Колата за сигурност - чудовище на пистата
Ако някой си мисли, че колата за сигурност във формула 1 е деликатно и безрадостно автомобилче, трябва да отиде на лекар. Зад волана е германският състезател Бернд Майлендер, главен пилот на возилото от 2001 г. Той отговаря и за подготовката на SL преди всеки старт.
"Когато водя колоната, правя обиколки, които са с не повече от 0,1 сек по-бавни от максималното постижимо с този автомобил. Трябва да я карам на 98 процента от нейния потенциал", заявява Бернд пред списание "Топ гиър". Въпросният автомобил прилича на сребристо торпедо и представлява свирепо тунингован Мерцедес SL.
Пред колоната хер Майлендер изцежда двигателя до последната капка мощност и се движи значително по-бързо, отколкото е по силите на нас, обикновените простосмъртни. А SL не е бавна кола. Всъщност това е състезателно чудовище с 525 к.с. и задно задвижване. И все пак, нужно ли е в действителност да се кара толкова бързо?
"Всичко се свежда до топлина и студ. Болидите трябва да карат бързо, за да запазят гумите си топли. Без топлина ще изгубят сцепление, а в същото време скоростта осигурява достатъчен приход на въздух за охлаждане на двигателя. Иначе ще гръмне. Ако не мога да поддържам висока скорост, зад мен ще се натрупат доста повредени болиди", скицира положението Бернд.
Немецът разказва и какво би станало, ако той катастрофира пред Люис, Кими и останалите звезди. "Ако катастрофирам, ще развеят червени флагове и състезанието ще бъде спряно. А това няма да е хубаво. Ако се случи нещо подобно, просто повече няма да ме видите, повярвайте ми. Но моята работа е да карам на ръба, а с този автомобил е приятно да се кара бързо", усмихва се Бернд и потупва SL собственически.
Източникът в оригинал със снимка

Колата за сигурност - чудовище на пистатаСтатия от abv.bg
Started by iohoho, 05 Jun 2009 - 07:19:08
3 replies to this topic
#1
Posted 05 June 2009 - 07:19
#2
Posted 05 June 2009 - 07:36
приятна работа си има Майлендер...
бих се сменил с него
и ще си преизпълнявам нормата, и няма да искам повишение на заплатата, и ще работя извънредно...
ама...
бих се сменил с него
и ще си преизпълнявам нормата, и няма да искам повишение на заплатата, и ще работя извънредно...
ама...
#3
Posted 05 June 2009 - 10:39
Verba volant,scripta manent...Казаното отлита,написаното остава .../ако не го изтрият/....
На тази сладурана е кръстена нашата марка

Мерседес Йелинек
На тази сладурана е кръстена нашата марка

Мерседес Йелинек
#4
Posted 05 June 2009 - 22:04
Не че нещо, ама преди да изкарат тоя SL (от 2007 г.) помните ли каква беше колата за сигурност?
До 2006 включително safety car беше CLK
До 2006 включително safety car беше CLK


Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users