1937 Mercedes-Benz 540K
Started by ENOXELA, 21 Jul 2006 - 17:52:10
7 replies to this topic
#1
Posted 21 July 2006 - 17:52
In limited numbers Mercedes-Benz manufactured the 540K for special clientele. The 540 benefitted from the supercharged S, SS and SSK racecars for which Mercedes-Benz received international racing success.
The first supercharged grand tourer was the 380K of which MB produced 157 examples. That was replaced in 1935 by the heavier and more powerfull 500K. Finally, at the Paris Motor Show in 1936 the new 5.4 liter 540K was presented. The supercharged version, denoted by the 'K' for kompressor, achieved 180hp. This helped the five ton cabriolet reach speeds of 170 kph.
This specific example, chassis 154084 was one of twelve surviving Cabriolet As. The car was recently offered by RM Auctions at the 2002 Monterey Sports Car Auction. The high bid sold the car for $946 000 USD.
More Fotos
The first supercharged grand tourer was the 380K of which MB produced 157 examples. That was replaced in 1935 by the heavier and more powerfull 500K. Finally, at the Paris Motor Show in 1936 the new 5.4 liter 540K was presented. The supercharged version, denoted by the 'K' for kompressor, achieved 180hp. This helped the five ton cabriolet reach speeds of 170 kph.
This specific example, chassis 154084 was one of twelve surviving Cabriolet As. The car was recently offered by RM Auctions at the 2002 Monterey Sports Car Auction. The high bid sold the car for $946 000 USD.
More Fotos
#2
Posted 31 July 2006 - 21:48
За този автомобил се дава оскъдна информация, но предлагам на вашето внимание малко любопитни факти. В действителност мощността на този автомобил е 115 к.с.при 3400-3500 об/мин и на практика е с атмосферно пълнене, защото механичният компресор на Руут не е включен. Доколкото знам се е задвижвал от коляновия вал през електромагнитен съединител, който се е включвал само при натиснат докрай (бих казал дори малко повече от докрай) педал за газ, с прекъсвач подобен на “кикдауна” при някои автоматици. Така че спокойно си карате атмосферният мотор в диапазона 0-100% отваряне на дроселовата клапа, а при нужда натискате по-силно педала да се включи компресора и скокообразно преминавате на друга крива на мощността по външната скоростна характеристика, чиято максимална стойност възлиза на 170 или 180 к.с. при 3400-3500 об/мин.
Разбира се двигателя се е претоварвал от налягането и детонационното горене.
Ето какво е пишело в оригиналното ръководство за експлоатация на модела от 1937 г.: “Включвайте компресора (при 1000 об/мин) само в случай на крайна необходимост, например, за бързо преминаване на кръстовища, изпреварване , стръмни, но кратки възвишения и т.н. Продължителността на работа на двигателя с компресор не бива да надвишава 1 минута, а при достигане на 3400 об/мин незабавно изключете системата”.
Разбира се двигателя се е претоварвал от налягането и детонационното горене.
Ето какво е пишело в оригиналното ръководство за експлоатация на модела от 1937 г.: “Включвайте компресора (при 1000 об/мин) само в случай на крайна необходимост, например, за бързо преминаване на кръстовища, изпреварване , стръмни, но кратки възвишения и т.н. Продължителността на работа на двигателя с компресор не бива да надвишава 1 минута, а при достигане на 3400 об/мин незабавно изключете системата”.
#3
Posted 31 July 2006 - 22:08
просто красотаааа :
СИРОМАХ DJ , ЖИВ ДЯВОЛ !!!!!
DON`T FUCK WITH MODERATORS!
MY FACEBOOK
http://stara-sofia.com/
Гласувайте за доброто име на "Мерцедес - Бенц Клуб България" В БГ ТОП
#4
Posted 01 August 2006 - 21:33
интересува ме обаче дали двигателя е карбураторен или е с някаква инжекционна система.
М/у другото и прочутите "Сребърни Стрели" са били с така монтиран винтов компресор. И на льо Ман го включват за картко за да добият известна преднина и след това си карат на атмосфера. Отборът на Бентли бил сериозен конкурент на отбора на МБ, но едиственото нещо което им трябвало да достигнат първо място е наличието на компресор. И на края се взима седното решение от екипа на бентли- 2 автомобила Бентли с монтрани винтови компресори, но постоянно зацепени към коляновия вал се нареждат на стартовата линия. Самият У.Бентли бил против използването на компресор при неговите двигатели, но се съгласява, че при условие че въпросните 2 екипажа карат на собствена отговорност. Бенти от своя страна участва с автомобил без компресор.
Какво става по време на състезанието?- наточените Бентлита подгонват Мерцедеса, като знаят че компресора му не работи постоянно заради претоварването на мотора.
И натискат го, десет обиколки преди финала Мерцедеса приключва (мотора се поврежда) и колата отпада от състезанието. Бентлитата с компресорите също се повреждат и отпадат 3 обиколки преди финала, а на края побеждава Бентлито със атмосферния двигател :ok:
Поне така съм разбрал от филмчето по Дискавъри.
М/у другото и прочутите "Сребърни Стрели" са били с така монтиран винтов компресор. И на льо Ман го включват за картко за да добият известна преднина и след това си карат на атмосфера. Отборът на Бентли бил сериозен конкурент на отбора на МБ, но едиственото нещо което им трябвало да достигнат първо място е наличието на компресор. И на края се взима седното решение от екипа на бентли- 2 автомобила Бентли с монтрани винтови компресори, но постоянно зацепени към коляновия вал се нареждат на стартовата линия. Самият У.Бентли бил против използването на компресор при неговите двигатели, но се съгласява, че при условие че въпросните 2 екипажа карат на собствена отговорност. Бенти от своя страна участва с автомобил без компресор.
Какво става по време на състезанието?- наточените Бентлита подгонват Мерцедеса, като знаят че компресора му не работи постоянно заради претоварването на мотора.
И натискат го, десет обиколки преди финала Мерцедеса приключва (мотора се поврежда) и колата отпада от състезанието. Бентлитата с компресорите също се повреждат и отпадат 3 обиколки преди финала, а на края побеждава Бентлито със атмосферния двигател :ok:
Поне така съм разбрал от филмчето по Дискавъри.
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#5
Posted 02 August 2006 - 11:48
Карбураторен е, но специална конструкция защато е след компресора и е под налягане. Компресорите конкретно на този модел са Руут, а не винтови. За съзтезателните за които говориш не знам...но се съмнявам да са с инжекционни горивни уредби.интересува ме обаче дали двигателя е карбураторен или е с някаква инжекционна система.
Ето още малко информация:
http://www.kompressor-club.de/
#6
Posted 22 July 2007 - 18:22
Ако се върнем назад във времето на динамичните спортни автомобили от началото на 30-те години, в паметта ни изниква образът на елегантните роудстъри и кабриолети с капаци на моторите си, губещи се в далечината, под които са скрити мощни шест- или осем цилиндрови мотори, нетърпеливи да "изяждат" километрите пред тях. Тези носталгични спомени дължим най-вече на моделната серия Мерцедес-Бенц 540К, (К означава наличие на компресор), която със своята ексклузивност и дръзко поведение на пътя каза последното сбогом на Огромните модели на Даймлер-Бенц от 20-те години. А сега да опресним спомените си, като виртуално е пренесем в залите на Парижкото изложение от 1936 г., където сред множеството експонати с неотразимия си блясък и аристократизъм моделът 540К събира погледите и овациите на публиката. Пред нас е върховият спортен модел на Мерцедес-Бенц от последните "златни" предвоенни години. Със своя 5,4 -литров компресорен двигател той превзема автомобилния пазар с щурм, най-вече благодарение на предпазното разнообразие на каросерията си, за която се намерили хора, които я считали за твърде вулгарна. На всеки от произведените автомобили каросерийните специалисти от Зинделфинген давали собствен външен облик и решение на интериора съобразно личния вкус и предпочитания на бъдещия му притежател. Предлагали се дву, три, четири и пет местни кабриолети, класически дву и четириместни купета, с което разнообразието съвсем не се изчерпвало. Последвала появата на купета със спортен аеродинамичен дизайн, модели с комбиниран сменяващ се покрив, лимузини с две и четири врати, както и редица спортни варианти, снабдени за първи път във фирмената история със закръглени странични стъкла. Ако трябва да се ограничим до един представителен екземпляр от това уникално дизайнерско разнообразие, следва да признаем, че двуместният специален роудстър със своя облик и техническо решение и до сега остава блестящ пример за съвършен синтез на демонстративна мощност и неповторима елегантност. Мощният 8-цилиндров двигател на модела 540К в атмосферно изпълнение развивал 115 к.с., а при наличието на турбокомпресор тази мощност нараствала до 180 к.с. при обороти от 3400/ мин. Генерираната мощност се подавала на задната ос посредством 4-степенна механична предавка (заменена с 5-степенна през 1938 г.) и гарантирала макскимална скорост от 171 км/час. При тази конфигурация на задвижващия тракт не бива да ни учудва разточителността на консумацията на гориво, достигаща 29 л/100 км. За постигането на споменатото по-горе каросерии-но разнообразие на модела се изработвали две шасита, съответно с дължини 3290 и 2980 мм. Първото било използвано за четириместните решения с фронтална радиаторна решетка, разположена директно върху предната ос. При двуместните решения решетката, моторът и компонентите зад тях се изтегляли 185 мм назад, като с този конструктивен трик се запазвала дължината на предния капак, която в духа на времето била най-внушителния символ на мощност и бързина. Когато говорим за този модел, си струва да кажем няколко думи за историята на турбокомпресорните мотори на Мерцедес-Бенц. Ще останете изненадани от факта, тя датира от времето на Първата световна война и е свързана с името на сина на Готлиб Даймлер - Пол, който работел в областта на самолетните двигатели. От 1907 г. той станал технически директор на бащината си фирма "Даймлер-Моторен Гезелшафт". Пол се посветил на проблема, свързан със загубата на мощност на самолетните двигатели при набиране на голяма височина, като за тази цел използвал специалните вентилатори тип Роо1з. По този начин той успял да компенсира загубите И да стабилизира мощността на моторите, при големи височини. Първият луксозен автомобил, снабден с турбокомпресорен двигател, е бил показан на Берлинския авто-салон през 1921 г. и по ирония на съдбата бил поставен между моторни велосипеди и мини автомобили. Веднага след това събитие турбокомпресорът станал основен фактор, "катапултирал" фирмата на качествено ново ниво в областта на гражданските, спортните и състезателните автомобили. Една година след сливането на Даймлер и Бенц в обща фирма светът на автомобилния спорт се обогатил с уникалната серия от свръх мощни модели S(Sport), SS(Super Sport), SSK(Super Sport Kurz) и SSKL(Super Sport Kurz Light).
#7
Posted 10 August 2007 - 21:15
Някъде трябва да имам едно двд за Мерцедес-Бенц, там го имаше и този, много ми пълни душата.
Селянин (човек от село) и селянин по душа са две коренно различни неща!
STI Ranger II 9x19
CZ 75 TS .40
#8
Posted 17 June 2008 - 22:06
Наистина е върха.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users