Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Масло за автоматична скоростна кутия ???W124, 200Е, 91г., 4-скоростна кутия


  • Please log in to reply
9 мнения по тази тема

#1 oldschool

oldschool

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 28 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W208 CLK 230 Kompressor / 2001
    W164 ML 320 CDI / 2006

Публикувано 23 юни 2009 - 19:28

Здравейте. С риск да повторя някоя от темите бих желал да попитам какво масло е най-добре да сложа на автоматичната скоростна кутия на 124-ката 200Е, 91г., 4-ск. автомат. По принцип искам да сложа оригиналното масло на Мерцедес, но един майстор ми каза, че нямало нужда, то било направено за по-нови модели от моя и да съм сложил някое друго по-евтино. Аз не му повярвах напълно и реших да се консултирам с Вас. Все си мисля, че оригиналното е най-добро. Също така се чудя дали има нужда да сменям филтър и гарнитура, или не, защото в книжката пише, че НЕ се сменят, а само маслото, което ме навежда на мисълта, че може да е с металната цедка, която не се сменя. Чух противоречиви мнения по този въпрос, пък и като не съм разглабял кутията не мога да съм сигурен какво точно е. Ако някой е запознат със спецификациите на кутията на този модел, моля да помогне :) Ще съм му благодарен! :icon_coolgrin:
  • 0

#2 mari0

mari0

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 487 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник

Публикувано 23 юни 2009 - 20:11

Здравейте. С риск да повторя някоя от темите бих желал да попитам какво масло е най-добре да сложа на автоматичната скоростна кутия на 124-ката 200Е, 91г., 4-ск. автомат. По принцип искам да сложа оригиналното масло на Мерцедес, но един майстор ми каза, че нямало нужда, то било направено за по-нови модели от моя и да съм сложил някое друго по-евтино. Аз не му повярвах напълно и реших да се консултирам с Вас. Все си мисля, че оригиналното е най-добро. Също така се чудя дали има нужда да сменям филтър и гарнитура, или не, защото в книжката пише, че НЕ се сменят, а само маслото, което ме навежда на мисълта, че може да е с металната цедка, която не се сменя. Чух противоречиви мнения по този въпрос, пък и като не съм разглабял кутията не мога да съм сигурен какво точно е. Ако някой е запознат със спецификациите на кутията на този модел, моля да помогне :) Ще съм му благодарен! :icon_coolgrin:

маслото само оригинално от БС на моя мерцедес така сложих първо някакво менте на кастрол ако не се лъжем автоматика едвам превклучваше и аз се поинтересувах от колеги във форума и всички ми препоръчаха оригинално от БС и аз лично съм доволен от това масло.Гарнитурата и филтъра се сменят задължително
  • 0
Автоморга-Мерцедес-0876/438-583
www.mercedes.mobile.bg

#3 oldschool

oldschool

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 28 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W208 CLK 230 Kompressor / 2001
    W164 ML 320 CDI / 2006

Публикувано 24 юни 2009 - 01:58

mari0, благодаря за съвета!!! Оригиналното си е оригинално, няма спор. Вече нямам и капка съмнение за маслото. Аз знам, че филтъра се сменя задължително ако е обикновен, заедно с гарнитурата, ама чух че някои модели са с метален, който не се сменял. Виж какво пише в книжката... :dontknow:

Публикувано изображение

Аз го разбирам, че не трябва да се сменя. Ако някой го разбира по друг начин, моля да изкаже мнението си :)

P.S. Не твърдя, че не се сменя, не искам да пестя разходи. Просто искам да разбера каква е истината! :)
  • 0

#4 oldschool

oldschool

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 28 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W208 CLK 230 Kompressor / 2001
    W164 ML 320 CDI / 2006

Публикувано 27 юни 2009 - 12:24

Ехооо...? :rolleyes: :)
  • 0

#5 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 27 юни 2009 - 21:21

Ехооо...? :rolleyes: :)

Очакваш някой да успори снимката?
Предполагам на следващата стрраница пише и кога се сменя филтъра, не разбирам след като имаш документация, защо не си я качил на видно място цялата?
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#6 sam-1

sam-1

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 357 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    MERCEDES BENZ W 124 250 TD-11.11.1990г. Опел тигра, Форд Транзит и какво ли не още

Публикувано 27 юни 2009 - 21:26

mari0, благодаря за съвета!!! Оригиналното си е оригинално, няма спор. Вече нямам и капка съмнение за маслото. Аз знам, че филтъра се сменя задължително ако е обикновен, заедно с гарнитурата, ама чух че някои модели са с метален, който не се сменял. Виж какво пише в книжката... :dontknow:

Публикувано изображение

Аз го разбирам, че не трябва да се сменя. Ако някой го разбира по друг начин, моля да изкаже мнението си :)

P.S. Не твърдя, че не се сменя, не искам да пестя разходи. Просто искам да разбера каква е истината! :)


Колега - сменяй всичко не си прави експерименти.Това е моя съвет.Поздрави. :flagMB new:
  • 0
Публикувано изображение

#7 Skull

Skull

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 157 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 13 юли 2009 - 09:59

Ми то филтъра си е метален да. Но се сменя и не е скъп. Аз на SWAG комплкет с гарнитурата 27 левчета мисля платих.
А за маслото карам на ELF и си е пушка ...
  • 0

#8 www

www

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 33 Мнения:
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    91'w124 2.5td автомат

Публикувано 20 август 2009 - 08:26

Имам инфо,че оригиналното масло в БС е FUCHS.Аз слагам на автомата и на двг-то и съм много доволен,а цената е впъти по-ниска от тази в туба от БС.
  • 0

#9 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1006 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 01 септември 2009 - 18:07

Здравейте колеги,
Лично аз съм сменял масла на повечко мерцедеси. За кутиите 722.4 от по-старите най-добре е минерално масло, синтетиката не е сериозен проблем. Ще кажете защо. В нас имам една книжка за скоростни кутии около 900 страници и е издадена 2008, разбира се не е на бг. Та там четох че избора на масло зависи от материала от който са направени фрикционите (не говоря за стоманата) Та предвид годините на 722.3 и 722.4 си мисля че не е редно да се налива синтетика ако не са сменени фрикционите. Относно филтъра ограденото каре е за коли които са подложени на големи натоварвания и при тях може без смяна на филтъра. В повечето случаи маслото в кутията е много зле, а филтъра е позадръстен. И заслужава ли си да сменим маслото и да се запуши филтъра след време което ще е фатално за кутията, или пък гумената гарнитура на картера опечена от температурата да започне да сълзи, и в един момент - пак тотал щета, ремонт за който взимат неоправдано скъпо към 3000 или 30 лева за комплект филтър и гарнитура. Всеки сам решава.
Относно снимката, наскоро ми попаднаха доста такива ПДФ-и на Мерцедес за техните сервизи. Обещавам скоро да ги кача или праштам. Пишете ми ако забравя тази вечер.

sorry за правописа ама ползвам кирилизатора
:icon_welldone:
  • 0

#10 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 01 септември 2009 - 21:24

Относно филтъра ограденото каре е за коли които са подложени на големи натоварвания и при тях може без смяна на филтъра


Това не го разбрах. Ако може повече инфо да снесеш що е то голямо натоварване? Е ли е дърпане на каравана или пък много километри пробег за кратко време без прикачен товар?
Също не разбирам каква е връзката между натоварването на скоростите и филтъра? На двигателя с маслото сменяш филтъра, не виждам логика на скоростите само маслото да се сменя.
Да кажа, че не оспорвам, просто не разбирам, а аз като не разбирам питам.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!




3 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 3 гости, 0 анонимни