Здравейте колеги,
Нагласил съм се да сменям съединител скоро, че колата взе да тресе при тръгване. За феродовия, притискателния диск и за лагера е ясно. Имам обаче въпрос за друго. В каталозите на Лук и Закс в раздела за съединители пише, че при смяната трябва да се направи "проверка и при нужда смяна на маховик".
Кога има нужда от смяна на маховика, какво трябва да му има?
Ако някой ми обясни за какво иде реч, ще съм безкрайно благодарен.
смяна на съединитела кога се сменя маховика
Започната от willy555, 11 май 2009 - 18:14:28
3 мнения по тази тема
#1
Публикувано 11 май 2009 - 18:14
#2
Публикувано 11 май 2009 - 18:26
маховик се сменя при намаляване на дебелината
му под определена стойност
или ако се изкриви, износи на вълнички
или надере
по принцип тресенето се получава при деформиран
притискателен диск счупени демферни пружини
и по-рядко при крив маховик - щото по-трудно се криви
му под определена стойност
или ако се изкриви, износи на вълнички
или надере
по принцип тресенето се получава при деформиран
притискателен диск счупени демферни пружини
и по-рядко при крив маховик - щото по-трудно се криви
#3
Публикувано 11 май 2009 - 18:42
Eeе, уби ме с този бърз отговор!маховик се сменя при намаляване на дебелината
му под определена стойност
или ако се изкриви, износи на вълнички
или надере
по принцип тресенето се получава при деформиран
притискателен диск счупени демферни пружини
и по-рядко при крив маховик - щото по-друдно се криви
Ама такива сме си старозагорците /че и аз бях такъв преди 20 години/
Благодаря много, но да питам - демферните пружини къде се намират? Споменаха ми в един магазин, че може да са на маховика. Другият вариант е да са на феродовия диск. Ама при мен май е първия вариант, т.е., ако са счупени пружините, сменям маховик - така ли е?
#4
Публикувано 17 май 2009 - 14:09
Така, ремонта приключи и да докладвам за резултатите.
Преди да отворят съединителя проучих как стои въпросът с частите.
Комплектът съединител /феродов, притискателен диск и лагер/ варира около 500 лева. Взех си Закс от Аутоплюс, че там имам 20% отстъпка.
Въпросът с маховика е много сериозен откъм цена. По някаква причина в момента Лук и Закс не произвеждат демферни маховици и не приемат поръчки за доставка. Единственият вариант е оригинален - там цената е от 1750 до 1900 лева!
Оставих колата да я отворят, като предварително бях решил, че ако се наложи да се сменя маховик и ремонта ми скочи на 3000 лева при цена на колата около 5000 лева, то казвам на майсторите да затварят съединителя както си е, плащам си за работата и засилвам колата в някоя автокъща - там който за колкото я пожелае!
Слава богу, след демонтирането на съединителя облаците се разсеяха, маховика си е абсолютно изправен, а феродовия диск беше свършил. Смених комплекта съединител плюс карданното каре /152 лева, лемфьордер/, което се оказа разбито, плюс семерингата на скоростната кутия /13 лева/, платих 140 лева за работа и всичко приключи. Ефектът е поразителен, имам чувството че карам нова кола. Съединителят се плъзга изключително леко и превключва плавно и неусетно - абе голям кеф.
The end
Преди да отворят съединителя проучих как стои въпросът с частите.
Комплектът съединител /феродов, притискателен диск и лагер/ варира около 500 лева. Взех си Закс от Аутоплюс, че там имам 20% отстъпка.
Въпросът с маховика е много сериозен откъм цена. По някаква причина в момента Лук и Закс не произвеждат демферни маховици и не приемат поръчки за доставка. Единственият вариант е оригинален - там цената е от 1750 до 1900 лева!
Оставих колата да я отворят, като предварително бях решил, че ако се наложи да се сменя маховик и ремонта ми скочи на 3000 лева при цена на колата около 5000 лева, то казвам на майсторите да затварят съединителя както си е, плащам си за работата и засилвам колата в някоя автокъща - там който за колкото я пожелае!
Слава богу, след демонтирането на съединителя облаците се разсеяха, маховика си е абсолютно изправен, а феродовия диск беше свършил. Смених комплекта съединител плюс карданното каре /152 лева, лемфьордер/, което се оказа разбито, плюс семерингата на скоростната кутия /13 лева/, платих 140 лева за работа и всичко приключи. Ефектът е поразителен, имам чувството че карам нова кола. Съединителят се плъзга изключително леко и превключва плавно и неусетно - абе голям кеф.
The end
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни