Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Консулт относно 'регулиране' 'обучение' на компютър за изчистен дросел.C180 98 година.


  • Please log in to reply
2 мнения по тази тема

#1 Mortimer

Mortimer

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 2 Мнения:

Публикувано 22 април 2009 - 13:40

Здравейте на всички колеги. От вече близо година съм собственик на C180 (W202 мотор 111.921).
Още от началото както си взех колата е била тромава и не съм я и настъпвал много. Наскоро обаче съвсем започна да понавлачва, а и се вдигна разхода.
Отидох на диагностика и споделиха, че може би има проблем с дебитомера и не давал точни данни на празен ход като я форсирах била давала 100 kg/нещо си ... не чух хубаво, а и не си направих труда да го търся след което. В резултат на това не регулира сместа и пуска повече бензин, което качва разхода и т.н.
Казха също така, че има вариант да отворят дросел клапата и да я почистят, което можело да оправи нещата.

Същия ден ми се налагаше да пътувам, така че не съм се занимавал повече с проблема. Разбрах само, че ако не я натискам излишно няма да имам проблем с разхода.
В понеделник обаче намерих време и реших сам да си почистя дебитомера и дросела. Не ми е за парите, ама ми е интересно ...
След 5-6 часово четене по нета и във форума стигнах до самата процедура.
Свалих дебитомера, махнах му датчика и с един спрей го почистих. След което свалих и дросела и пръскай наред докато светне. Пръсках и по електрониката на дросела (потенциометричните писти).
След закачане на всичко обаче проблем ... нестабилни ниски, като подам газ гасне ... абе ужас ...
Продължавам с четенето. Четох за обучението и след процедурата с 15 минутното изкарване на акомулатора, после 3 минути само на контакт след 2 рото запалване нещата изглеждаха по-розови.
Задържа оборотите и горе долу се държеше стабилна. Пробвах на магистрала и успях да стигна до 180-200 км/ч (за уточнение преди на 140 просто умираше и връщаше обороти до към 120 км/ч и започваше да набира пак ... бавно и тегаво). Стигна ги но доста тегаво. Мъчеше се ... не стигаше мошност. А на километража пише 240. Не ми е за високите скорости, а за мощноста. Трябва при включване в движение, изпреварване и всекви такива ...

Та да премина и към въпроса. Трябва ли да отида 'веднага' на диагностика да ми пребарат настройките на дросела или има възможност и да остане така още време. Дали е възможно да се е обучил сам, или няма 100% гаранция, че сам се е оправил и трябва ръчна намеса.
Ако ще правя диагностика предпочитам да отивам с няколко въпроса, а не да изглеждам параноичен и да ходя за всяко скърцване.

Тази сутрин имах и проблем с паленето. При първото палене изгасна почти веднага. После задържах педала на газста и задържах така известно време и след като загря малко нямаше проблем. Ама тук се питам къде ми е автоматични смукач тогава и не трябва ли сам да си оправя бакийте той ...
Има едно черно пластмасово винтче на жилото на педала за газта, с което може да се прави някаква регулировка. И там пипах, щото от там можех да си регулирам оборотите в спокойствие ... незнам дали е правилно дори ... за това нямаше много четиво. А и търсачката на форума не е най-добрите, и подредбата е малко осакатена. Много информация, но трудно се намира ...

Благодаря предварително на всеки направил си труда да го прочете и да опита да помогне, като изрази мнение.
  • 0

#2 zaaax

zaaax

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 148 Мнения:

Публикувано 04 май 2009 - 15:51

Здравейте на всички колеги. От вече близо година съм собственик на C180 (W202 мотор 111.921).
Още от началото както си взех колата е била тромава и не съм я и настъпвал много. Наскоро обаче съвсем започна да понавлачва, а и се вдигна разхода.
Отидох на диагностика и споделиха, че може би има проблем с дебитомера и не давал точни данни на празен ход като я форсирах била давала 100 kg/нещо си ... не чух хубаво, а и не си направих труда да го търся след което. В резултат на това не регулира сместа и пуска повече бензин, което качва разхода и т.н.
Казха също така, че има вариант да отворят дросел клапата и да я почистят, което можело да оправи нещата.

Същия ден ми се налагаше да пътувам, така че не съм се занимавал повече с проблема. Разбрах само, че ако не я натискам излишно няма да имам проблем с разхода.
В понеделник обаче намерих време и реших сам да си почистя дебитомера и дросела. Не ми е за парите, ама ми е интересно ...
След 5-6 часово четене по нета и във форума стигнах до самата процедура.
Свалих дебитомера, махнах му датчика и с един спрей го почистих. След което свалих и дросела и пръскай наред докато светне. Пръсках и по електрониката на дросела (потенциометричните писти).
След закачане на всичко обаче проблем ... нестабилни ниски, като подам газ гасне ... абе ужас ...
Продължавам с четенето. Четох за обучението и след процедурата с 15 минутното изкарване на акомулатора, после 3 минути само на контакт след 2 рото запалване нещата изглеждаха по-розови.
Задържа оборотите и горе долу се държеше стабилна. Пробвах на магистрала и успях да стигна до 180-200 км/ч (за уточнение преди на 140 просто умираше и връщаше обороти до към 120 км/ч и започваше да набира пак ... бавно и тегаво). Стигна ги но доста тегаво. Мъчеше се ... не стигаше мошност. А на километража пише 240. Не ми е за високите скорости, а за мощноста. Трябва при включване в движение, изпреварване и всекви такива ...

Та да премина и към въпроса. Трябва ли да отида 'веднага' на диагностика да ми пребарат настройките на дросела или има възможност и да остане така още време. Дали е възможно да се е обучил сам, или няма 100% гаранция, че сам се е оправил и трябва ръчна намеса.
Ако ще правя диагностика предпочитам да отивам с няколко въпроса, а не да изглеждам параноичен и да ходя за всяко скърцване.

Тази сутрин имах и проблем с паленето. При първото палене изгасна почти веднага. После задържах педала на газста и задържах така известно време и след като загря малко нямаше проблем. Ама тук се питам къде ми е автоматични смукач тогава и не трябва ли сам да си оправя бакийте той ...
Има едно черно пластмасово винтче на жилото на педала за газта, с което може да се прави някаква регулировка. И там пипах, щото от там можех да си регулирам оборотите в спокойствие ... незнам дали е правилно дори ... за това нямаше много четиво. А и търсачката на форума не е най-добрите, и подредбата е малко осакатена. Много информация, но трудно се намира ...

Благодаря предварително на всеки направил си труда да го прочете и да опита да помогне, като изрази мнение.


Здрасти ! Искам да ти кажа , че ако на истина нямаш представа какво правиш ,по добре не барай каквото ти падне ....ами иди на свестен майстор....от нета няма да оправиш колата...ако беше така нямаше да има сервизи...
  • 0

#3 Mortimer

Mortimer

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 2 Мнения:

Публикувано 12 май 2009 - 14:30

Здрасти.
Проблема го оправих. След задължителния консулт с майстор (Петко). Дебитомер (MAF). 400 лева бошовски и си върна мощноста, намали се разхода. Добре е за момента.
В интерес на истината в нета пише много неща. Не искам да оправям, а да я диагностицирам колата. Пък и ми е интересно да човъркам наляво надясно :)

Да споделя и за още малко опит във връзка с друг ремонт (подмяна на антишоков амортесьор на двигателя).
Мъчейки се да развия болта на паразитната ролка му счупих главата. След 4 часа приключения разбрах, че под пластмасовата капачка на самата ролка е контрагайката, която държи ролката за винта. Като се махне и цялата процедура по смяната става за 10 минути.

Поздрави.
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни