Тук бих искал да споделя моя опит да се преборя с KE-Jetronic-a на моя автомобил W124 230TE. Колата е газифицирана от две години, през което време са “навъртени” около 40 – 45хил. км. Всяко палене сутрин става на бензин и след около километър преминавам на газ. Така я карам от една година и оплакванията ми при работа на бензин бяха следните:
1. Нямаше “прогревни” обороти.
2. При студен двигател имаше неравномерен празен ход – тресеше, въпреки, че при първоначално стартиране винаги пали от “четвърт” оборот. При преминаване на газ притрисането изчезваше дори при студен мотор.
3. При потегляне от място на полусъединител и студен двигател като че ли не и достигаше гориво в диапазона от около 1500 до 2500 оборота, в резултат на което забива нос и се опитваше да изгасне, въпреки подаването на повече газ.
4. При потегляне от място на полусъединител и студен двигател ако предварително съм подал газ и мотора е преминал 2500 оборота почти не забива нос, но се ускоряваше много бавно и на резки тласъци.
5. При потегляне от място на полусъединител и загрял двигател горния ефект в диапазона от около 1500 до 2500 оборота се проявяваше ставнително по-рядко, но въпреки това продължаваше да се ускорява бавно и на тласъци.
Напоследък симптомите започнаха да се проявяват по често и аз реших най-после да се захвана с диагностицирането им, защото свършваики газта в бутилката щеше да ми е трудно да стигна до газостанция.
По принцип диагностиката на KE-Jetronic-a трябва да започне от проверката на механичната част на системата, но в случая за реших да не спазя това правило и първо проверих как работи електронната част на системата, защото ставаше дума не за регулиране на механичния инжекцион, а само за диагностиката му. Също така ми се стори загуба на време да правя цялостна диагностика при положение, че не работи част от електрониката, защото при некоректна работа на електронния блок това чрез електрохидравличния регулатор ще се отрази на диференциалното налягане, при положение че не се изключи щекера му. Освен това е по лесно да се мери с мултицет отколкото с манометър.
Проверката на електронната част разделих на два етапа:
· При неработещ двигател и изключена от контакт ключ – проверяват се:
- Сивото ключе за празен ход – задейства се от рамото на дроселовата клапа.
- Крайните изключватели на дроселната клапа – при напълно отворена и напълно затворена.
- Съпротивлението на двойния термодатчик (за конкретната температура на двигателя).
- Съпротивлението на петата дюза.
- Потенциометъра на Air Flow сензора.
- Съпротивлението на регулатора за празен ход.
- Съпротивлението на електрохидравличния регулатор.
При тази проверка установих:
- Работещо сиво ключе за празен ход – при неколкократно прекъсване съпротивлението на затворения контакт е едно и също и е по-малко от 0.5 ома, заедно с кабелите на мултицета. Ако това не е така (ключа е отворен при отпуснат педал на газта) електронния блок на впръскването не разбира, че двигателя работи на празен ход и леко повишава оборотите до около 1000, при положение че дроселната клапа е напълно затворена (краиният и изключвател при затворено положение има съпротивление по-малко от 0.5 ома). Това мисля е направено с цел по-плавно потегляне.
- Работещи крайни изключватели на дроселната клапа - съпротивление по-малко от 0.5 ома заедно с кабелите на мултицета в двете крайни положения.
- Съпротивлението на двойния термодатчик беше около 2.3 – 2.5 кило ома, което отговаряше на таблицата за съпротивлението му във функция от температурата (околната температура на въздуха ~ 20 градуса измерени с термометър и двигателя не беше пален преди това).
- Съпротивлението на петата дюза също беше в нормите (сега не си спомням колко беше по каталог).
- Съпротивлението на потенциометъра между изводи 1 и 3 беше в нормите ~ 4.8 кило ома. В съпротивлението между изводи 1 и 2 при плавно натискане на лопатата на Air Flow сензора се появяваха резки скокове в областта около празния ход. Това говореше за протрита контактна пътечка в тази област. Такова прекъсване води до колебания в оборотите на празен ход и дори до изгасване на двигателя в движение при отпуснат педал на газта. Този ефект се появява при работа на газ и на бензин, като особено дразнещо е положението на газ – гасне почти при всяко потегляне на полусъединител в задръстванията и понякога гърми. Аз почти нямах проблеми с газта, защото бях взел други мерки за това, но тях ще опиша в друга тема в раздела за газови уредби.
- Съпротивлението на регулатора за празен ход беше в нормите, но при подаване на 12V от акумулатора не се чуваше характерното “чаткане” от него, което навежда на мисълта че е заклинил.
- Съпротивлението на електрохидравличния регулатор съшо беше в нормите ~ 20 ома.
С това се изчерпва проверката на електронната част при изгасен двигател.
Следва продължение

Колеги моля ви да не пишете в темата, докато не я приключа, след което бих се радвал на коментарите и забележките Ви.
Благодаря предварително.