Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

АГУ 124, 102 моторИма ли начин да се сложи кихалка някъде


  • Please log in to reply
24 мнения по тази тема

#1 martokuka

martokuka

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 102 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W164 280 CDI; Ц200, компресор, комби, W202,
    Corsa C14NZ
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 април 2009 - 08:45

Здравейте, от скоро съм собственик на 124, 200Е, 92г, и вчера му сложих газова уредба
Тъй като майсторите ми казаха, че не може да се сложи никъде кихалка против гърмежи, казват абе пада един маркуч или криви клапата ама карай!
Та аз се притесних доста, като си мисля, не може ли по някакъв начин на този маркуч да се сложи нещо или някаква пружина на тази клапа, та като гръмне да излиза нагоре и после пружината да я връща в нормалното положение. Доста четох по темите за АГУ на Мерцедес, но все пак
  • 0

#2 kiril

kiril

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 442 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W201 1992 1.8 - Sold

Публикувано 29 април 2009 - 12:08

Маха се оригиналната клапа и се слага друга-с дупки и гума отгоре, така че като гръмне, въздуда да повдигне гумата и да мине през дупките на клапата. Васко от сервиза на Петко слагаше такива преди време.
  • 0

#3 Simo

Simo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 75 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ямбол
  • Автомобил:
    190E/2.0/85'

Публикувано 29 април 2009 - 16:51

Ако става въпрос за дебитомера малко е рисковано да си правиш експирименти с него. Аз лично до сега не съм виждал на 102 мотор гръм клапа.
  • 0

#4 Silver E200

Silver E200

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 461 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив

Публикувано 29 април 2009 - 18:18

2 години карам на газ с този мотор и то с обикновенна газова уредба гърмеж съм нямал тъй че нищо не барай
  • 0

#5 mercedestoni

mercedestoni

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 258 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    W124-300D, 1992 г.
    WDB1241301B737008

Публикувано 29 април 2009 - 20:20

Мотора е капризен за каране на газ . най добре се държи с изпарител "LOVATO" .Клапи могат да се сложат на следните места : заменя се оригиналната клапа на дебитомера с такава с гумена вложка , на легена на инжекциона се премахват оребренията на подходящо место и там се изрязва място за клапа , вадят се колекторите и от долу се изрязва отвори с фреза за клапи . Не слушай газаджията - гърмежите при този мотор могат да имат тежки съответно скъпи последици . повечето "гъзари" и идея си нямат как се слага АГУ на този двигател . Чети във форума има доста написано , ползвай търсачката
  • 1

The Gods Made Heavy Metal

#6 Simo

Simo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 75 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ямбол
  • Автомобил:
    190E/2.0/85'

Публикувано 29 април 2009 - 21:48

От 2 години съм сложил газ и до сега не съм чул гръм.Сложих Турко "ловато"за 55лв. и до сега всичко е ок.само че с тази плочка ми харчи повече бензин ама то неможе душата в рая и х** до края. :icon_coolgrin:

Прикачени файлове


  • 0

#7 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4591 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 29 април 2009 - 22:51

Марто,

Най-важното е да не махаш металния стопер с гумичката дето стои отгоре на дебитомера. На снимката на Симо се вижда през отвора на плочката му, че си е там.

Маркуча пада, но клапата има половин сантиметър авариен ход нагоре. Ако стопера е там, няма страшно. Най-много да се размести самия диск, но после се развива и намества. ОТ мерцедес са предвидили възможността че може да има гърмеж дори на бензин.

Обаче ако стопера го няма, гърмеж може да прекърши рамото на дебитомера.

Карай с изрядни кабели и свещи, не давай да ти въртят делкото за "центровки" при никакво положение и няма да имаш проблем. Ловато наистина е добър избор. С Волтран също върви добре, но по-честичко трябва да се обслужва изпарителя - иначе като конструкция е същия.

Това с гумета клапа е хубаво на теория, но на практика гумата никога не приляга достатъчно плътно и създава проблеми на бензин. Особено след като минеш известен брой километри на газ.
  • 0

#8 martokuka

martokuka

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 102 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W164 280 CDI; Ц200, компресор, комби, W202,
    Corsa C14NZ
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 май 2009 - 08:06

Марто,

Най-важното е да не махаш металния стопер с гумичката дето стои отгоре на дебитомера. На снимката на Симо се вижда през отвора на плочката му, че си е там.

Маркуча пада, но клапата има половин сантиметър авариен ход нагоре. Ако стопера е там, няма страшно. Най-много да се размести самия диск, но после се развива и намества. ОТ мерцедес са предвидили възможността че може да има гърмеж дори на бензин.

Обаче ако стопера го няма, гърмеж може да прекърши рамото на дебитомера.

Карай с изрядни кабели и свещи, не давай да ти въртят делкото за "центровки" при никакво положение и няма да имаш проблем. Ловато наистина е добър избор. С Волтран също върви добре, но по-честичко трябва да се обслужва изпарителя - иначе като конструкция е същия.

Това с гумета клапа е хубаво на теория, но на практика гумата никога не приляга достатъчно плътно и създава проблеми на бензин. Особено след като минеш известен брой километри на газ.

Благодаря на всички за бързите отговори. С ловато съм, плочката е тип "камбана", и не ме притеснява толкова разхода на бензин колкото "гърмежи", така, че къде казвата мога да купя тази гумена клапа? Стопера си е там не е махан и не мисля да го махам! За сега няма проблеми на газ, но за всеки случай искам да предотвратя евентуални поражения при гърмеж
  • 0

#9 mercedestoni

mercedestoni

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 258 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    W124-300D, 1992 г.
    WDB1241301B737008

Публикувано 02 май 2009 - 10:43

Благодаря на всички за бързите отговори. С ловато съм, плочката е тип "камбана", и не ме притеснява толкова разхода на бензин колкото "гърмежи", така, че къде казвата мога да купя тази гумена клапа? Стопера си е там не е махан и не мисля да го махам! За сега няма проблеми на газ, но за всеки случай искам да предотвратя евентуални поражения при гърмеж


Най добре вади всмукателните колектори и от долната страна в двата края слагаш две клапи . Успех
  • 0

The Gods Made Heavy Metal

#10 martokuka

martokuka

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 102 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W164 280 CDI; Ц200, компресор, комби, W202,
    Corsa C14NZ
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 май 2009 - 19:56

Най добре вади всмукателните колектори и от долната страна в двата края слагаш две клапи . Успех

добре де ще ги извадя, ама къде точно да ги сложа и от кои кихалки?! Тези, металните, които се навиват, май са един тип само
  • 0

#11 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4591 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 13 май 2009 - 11:00

добре де ще ги извадя, ама къде точно да ги сложа и от кои кихалки?! Тези, металните, които се навиват, май са един тип само


Ако наистина искаш да се застраховаш - да. От металните, които се навиват.

Въпреки че ако е правилно позиционирано делкото - на ГМТ при статична настройка, и ако са ти в ред кабелите (по възможност БЕРУ), и свещите (такива предписани от производителя, без вградени резистори и прочие, и справилно разстояние между електродите 0.8мм), няма да имаш проблем с работата на газ, с колкото и бедна смес да караш.

И после да уплътните добре колекторите при мотнажа, да не стане - вместо да изпишем вежди, да извадим очи.
  • 0

#12 martokuka

martokuka

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 102 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W164 280 CDI; Ц200, компресор, комби, W202,
    Corsa C14NZ
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 март 2010 - 16:37

Ако наистина искаш да се застраховаш - да. От металните, които се навиват.

Въпреки че ако е правилно позиционирано делкото - на ГМТ при статична настройка, и ако са ти в ред кабелите (по възможност БЕРУ), и свещите (такива предписани от производителя, без вградени резистори и прочие, и справилно разстояние между електродите 0.8мм), няма да имаш проблем с работата на газ, с колкото и бедна смес да караш.

И после да уплътните добре колекторите при мотнажа, да не стане - вместо да изпишем вежди, да извадим очи.

Точно това ме притеснява, просто някой ден нещо от гореизброените ако сдаде багажа е възможно да гръмне
Иначе досега никакви ядове 15 000км, като изключа високия разход- 18-19/100градско газ
  • 0

#13 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4591 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 24 март 2010 - 22:16

Точно това ме притеснява, просто някой ден нещо от гореизброените ако сдаде багажа е възможно да гръмне
Иначе досега никакви ядове 15 000км, като изключа високия разход- 18-19/100градско газ


За градския разход в София засичай не само километри, а и моточасове :) . От разхода изваждай по 1 литър за всеки моточас работа през тези 100км. :)
  • 1

#14 oldschool

oldschool

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 28 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W208 CLK 230 Kompressor / 2001
    W164 ML 320 CDI / 2006

Публикувано 15 октомври 2010 - 14:09

А има ли начин да се предотвратят самите гърмежи някак си? Или ако се получи гърмеж да не се загуби някаде гуменото уплътнение, което свързва изваждащият се маркуч и двигателя, защото без него няма как да го сложиш обратно като се извади. Аз до сега за около 8000 км. карани на газ съм имал само един гърмеж и добре, че този гуменият свързващ елемент беше попаднал на картера и го намерих, но можеше да се затрие някъде или да го смачка някоя от колите зад мен и тогава... щеше да стане сложно. Един майстор ми каза, че можели да се сложат някакви скобички там, че дори и да гръмне да не се губи това гуменото уплътнение и да може лесно да се вкара маркуча обратно после. Някакви идеи?
  • 0

#15 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 15 октомври 2010 - 23:50

Маркучите си ги вържи със скоби ако искаш,та и да гръмне ще излезе само от жабата.Какво толкова че ще си пъхнеш ръката да го вкараш.Моята жена се бе научила пък ти се шлевиш.На газ е така,иначе други проблеми почти няма,пък и колегите ти казаха ,нови кабели и свещи и проблем няма.Другите алтернативни решения са самозоблуда,така че не се плаши СВИКВА се.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни