АГУ 124, 102 моторИма ли начин да се сложи кихалка някъде
Започната от martokuka, 29 апр 2009 - 08:45:28
24 мнения по тази тема
#1
Публикувано 29 април 2009 - 08:45
Здравейте, от скоро съм собственик на 124, 200Е, 92г, и вчера му сложих газова уредба
Тъй като майсторите ми казаха, че не може да се сложи никъде кихалка против гърмежи, казват абе пада един маркуч или криви клапата ама карай!
Та аз се притесних доста, като си мисля, не може ли по някакъв начин на този маркуч да се сложи нещо или някаква пружина на тази клапа, та като гръмне да излиза нагоре и после пружината да я връща в нормалното положение. Доста четох по темите за АГУ на Мерцедес, но все пак
Тъй като майсторите ми казаха, че не може да се сложи никъде кихалка против гърмежи, казват абе пада един маркуч или криви клапата ама карай!
Та аз се притесних доста, като си мисля, не може ли по някакъв начин на този маркуч да се сложи нещо или някаква пружина на тази клапа, та като гръмне да излиза нагоре и после пружината да я връща в нормалното положение. Доста четох по темите за АГУ на Мерцедес, но все пак
#2
Публикувано 29 април 2009 - 12:08
Маха се оригиналната клапа и се слага друга-с дупки и гума отгоре, така че като гръмне, въздуда да повдигне гумата и да мине през дупките на клапата. Васко от сервиза на Петко слагаше такива преди време.
#3
Публикувано 29 април 2009 - 16:51
Ако става въпрос за дебитомера малко е рисковано да си правиш експирименти с него. Аз лично до сега не съм виждал на 102 мотор гръм клапа.
#4
Публикувано 29 април 2009 - 18:18
2 години карам на газ с този мотор и то с обикновенна газова уредба гърмеж съм нямал тъй че нищо не барай
#5
Публикувано 29 април 2009 - 20:20
Мотора е капризен за каране на газ . най добре се държи с изпарител "LOVATO" .Клапи могат да се сложат на следните места : заменя се оригиналната клапа на дебитомера с такава с гумена вложка , на легена на инжекциона се премахват оребренията на подходящо место и там се изрязва място за клапа , вадят се колекторите и от долу се изрязва отвори с фреза за клапи . Не слушай газаджията - гърмежите при този мотор могат да имат тежки съответно скъпи последици . повечето "гъзари" и идея си нямат как се слага АГУ на този двигател . Чети във форума има доста написано , ползвай търсачката
The Gods Made Heavy Metal
#6
Публикувано 29 април 2009 - 21:48
От 2 години съм сложил газ и до сега не съм чул гръм.Сложих Турко "ловато"за 55лв. и до сега всичко е ок.само че с тази плочка ми харчи повече бензин ама то неможе душата в рая и х** до края.
Прикачени файлове
#7
Публикувано 29 април 2009 - 22:51
Марто,
Най-важното е да не махаш металния стопер с гумичката дето стои отгоре на дебитомера. На снимката на Симо се вижда през отвора на плочката му, че си е там.
Маркуча пада, но клапата има половин сантиметър авариен ход нагоре. Ако стопера е там, няма страшно. Най-много да се размести самия диск, но после се развива и намества. ОТ мерцедес са предвидили възможността че може да има гърмеж дори на бензин.
Обаче ако стопера го няма, гърмеж може да прекърши рамото на дебитомера.
Карай с изрядни кабели и свещи, не давай да ти въртят делкото за "центровки" при никакво положение и няма да имаш проблем. Ловато наистина е добър избор. С Волтран също върви добре, но по-честичко трябва да се обслужва изпарителя - иначе като конструкция е същия.
Това с гумета клапа е хубаво на теория, но на практика гумата никога не приляга достатъчно плътно и създава проблеми на бензин. Особено след като минеш известен брой километри на газ.
Най-важното е да не махаш металния стопер с гумичката дето стои отгоре на дебитомера. На снимката на Симо се вижда през отвора на плочката му, че си е там.
Маркуча пада, но клапата има половин сантиметър авариен ход нагоре. Ако стопера е там, няма страшно. Най-много да се размести самия диск, но после се развива и намества. ОТ мерцедес са предвидили възможността че може да има гърмеж дори на бензин.
Обаче ако стопера го няма, гърмеж може да прекърши рамото на дебитомера.
Карай с изрядни кабели и свещи, не давай да ти въртят делкото за "центровки" при никакво положение и няма да имаш проблем. Ловато наистина е добър избор. С Волтран също върви добре, но по-честичко трябва да се обслужва изпарителя - иначе като конструкция е същия.
Това с гумета клапа е хубаво на теория, но на практика гумата никога не приляга достатъчно плътно и създава проблеми на бензин. Особено след като минеш известен брой километри на газ.
#8
Публикувано 02 май 2009 - 08:06
Благодаря на всички за бързите отговори. С ловато съм, плочката е тип "камбана", и не ме притеснява толкова разхода на бензин колкото "гърмежи", така, че къде казвата мога да купя тази гумена клапа? Стопера си е там не е махан и не мисля да го махам! За сега няма проблеми на газ, но за всеки случай искам да предотвратя евентуални поражения при гърмежМарто,
Най-важното е да не махаш металния стопер с гумичката дето стои отгоре на дебитомера. На снимката на Симо се вижда през отвора на плочката му, че си е там.
Маркуча пада, но клапата има половин сантиметър авариен ход нагоре. Ако стопера е там, няма страшно. Най-много да се размести самия диск, но после се развива и намества. ОТ мерцедес са предвидили възможността че може да има гърмеж дори на бензин.
Обаче ако стопера го няма, гърмеж може да прекърши рамото на дебитомера.
Карай с изрядни кабели и свещи, не давай да ти въртят делкото за "центровки" при никакво положение и няма да имаш проблем. Ловато наистина е добър избор. С Волтран също върви добре, но по-честичко трябва да се обслужва изпарителя - иначе като конструкция е същия.
Това с гумета клапа е хубаво на теория, но на практика гумата никога не приляга достатъчно плътно и създава проблеми на бензин. Особено след като минеш известен брой километри на газ.
#9
Публикувано 02 май 2009 - 10:43
Благодаря на всички за бързите отговори. С ловато съм, плочката е тип "камбана", и не ме притеснява толкова разхода на бензин колкото "гърмежи", така, че къде казвата мога да купя тази гумена клапа? Стопера си е там не е махан и не мисля да го махам! За сега няма проблеми на газ, но за всеки случай искам да предотвратя евентуални поражения при гърмеж
Най добре вади всмукателните колектори и от долната страна в двата края слагаш две клапи . Успех
The Gods Made Heavy Metal
#10
Публикувано 12 май 2009 - 19:56
добре де ще ги извадя, ама къде точно да ги сложа и от кои кихалки?! Тези, металните, които се навиват, май са един тип самоНай добре вади всмукателните колектори и от долната страна в двата края слагаш две клапи . Успех
#11
Публикувано 13 май 2009 - 11:00
добре де ще ги извадя, ама къде точно да ги сложа и от кои кихалки?! Тези, металните, които се навиват, май са един тип само
Ако наистина искаш да се застраховаш - да. От металните, които се навиват.
Въпреки че ако е правилно позиционирано делкото - на ГМТ при статична настройка, и ако са ти в ред кабелите (по възможност БЕРУ), и свещите (такива предписани от производителя, без вградени резистори и прочие, и справилно разстояние между електродите 0.8мм), няма да имаш проблем с работата на газ, с колкото и бедна смес да караш.
И после да уплътните добре колекторите при мотнажа, да не стане - вместо да изпишем вежди, да извадим очи.
#12
Публикувано 22 март 2010 - 16:37
Точно това ме притеснява, просто някой ден нещо от гореизброените ако сдаде багажа е възможно да гръмнеАко наистина искаш да се застраховаш - да. От металните, които се навиват.
Въпреки че ако е правилно позиционирано делкото - на ГМТ при статична настройка, и ако са ти в ред кабелите (по възможност БЕРУ), и свещите (такива предписани от производителя, без вградени резистори и прочие, и справилно разстояние между електродите 0.8мм), няма да имаш проблем с работата на газ, с колкото и бедна смес да караш.
И после да уплътните добре колекторите при мотнажа, да не стане - вместо да изпишем вежди, да извадим очи.
Иначе досега никакви ядове 15 000км, като изключа високия разход- 18-19/100градско газ
#13
Публикувано 24 март 2010 - 22:16
Точно това ме притеснява, просто някой ден нещо от гореизброените ако сдаде багажа е възможно да гръмне
Иначе досега никакви ядове 15 000км, като изключа високия разход- 18-19/100градско газ
За градския разход в София засичай не само километри, а и моточасове . От разхода изваждай по 1 литър за всеки моточас работа през тези 100км.
#14
Публикувано 15 октомври 2010 - 14:09
А има ли начин да се предотвратят самите гърмежи някак си? Или ако се получи гърмеж да не се загуби някаде гуменото уплътнение, което свързва изваждащият се маркуч и двигателя, защото без него няма как да го сложиш обратно като се извади. Аз до сега за около 8000 км. карани на газ съм имал само един гърмеж и добре, че този гуменият свързващ елемент беше попаднал на картера и го намерих, но можеше да се затрие някъде или да го смачка някоя от колите зад мен и тогава... щеше да стане сложно. Един майстор ми каза, че можели да се сложат някакви скобички там, че дори и да гръмне да не се губи това гуменото уплътнение и да може лесно да се вкара маркуча обратно после. Някакви идеи?
#15
Публикувано 15 октомври 2010 - 23:50
Маркучите си ги вържи със скоби ако искаш,та и да гръмне ще излезе само от жабата.Какво толкова че ще си пъхнеш ръката да го вкараш.Моята жена се бе научила пък ти се шлевиш.На газ е така,иначе други проблеми почти няма,пък и колегите ти казаха ,нови кабели и свещи и проблем няма.Другите алтернативни решения са самозоблуда,така че не се плаши СВИКВА се.
Никога не оставям магарето си в калта.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни