
Публикувано 06 юни 2008 - 14:07
Ако ще си говорим за глезене на колата надали някой ще ме задмине!
-миене-цялостно през ден,два,или най-много три.
-смяна масло моторно(само синтетика 5/40) и филтри на 7-8000км.
-смяна масла на диф,хидравлика и скорости на 50 000км.(оригинални).
-смяна спир.течност всяка година.
-квото-щото се обади се сменява веднага.
-пръскане със силиконов спрей гумените уплътнения на вратите,на багажника и под предния капак през месец.
-мазане на таблото и чистене на целия интериор-веднъж седмично,или месечно-според мързела!))
-миене на двигател-на 3-4 месеца,или всеки месец(според времето).
-миене с пароструйка(винаги лично) на вътр.страна на джантите и окачването-става със залягане и търкаляне -веднъж месечно.
-минаване с препарат за хромирани и никелирани детайли-решетката,мерника,лайсни и лайснички-веднъж месечно.има голям ефект!
-повърхностно миене на тапицерията-веднъж месечно,или всеки ден-според зависи дали е изцапано.
-зареждане на гориво само с Ви-пауър дизел.
-пастиране-2 пъти годишно.
...хайде стига толкова,че ако се замисля ще има да пиша....!
по темата мисля,че монтиране на навигации,разни уредби,туби, хендс-фрита и прочие не трябва да се броят за глезене на колата-те с нищо не подпомагат,или подобряват работата и,както и не удължават живота и!това са глезотии за собственика!
-миене-цялостно през ден,два,или най-много три.
-смяна масло моторно(само синтетика 5/40) и филтри на 7-8000км.
-смяна масла на диф,хидравлика и скорости на 50 000км.(оригинални).
-смяна спир.течност всяка година.
-квото-щото се обади се сменява веднага.
-пръскане със силиконов спрей гумените уплътнения на вратите,на багажника и под предния капак през месец.
-мазане на таблото и чистене на целия интериор-веднъж седмично,или месечно-според мързела!))
-миене на двигател-на 3-4 месеца,или всеки месец(според времето).
-миене с пароструйка(винаги лично) на вътр.страна на джантите и окачването-става със залягане и търкаляне -веднъж месечно.
-минаване с препарат за хромирани и никелирани детайли-решетката,мерника,лайсни и лайснички-веднъж месечно.има голям ефект!
-повърхностно миене на тапицерията-веднъж месечно,или всеки ден-според зависи дали е изцапано.
-зареждане на гориво само с Ви-пауър дизел.
-пастиране-2 пъти годишно.
...хайде стига толкова,че ако се замисля ще има да пиша....!
по темата мисля,че монтиране на навигации,разни уредби,туби, хендс-фрита и прочие не трябва да се броят за глезене на колата-те с нищо не подпомагат,или подобряват работата и,както и не удължават живота и!това са глезотии за собственика!
#13
Публикувано 06 юни 2008 - 21:47
Мойта е винаги чиста и в дъжд не се кара, а зимата да не говорим, от това по-голямо глезене...
#14
Публикувано 06 юни 2008 - 23:08
Майничка,Гросче!!! Младо,готино момченце си,вземи си карай хубавата кола,щото ей така ще се изтърколи живота...Прави си кеф с нея и в дъжд и в пек -по всяко време,не си губи времето в таралясника(фордчето)само..Трябва малко повече да се уважава приказката за новите дрехи("Яж,пий и си носи новите дрехи...") Вади я от гаража и я настъпвай,щото след 3-4г.,с тия цени на бензините,не само че няма да ги караме,ами даже няма да можем и да ги припалваме от време на време!Мойта е винаги чиста и в дъжд не се кара, а зимата да не говорим, от това по-голямо глезене...
...Колкото до глезенето-с тоя недостиг на време,като гледам некои колеги по-горе къв списък са извадили за 'глезене' на колите си-това си е чиста проба-още една работа на половин работен ден(безвъзмездно) в услуга на колата си. В такива случай е задължително да се поясни,че правиш това за лично твое удоволствие и сигурност(и глезотия,естествено),щото иначе излиза,че сме роби и...на колите си.
"Новите дрехи",майна,не забравяй!!!
"Марката е като живо същество-нейният авторитет расте или се уронва все повече с течение на времето..."
#15
Публикувано 06 юни 2008 - 23:18
Ице, нямам бате никакво време тия дни, яко бачкане и почти не ми остава време за нея, пък камо ли да е карам
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни