Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

КомпресияВъпрос за компресия на мотор ОМ 605.962


  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 Emo

Emo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 150 Posts:
  • Град:Кюстендил
  • Автомобил:
    W202 250 Turbodiesel '99
    W201 2.0 Diesel '87

Posted 11 February 2009 - 21:31

Колеги, знае ли някой каква е максималната компресия на мотор ОМ 605.962 (2,5 ТД, 20 клапана)?
  • 0

#2 psychopath

psychopath

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 124 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    W202 C250 TD 20V 150h.p Seat Ibiza 1.9 TDI 131 h.p 03' 6 speed

Posted 11 February 2009 - 23:15

35 бара е според Ауто дата-та.Мотор ОМ 605.962 не е ли от W210,a OM 605.960 от W202?:)
  • 0
Публикувано изображение

#3 Lusco

Lusco

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 583 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 2.5D комби автоматик

Posted 12 February 2009 - 01:56

35 бара е според Ауто дата-та.Мотор ОМ 605.962 не е ли от W210,a OM 605.960 от W202?:)


35 бара са доста повече от нормалното. Двигателите с турбокомпресори са с по-малка компресия от атмосферните такива. Ето какво казва Autodata-та

Attached Files


  • 0

#4 Emo

Emo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 150 Posts:
  • Град:Кюстендил
  • Автомобил:
    W202 250 Turbodiesel '99
    W201 2.0 Diesel '87

Posted 12 February 2009 - 07:49

Това 22 не е ли степен на сгъстяване?
  • 0

#5 ivooo

ivooo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 436 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 / '91 /продадена
    W201 / '87 / 2.0 / 601.911
    W124 / '93 / 602.962

Posted 12 February 2009 - 09:13

Edit: Да, същото е -> компресия = степен на сгъстяване
разликата между налягане измерено в бар или атмосфери е минимално, така че се приема 1 бар = 1 атмосфера
psychopath може да е гледал друго налягане, няма как да е 35 бара...

Явно съм се изказал неподготвен :closed-topic:
  • 0
брабус написа: "абе само аз ли спуквам тьрсачката?"

#6 tuning13

tuning13

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 341 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Златоград
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    W123 1980г

Posted 12 February 2009 - 10:40

Да, същото е -> компресия = степен на сгъстяване
разликата между налягане измерено в бар или атмосфери е минимално, така че се приема 1 бар = 1 атмосфера
psychopath може да е гледал друго налягане, няма как да е 35 бара...

:nono: Не едно и също степен на сгъстяване и компресия.
Степента е 1 към 22
Компресия 18-35 бара.
  • 0

#7 Lusco

Lusco

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 583 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 2.5D комби автоматик

Posted 12 February 2009 - 12:28

Степен на _________ Р, Начално __________ Р, Гранично
сгъстяване ___________ Bar __________________ Bar

6,0 -----------------> 7,7 <----------------------- 5,4
6,5 -----------------> 8,5 <----------------------- 6,0
7,0 -----------------> 9,3 <----------------------- 6,5
7,5 -----------------> 10,1 <----------------------- 7,1
8,0 -----------------> 10,9 <----------------------- 7,6
8,5 -----------------> 11,7 <----------------------- 8,2
9,0 -----------------> 12,6 <----------------------- 8,8
9,5 -----------------> 13,4 <----------------------- 9,4
10,0 -----------------> 14,3 <----------------------- 10,0
16,0 -----------------> 25,1 <----------------------- 17,6
17,0 -----------------> 27,0 <----------------------- 18,9
18,0 -----------------> 28,9 <----------------------- 20,2
19,0 -----------------> 30,8 <----------------------- 21,6
20,0 -----------------> 32,8 <----------------------- 22,9
21,0 -----------------> 34,7 <----------------------- 24,3
22,0 -----------------> 36,7 <----------------------- 25,7
  • 1

#8 mitun

mitun

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 616 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W201 230E '88
    W202 250D '95
    S210 200K '01

Posted 12 February 2009 - 13:20

Да, същото е -> компресия = степен на сгъстяване
разликата между налягане измерено в бар или атмосфери е минимално, така че се приема 1 бар = 1 атмосфера
psychopath може да е гледал друго налягане, няма как да е 35 бара...


"компресия" се изразява с мерни единици за налягане бар или атм. а степента на сгъстяване е число без мерна единица. Тя представлява отношението м/у обема на горивната камера в ГМТ (1) към обема на цилиндъра + обема на гор. камера в положение на ДМТ (22). Т.е. в ДМТ имаме обем от 22 части, а в ГМТ този обем е свит само в 1 част (обема на гор. камера)
На практика от значение за един двигател е налягането което се създава в ГМТ, за да може от високата температура дизела да се самовъзпламени. Защото на един издухал двигател степента на сгъстяване пак му е като в завода - 22, но какво е налягането, което задържат сегментите и клапаните... :dontknow:

Принципните положания (така и така почнах по темата, та да се отплесна до край :ora: ) са:
бензиновите мотори имат по-малка степен на сгъстяване 10-11, защото имат външна с-ма за възпламеняване
дизеловите мотори имат по-голяма >18 ~ 30, прякото следствие дизелите да са по шумни

двигателите с турбо пълнене имат по-малка степен на сгъстяване, защото налягането се увеличава принудително от турбината

Мерцедесовия дизелов двигател (поне до ЦДИ поколението) имат по-ниска степен на сгъстяване - затова имат огромен ресурс от километри ~ 1 000 000

Edit:
Lusco, дай бате за 605.910 (същия мотор без турбина) да видиме разликите
  • 0
Публикувано изображениеПубликувано изображение
светещи желетки, що сте толко нервни?
bliznatsite написаха: mn ne mi haresvat za6toto emblemata na mecedesa e kato mernik i izglezda 4e 6a te zastrelq

#9 Lusco

Lusco

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 583 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 2.5D комби автоматик

Posted 12 February 2009 - 15:10

Темата с компресията ме заби в 6-та глуха. Нещо не се връзва с това което съм учил и това което пише в Autodata-та. :kill_myself: Не са се променили принципино начините на работа на ДВГ, а и аз не съм изпростял толкова, та да не помня какво съм учил преди 25 год. ама нейсе. Освен това баща ми е машинен инжинер, брат ми също - специалност ДВГ - и двамата са възпитаници на МЕИ ама с тая компресия се видяхме в приключение. Аз продължавам да ровя по учебниците, а за 605,910 ето го. :)

Attached Files


  • 0

#10 psychopath

psychopath

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 124 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    W202 C250 TD 20V 150h.p Seat Ibiza 1.9 TDI 131 h.p 03' 6 speed

Posted 12 February 2009 - 15:45

Значи колегата ясно е попитал за компресията на дадения двигател,а не за степента на сгъстяване,така че максималната компресия за този двигател е 35 бара,а минималната 18 бара,къде го вкарахте в други филми :rolleyes: .Колега Lusco погледни в Аутодата-та на ''Compression pressure''(компресия налягане),какво пише,а не на "Compression ratio":1(компресия съотношение :1). :)
  • 0
Публикувано изображение

#11 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,824 Posts:
  • Пол:Мъж

Posted 12 February 2009 - 16:07

Темата с компресията ме заби в 6-та глуха...

Mи ша та хвърли ами,като използваме странни думички.Това компресия си идва от compression което означава сгъстяване,сбиване...
В случая правилния термин не е "компресията е 27атм" а "максималното налягане в такт сгъстяване е 27атм" ама кой ще си играе да си чупи езика да го казва.

Компресията не е величина а налягането е такава.
Така че правилните термини в случая са "Степен на сгъстяване" и "Максимално налягане в такт сгъстяване".
  • 0

#12 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,892 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Posted 12 February 2009 - 16:09

Дали не е за предпочитане по темата да се говори за налягане(компресия) измерена с компресомер в атмосфери?Да е по-разбираемо....и по-близко до ума,и...сърцето? ;)
Ще следя с интерес темата относно различните стойности,данни и мерни единици!
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#13 zuhen

zuhen

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 334 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W211 280 CDI, 2007,
    OM642, 7G-Tronic

Posted 12 February 2009 - 16:17

Така че правилните термини в случая са "Степен на сгъстяване" и "Максимално налягане в такт сгъстяване".


Представям си как отивам при близкия "Майстор"
и му казвам да ми замери максимално налягане в такт сгъстяване.
Как ли ще ме изгледа?
  • 0

#14 Lusco

Lusco

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 583 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 2.5D комби автоматик

Posted 12 February 2009 - 17:06

Представям си как отивам при близкия "Майстор"
и му казвам да ми замери максимално налягане в такт сгъстяване.
Как ли ще ме изгледа?


Като индианец пишеща машина! :)
  • 0

#15 Lusco

Lusco

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 583 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 2.5D комби автоматик

Posted 12 February 2009 - 17:33

Определено не ме притесняват думите компресия, степен на сгъстяване, налягане и т.н. а стойностите които са обявени.
603.960 - 300ТД - 26-32 1:22
606.910 - 300Д - 26-32 1:22
605.910 - 250Д - 26-32 1:22
605.960 - 250ТД - 18-35 1:22
Обърква ме факта че са еднакви, а по книга е редно тези с турбокомпресор да са олекотени - турбото го компенсира. :dontknow:
  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users