Отпадане на акцизите...Е, това ако стане....
Started by chichobobby, 24 Apr 2009 - 01:10:19
56 replies to this topic
#46
Posted 27 April 2009 - 14:55
Това, че ще вдигнат данъците, ако падне акциза е ясно, още не е гласувано но според мен ще стане.
Но аз сега карам ML 270 CDI, а си бях харесал ML 400 CDI, но осмака е акцизен и не е никак малко около 12000 лв. данъка му е около 450 лв. е ще стане 900 лв. и какво от това за 3 години през който ще я карам колата ще платя 1350 лв. по-вече данък и то на три вноски, дори и да я карам повечко годинки пак е на далавера.Ако има акциза ще си платя 12000 лв на куп.
По-добре без акциз както в всяка нормална държава и малко по-големи данъци.
Но аз сега карам ML 270 CDI, а си бях харесал ML 400 CDI, но осмака е акцизен и не е никак малко около 12000 лв. данъка му е около 450 лв. е ще стане 900 лв. и какво от това за 3 години през който ще я карам колата ще платя 1350 лв. по-вече данък и то на три вноски, дори и да я карам повечко годинки пак е на далавера.Ако има акциза ще си платя 12000 лв на куп.
По-добре без акциз както в всяка нормална държава и малко по-големи данъци.
#47
Posted 27 April 2009 - 15:08
Тук има сблъсък на интереси, ако ще се вдигнат на всички данъците. Няма да е честно аз да плащам по-висок данък, за да могат други да си карат колите без акциз.Това, че ще вдигнат данъците, ако падне акциза е ясно, още не е гласувано но според мен ще стане.
Но аз сега карам ML 270 CDI, а си бях харесал ML 400 CDI, но осмака е акцизен и не е никак малко около 12000 лв. данъка му е около 450 лв. е ще стане 900 лв. и какво от това за 3 години през който ще я карам колата ще платя 1350 лв. по-вече данък и то на три вноски, дори и да я карам повечко годинки пак е на далавера.Ако има акциза ще си платя 12000 лв на куп.
По-добре без акциз както в всяка нормална държава и малко по-големи данъци.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#48
Posted 27 April 2009 - 15:32
Тук има сблъсък на интереси, ако ще се вдигнат на всички данъците. Няма да е честно аз да плащам по-висок данък, за да могат други да си карат колите без акциз.
Да не мислиш че някой ще ни пита дали ще двигат данъците и по каква причина.
Аз само коментирах, че ако паднат акцизите и двигнат данъците, акцизните коли пак ще са на далавера.
Пък данъците и да не паднат акцизите пак ще ги двигнат.
#49
Posted 27 April 2009 - 16:29
Илия, прав си само донякъде.В законопроекта не го пише това - естествено. Информацията я имам от човек, който работи в НАП. Знам, че данъкът върху автомобилите е местен, но нали се сещаш, че нищо не коства с още една промяна в закон да се въведе допълнителен данък, който да отива в централния бюджет. С две думи - ако поискат - начин винаги има. Иначе местните данъци и сега се определят (ужким) от общините, ама ако не ме лъже паметта са посочени рамки в закона. Та ако променят рамките в закона, ще се променят и тия данъци. А доколкото разбрах, идеята е да се въведе прогресивен данък. Примерно ако си до 100 коня - по левче на кон, ако си до 200 по 2 левчета на кон, ако си до 300 коня - по 3 левчета на кон (примерни цифри). Тогава ако кола 100 коня има данък 100 лева, то кола от 300 коня има 900 лева данък. То май и сега има прогресивен елемент, но идеята е да се засили още повече. Между другото, доколкото съм запознат в ЕС повечето страни са така. За много мощните автомобили данъкът е драстично по-голям от този за по-малките мощности. А бе око да види, ръка да пипне - докато не го видя наживо - не вярвам на нищо.
Първо, изцяло нов данък за централния бюджет не се въвежда току-така. Последният такъв беше ДДС преди петнайсетина години. И второ, защо ти е нов данък, като философията му ще е като на акциза. Пряк, прогресивен, само с някакво друго име. Не, това би било прекалено безсмислено дори за нашата страна. Не знам какво са ти казали в НАП, ама те имат толкова общо с акциза, колкото ти или аз.
Не, ако ще има някакво компенсиране, да го наречем, то това ще е чрез местния общински данък. В края на всяка година общинския съвет гласува размерите на местните данъци за следващата. Няма никакви законови ограничения за общинарите - те сами определят размера на данъка като цена върху конска сила. Сега за коли над 163 коня е 1,56 лева, а догодина могат да го направят 5, 10, 20... колкото си искат. Ограничение в закона има само за коефициентите, с които още може да се увеличи данъка според възрастта на автомобила.
Абе не знам, ще видим в края на годината какво ще реши общината.
Но със сигурност надали днешната идея е държавата, управлявана от тройната коалиция, да се лиши доброволно от приход в централния бюджет, за сметка на увеличение на приходите в общинския бюджет на ББ.
#50
Posted 29 April 2009 - 13:20
ЗА това че цената ще падне хубаво,но не ми се мисли каква кланница ще настане тогава ,така всеки дебил ще може без проблем да си купи стара мощна кола и да пили гуми пред пернишките кафета.То сега с голфчетата 1.6 стават страшни погроми ,а за тогава не ми се мисли.И аз бих се радвал ако мога да подкарам такова возило ,но съм сигурен че много хора ще злоупотребят!!!
#51
Posted 29 April 2009 - 17:35
<h4 class="newsTitle">Екоданък сменя акциза за колите Новият налог ще зависи от годините и газовете на автомобила </h4> София
Нов екоданък може да смени акциза на мощните лимузини и джипове. Отмяната на акцизите за автомобилите с двигатели над 163 конски сили беше приета от комисията по бюджет и финанси към парламента.
Обсъжда се обаче загубата за бюджета от акцизите да се компенсира с въвеждане нов екологичен данък или данък за регистрация на автомобила. От Министерство на финансите обясниха, че евентуалният екологичен данък ще се плаща от собствениците на колите, а размерът му ще се определя от амортизацията на колата, ако е внесена на старо, и от това, доколко ще замърсява околната среда.
Вече са проведени разговори с министъра на околната среда и водите Джевдет Чакъров, който е обещал да съдейства, ако се въведе екологичен данък.
Премахването на акцизите за автомобили ще стане от 1 януари 2010 г., за да не се повлияе на бюджета за тази година. Това се прави по настояване на Европейската комисия.
От финансовото министерство разясниха, че идентичен случай е имало в Полша, която е била принудена да възстановява парите за платилите акцизи. България в момента търси възможност за избягване на подобен сценарий, коментира зам.-министърът на финансите Кирил Желев. От министерството обясниха още, че има спад в приходите от акциз върху автомобили в бюджета.
Комисията прие още отпадане на ограничението, без да се плащат акцизи, в страната да влизат камиони от страни извън ЕС само с гориво в резервоара до 200 литра. Данъчните ще имат право да искат информация от митническата администрация, решиха още депутатите. Въвежда се и глоба за гражданите от 200 до 1000 лв. или санкция за фирмите от 500 до 2000 лв. за възпрепятстване работата на митническия орган.
Нов екоданък може да смени акциза на мощните лимузини и джипове. Отмяната на акцизите за автомобилите с двигатели над 163 конски сили беше приета от комисията по бюджет и финанси към парламента.
Обсъжда се обаче загубата за бюджета от акцизите да се компенсира с въвеждане нов екологичен данък или данък за регистрация на автомобила. От Министерство на финансите обясниха, че евентуалният екологичен данък ще се плаща от собствениците на колите, а размерът му ще се определя от амортизацията на колата, ако е внесена на старо, и от това, доколко ще замърсява околната среда.
Вече са проведени разговори с министъра на околната среда и водите Джевдет Чакъров, който е обещал да съдейства, ако се въведе екологичен данък.
Премахването на акцизите за автомобили ще стане от 1 януари 2010 г., за да не се повлияе на бюджета за тази година. Това се прави по настояване на Европейската комисия.
От финансовото министерство разясниха, че идентичен случай е имало в Полша, която е била принудена да възстановява парите за платилите акцизи. България в момента търси възможност за избягване на подобен сценарий, коментира зам.-министърът на финансите Кирил Желев. От министерството обясниха още, че има спад в приходите от акциз върху автомобили в бюджета.
Комисията прие още отпадане на ограничението, без да се плащат акцизи, в страната да влизат камиони от страни извън ЕС само с гориво в резервоара до 200 литра. Данъчните ще имат право да искат информация от митническата администрация, решиха още депутатите. Въвежда се и глоба за гражданите от 200 до 1000 лв. или санкция за фирмите от 500 до 2000 лв. за възпрепятстване работата на митническия орган.
Audi A8
#52
Posted 29 April 2009 - 19:44
Това последнот с гражданите, митническите служби и глобите нещо не ми е ясно!
Някой да има идея за какво иде реч?
Някой да има идея за какво иде реч?
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#53
Posted 03 May 2009 - 07:16
Вчера чух разговор,че акцизите били отпаднали от 1-ви май!?
#54
Posted 07 May 2009 - 17:07
проблема е, че ще ни нахендрят с еко-данък/или такса/ и тогава ще ни се иска да не е отпадал акциза за над 163кс. какво ме грее мен примерно, че ще отпадне акциза когато след година -две реша да си докарам колата в БГ. за 218кс дали щеме натоварят 10000лв. по сегашния закон или по 1200лв данък на година/еко+мпс/ все трябва да се плаща, а колата съм я взел за 8000лв. другия вариант, които практикувах при предишната си кола - без регистрация в общината, но доколкото разбирам май ще синхронизират данните на общината и кат с цел "залавянето' на такива като мен, т.е. няма да стане и това.
извод: колкото и да ми харесва като марка я оставям и се прибирам с хубавите спомени за готина кола.
това е мое мнение и не ангажирам никого с него
извод: колкото и да ми харесва като марка я оставям и се прибирам с хубавите спомени за готина кола.
това е мое мнение и не ангажирам никого с него
#55
Posted 07 May 2009 - 20:46
Това за синхронизирането на данните от общината и КАТ вече го има в някои градове, скоро и в София.
Интересно ми е дали държавата ще връща акцизите.
Интересно ми е дали държавата ще връща акцизите.
I love the sound of V8 in the morning...
#56
Posted 14 May 2009 - 20:33
От догодина:
Без акциз за луксозните нови и стари коли
Десислава Лещарска
14 Май 2009
1 януари 2010 г. отпада акцизът за новите и употребявани пътнически, товаро-пътнически и състезателни автомобили с не повече от 9 места с мощност на двигателя над120 киловата (163 к.с.). Това предвиждат промени в Закона за акцизите и данъчните складове, приети на първо четене в четвъртък от парламента.
При сега действащото законодателство за автомобили до 163 к.с. (най-масовите леки коли) не се дължи акциз. За всички останали возила се плаща налог, който зависи от мощността и възрастта им. Акцизът варира от 3 до 5 хил. лева, а за луксозни автомобили може да достигне до 15 хил. лева.
Приходите на държавата от този акциз са около 30 млн. лева годишно, но контролът върху събираемостта е затруднен, тъй като, за да се регистрира автомобил, внесен отвън, в КАТ не изискват документ, че данъкът е платен.
В нито една европейска държава не се събира акциз при внос на автомобили. Съществуват изключения за луксозни коли, но обикновено се заплаща екотакса или регистрационен данък, като едно от двете ще бъде въведено и у нас. Заради разминаването на българското с европейското законодателство срещу страната ни тече дело в Съда на Европейските общности.
Отпадането на акциза за мощни автомобили няма да отпуши продажбите в този сегмент, коментираха вносители на коли. Това са скъпи, луксозни возила и ако някой е решил да ги купи, не се спира от данъка.
Отпадането на акциза се налага и заради неравностойното третиране на нови и употребявани автомобили – налогът за употребявани коли е много по-висок от този за новите, а разликата може да е в пъти.
Освен това има разлика в данъка между коли, купени у нас, и в държавите от ЕС. За автомобил с мощност 121 киловата, например, продаден в България като нов в началото на 2008 г., при последващата продажба в края на 2008 г. вече като употребяван се дължи акциз от 790 лв. Ако същата кола обаче е купена като нова в Германия и после е продадена в България като употребявана, налогът е 4235 лв.
Промените в Закона за акцизите предвиждат отмяна на ограничението за безмитен внос на най-много 200 л гориво в резервоарите на автомобилите. Ограничението беше въведено преди няколко месеца заради турските превозвачи, но проверката на количеството гориво бави работата на митническите служби.
Текстовете, одобрени днес, предвиждат глоба от 200 до 1000 лв. или имуществена санкция от 500 до 2000 лв. на лице, което не окаже съдействие или възпрепятства митническите органи при упражняване на правомощията им, както и на лице, което е длъжно за представи на митническите органи стоки, документи и сведения, но откаже да стори това.
Без акциз за луксозните нови и стари коли
Десислава Лещарска
14 Май 2009
1 януари 2010 г. отпада акцизът за новите и употребявани пътнически, товаро-пътнически и състезателни автомобили с не повече от 9 места с мощност на двигателя над120 киловата (163 к.с.). Това предвиждат промени в Закона за акцизите и данъчните складове, приети на първо четене в четвъртък от парламента.
При сега действащото законодателство за автомобили до 163 к.с. (най-масовите леки коли) не се дължи акциз. За всички останали возила се плаща налог, който зависи от мощността и възрастта им. Акцизът варира от 3 до 5 хил. лева, а за луксозни автомобили може да достигне до 15 хил. лева.
Приходите на държавата от този акциз са около 30 млн. лева годишно, но контролът върху събираемостта е затруднен, тъй като, за да се регистрира автомобил, внесен отвън, в КАТ не изискват документ, че данъкът е платен.
В нито една европейска държава не се събира акциз при внос на автомобили. Съществуват изключения за луксозни коли, но обикновено се заплаща екотакса или регистрационен данък, като едно от двете ще бъде въведено и у нас. Заради разминаването на българското с европейското законодателство срещу страната ни тече дело в Съда на Европейските общности.
Отпадането на акциза за мощни автомобили няма да отпуши продажбите в този сегмент, коментираха вносители на коли. Това са скъпи, луксозни возила и ако някой е решил да ги купи, не се спира от данъка.
Отпадането на акциза се налага и заради неравностойното третиране на нови и употребявани автомобили – налогът за употребявани коли е много по-висок от този за новите, а разликата може да е в пъти.
Освен това има разлика в данъка между коли, купени у нас, и в държавите от ЕС. За автомобил с мощност 121 киловата, например, продаден в България като нов в началото на 2008 г., при последващата продажба в края на 2008 г. вече като употребяван се дължи акциз от 790 лв. Ако същата кола обаче е купена като нова в Германия и после е продадена в България като употребявана, налогът е 4235 лв.
Промените в Закона за акцизите предвиждат отмяна на ограничението за безмитен внос на най-много 200 л гориво в резервоарите на автомобилите. Ограничението беше въведено преди няколко месеца заради турските превозвачи, но проверката на количеството гориво бави работата на митническите служби.
Текстовете, одобрени днес, предвиждат глоба от 200 до 1000 лв. или имуществена санкция от 500 до 2000 лв. на лице, което не окаже съдействие или възпрепятства митническите органи при упражняване на правомощията им, както и на лице, което е длъжно за представи на митническите органи стоки, документи и сведения, но откаже да стори това.
Audi A8
#57
Posted 30 May 2009 - 09:56
В четвъртък, 28.05.2009г, мина и второто четене. Промяната в закона вече е факт, до няколко дни ще се обнародва в Държавен вестник.
След 01.01.2010 няма да се плаща акциз при внос на автомобили.
Засега няма друг данък, такса или нещо подобно, което да замени акциза. Ще видим какво ще стане до края на годината.
След 01.01.2010 няма да се плаща акциз при внос на автомобили.
Засега няма друг данък, такса или нещо подобно, което да замени акциза. Ще видим какво ще стане до края на годината.
4 user(s) are reading this topic
0 members, 4 guests, 0 anonymous users