датчик за ниво на антифризсвети жълта лампа на таблото
Започната от nikolai4eto, 15 юни 2009 - 21:34:18
9 мнения по тази тема
#1
Публикувано 15 юни 2009 - 21:34
Днес както си карах в задръстването изведнъж ми светва лампата на таблото за ниво на охлаждаща течност /антифриз/.Аз знам,че имам антифриз до горе и си помислих,че е намаляла водата в казанчето за чистачките.Да ама-НЕ.Лампата си свети,антифриза е до горе и течноста за чистачките също! И аз стигам до извода,че ми е изпушил датчика за нивото или на антифриза или на течноста за чистачки,защото знам,че тези два датчика са свързани и ако изгори единия и другия не работи.Одеве обаче ми светна резервата и забелязах,че като напълних нафта и загасна лампата за резервата загасна и другата жълта лампа за нивото на антифриза,която ми светеше цял ден.Та се чудя това съвпадение ли е или колата и датчиците се е..с мен?Утре ще карам пак цял ден и ще я наблюдавам.Ако някой има сведения колко струват въпросните датчици за нива,и къде се намират/защото ги няма по казанчето с антифриза/ моля да сподели и ако е имал същия проблем.Колата е от аватара Ц-200 ЦДИ 2000г.
#2
Публикувано 15 юни 2009 - 22:18
Моята е малко по-нова от твоята, ама като ми намалее водата за чистачките и ме кара да доливам антифриз. Не знам дали е въпрос на датчици или контролер някой се шашка, обаче бях на един майстор дето лекувал проблема и той ми каза да си карам колата и да не се занивам глупости да не бера"...големи ядове от разбирачи...". Та в тая тема бях писал, че ще се консултирам и със моя гуру Петко, ама още не съм имал възможност. Мисля, че има някаква "ерго"(логичекса) грешка, както Илия и Вени са писали в оня тема. Въпреки това ти си проверявай и събирай данни, аз все ще ида до Петко и ще разпитвам, тъй че и твоя проблем ще обсъдя...Днес както си карах в задръстването изведнъж ми светва лампата на таблото за ниво на охлаждаща течност /антифриз/.Аз знам,че имам антифриз до горе и си помислих,че е намаляла водата в казанчето за чистачките.Да ама-НЕ.Лампата си свети,антифриза е до горе и течноста за чистачките също! И аз стигам до извода,че ми е изпушил датчика за нивото или на антифриза или на течноста за чистачки,защото знам,че тези два датчика са свързани и ако изгори единия и другия не работи.Одеве обаче ми светна резервата и забелязах,че като напълних нафта и загасна лампата за резервата загасна и другата жълта лампа за нивото на антифриза,която ми светеше цял ден.Та се чудя това съвпадение ли е или колата и датчиците се е..с мен?Утре ще карам пак цял ден и ще я наблюдавам.Ако някой има сведения колко струват въпросните датчици за нива,и къде се намират/защото ги няма по казанчето с антифриза/ моля да сподели и ако е имал същия проблем.Колата е от аватара Ц-200 ЦДИ 2000г.
Колегите LYNX и BRPI не са се включвали в дугата тема, но може и да не са я видели. Все пак те не може да са спецове по всеки дребен проблем, въпреки че се съмнявам да не са се сблъсквали с този.
Аз продължавам да събирам акъл, ако някой има да даде по тъемата...
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#3
Публикувано 15 юни 2009 - 22:41
И аз ще следя колата ми като намалее горивото и светне резервата дали пак ще светне и тая лампа за нивото на антифриза.Като има развитие ще пиша ...ама не ми се вярва да е случайност това.Хич не обичам така нещата да се развалят и оправят така от само себе си.За всичко в тоя свят си има причина и ....следствие.
#4
Публикувано 15 юни 2009 - 22:44
При мен не се е оправило. Продължава да ме кара да проверявам антифриза, като ми намалее течостта за чистачките, но го търпя.И аз ще следя колата ми като намалее горивото и светне резервата дали пак ще светне и тая лампа за нивото на антифриза.Като има развитие ще пиша ...ама не ми се вярва да е случайност това.Хич не обичам така нещата да се развалят и оправят така от само себе си.За всичко в тоя свят си има причина и ....следствие.
Ако получа инфо ще пиша и тук и в другата тема. Резервата още не ми е светвала, но ако има нещо ще кажа!
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#5
Публикувано 16 юни 2009 - 20:38
Днес се оказа,че това светене на лампата за нивото се дължи на изгорял контролен блок на въпросната перка,намиращ се под шофьорския пластмасов подкалник.Както лампата не си светеше през деня,в момента в който си пуснах климатика и светна,като изгася колата и запаля лампата пак не свети и пак когато си пусна климатика-светва!Това се дължи на факта,че този контролен блок, командва оборотите на перката/аз не съм с виско,а съм с ел.мотор на перката,както всички 202 след 99г/ и като включиш климатика оборотите на перката трябва да се повишат,защото при цедките има само една перка,която е и за охлаждане на радиатора и за климатик-комбинирана.Та този блок командва тази перка кога да включи и понеже е с променливи обороти в зависимост от температурата и климатика задава оборотите.Скоро търсих такъв блок на един приятел с 202 ама 99год.Тук от форума Марио се отзова,за което съм му благодарен и ми поиска прилична цена,като се има в предвид,че в Балкан стар са по 430лв и ги няма-само с поръчка и след две седмици.Лошото е че перката в момента върти само с една скорост и тя е много бавна.Колата не загрява,ама и аз не смея да и давам зор-абе за града става ама за извънградско,или планинско си е риск.Ще ходя тия дни на токаджия да замери и каже със сигурност какво е и ще взема номера на релето по Мерцедес,ще трябва май да търся и да взимам.Оказа се май,че това реленце си е слабо място на цедките.... .
#6
Публикувано 16 юни 2009 - 21:18
Колега, аз съм пускал веднъж климатика, от както съм взел колата, защото съм алергичен към лкиматици(за да пусна климатик трябва да е над 45 градуса и аз го настройвам да духа на 35 градуса). При пускането не ми светна нищо, но той все пак не е работил повече от 10 минути.Днес се оказа,че това светене на лампата за нивото се дължи на изгорял контролен блок на въпросната перка,намиращ се под шофьорския пластмасов подкалник.Както лампата не си светеше през деня,в момента в който си пуснах климатика и светна,като изгася колата и запаля лампата пак не свети и пак когато си пусна климатика-светва!Това се дължи на факта,че този контролен блок, командва оборотите на перката/аз не съм с виско,а съм с ел.мотор на перката,както всички 202 след 99г/ и като включиш климатика оборотите на перката трябва да се повишат,защото при цедките има само една перка,която е и за охлаждане на радиатора и за климатик-комбинирана.Та този блок командва тази перка кога да включи и понеже е с променливи обороти в зависимост от температурата и климатика задава оборотите.Скоро търсих такъв блок на един приятел с 202 ама 99год.Тук от форума Марио се отзова,за което съм му благодарен и ми поиска прилична цена,като се има в предвид,че в Балкан стар са по 430лв и ги няма-само с поръчка и след две седмици.Лошото е че перката в момента върти само с една скорост и тя е много бавна.Колата не загрява,ама и аз не смея да и давам зор-абе за града става ама за извънградско,или планинско си е риск.Ще ходя тия дни на токаджия да замери и каже със сигурност какво е и ще взема номера на релето по Мерцедес,ще трябва май да търся и да взимам.Оказа се май,че това реленце си е слабо място на цедките.... .
Ще имам предвид твоя опит при проблеми...
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#7
Публикувано 17 юни 2009 - 20:45
Аз пък моя почти не го спирам,защото не обичам да карам на отворени прозорци и течение.До края на седмицата ще отида на електричар и ще ми кажат точната диагноза.Много се надявам да е датчик,хлабава връзка или четки на вентилатора,защото ако е това реле не ми се мисли как ще обикалям моргите и колко пари ще падна.
#8
Публикувано 17 юни 2011 - 20:59
Проблема с новия блок дето си го качил на колата е че трябва да се синхронизира с колата посредством стардиагноза ! В момента е на авариен режим и затова върти постоянно ! В инструмент панела просто трябва да се влезе и да се кодира наново тип на двигател скорости и тн ,абе в БС знаят какво да направят !Провери си и фреона в климатика дали не е прекалено стар ! На моята кола присветваше въпросната лампа и като смених фреона в климатика се оправи проблема. Тя присветкаше когато съм на място за дълго време с вклчючен климатик ! И няма реленца електронния блок на перката управлява с транзистори ....
Поздрави !
Този пост е редактиран от hammer^BaTe: 17 юни 2011 - 21:53
#9
Публикувано 17 юни 2011 - 21:26
Приятелю,това съм го писал в далечната 2009 год.Много време мина от тогава,смених вече 3 блока на вентилатора.Писах за този блок и ремонта му около 5-6 теми.Просто се разрови и ще четеш цяла вечер как се сменя с какъв друг модул се заменя,от какви модели е съвместим,как се замества въпросния модул със резистори и др..
За твое сведение колата сама разпознава новия модул и не се изисква никакво препрограмиране със стар диагноза.Балкан Стар е последното място където ще отида ако ми е развалена колата,въпреки,че и там са ми правили два пъти диагностика.Не че работят лошо хората,но вземат адски много пари за работа,а и сменят направо цели възли и агрегати,вложените им части са с голяма надценка,а и влагат само нови части закупени от тях.Фреона го проверявам всяко лято на тестер за климатици и за пет години съм долял само 20гр.Като изгори модула перката просто спира да върти,не минава в никакъв сервизен режим и не върти постоянно,а просто не работи.Лампата свети за много и всякакви проблеми по охладителната система.
Ако те интересува още нещо за модула пиши.
За твое сведение колата сама разпознава новия модул и не се изисква никакво препрограмиране със стар диагноза.Балкан Стар е последното място където ще отида ако ми е развалена колата,въпреки,че и там са ми правили два пъти диагностика.Не че работят лошо хората,но вземат адски много пари за работа,а и сменят направо цели възли и агрегати,вложените им части са с голяма надценка,а и влагат само нови части закупени от тях.Фреона го проверявам всяко лято на тестер за климатици и за пет години съм долял само 20гр.Като изгори модула перката просто спира да върти,не минава в никакъв сервизен режим и не върти постоянно,а просто не работи.Лампата свети за много и всякакви проблеми по охладителната система.
Ако те интересува още нещо за модула пиши.
#10
Публикувано 12 юли 2016 - 18:21
Добре де, аз съм с виско и ми светат лампетата, а пък си имам водица навсякъде. Не съм обърнал внимание без климатик дали ще светат... В тия жеги почти не го гася...
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни