![Снимка](https://static.mbclub.bg/forums/uploads/profile/photo-thumb-10605.jpg?_r=0)
повредена водна помпаC180 W202
Започната от idollt, 06 юни 2009 - 22:18:52
9 мнения по тази тема
#1
Публикувано 06 юни 2009 - 22:18
едната тема не съм приключил а отварям нова.ще взема да закарам Мерца да го освети попа!!!
днес стана една беля,карам си колата/W202 ,C180/ и започна да издава много странен шум.
оказа се че е от водната помпа-на ръка като я разклатиш има много голям луфт,все едно е строшен лагера.няма теч на антифриз.
изчетох темите за водни помпи -сменя се цялата помпа или ?
а как се демонтира перката ?
нещо специфично по смяната на водна помпа?
съвети и идеи приемам всякакви
поздрави
днес стана една беля,карам си колата/W202 ,C180/ и започна да издава много странен шум.
оказа се че е от водната помпа-на ръка като я разклатиш има много голям луфт,все едно е строшен лагера.няма теч на антифриз.
изчетох темите за водни помпи -сменя се цялата помпа или ?
а как се демонтира перката ?
нещо специфично по смяната на водна помпа?
съвети и идеи приемам всякакви
поздрави
#2
Публикувано 07 юни 2009 - 23:41
повиках неволята и почнах с разглобяването.
първо перката,
след неуспех да отстраня втулката/тефлонова или както там и викат/,направо преминах към помпата.
успях да я сваля с доста усилия.
а какво видях вътре-ужас строшена турбина,надрано по блока и корпуса на помпата.
промих радиатора и извадих около една шепа алуминиеви стружки.
не успях да измисля начин как да промия блока.
утре ще купя нова помпа и ще последва монтаж.
ако има чалъм за слагането на тази "вискозна" или "тефлонова" втулка казвайте.
стана ми чудно как се сменя тази втулка без да сваляш помпата - в смисъл как се държи контра за да се развие?
първо перката,
след неуспех да отстраня втулката/тефлонова или както там и викат/,направо преминах към помпата.
успях да я сваля с доста усилия.
а какво видях вътре-ужас строшена турбина,надрано по блока и корпуса на помпата.
промих радиатора и извадих около една шепа алуминиеви стружки.
не успях да измисля начин как да промия блока.
утре ще купя нова помпа и ще последва монтаж.
ако има чалъм за слагането на тази "вискозна" или "тефлонова" втулка казвайте.
стана ми чудно как се сменя тази втулка без да сваляш помпата - в смисъл как се държи контра за да се развие?
#3
Публикувано 08 юни 2009 - 00:15
едната тема не съм приключил а отварям нова.ще взема да закарам Мерца да го освети попа!!!
днес стана една беля,карам си колата/W202 ,C180/ и започна да издава много странен шум.
оказа се че е от водната помпа-на ръка като я разклатиш има много голям луфт,все едно е строшен лагера.няма теч на антифриз.
изчетох темите за водни помпи -сменя се цялата помпа или ?
а как се демонтира перката ?
нещо специфично по смяната на водна помпа?
съвети и идеи приемам всякакви
поздрави
Колега,при теб доколкото разбирам мотора е 111, ако не се лъжа,перката ще отвиеш с тънкостенен гаечен ключ,мисля да беше n32/обратно на посоката на въртене на перката т.е по посока на въртенето на часовника като си застанъл срещу мотора/.Отвиването най-лесно става с рязък удар по гаечния ключ/внимавай обаче да сложиш ключа така че като удариш да не отпереш и водното съединение,с едната рака държиш ключа с другата млатиш/на силиконовата перка аз не бих търсил място да запъвам контра.Съветвам те да откачиш единия маркуч на парното/търси го около казанчето/ набутай един градински маркуч и със струя от чешмата ще промиеш горе долу мотора като е със завита капачка на разширителния съд и махната помпа,за да може да излязат от там,естествено ако разполагаш с подобни сгоди
![;)](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/wink.gif)
1.Преди да монтираш помпата,почисти там кадето тя ляга за евентуални спекли остатъци от старата гарнитура или силикони.
2.Намажи мястото с масло от щеката-новата гарнитура ще легне по добре.
3.Когато прикараш болтовете стягай на кръст с малка тресчотка и със средно голямо усилие.Там се стяга премерено и с динамометричен ключ=при липса на такъв става и така.
Когато вече си поставил ремъка слагай перката и също така с рязък удар/този път не много силен/приключваш манипулацията обратно на часовниковата,после антифризец и готово.
успех
![:)](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/smile.gif)
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#4
Публикувано 08 юни 2009 - 00:29
това тук ми даде отговори на всички въпроси,е става въпрос за "очиларка" но нещата са горе долу едни и същи.
бай Василе ,мерси за съвета с маркуча,и за другите де.
а ключа мисля че е 33мм,а в това ръководство пише 36мм може би има разлика за модела?!?искаш да кажеш да развия перката преди да откача ремъка ли?
в ръководството се вижда какъв е дюзена за контра ,ама не разполагам с такъв.
бай Василе ,мерси за съвета с маркуча,и за другите де.
а ключа мисля че е 33мм,а в това ръководство пише 36мм може би има разлика за модела?!?искаш да кажеш да развия перката преди да откача ремъка ли?
в ръководството се вижда какъв е дюзена за контра ,ама не разполагам с такъв.
Прикачени файлове
#5
Публикувано 08 юни 2009 - 00:34
това тук ми даде отговори на всички въпроси,е става въпрос за "очиларка" но нещата са горе долу едни и същи.
бай Василе ,мерси за съвета с маркуча,и за другите де.
а ключа мисля че е 33мм,а в това ръководство пише 36мм може би има разлика за модела?!?
Щом пише 36 значи е толкова.Аз го назовавам по памет.Но ако искаш утр като се наспя ше ти кажа точно колко е защото имам специално изпилен за там.Ако не можеш да намериш такъв и ако си от София мога да услужа.
п.с.Само незнам дали тук е позволено да ти дам номера си.Аз от скоро прописах тук и още не съм много в час с ЛСто и правилата.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#6
Публикувано 08 юни 2009 - 00:36
!?искаш да кажеш да развия перката преди да откача ремъка ли?
в ръководството се вижда какъв е дюзена за контра ,ама не разполагам с такъв.
[/quote]
Ами да ,за да не ти пречи.
в ръководството се вижда какъв е дюзена за контра ,ама не разполагам с такъв.
[/quote]
Ами да ,за да не ти пречи.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#7
Публикувано 08 юни 2009 - 00:51
!?искаш да кажеш да развия перката преди да откача ремъка ли?
в ръководството се вижда какъв е дюзена за контра ,ама не разполагам с такъв.
Ами да ,за да не ти пречи.
![:welldone](https://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/icon_welldone.gif)
#8
Публикувано 08 юни 2009 - 00:57
Здраве да има
Ин друго да се сетиш питай тук има много готини момчета/поне от прочетеното/които знаят доста и ако човек му идва малко отръки ,с тяхна и отчасти моя помощ става работата.
Супер форум,аз много се кефя че го открих
![;)](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/wink.gif)
Супер форум,аз много се кефя че го открих
![:)](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/smile.gif)
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#9
Публикувано 08 юни 2009 - 16:18
Аз като я сменях първо махнах перката след това и ремъка и накрая развих помпата заедно с този съединител на перката.А иначе гайката с обратната резба я отвих малко по трудно.Самата помпа я стегнах на една по голяма стиска и я развих като се внимава доста със съединителя
![:)](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/smile.gif)
#10
Публикувано 08 юни 2009 - 21:03
е ,натрупах още малко безценен опит !!!
помпата монтирана,водата циркулира,колата върви яко.
поздрави на всички незнайни войни.
помпата монтирана,водата циркулира,колата върви яко.
поздрави на всички незнайни войни.
![:drift](https://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/drift1.gif)
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни