Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

КомпресияВъпрос за компресия на мотор ОМ 605.962


  • Please log in to reply
22 мнения по тази тема

#16 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 12 февруари 2009 - 18:02

Определено не ме притесняват думите компресия, степен на сгъстяване, налягане и т.н. а стойностите които са обявени.
603.960 - 300ТД - 26-32 1:22
606.910 - 300Д - 26-32 1:22
605.910 - 250Д - 26-32 1:22
605.960 - 250ТД - 18-35 1:22
Обърква ме факта че са еднакви, а по книга е редно тези с турбокомпресор да са олекотени - турбото го компенсира. :dontknow:



Ъ-ъ-ъ...тези стойности в какво са...?Ако са в атмосфери ми се струват доста височки...?
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#17 Lusco

Lusco

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 583 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 2.5D комби автоматик

Публикувано 12 февруари 2009 - 19:47

Първите цифри са мин.-макс. в Bar. Не съм мерил компресията на двигателите на които съм правил осн. ремонт, но съм бил с убеждението че е нормално 22-23 за турбинните, под 18 на ремонт и 28-30 за атмосферните, под 20 на ремонт. :dontknow:
  • 0

#18 Emo

Emo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 150 Мнения:
  • Град:Кюстендил
  • Автомобил:
    W202 250 Turbodiesel '99
    W201 2.0 Diesel '87

Публикувано 12 февруари 2009 - 21:28

Първите цифри са мин.-макс. в Bar. Не съм мерил компресията на двигателите на които съм правил осн. ремонт, но съм бил с убеждението че е нормално 22-23 за турбинните, под 18 на ремонт и 28-30 за атмосферните, под 20 на ремонт. :dontknow:


При братушките пише за Цетка диз. мотори-26 до 32 бара.
Ама ЦДИ и ТД са със различни стойности.
  • 0

#19 mitun

mitun

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 616 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W201 230E '88
    W202 250D '95
    S210 200K '01

Публикувано 13 февруари 2009 - 16:04

Аз продължавам да ровя по учебниците, а за 605,910 ето го. :)


Извинявай, колега, ставам нахален ама си дал за 604.910, който е 2,2Д и няма аналогичен модел с турбо пълнене. Интересно ми беше да сравниме 250 D 20V 113hp vs 250 TD 20V 150hp :happy:
Аз като го зимах моя даде 25 на петте цил. и ми е интересно колко е бил в началото на житейския си път :unsure:
  • 0
Публикувано изображениеПубликувано изображение
светещи желетки, що сте толко нервни?
bliznatsite написаха: mn ne mi haresvat za6toto emblemata na mecedesa e kato mernik i izglezda 4e 6a te zastrelq

#20 psychopath

psychopath

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 124 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    W202 C250 TD 20V 150h.p Seat Ibiza 1.9 TDI 131 h.p 03' 6 speed

Публикувано 13 февруари 2009 - 18:13

Извинявай, колега, ставам нахален ама си дал за 604.910, който е 2,2Д и няма аналогичен модел с турбо пълнене. Интересно ми беше да сравниме 250 D 20V 113hp vs 250 TD 20V 150hp :happy:
Аз като го зимах моя даде 25 на петте цил. и ми е интересно колко е бил в началото на житейския си път :unsure:

26-32 бара дават за ОМ 605.910(2.5D) и 18-35 бара за ОМ 605.960(2.5TD).Нека някой по вещ се изкаже,относно тези стойности,дали да им имаме вяра. :rolleyes:
  • 0
Публикувано изображение

#21 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4638 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 13 февруари 2009 - 21:46

абе според мен зависи и в какви обороти се мери - при дадени обороти, общо взето в областта където въртящия момент е максимум, или с други думи където пълненето е най-ефективно, налягането в цилиндрите трябва да е най-високо. Смукателния тракт си има собствена честота на резонанс, където обемната ефективност на пълнене е най-висока. Като вкараш повече въздух и го свиеш 22 пъти, получаваш по-високо налягане, отколкото ако вкараш по-малко въздух и го свиеш пак 22 пъти.

При бензиновите е важно и в какво положение е дросела. Подозирам, че се мери въртейки на стартер, с максимално отворен дросел. може и да греша.
  • 0

#22 Lusco

Lusco

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 583 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 2.5D комби автоматик

Публикувано 13 февруари 2009 - 22:00

C-clas (202) C250D 20V 1993-1998 605.910 - 113hp 26-32 5DOHC
C-clas (202) C250D Turbo 20V 1995-1999 605.960 - 150hp 18-35 5DOHC
Аз не чета в каталожната информация повече от необходимото за дадения момент, а компресията е нещото което не меря преди да отворя мотора за ремонт - той сам си ми казва когато е необходимо. Успех! :)
  • 0

#23 Lusco

Lusco

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 583 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 2.5D комби автоматик

Публикувано 13 февруари 2009 - 22:06

абе според мен зависи и в какви обороти се мери - при дадени обороти, общо взето в областта където въртящия момент е максимум, или с други думи където пълненето е най-ефективно, налягането в цилиндрите трябва да е най-високо. Смукателния тракт си има собствена честота на резонанс, където обемната ефективност на пълнене е най-висока. Като вкараш повече въздух и го свиеш 22 пъти, получаваш по-високо налягане, отколкото ако вкараш по-малко въздух и го свиеш пак 22 пъти.

При бензиновите е важно и в какво положение е дросела. Подозирам, че се мери въртейки на стартер, с максимално отворен дросел. може и да греша.


Не е само това. Има значение топъл или студен е мотора, дали е без дюзи или свещи, дали е сложено масълце в цилиндрите, дали са наред стартера и акумулатора. Дай ми един изпърдял мотор да го замеря и ще му докарам още 100 000 км. живот. :D
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни