Отпадане на акцизите...Е, това ако стане....
Started by chichobobby, 24 Apr 2009 - 01:10:19
56 replies to this topic
#1
Posted 24 April 2009 - 01:10
Чета Стандарт он-лайн и се радвам предварително....
http://www.standartn...
<h4 class="newsTitle">Джипът пада с 10 бона Махат акциза за мощните автомобили </h4> София
Акцизите за мощните лимузини и джипове да бъдат премахнати, предлагат председателят на бюджетната комисия на парламента Румен Овчаров и група народни представители. С отпадането на акциза цените на мощните автомобили ще паднат с 10 000-15 000 лв. Предложението на Овчаров за промяна в Закона за акцизите и данъчните складове е внесено за разглеждане в парламента. То се прави по настояване на Брюксел.
Европейската комисия е изпратила уведомително писмо до България, че ще започне процедура срещу страната ни за нарушаване на директивите на общността. Сега в България се плащат акцизи за автомобили с двигатели над 120 киловата по системата DIN. Но има разлика в облагането на старите и новите автомобили. Например за мощно "Ауди" втора ръка с 333 конски сили акцизът е близо 15 000 лв. Но ако автомобилът е нов, дължимият акциз е малко над 11 000 лв.
Според ЕК при облагането на мощните автомобили, внесени в България от други страни от ЕС, не се взема предвид амортизацията им. Освен това има дискриминация по отношение на определението за "нов автомобил". Според ЕК не е редно употребявани коли, за които не са изминали повече от 6 месеца от първата им регистрация или са на 6000 км пробег, да се облагат както чисто новите коли. Затова Овчаров предлага изцяло да отпадне акцизът за мощните коли. Промените ще влязат в сила от 1 януари 2010 г.
Да отпадне и ограничението да не се плаща акциз за горивото до 200 литра в резервоарите на влизащите в страната камиони от държави извън ЕС, предлага още Овчаров.
Катерина Иванова
http://www.standartn...
<h4 class="newsTitle">Джипът пада с 10 бона Махат акциза за мощните автомобили </h4> София
Акцизите за мощните лимузини и джипове да бъдат премахнати, предлагат председателят на бюджетната комисия на парламента Румен Овчаров и група народни представители. С отпадането на акциза цените на мощните автомобили ще паднат с 10 000-15 000 лв. Предложението на Овчаров за промяна в Закона за акцизите и данъчните складове е внесено за разглеждане в парламента. То се прави по настояване на Брюксел.
Европейската комисия е изпратила уведомително писмо до България, че ще започне процедура срещу страната ни за нарушаване на директивите на общността. Сега в България се плащат акцизи за автомобили с двигатели над 120 киловата по системата DIN. Но има разлика в облагането на старите и новите автомобили. Например за мощно "Ауди" втора ръка с 333 конски сили акцизът е близо 15 000 лв. Но ако автомобилът е нов, дължимият акциз е малко над 11 000 лв.
Според ЕК при облагането на мощните автомобили, внесени в България от други страни от ЕС, не се взема предвид амортизацията им. Освен това има дискриминация по отношение на определението за "нов автомобил". Според ЕК не е редно употребявани коли, за които не са изминали повече от 6 месеца от първата им регистрация или са на 6000 км пробег, да се облагат както чисто новите коли. Затова Овчаров предлага изцяло да отпадне акцизът за мощните коли. Промените ще влязат в сила от 1 януари 2010 г.
Да отпадне и ограничението да не се плаща акциз за горивото до 200 литра в резервоарите на влизащите в страната камиони от държави извън ЕС, предлага още Овчаров.
Катерина Иванова
Audi A8
#2
Posted 24 April 2009 - 06:21
Честно казано акциза мен не ме бърка.
Но помислете какво ще стане ако падне акциза?
Според мен тук ще се напълни с каляски от по 200 к.с. на по 15-20 години, които не отговарят на никакви екологични норми.
Я си представете също пернишки супер голфаджия на 18 години в БМВ 330 на 20 години. Ще е невъзможно да се кара нормално.
Абсолютно съм за да се махне акциза за чисто нови автомобили по правилото 6 месеца или 6000 км, но да се превръщаме в автоморгата на Европа няма да ми е приятно.
Ако зависеше от мен, щях да затрудня и оскъпя вноса на коли на повече от 5 години, за да се стимулира обновяване на авто-парка.
Но помислете какво ще стане ако падне акциза?
Според мен тук ще се напълни с каляски от по 200 к.с. на по 15-20 години, които не отговарят на никакви екологични норми.
Я си представете също пернишки супер голфаджия на 18 години в БМВ 330 на 20 години. Ще е невъзможно да се кара нормално.
Абсолютно съм за да се махне акциза за чисто нови автомобили по правилото 6 месеца или 6000 км, но да се превръщаме в автоморгата на Европа няма да ми е приятно.
Ако зависеше от мен, щях да затрудня и оскъпя вноса на коли на повече от 5 години, за да се стимулира обновяване на авто-парка.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#3
Posted 24 April 2009 - 07:11
АЗ съм ЗА с 2 ръце
Автоморга-Мерцедес-0876/438-583
www.mercedes.mobile.bg
www.mercedes.mobile.bg
#4
Posted 24 April 2009 - 08:10
И го четох преди малко в 24 Часа.
Според мен е напълно логично и трябваше да стане още 2007г.
Гражданин събаря акциза за автомобили
Упорит пловдивчанин накара държавата да се откаже да събира акциз от по няколко хиляди лева върху внасяните в страната мощни автомобили.
От 1 януари 2010 г. колите, които се продават или внасят в България, няма да се облагат с акциз. Това пише в позиция на България по заведено срещу страната ни дело пред съда на Европейските общности в Люксембург. Вчера тя бе одобрена от правителството по предложение на финансовото министерство.
”Да, ще отменяме акциза за мощните коли от 1 януари 2010 г. И за старите, и за новите”, потвърди шефката на дирекция “Данъчна политика” към финансовото министерство Людмила Елкова.
В момента държавата прибира по 700 лв. за нова кола над 163 конски сили плюс 90 лв. за всяка 1,34 к. с. отгоре. За колите втора употреба пък облагането е по 35 лв. на конска сила за тези с двигатели между 163 и 201 к. с. и по 60 лв. за по-мощните.
До предложението за отмяна се стигна след като живеещият във Франция българин Петър Калинчев заведе дело срещу България за надвзет акциз от 2500 лв., обясниха експерти.
През 2007 г. той внесъл в България старо БМВ 530Д, на което бил начислен данък от 4900 лв. Според него той не дължи цялата сума, защото колата е внесена от ЕС.
“Наложеният акциз противоречи на договора за Европейската общност, който регулира общите митнически правила”, пише в изложението на Калинчев до съда.
"Позицията ни е, че след като страната ни към датата на присъединяване не е предявила резерви по отношение на акцизите, не би трябвало да допуска подобно двойно облагане за европейски стоки", обясни адвокатката на Калинчев, Катина Бончева.
Преди да съди държавата в Люксембург, пловдивчанинът обжалвал акта в регионална митническа дирекция в Пловдив и печели делото. Решението му обаче е обжалвано пред Върховния административен съд, който го праща в Люксембург. "Производството пред съда на Европейските общности цели да се даде тълкуване на европейските норми, а не да присъди обезщетение", обясни адвокат Бончева.
"Радвам се, че ще спестим на хората след нас доста пари", бе коментарът на бащата на Петър Калинчев.
Решението на Евросъда вероятно ще засегне автомобили, внесени 2007-2009 г., обясниха експерти. Тогава държавата ще трябва да възстанови акциза, прибран незаконно.
Вчера, веднага след решението на МС, шефът на бюджетна комисия Румен Овчаров и червеният депутат Петър Кънев спешно внесоха предложението за отмяна на акциза в бюджетна комисия. “Събирането ни бе отложено за вторник заради удължаването на парламентарното заседание. То обаче ще бъде прието”, обеща пред “24 часа” Петър Кънев.
Според мен е напълно логично и трябваше да стане още 2007г.
Mercedes-Benz W201
#5
Posted 24 April 2009 - 08:38
Честно казано акциза мен не ме бърка.
Но помислете какво ще стане ако падне акциза?
Според мен тук ще се напълни с каляски от по 200 к.с. на по 15-20 години, които не отговарят на никакви екологични норми.
Я си представете също пернишки супер голфаджия на 18 години в БМВ 330 на 20 години. Ще е невъзможно да се кара нормално.
Абсолютно съм за да се махне акциза за чисто нови автомобили по правилото 6 месеца или 6000 км, но да се превръщаме в автоморгата на Европа няма да ми е приятно.
Ако зависеше от мен, щях да затрудня и оскъпя вноса на коли на повече от 5 години, за да се стимулира обновяване на авто-парка.
Подкрепям въпреки че разумната граница е може би 10г. Все пак са ни ограничени фифансите
#6
Posted 24 April 2009 - 09:02
Подкрепям въпреки че разумната граница е може би 10г. Все пак са ни ограничени фифансите
Съгласен съм и с двамата колеги. Може границата да е 8 или 10, но да се обърне голямо внимание на екологичните норми. Която количка си цапа, собственикът ще си шари.
Давал съм го за пример:
Дизел с евро 2 2,4 двигател 630 данък на година!
Sky каза:Ела да сръбнеш от извора!
" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"
" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"
#7
Posted 24 April 2009 - 09:06
Само така,dо година ще бръмча към Германия за един S600
Death Metal Fan
#8
Posted 24 April 2009 - 09:42
Твърдо ЗА
#9
Posted 24 April 2009 - 09:43
Гласувам с две ръце за! веднага ще оттичам за една 2.5 16V
1991 190E SportLine turbo 0.6bar
#10
Posted 24 April 2009 - 12:55
И според мен акциза трябва да отпадне - в коя цивилизована страна се плаща подобно нещо. Нека да направят секционирането на данъка по-високо. А не всички над 1800 или 2000 кубика да са в една категория - къде е 2.3, 2.4 и къде са 6 литра?
Освен това проблемът със замърсяването в България не идва от прекалено мощни автомобили, а от прекалено морално и материално остарели автомобили.
Също така навсякъде в цивилизованите страни е незаконно да караш без катализатор. Само не и у нас.
Изисква се и ползването на ламбда контролер дори на обикновените газови, за да не се скъсява живота на катализатора и да се постигне реално намаляване на вредните емисии от работата на алтернативно гориво. А не имагинерни - повечето газови мотори горят яко богата смес на празен ход и бедна смес на частично натоварен мотор. На празен ход се изхвърлят много въглеводороди и се скъсява живота на катализатора (ако има), а на частично натоварване пък се изхвърлят много азотни окиси.
Така и така повечето обикновени хорица не биха могли да си позволят да карат нещо с обем повече от 2-3 литра заради разхода на гориво и подръжката.
Освен това проблемът със замърсяването в България не идва от прекалено мощни автомобили, а от прекалено морално и материално остарели автомобили.
Също така навсякъде в цивилизованите страни е незаконно да караш без катализатор. Само не и у нас.
Изисква се и ползването на ламбда контролер дори на обикновените газови, за да не се скъсява живота на катализатора и да се постигне реално намаляване на вредните емисии от работата на алтернативно гориво. А не имагинерни - повечето газови мотори горят яко богата смес на празен ход и бедна смес на частично натоварен мотор. На празен ход се изхвърлят много въглеводороди и се скъсява живота на катализатора (ако има), а на частично натоварване пък се изхвърлят много азотни окиси.
Така и така повечето обикновени хорица не биха могли да си позволят да карат нещо с обем повече от 2-3 литра заради разхода на гориво и подръжката.
#11
Posted 24 April 2009 - 14:13
Аре от кога го чакам това беее!!! В държава като нашата,която се е осирала всеки път когато е тръгвала да произвежда автомобили и по настоящем не произвежда никакви, не трябва да има никакво подобно облагане!!!Пък за колегата който се тревожи да не навлязат каляски-всеки си прави сметката и така и така повечето народ обича икономичните автомобили така че по-мощните ще останат само за "интосиазти" като мен например.Освен това има стари автомобили,които са преработени за стандартите на ЕВРО-3 например и нямат проблем с екологията.Пък 20годишни има навсякъде по света и правят едни и същи издънки.Няма смисъл евро-съюза като пръдне ние да се насираме(това беше и по времето на СССР и сега е така)!Да става по-бързо че така ми се кара едно СЕК-че!!! Аман!!!
#12
Posted 24 April 2009 - 14:57
..."интосиазти"...
то ясно че си от Фарна, ама чак пък толкова
да беше сложил кавички или поне Интусиасти
то ясно че си от Фарна, ама чак пък толкова
да беше сложил кавички или поне Интусиасти
#13
Posted 24 April 2009 - 17:53
"Болен",пише се ентусиасти,пропуснал съм кавичките.Аз поне знам от къде съм...."интосиазти"...
то ясно че си от Фарна, ама чак пък толкова
да беше сложил кавички или поне Интусиасти
#14
Posted 24 April 2009 - 18:03
отивам за чочоне за старата ес-класа 600 и нова 320 цди а и некоя г-класа 100 процента ше вземем 5.5 500 или 300 тд
Автоморга-Мерцедес-0876/438-583
www.mercedes.mobile.bg
www.mercedes.mobile.bg
#15
Posted 24 April 2009 - 18:19
С двете ръце ЗА, те тогава ще си взема и 560 SEC
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users