Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Автоматик - леко ритане ? Имам ли проблем?При потегляне от P на D след около 4-5 сек. отзад се усеща едно ритане


  • Please log in to reply
23 мнения по тази тема

#16 mitun

mitun

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 616 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W201 230E '88
    W202 250D '95
    S210 200K '01

Публикувано 22 юни 2009 - 12:38

Здравейте,
Колеги помагайте, значи от скоро имам МБ C220 CDI 99г - Автоматик с типтроник. При потегляне от P (Паркинг) на D (Директна) след около 4-5 сек. отзад се усеща едно леко ритане. Няма звук, но има леко поклащане. Днес ходих в Балкан-стар, направих съм пълна диагностика, по нея няма проблеми.


Колега, първо за помни от П сменяй само при напълно спрял автомобил!
Ако има разлика ( не си казал на D->R как превключва ) значи имаш проблем, който може да не е толкова черен и който може да се оправи и лесно или пък да няма нужда от излишни терзания просто караш всичко зависи на какво се дължи. Ето и моите предположения:
1. Гумено каре на кардана.
2. Кофти спирачки на задните колела.

Ако е първото ще рита само на D, не и на R
Чуваш ли скърцане от колелата точно като превключиш? - значи е второто: рита и на D и на R следва да си оправиш задните спирачки - те участват в по-малка степен при спиране и почти не работят , не могат да задръжат колелата в спряло положение и усилието от двигателя надделява

Ако рита, вече при движение на някоя скорост, а на друга -не -> имаш износени пакети и следва да не правиш нищо. :rolleyes: Обикновено се случва при първото превключване 2->3 -та (Мерцедеса и на S и на W и на Е тръгва от втора) защото е най честа и най-натоверена тази смяна ( става при по-високи обороти и по-голям момент, а купето още не се е ускорило)

П.П. Не карай, освен при зимни хлъзгави условия де, на W ! Автомата работи в много "муден" режим: не сваля скорост при подаване на повече гаЗ (така се пише пичове) не говоря за кикдаун тогава връща 2 надолу или 1 ако си на място
  • 0
Публикувано изображениеПубликувано изображение
светещи желетки, що сте толко нервни?
bliznatsite написаха: mn ne mi haresvat za6toto emblemata na mecedesa e kato mernik i izglezda 4e 6a te zastrelq

#17 Marillion

Marillion

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 122 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас-Айтос
  • Автомобил:
    C 220 Diesel 1997

Публикувано 22 юни 2009 - 23:25

Колега, първо за помни от П сменяй само при напълно спрял автомобил!
Ако има разлика ( не си казал на D->R как превключва ) значи имаш проблем, който може да не е толкова черен и който може да се оправи и лесно или пък да няма нужда от излишни терзания просто караш всичко зависи на какво се дължи. Ето и моите предположения:
1. Гумено каре на кардана.
2. Кофти спирачки на задните колела.

Ако е първото ще рита само на D, не и на R
Чуваш ли скърцане от колелата точно като превключиш? - значи е второто: рита и на D и на R следва да си оправиш задните спирачки - те участват в по-малка степен при спиране и почти не работят , не могат да задръжат колелата в спряло положение и усилието от двигателя надделява

Ако рита, вече при движение на някоя скорост, а на друга -не -> имаш износени пакети и следва да не правиш нищо. :rolleyes: Обикновено се случва при първото превключване 2->3 -та (Мерцедеса и на S и на W и на Е тръгва от втора) защото е най честа и най-натоверена тази смяна ( става при по-високи обороти и по-голям момент, а купето още не се е ускорило)

П.П. Не карай, освен при зимни хлъзгави условия де, на W ! Автомата работи в много "муден" режим: не сваля скорост при подаване на повече гаЗ (така се пише пичове) не говоря за кикдаун тогава връща 2 надолу или 1 ако си на място


Изключително полезно мнение. Само искам едно уточнение. Какво е "износени пакети"? Моята нещо ми преритва от 2/3, ама като е студена. Като загрее не се усеща превключването.

Към @Tonic. Колега и моята каручка прави същия номер. При включване от P на D се усеща как колата превключва като се разтриса цялата. Е... не е силен тласък, ама се усеща. След известно време ще спре да ти прави впечатление. Лично аз ще проверя нещата, за които е писал колегата @mitun. Знае ли човек... може и зайче да изскочи.
  • 0

Публикувано изображение

Mercedes-Benz C 220 Diesel / W202T


#18 mitun

mitun

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 616 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W201 230E '88
    W202 250D '95
    S210 200K '01

Публикувано 26 юни 2009 - 11:41

Изключително полезно мнение. Само искам едно уточнение. Какво е "износени пакети"? Моята нещо ми преритва от 2/3, ама като е студена. Като загрее не се усеща превключването.


Това означава, че може да караш така докато съвсем се скапе кутията и не се налага да се отваря за ремонт. Кутията ти не е първа младост и това е проличало по най-натоварения възел. Когато е студена забелязал ли си да се форсира мотора повече от нормалното преди да превключи? Най-добре си смени маслото ( ATF от БС виж )
  • 0
Публикувано изображениеПубликувано изображение
светещи желетки, що сте толко нервни?
bliznatsite написаха: mn ne mi haresvat za6toto emblemata na mecedesa e kato mernik i izglezda 4e 6a te zastrelq

#19 epg

epg

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 63 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Лом
  • Интереси:ник'ви
  • Автомобил:
    W202 250D 20V Automatic 1995 Elegance
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 юли 2009 - 14:14

Да споделя, че и аз имах малко по резко преминаване от 1 на 2 предавка / АСК 722.4/, а понякога и доста по лек между 2и3-та, но не се проявява всеки път. Странното е, че понякога се усеща когато е студена, а друг път и когато е загряла колата- не може да се конкретизира. СЛЕД смяна на маслото поведението на кутията се промени в положителна насока.
  • 0

#20 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 16 юли 2009 - 18:37

колеги голяма боза стана тая тема
първо гледам се оплакват различни хора
с различни модели
значи тези след 99г. са електронно управлиние
и при тях симптомите са едни а
тези по-старите са с хидравлично управление
и като се пише някакво обяснение нека се споменава за кой тип
кутия става въпрос
  • 0

#21 Tonic

Tonic

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 39 Мнения:

Публикувано 19 юли 2009 - 10:41

Благодаря,
Ви колеги :)

На този етап май ще е по-добре да не сменям маслото и да изчакам. Пробвах го, значи от D на R е по леко, но от P или N на D след 4-5 сек. се усеща лек тласък.
Това, може ли да се регулира от някъде ?

Това което казва колегата @vencislav за рестарт на автомата дали е вярно, някой друг пробвал ли го е ?

Въпроса не е в парите които ще дам в Балкан стар, просто ме е страх след смяната да не стане по-лошо. Защото и те го казват, че е възможно, а гаранция няма, че ще по-добре.

Понеже ми е първа кола автомат, ако това леко ритане при включване на D е нормално. По добре да не пипам ...

Поздрави и бира :)
  • 0

#22 nicxonster

nicxonster

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 83 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали-София
  • Автомобил:
    W202 - 220 CDI , '99
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 август 2009 - 12:45

Здравей, колега @Tonic

аз също съм с автоматична скоростна кутия 722.6 ( мисля че беше, 5 скоростна ) , та и при мен малко по " ритва " сутрин. Но си я карам така , и така ще я карам още 30 000 км, после ще да и сменя масалцето , все пак не е първа младост .
Както ти казаха колегите него мисли толкова, карай си хубавицата със здраве и злини да те не намират. Ако имаш проблем,то той ще си каже своята тежка дума.

П.П. Него приемай на сериозно и несе обиждай, но ако много те дразни това ритане, дай на прятелката си , на жена си , на сестра си или на брат си, ситрин да ти пали колата и да включва на скорост, а ти стой отвън.
  • 0
Rakia's best friend is the Salata!
Don't forget about it!
Try it .......... and you'll never walk alone!!!


Публикувано изображение

Публикувано изображение

#23 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 18 август 2009 - 15:01

памет имат само кутиите с номер 722.6... т.е. грубо след 99 г.
по старите нямат. рестарта на кутията връща зададени
заводски настройки но след 30 мин. шофиране кутията
се самонастройва към стила на каране на шофьора
регулировки не може да правиш по тази кутия
това с ритането ще се пооправи ако смениш
масло филтър и промивка на хидротрансформатора
на старите кутии има един вакуум с който може да се регулира
твърдостта на включване
и на старите дето се оплакват че се изфорсирва м/у скоростите
не е задължително да са пакети по вероятно е да са омекнали
пружини в хидравличния блок "мозъка"
във форума има достатъчно писано за тях а и всеки
читав сервиз за автоматици знае за какво става дума

и това че мерцедеса тръгвал на втора са глупости
само на положение W тръгва на втора и превключва
на по ниски обороти но е направено да се ползва само
при сняг иначе ненужно товарите кутията и двигателя при тръгване
  • 0

#24 ewety

ewety

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 1 Мнения:
  • Автомобил:
    C250TD, комби, авт-к

Публикувано 08 март 2010 - 12:07

Напълно нормално е да имаш лек тласък при включване на скорост, не е добре да ти удря чак на 5-та секунда., но това се регулира .
W-winter
S-summer
Сам си прави изводите, така според мен трябва да се тълкуват S и W.
При мен примерно е с E и S - икономик и стандарт .



Гледал съм книжката към колата MB C250 TD AT 5-степенна и там срещу S пише Standart, a срещу W - Winter

А по повод на придърпването всеки автоматик го прави малко или много (карам Витара, Субару Импреца и Суифт - всички автоматици) и ако има луфтове в окачването се усеща отчетливо лек удар, което в общия сличай е нормално. Вече ако при смяна от 1 на 2-ра или нагоре има такива тласъци - явно нещо не е наред.
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни