Масло за автоматична скоростна кутия ???W124, 200Е, 91г., 4-скоростна кутия
Started by oldschool, 23 Jun 2009 - 19:28:34
9 replies to this topic
#1
Posted 23 June 2009 - 19:28
Здравейте. С риск да повторя някоя от темите бих желал да попитам какво масло е най-добре да сложа на автоматичната скоростна кутия на 124-ката 200Е, 91г., 4-ск. автомат. По принцип искам да сложа оригиналното масло на Мерцедес, но един майстор ми каза, че нямало нужда, то било направено за по-нови модели от моя и да съм сложил някое друго по-евтино. Аз не му повярвах напълно и реших да се консултирам с Вас. Все си мисля, че оригиналното е най-добро. Също така се чудя дали има нужда да сменям филтър и гарнитура, или не, защото в книжката пише, че НЕ се сменят, а само маслото, което ме навежда на мисълта, че може да е с металната цедка, която не се сменя. Чух противоречиви мнения по този въпрос, пък и като не съм разглабял кутията не мога да съм сигурен какво точно е. Ако някой е запознат със спецификациите на кутията на този модел, моля да помогне Ще съм му благодарен!
#2
Posted 23 June 2009 - 20:11
маслото само оригинално от БС на моя мерцедес така сложих първо някакво менте на кастрол ако не се лъжем автоматика едвам превклучваше и аз се поинтересувах от колеги във форума и всички ми препоръчаха оригинално от БС и аз лично съм доволен от това масло.Гарнитурата и филтъра се сменят задължителноЗдравейте. С риск да повторя някоя от темите бих желал да попитам какво масло е най-добре да сложа на автоматичната скоростна кутия на 124-ката 200Е, 91г., 4-ск. автомат. По принцип искам да сложа оригиналното масло на Мерцедес, но един майстор ми каза, че нямало нужда, то било направено за по-нови модели от моя и да съм сложил някое друго по-евтино. Аз не му повярвах напълно и реших да се консултирам с Вас. Все си мисля, че оригиналното е най-добро. Също така се чудя дали има нужда да сменям филтър и гарнитура, или не, защото в книжката пише, че НЕ се сменят, а само маслото, което ме навежда на мисълта, че може да е с металната цедка, която не се сменя. Чух противоречиви мнения по този въпрос, пък и като не съм разглабял кутията не мога да съм сигурен какво точно е. Ако някой е запознат със спецификациите на кутията на този модел, моля да помогне Ще съм му благодарен!
Автоморга-Мерцедес-0876/438-583
www.mercedes.mobile.bg
www.mercedes.mobile.bg
#3
Posted 24 June 2009 - 01:58
mari0, благодаря за съвета!!! Оригиналното си е оригинално, няма спор. Вече нямам и капка съмнение за маслото. Аз знам, че филтъра се сменя задължително ако е обикновен, заедно с гарнитурата, ама чух че някои модели са с метален, който не се сменял. Виж какво пише в книжката...
Аз го разбирам, че не трябва да се сменя. Ако някой го разбира по друг начин, моля да изкаже мнението си
P.S. Не твърдя, че не се сменя, не искам да пестя разходи. Просто искам да разбера каква е истината!
Аз го разбирам, че не трябва да се сменя. Ако някой го разбира по друг начин, моля да изкаже мнението си
P.S. Не твърдя, че не се сменя, не искам да пестя разходи. Просто искам да разбера каква е истината!
#4
Posted 27 June 2009 - 12:24
Ехооо...?
#5
Posted 27 June 2009 - 21:21
Очакваш някой да успори снимката?Ехооо...?
Предполагам на следващата стрраница пише и кога се сменя филтъра, не разбирам след като имаш документация, защо не си я качил на видно място цялата?
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#6
Posted 27 June 2009 - 21:26
mari0, благодаря за съвета!!! Оригиналното си е оригинално, няма спор. Вече нямам и капка съмнение за маслото. Аз знам, че филтъра се сменя задължително ако е обикновен, заедно с гарнитурата, ама чух че някои модели са с метален, който не се сменял. Виж какво пише в книжката...
Аз го разбирам, че не трябва да се сменя. Ако някой го разбира по друг начин, моля да изкаже мнението си
P.S. Не твърдя, че не се сменя, не искам да пестя разходи. Просто искам да разбера каква е истината!
Колега - сменяй всичко не си прави експерименти.Това е моя съвет.Поздрави.
#7
Posted 13 July 2009 - 09:59
Ми то филтъра си е метален да. Но се сменя и не е скъп. Аз на SWAG комплкет с гарнитурата 27 левчета мисля платих.
А за маслото карам на ELF и си е пушка ...
А за маслото карам на ELF и си е пушка ...
#8
Posted 20 August 2009 - 08:26
Имам инфо,че оригиналното масло в БС е FUCHS.Аз слагам на автомата и на двг-то и съм много доволен,а цената е впъти по-ниска от тази в туба от БС.
#9
Posted 01 September 2009 - 18:07
Здравейте колеги,
Лично аз съм сменял масла на повечко мерцедеси. За кутиите 722.4 от по-старите най-добре е минерално масло, синтетиката не е сериозен проблем. Ще кажете защо. В нас имам една книжка за скоростни кутии около 900 страници и е издадена 2008, разбира се не е на бг. Та там четох че избора на масло зависи от материала от който са направени фрикционите (не говоря за стоманата) Та предвид годините на 722.3 и 722.4 си мисля че не е редно да се налива синтетика ако не са сменени фрикционите. Относно филтъра ограденото каре е за коли които са подложени на големи натоварвания и при тях може без смяна на филтъра. В повечето случаи маслото в кутията е много зле, а филтъра е позадръстен. И заслужава ли си да сменим маслото и да се запуши филтъра след време което ще е фатално за кутията, или пък гумената гарнитура на картера опечена от температурата да започне да сълзи, и в един момент - пак тотал щета, ремонт за който взимат неоправдано скъпо към 3000 или 30 лева за комплект филтър и гарнитура. Всеки сам решава.
Относно снимката, наскоро ми попаднаха доста такива ПДФ-и на Мерцедес за техните сервизи. Обещавам скоро да ги кача или праштам. Пишете ми ако забравя тази вечер.
sorry за правописа ама ползвам кирилизатора
Лично аз съм сменял масла на повечко мерцедеси. За кутиите 722.4 от по-старите най-добре е минерално масло, синтетиката не е сериозен проблем. Ще кажете защо. В нас имам една книжка за скоростни кутии около 900 страници и е издадена 2008, разбира се не е на бг. Та там четох че избора на масло зависи от материала от който са направени фрикционите (не говоря за стоманата) Та предвид годините на 722.3 и 722.4 си мисля че не е редно да се налива синтетика ако не са сменени фрикционите. Относно филтъра ограденото каре е за коли които са подложени на големи натоварвания и при тях може без смяна на филтъра. В повечето случаи маслото в кутията е много зле, а филтъра е позадръстен. И заслужава ли си да сменим маслото и да се запуши филтъра след време което ще е фатално за кутията, или пък гумената гарнитура на картера опечена от температурата да започне да сълзи, и в един момент - пак тотал щета, ремонт за който взимат неоправдано скъпо към 3000 или 30 лева за комплект филтър и гарнитура. Всеки сам решава.
Относно снимката, наскоро ми попаднаха доста такива ПДФ-и на Мерцедес за техните сервизи. Обещавам скоро да ги кача или праштам. Пишете ми ако забравя тази вечер.
sorry за правописа ама ползвам кирилизатора
#10
Posted 01 September 2009 - 21:24
Относно филтъра ограденото каре е за коли които са подложени на големи натоварвания и при тях може без смяна на филтъра
Това не го разбрах. Ако може повече инфо да снесеш що е то голямо натоварване? Е ли е дърпане на каравана или пък много километри пробег за кратко време без прикачен товар?
Също не разбирам каква е връзката между натоварването на скоростите и филтъра? На двигателя с маслото сменяш филтъра, не виждам логика на скоростите само маслото да се сменя.
Да кажа, че не оспорвам, просто не разбирам, а аз като не разбирам питам.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users