Публикувано 15 март 2010 - 13:17
Ето още малко информация за този незабравим и уникален модел на Мерцедес от времето когато колите са правени така както трябва.
Години на производство: 1991-1995
Държава: Германия
Произведени бройки: 10 479
Между 1991 и 1995 година Мерцедес-Бенц произвежда спортна версия на тогавашната Е-класа (W124). Тя носи обозначение 500E и е разработена съвместно с Порше. Всеки екземпляр 500Е е ръчно произведен от Порше. Автомобилите са транспортирани от фабриката на Мерцедес-Бенц до завода Rossle-Bau на Порше, намиращ се в Цуфенхаузен – за производството на един модел са били необходими 18 пълни дни. Разработката на модела започва през 1989 година и завършва през 1991, а между 1992 и 1995 година са произведени общо 10,479 броя съвместно с Порше. 1505 екземпляра от суперспортния седан са внесени в Щатите между 1992 и 1994 година, което прави около 500 автомобила на година. До 1993 година моделът носи обозначение 500E, а след фейслифта през 1994 година, проведен на цялата гама W124, е преименуван на E500.
500Е разполага с двувалов 32-клапанов 4.973-литров V8 мотор с мощност 326 к.с. и въртящ момент от 480 нютонметра. Двигателят е взет директно от роудстъра 500SL (R129). Спирачките също са от него – предни 300-милиметрови дискове и 4-бутални накладки за моделите от 1992 и началото на 1993. По-късните версии разполагат с подобрени 320-милиметрови от 600SL. Задните спирачки на всички версии са 277-милиметрови от 500SL. На щатския пазар 500E се предлага с всички екстри, единствено се доплаща за CD-чейнджър и интегриран телефон. 500E се произвежда единствено като седан с четири врати, а четирите кожени седалки се доставят от Recaro.
Пресата „лепва” на автомобила прякора „вълк в овча кожа” и това е напълно заслужено, тъй като тестовете изкарват на яве впечатляващи резултати – ускорение от 0 до 100 км/ч. за 5.5 до 6 секунди и четвърт миля за 14.1 секунди с терминална скорост 163 км/ч. Максималната скорост е ограничена до 250 км/ч. и се достига при 6000 об/мин. Разходът е 16.8 литра на 100 км в градски условия и 13.8 на извънградско.
500Е се различава от обикновените W124-ки по по-широката следа (1.5 инча), снижено с 0.9 инча окачване, раздути калници, странични престилки, по-широки предна броня и гуми. Заради външния си вид, лимитираното производство, доброто родословие, ръчната изработка и невероятните си технически характеристики, 500Е се смята за автомобил със статут на класика.
500E/E500 претърпява минимални промени по време на тригодишното си производство. Моделите от 1992 и 1993 са неразличими един от друг. Най-голямата разлика е по-маломощният двигател за моделите от 1993, предлагани в Щатите. През 1994 са направени козметични промени по всички Е-класи – нови фарове, решетка и капак на багажника. Двигателят обаче си остава непроменен в сравнение с този на моделите от 1993.
Често срещани са подобрения, включващи различни джанти и гуми, изпускателни системи и препрограмиране или замяна на ECU-тата, които премахват електронното ограничение на максималната скорост. За да намалят времето за ускорение, някои собственици програмират автоматичната трансмисия да стартира от първа скорост, вместо от нормалната втора.
През 1993 и 1994 дванайсет лимитирани E500 са снабдени с 6-литров M119 V8 мотор от тунера AMG. Тези модели са наречени Е60 AMG и разполагат с 381 к.с., които ускоряват автомобила от 0 до 100 км/ч. за 5.3 секунди (обикновен 500E взима спринта за 6.0). Модификациите включват замяна на оригиналните компоненти с AMG-части, включващи окачване, изпускателна система, централна конзола и 17-цолови джанти. Много от днешните E60 AMG са всъщност 500Е или Е500, изпратени във фабриката на AMG в по-късен период, за да бъдат заменени двигателите им с 6-литровия V8. Оригиналните екземпляри Е60 AMG носят „957 AMG Technology Package” в своя VIN номер.
Технически характеристики:
Двигател: 8-цилиндров V-образен под ъгъл 90 градуса
Разположение: предно, надлъжно разположен
Обем: 4.973 литра
Компресия / степен на сгъстяване: 10.0:1
Клапани: по 4 на цилиндър, двувалов (DOHC)
Пълнене с гориво посредством: горивно впръскване Bosch LH Jetronic
Купе/шаси: стомана
Спирачки: вентилирани дискове на четирите колела
Трансмисия: 4-степенна автоматична
Предаване: задно
Тегло: 1710 кг.
Мощност: 326 к.с. при 5600 об/мин.
Въртящ момент: 480 нютонметра при 3900 об/мин.
Съотношение мощност/обем на двигателя: 65.55 к.с. на литър
Съотношение мощност/тегло: 0.19 к.с. на кг.
Ускорение от 0 до 100 км/ч. за: 6.0 сек.
NO PAIN - NO GAIN!