Отпадане на акцизите...Е, това ако стане....
Started by chichobobby, 24 Apr 2009 - 01:10:19
56 replies to this topic
#31
Posted 26 April 2009 - 11:51
По-нова, ама пак е втора упорреба, помисли малко. Иначе ако мога бих изкарал новия ЦЛ от Балкан Стар, ама не мога. Остава дилемата мерцедес втора употреба или фиат втора употреба, ама по-новичък- за ме остава мерцедеса, като ще е стара, поне да е качествена, защото фиатчето/хюндайчето за скромните си 5-6 годинки е амортизирано до такава степен, че тепърва започват проблемите, да не говорим че в салоните на тези нови автомобили всичко е протрито, захабено и скърцащо.
#32
Posted 26 April 2009 - 19:54
Акциза ще падне, Бояне. Законопроектът вече е внесен преди 3-4 дни в парламента.нядявам се да стане работата,.... но що ли имам чувството че пак ще е чудо за 3 дни.???? някой вдигнал пушилка, моментални реакции, наточих ме се, ослюнчихме се,... и иии ииии накрая пак ще измислят нещо че да не го махнат или просто всички ще си замълчат... все пак тия авто акцизи са голема лапаница..... куче трудно дава кокал..
Причината е, че постъпленията от акциз върху автомобилите в настоящата криза са незначителни и стана безсмислено само да се администрират. Няма никаква лапаница там, точно обратното е.
А за това дело в ЕС, дето уж е причината за падането на акциза, всичко е голямо ала-бала, нали никой не мисли сериозно, че от 2007г. до 2009г. еврочиновниците са ни оставили да си развяваме коня с акциза и изведнъж някакъв адвокат им е отворил очите?
#33
Posted 26 April 2009 - 21:36
Много ми е интересно как някои хора се опитват да сравнява стар Мерцедес с няколко години по нова Италианска,Кореиска или Чешка бангия,изглежда пичове не сте имали база за сравнение затова ви давам пример:кошника дето го продавам е у нас от чисто нов-на 28км.го докара баща ми на 100000км вече даваше сериозни проблеми и почна да гълта маса пари.Лично съм карал 190 200Д,взех я в отвратително състояние млатена и позъкърпена,карах я 5 години на такси без да я барна-сами си правете избора.
Death Metal Fan
#34
Posted 26 April 2009 - 21:48
Много си прав, мерцедеса си е мерцедес- символ и олицетворение на здравина и качество, дори и на 100години. Иначе аз също сравнявах мерцедес с останалите италиански, френски, корейски и т.н. колички и изхода беше в полза на мерцедеса.Много ми е интересно как някои хора се опитват да сравнява стар Мерцедес с няколко години по нова Италианска,Кореиска или Чешка бангия,изглежда пичове не сте имали база за сравнение затова ви давам пример:кошника дето го продавам е у нас от чисто нов-на 28км.го докара баща ми на 100000км вече даваше сериозни проблеми и почна да гълта маса пари.Лично съм карал 190 200Д,взех я в отвратително състояние млатена и позъкърпена,карах я 5 години на такси без да я барна-сами си правете избора.
#35
Posted 26 April 2009 - 22:50
А имаш ли някаква информация за промените в данъците от следващата година?Акциза ще падне, Бояне. Законопроектът вече е внесен преди 3-4 дни в парламента.
Причината е, че постъпленията от акциз върху автомобилите в настоящата криза са незначителни и стана безсмислено само да се администрират. Няма никаква лапаница там, точно обратното е.
А за това дело в ЕС, дето уж е причината за падането на акциза, всичко е голямо ала-бала, нали никой не мисли сериозно, че от 2007г. до 2009г. еврочиновниците са ни оставили да си развяваме коня с акциза и изведнъж някакъв адвокат им е отворил очите?
Щото аз чух от относително сигурен източник, че акцизът ще отпадне, но ще се променят данъчните ставки за автомобилите с акцизна мощност, така че в рамките на няколко години постъпленията пак ще си идат в бюджета. Та, понеже източникът ми е относително сигурен, очаквам след година две да има коментари - егаси данъците - не ги ли е срам тия хора?!
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#36
Posted 26 April 2009 - 23:46
Илийка, а..???
е тогава ше падне пак голям майтап,.... ше има купих чочоне, а то са кво стана ??/ искат ми 2500лв за данък на година ... продавам чочонее.
ама като ви казвам че или няма да го махнат, или друго ше измислят,....
Уили, дано това че са го внесли, да означава че ще го приемат..!!!
дебела баница са тва таксите за коли.., нема ни остават да се порадваме
е тогава ше падне пак голям майтап,.... ше има купих чочоне, а то са кво стана ??/ искат ми 2500лв за данък на година ... продавам чочонее.
ама като ви казвам че или няма да го махнат, или друго ше измислят,....
Уили, дано това че са го внесли, да означава че ще го приемат..!!!
дебела баница са тва таксите за коли.., нема ни остават да се порадваме
#37
Posted 27 April 2009 - 08:30
"За мерцедеса годините не са от значение,а състоянието!"-мнооого стара немска приказка!Много си прав, мерцедеса си е мерцедес- символ и олицетворение на здравина и качество, дори и на 100години. Иначе аз също сравнявах мерцедес с останалите италиански, френски, корейски и т.н. колички и изхода беше в полза на мерцедеса.
#38
Posted 27 April 2009 - 09:27
Добре де, данъците са си данъци, винаги имаш възможността да не ги плащаш и да караш колата- запродаваш ли я обаче, ще се наложи да ги платиш накуп.Илийка, а..???
е тогава ше падне пак голям майтап,.... ше има купих чочоне, а то са кво стана ??/ искат ми 2500лв за данък на година ... продавам чочонее.
ама като ви казвам че или няма да го махнат, или друго ше измислят,....
Уили, дано това че са го внесли, да означава че ще го приемат..!!!
дебела баница са тва таксите за коли.., нема ни остават да се порадваме
#39
Posted 27 April 2009 - 09:52
Според чича ви Боби, това ще е невъзможно...
Защо:
Ако вдигнат местните данъци на мощните автомобили, пряко ще бъдат засегнати сега съществуващите собственици на такива.
А те са платили вече един път големия акциз - било то директно на митницата, било то към Балкан-стар, Камор-ауто, търговци и т.н.
Да не говорим, че и 20% ДДС на това.
Тези съществуващи хиляди данъкоплатци са в десетки пъти повече от потенциалните нови вносители-куповачи на мощни коли,
които тепърва ще им предстои да плащат данъци.
Вдигането на данъците винаги е непопулярна мярка, но в България избирателя не е научен да я наказва с негативен вот,
защото толкова ни е политическата култура.
За съжаление няма реална статистика за отношението - влезли - големи двигатели в БГ и платени-неплатени акцизи за тях.
Няма съпоставим икономически анализ за ползите от повсеместно регистриране ако няма акциз и постъпленията от ДДС в такъв случай.
Няма анализ за евентуален процент ръст на продажби в съответния клас при официалните вносители и евентуалните постъпления в бюджета от данъци и ДДС.
Ние в тоз форум сме малко на тъмно и чешем езици с бъзици за Чочонета и Секове.
За съжаление май и във ведомството на Орешарски също не са съвсем наясно...
Защо:
Ако вдигнат местните данъци на мощните автомобили, пряко ще бъдат засегнати сега съществуващите собственици на такива.
А те са платили вече един път големия акциз - било то директно на митницата, било то към Балкан-стар, Камор-ауто, търговци и т.н.
Да не говорим, че и 20% ДДС на това.
Тези съществуващи хиляди данъкоплатци са в десетки пъти повече от потенциалните нови вносители-куповачи на мощни коли,
които тепърва ще им предстои да плащат данъци.
Вдигането на данъците винаги е непопулярна мярка, но в България избирателя не е научен да я наказва с негативен вот,
защото толкова ни е политическата култура.
За съжаление няма реална статистика за отношението - влезли - големи двигатели в БГ и платени-неплатени акцизи за тях.
Няма съпоставим икономически анализ за ползите от повсеместно регистриране ако няма акциз и постъпленията от ДДС в такъв случай.
Няма анализ за евентуален процент ръст на продажби в съответния клас при официалните вносители и евентуалните постъпления в бюджета от данъци и ДДС.
Ние в тоз форум сме малко на тъмно и чешем езици с бъзици за Чочонета и Секове.
За съжаление май и във ведомството на Орешарски също не са съвсем наясно...
Audi A8
#40
Posted 27 April 2009 - 10:20
Пак да кажа, за н-ти път, не отричам качествата на автомобилите, които колегите искат да внесат! Не съм ги сравнявал с шкоди дачии и прочие!
Само искам да видя колко колеги ще си карат 560-тките на бензин и ще ги поддържат с нови части.
Аз също не карам чисто нова кола, въпреки че точно такава гледах да си купия. Разочаровах се от Опел, от Шкода и Тойота. Не толкова от качествата на оклите, колкото от дилърите и безхаберието им да продадат нещо на физическо лице. Виж като корпоративен клиент нещата са много по-различни. Най-много ме издразниха от Тойота и Шкода. Иначе съм обиколил абсолютно всички дилъри на среден клас автомобили. Бюджета ми никак не беше малък, но за съжаление не достатъчен за Мерцедес. Предполагам си давате сметка че можех да карам доста добра w210 или прилична w211, за w140 няма да коментирам изобщо, за парите които съм дал за текущата ми кола, но прецених, за моите нужди Ц-класата и градското каране е просто перфектна, само ме е яд че няма 320 на това купе, иначе и акциза щях да си платя. На мен разхода на гориво не ми е проблем, мога спокойно да си позволя да храня SEC560 не с газ.
Просто не виждам, защо трябва на гол гъз да се слга чифте пищови. Тук виждам как се точат зъби на стари, евтини коли, в не добро състояние, само защото двигателите им са по 5К кубика. Ако мислите че ще намерите читав SEC560 za pod 17000 евра, много се лъжете колеги. Цените на тези коли в добро състояние от доста време на сам само растат и колкото повече се мотаете толкова повече ще търсите и плащате. Човек който има да даде 17'000 евра за кола на 10, че и повече години бих го разбрал. Той ще да е ценител. Другите ще си лепнат чифтето на голия гъз и ще се чудят как да сложат газ. Е за това става дума, ако греша, то ще се види след по-малко от година.
Колега не се сдържах просто! А ти какво искаш да ни покажеш и изкажеш с по-горното мнение? Че си "прогресирал" много? Че щял си да си купиш еди каква си кола и имаш възможност да караш и ЗиЛ с 5 двигателя без да ти е проблем тунджата?! Изхвърляш ли се или? Мога да ти кажа, че СЕК и за 7000 евро все ще изпадне читав. И е много по сигурен от тая Ц класа дето е размотаваш ти. Не си човека, който определя кой е по гол гъз, кой вади патлаците и т.н. Всеки да си гледа в неговата паничка.
#41
Posted 27 April 2009 - 10:47
Илия, ще се запозная със законопроекта и тогава ще ти кажа дали данъците ще мръднат. Надявам се да имам време до довечера.А имаш ли някаква информация за промените в данъците от следващата година?
Щото аз чух от относително сигурен източник, че акцизът ще отпадне, но ще се променят данъчните ставки за автомобилите с акцизна мощност, така че в рамките на няколко години постъпленията пак ще си идат в бюджета. Та, понеже източникът ми е относително сигурен, очаквам след година две да има коментари - егаси данъците - не ги ли е срам тия хора?!
Но по принцип - местните данъци и акциза нямат абсолютно никаква връзка. Данъците ги определя всяка община самостоятелно и си е техен приход, а акциза е към държавния бюджет и се определя със закон. Съмнява ме да има някаква инициатива за повишаване на данъците - нали и понастоящем данъкът се определя в зависимост от мощността, така че мощните коли и сега плащат големичък данък.
Ще пиша допълнително
#42
Posted 27 April 2009 - 11:05
Колега,Колега не се сдържах просто! А ти какво искаш да ни покажеш и изкажеш с по-горното мнение? Че си "прогресирал" много? Че щял си да си купиш еди каква си кола и имаш възможност да караш и ЗиЛ с 5 двигателя без да ти е проблем тунджата?! Изхвърляш ли се или? Мога да ти кажа, че СЕК и за 7000 евро все ще изпадне читав. И е много по сигурен от тая Ц класа дето е размотаваш ти. Не си човека, който определя кой е по гол гъз, кой вади патлаците и т.н. Всеки да си гледа в неговата паничка.
Голия гъз и пищовите не са били насочени към колегите в смисъла на финансовите им възможности. По-скоро използвах израза от гледна точкна на ежедневна пригодност на автомобила.
Всеки сам си решава колко е готов да похарчи, а дали има парите които харчи, аз няма как да знам.
Аз съм прогресирал да размотавам тая Ц-класа, надявам се след година да мога да си позволя да рамотавам нова от магазин.
Успех с покупката и поддръжката на SEC за 7000 евро, като го вземеш ще се радвам да дадеш едно кръгче.
Под сигурност не схаващм дали разбираш сигурност при катастрофа или надежност на автомобила от гледна точка мобилност?
Ако говорим за сигурност при катастрофа, ще предам където трябва че 20 год СЕК е по-сигурен.
Ако говорим за надежност, въпроса е спорен.
Виж за лукс и качество на материали СЕК-а е класи на сегашните найлони.
Аз съм голям любител на класическите автомобили, подозрението ми обаче е че само единици от внесените класики ще изглеждат като снимките дето съм закачил.
Ако греша, ще си посипя главата с пепел и ще се самобичувам!
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#43
Posted 27 April 2009 - 11:36
В законопроекта не го пише това - естествено. Информацията я имам от човек, който работи в НАП. Знам, че данъкът върху автомобилите е местен, но нали се сещаш, че нищо не коства с още една промяна в закон да се въведе допълнителен данък, който да отива в централния бюджет. С две думи - ако поискат - начин винаги има. Иначе местните данъци и сега се определят (ужким) от общините, ама ако не ме лъже паметта са посочени рамки в закона. Та ако променят рамките в закона, ще се променят и тия данъци. А доколкото разбрах, идеята е да се въведе прогресивен данък. Примерно ако си до 100 коня - по левче на кон, ако си до 200 по 2 левчета на кон, ако си до 300 коня - по 3 левчета на кон (примерни цифри). Тогава ако кола 100 коня има данък 100 лева, то кола от 300 коня има 900 лева данък. То май и сега има прогресивен елемент, но идеята е да се засили още повече. Между другото, доколкото съм запознат в ЕС повечето страни са така. За много мощните автомобили данъкът е драстично по-голям от този за по-малките мощности. А бе око да види, ръка да пипне - докато не го видя наживо - не вярвам на нищо.Илия, ще се запозная със законопроекта и тогава ще ти кажа дали данъците ще мръднат. Надявам се да имам време до довечера.
Но по принцип - местните данъци и акциза нямат абсолютно никаква връзка. Данъците ги определя всяка община самостоятелно и си е техен приход, а акциза е към държавния бюджет и се определя със закон. Съмнява ме да има някаква инициатива за повишаване на данъците - нали и понастоящем данъкът се определя в зависимост от мощността, така че мощните коли и сега плащат големичък данък.
Ще пиша допълнително
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#44
Posted 27 April 2009 - 12:38
В законопроекта не го пише това - естествено. Информацията я имам от човек, който работи в НАП. Знам, че данъкът върху автомобилите е местен, но нали се сещаш, че нищо не коства с още една промяна в закон да се въведе допълнителен данък, който да отива в централния бюджет. С две думи - ако поискат - начин винаги има. Иначе местните данъци и сега се определят (ужким) от общините, ама ако не ме лъже паметта са посочени рамки в закона. Та ако променят рамките в закона, ще се променят и тия данъци. А доколкото разбрах, идеята е да се въведе прогресивен данък. Примерно ако си до 100 коня - по левче на кон, ако си до 200 по 2 левчета на кон, ако си до 300 коня - по 3 левчета на кон (примерни цифри). Тогава ако кола 100 коня има данък 100 лева, то кола от 300 коня има 900 лева данък. То май и сега има прогресивен елемент, но идеята е да се засили още повече. Между другото, доколкото съм запознат в ЕС повечето страни са така. За много мощните автомобили данъкът е драстично по-голям от този за по-малките мощности. А бе око да види, ръка да пипне - докато не го видя наживо - не вярвам на нищо.
Аз имам едно подозрение. Чу се по телевизията, че има операция за луксозни возила и платени акцизи и нещеш ли изведнъж хоп законче уж от ЕС наложено че ще махаме акциза. Нещо ми намирисва на лека далаверка тука. Едните гонят михаля, другите приемат закон с който обезсмислят работата на първите... абе все едно сме в България...
Ако съм прав, има надежда да няма промени при данъчните схеми, иначе ще си платиш акциза под формата на данък. Лошото е че данъци се събират по-трудно от акциз.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#45
Posted 27 April 2009 - 12:53
Е, Уили ще каже как се събират принудително държавни вземания - не е по-трудно, просто трябва да се направи съответната организация.
Преди време се коментираше и за здравните осигуровки - хората не внасят осигуровки с години, докато един ден не им се наложи да ги ползват.
Отиват, внасят по минимална заплата за последните 6 месеца осигуровки и обратно в болницата. Иначе докторите са много лоши.
Преди време се коментираше и за здравните осигуровки - хората не внасят осигуровки с години, докато един ден не им се наложи да ги ползват.
Отиват, внасят по минимална заплата за последните 6 месеца осигуровки и обратно в болницата. Иначе докторите са много лоши.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users