КомпресияВъпрос за компресия на мотор ОМ 605.962
Започната от Emo, 11 фев 2009 - 21:31:25
22 мнения по тази тема
#1
Публикувано 11 февруари 2009 - 21:31
Колеги, знае ли някой каква е максималната компресия на мотор ОМ 605.962 (2,5 ТД, 20 клапана)?
#2
Публикувано 11 февруари 2009 - 23:15
35 бара е според Ауто дата-та.Мотор ОМ 605.962 не е ли от W210,a OM 605.960 от W202?
#3
Публикувано 12 февруари 2009 - 01:56
35 бара е според Ауто дата-та.Мотор ОМ 605.962 не е ли от W210,a OM 605.960 от W202?
35 бара са доста повече от нормалното. Двигателите с турбокомпресори са с по-малка компресия от атмосферните такива. Ето какво казва Autodata-та
Прикачени файлове
#4
Публикувано 12 февруари 2009 - 07:49
Това 22 не е ли степен на сгъстяване?
#5
Публикувано 12 февруари 2009 - 09:13
Edit: Да, същото е -> компресия = степен на сгъстяване
разликата между налягане измерено в бар или атмосфери е минимално, така че се приема 1 бар = 1 атмосфера
psychopath може да е гледал друго налягане, няма как да е 35 бара...
Явно съм се изказал неподготвен
разликата между налягане измерено в бар или атмосфери е минимално, така че се приема 1 бар = 1 атмосфера
psychopath може да е гледал друго налягане, няма как да е 35 бара...
Явно съм се изказал неподготвен
брабус написа: "абе само аз ли спуквам тьрсачката?"
#6
Публикувано 12 февруари 2009 - 10:40
Да, същото е -> компресия = степен на сгъстяване
разликата между налягане измерено в бар или атмосфери е минимално, така че се приема 1 бар = 1 атмосфера
psychopath може да е гледал друго налягане, няма как да е 35 бара...
Степента е 1 към 22
Компресия 18-35 бара.
#7
Публикувано 12 февруари 2009 - 12:28
Степен на _________ Р, Начално __________ Р, Гранично
сгъстяване ___________ Bar __________________ Bar
6,0 -----------------> 7,7 <----------------------- 5,4
6,5 -----------------> 8,5 <----------------------- 6,0
7,0 -----------------> 9,3 <----------------------- 6,5
7,5 -----------------> 10,1 <----------------------- 7,1
8,0 -----------------> 10,9 <----------------------- 7,6
8,5 -----------------> 11,7 <----------------------- 8,2
9,0 -----------------> 12,6 <----------------------- 8,8
9,5 -----------------> 13,4 <----------------------- 9,4
10,0 -----------------> 14,3 <----------------------- 10,0
16,0 -----------------> 25,1 <----------------------- 17,6
17,0 -----------------> 27,0 <----------------------- 18,9
18,0 -----------------> 28,9 <----------------------- 20,2
19,0 -----------------> 30,8 <----------------------- 21,6
20,0 -----------------> 32,8 <----------------------- 22,9
21,0 -----------------> 34,7 <----------------------- 24,3
22,0 -----------------> 36,7 <----------------------- 25,7
сгъстяване ___________ Bar __________________ Bar
6,0 -----------------> 7,7 <----------------------- 5,4
6,5 -----------------> 8,5 <----------------------- 6,0
7,0 -----------------> 9,3 <----------------------- 6,5
7,5 -----------------> 10,1 <----------------------- 7,1
8,0 -----------------> 10,9 <----------------------- 7,6
8,5 -----------------> 11,7 <----------------------- 8,2
9,0 -----------------> 12,6 <----------------------- 8,8
9,5 -----------------> 13,4 <----------------------- 9,4
10,0 -----------------> 14,3 <----------------------- 10,0
16,0 -----------------> 25,1 <----------------------- 17,6
17,0 -----------------> 27,0 <----------------------- 18,9
18,0 -----------------> 28,9 <----------------------- 20,2
19,0 -----------------> 30,8 <----------------------- 21,6
20,0 -----------------> 32,8 <----------------------- 22,9
21,0 -----------------> 34,7 <----------------------- 24,3
22,0 -----------------> 36,7 <----------------------- 25,7
#8
Публикувано 12 февруари 2009 - 13:20
Да, същото е -> компресия = степен на сгъстяване
разликата между налягане измерено в бар или атмосфери е минимално, така че се приема 1 бар = 1 атмосфера
psychopath може да е гледал друго налягане, няма как да е 35 бара...
"компресия" се изразява с мерни единици за налягане бар или атм. а степента на сгъстяване е число без мерна единица. Тя представлява отношението м/у обема на горивната камера в ГМТ (1) към обема на цилиндъра + обема на гор. камера в положение на ДМТ (22). Т.е. в ДМТ имаме обем от 22 части, а в ГМТ този обем е свит само в 1 част (обема на гор. камера)
На практика от значение за един двигател е налягането което се създава в ГМТ, за да може от високата температура дизела да се самовъзпламени. Защото на един издухал двигател степента на сгъстяване пак му е като в завода - 22, но какво е налягането, което задържат сегментите и клапаните...
Принципните положания (така и така почнах по темата, та да се отплесна до край
бензиновите мотори имат по-малка степен на сгъстяване 10-11, защото имат външна с-ма за възпламеняване
дизеловите мотори имат по-голяма >18 ~ 30, прякото следствие дизелите да са по шумни
двигателите с турбо пълнене имат по-малка степен на сгъстяване, защото налягането се увеличава принудително от турбината
Мерцедесовия дизелов двигател (поне до ЦДИ поколението) имат по-ниска степен на сгъстяване - затова имат огромен ресурс от километри ~ 1 000 000
Edit:
Lusco, дай бате за 605.910 (същия мотор без турбина) да видиме разликите


светещи желетки, що сте толко нервни?
bliznatsite написаха: mn ne mi haresvat za6toto emblemata na mecedesa e kato mernik i izglezda 4e 6a te zastrelq
#9
Публикувано 12 февруари 2009 - 15:10
Темата с компресията ме заби в 6-та глуха. Нещо не се връзва с това което съм учил и това което пише в Autodata-та.
Не са се променили принципино начините на работа на ДВГ, а и аз не съм изпростял толкова, та да не помня какво съм учил преди 25 год. ама нейсе. Освен това баща ми е машинен инжинер, брат ми също - специалност ДВГ - и двамата са възпитаници на МЕИ ама с тая компресия се видяхме в приключение. Аз продължавам да ровя по учебниците, а за 605,910 ето го.
Прикачени файлове
#10
Публикувано 12 февруари 2009 - 15:45
Значи колегата ясно е попитал за компресията на дадения двигател,а не за степента на сгъстяване,така че максималната компресия за този двигател е 35 бара,а минималната 18 бара,къде го вкарахте в други филми
.Колега Lusco погледни в Аутодата-та на ''Compression pressure''(компресия налягане),какво пише,а не на "Compression ratio":1(компресия съотношение :1).
#11
Публикувано 12 февруари 2009 - 16:07
Mи ша та хвърли ами,като използваме странни думички.Това компресия си идва от compression което означава сгъстяване,сбиване...Темата с компресията ме заби в 6-та глуха...
В случая правилния термин не е "компресията е 27атм" а "максималното налягане в такт сгъстяване е 27атм" ама кой ще си играе да си чупи езика да го казва.
Компресията не е величина а налягането е такава.
Така че правилните термини в случая са "Степен на сгъстяване" и "Максимално налягане в такт сгъстяване".
#13
Публикувано 12 февруари 2009 - 16:17
Така че правилните термини в случая са "Степен на сгъстяване" и "Максимално налягане в такт сгъстяване".
Представям си как отивам при близкия "Майстор"
и му казвам да ми замери максимално налягане в такт сгъстяване.
Как ли ще ме изгледа?
#14
Публикувано 12 февруари 2009 - 17:06
Представям си как отивам при близкия "Майстор"
и му казвам да ми замери максимално налягане в такт сгъстяване.
Как ли ще ме изгледа?
Като индианец пишеща машина!
#15
Публикувано 12 февруари 2009 - 17:33
Определено не ме притесняват думите компресия, степен на сгъстяване, налягане и т.н. а стойностите които са обявени.
603.960 - 300ТД - 26-32 1:22
606.910 - 300Д - 26-32 1:22
605.910 - 250Д - 26-32 1:22
605.960 - 250ТД - 18-35 1:22
Обърква ме факта че са еднакви, а по книга е редно тези с турбокомпресор да са олекотени - турбото го компенсира.
603.960 - 300ТД - 26-32 1:22
606.910 - 300Д - 26-32 1:22
605.910 - 250Д - 26-32 1:22
605.960 - 250ТД - 18-35 1:22
Обърква ме факта че са еднакви, а по книга е редно тези с турбокомпресор да са олекотени - турбото го компенсира.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни
















