190Е - автоматик - ПРОБЛЕМ!!!лашка, когато е топла
Започната от tatuncho, 11 юли 2006 - 19:16:57
14 мнения по тази тема
#1
Публикувано 11 юли 2006 - 19:16
Колеги, много странно, но от няколко дена ми прави силно впечатление, че при дълго каране из София при преминаване от 2-ра на 3-та лашка та ШЪ ми строши бъбреците, а по-нататък лашкането `почна да се усеща и м/у 3-та и 4-та. Изпаднах в транс ... викам си сигурно става нещо с маслото - я тече, я нещо друго. Спирам, слизам, проверявам маслото и установявам, че се е запенило като веро - щях да припадна. Въпроса ми е: скоростната кутия вързана ли е към охладителната уредба и възможно ли е запенването да е от много висока температура на маслото? Уточнявам, че когато е студена и не е минала повече от 10-15 км. лашкането го няма :
#2
Публикувано 11 юли 2006 - 20:49
Нормално е да се загрява от там да се разширява и да се пени,но пък ако наистина е много- като веро маи си трябва смяна и дано само с това да се разминеш.
#3
Публикувано 11 юли 2006 - 22:37
От кога не ти е сменяно маслото и филтъра? Доколкото зная на 60 000 се сменя. Смени го и ако резултата е същия ще трябва да се погледне скоростната, но не бива така да превключва.
#4
Публикувано 12 юли 2006 - 08:37
Veni, за да не се получават недоразумения нека се уточним за смяната на маслото. Така написано, че се сменя на 30 000 км, се разбира че това е предписания от производителя интервал за смяна. На 30 000 км е препоръчително да се смени маслото само ако автомобила се експлоатира при по-високи от нормалните натоварвания. Има се в предвид чести тегления на ремарке, преобладаваща експлоатация на автомобила в градски условия и екстремно високи външни температури (цитирам дословно предписанието). За мен е безсмислено да се сменя маслото по-често от предписаните 60 000, при положение че не са на лице горепосочените фактори или друг проблем. Разбира се маслото може да се сменя и на 10 000, но е безсмислено, освен ако човек не цели да компенсира чрез смяната му други проблеми.
#5
Публикувано 12 юли 2006 - 08:54
Изобщо не става дума, че можеш да бъдеш прекаран, когато сменяш масло по-рано. При всички случаи това може да се отрази само положително. Ако преобладава предимно градско каране (особено в големите градове с натоварено движение), дори само за това си струва да се сменя по-често маслото. Но интервала за смяна по принцип е 60 000, задължително с филтъра. Иначе се получава (по думите на един немски колега) нещо от сорта като да си измиеш краката и да си обуеш неизпраните чорапи отново
Как се казва сервиза на кума ти и къде се намира?
Как се казва сервиза на кума ти и къде се намира?
#6
Публикувано 12 юли 2006 - 09:02
Много ми се иска да дойда, защото изпуснах срещата в Казанлък. Отдавна видях, че обяви за срещата, но се въздържах от отговор, защото имам ангажимент днес. Обаче ако се освободя по-рано ще съм на линия задължително.
#7
Публикувано 12 юли 2006 - 11:09
аз си мислех, че маслото от автоматика минава през радиатора на колата за да се загрее и поддържа в работна температура 80-90 градуса или там колкото му трябва, защото логиката ми подсказва, че ако трябва да се охлажда ще бъде с отделен радиатор, както двигателното масло на някои автомобилиДА, скоростната кутия се охлажда от радиатор, интегриран в радиатора на охладителната система.
Маслото се сменя на 30 к км, а не на 60.
Така или иначе, проблема трудно ще си го решиш сам - бягай на "доктор"
смяната на масрото на автоматик не е като при ръчката - ако не си го правил, рискуваш просто да не направиш нищо, като например да не източиш турбината, и оттам нататък да си мислиш, че си сменил масло
Отиди при специалисти
темата беше разисквана преди време в софия се говореше за Недьо и за Gemini
В Пловдив мога да помогна и по-конкретно
Успех
Все пак имам 2,5 г. на 190 автомат
П.П. и съм разглобявал радиатора.Вътре, в едното казанче има 1 меден цилиндър по който минава маслото-никакви серпентини или там подобни
П.П.П. и мойта риташе (леко де) от 2-3, Недко каза че е от пакетите и е нормално за старите коли. 3-4 не се усещаше : Преди колата да загрее, особено зимата, двигателя се форсираше повече от нормалното (както при износен съединител) за да качи предавка, според мене заради студеното масло в кутията.
Тая пяна, tatuncho, не е никак на добре-води я на доктор!
светещи желетки, що сте толко нервни?
bliznatsite написаха: mn ne mi haresvat za6toto emblemata na mecedesa e kato mernik i izglezda 4e 6a te zastrelq
#8
Публикувано 12 юли 2006 - 11:43
Май си препълнил кутията с масло. Когато маслото е твърде много, то почва да се пени, а запени ли се, не може да поддържа налягане и от там почва да не сменя скоростите както трябва.Колеги, много странно, но от няколко дена ми прави силно впечатление, че при дълго каране из София при преминаване от 2-ра на 3-та лашка та ШЪ ми строши бъбреците, а по-нататък лашкането `почна да се усеща и м/у 3-та и 4-та. Изпаднах в транс ... викам си сигурно става нещо с маслото - я тече, я нещо друго. Спирам, слизам, проверявам маслото и установявам, че се е запенило като веро - щях да припадна. Въпроса ми е: скоростната кутия вързана ли е към охладителната уредба и възможно ли е запенването да е от много висока температура на маслото? Уточнявам, че когато е студена и не е минала повече от 10-15 км. лашкането го няма :
Нивото на маслото се мери на загрята скоростна кутия (поне 10-15 км каране) и при работещ двигател.
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#9
Публикувано 12 юли 2006 - 19:20
Ще ходя на "чичо Доктор", но след някой и друг ден, че маслото е 6 литра и струва по 22 и кусур лв./литър, а филтъра е 60-70лв. и инвестицията си е сериозна за средата на месеца ... финансовия Нивото на маслото съм убеден, че е точно - меря го на 82-85 С на N с дръпната ръчна и е в средата м/у двата белега Имам усещането, че сам съм си виновен - преди седмица си смених гарнитурата на картера (`щото сълзеше) и майстора ми вика: "дай да опресним маслото, донеси 2-3 литра!" - викам: "не е ли малко?" - той: "то за опресняване , бе човек, няма да го сменяме цялото, не си си купил филтър, а сумата за която сме се спазарили не включва смяна на масло и филтър, говорихме си само за гарнитура". Някой ми спомена преди време, че комплект гарнитура + филтър били 30-35 лв. :Dn: - това сигурно е страшно менте или бъркам?
#10
Публикувано 13 юли 2006 - 09:43
Абе лека-полека ще си кажеш ти какви сте ги вършили
Сега, на кой картер сте сменяли гарнитурата и сте доливали 2-3 литра масло за опресняване?
Сега, на кой картер сте сменяли гарнитурата и сте доливали 2-3 литра масло за опресняване?
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#11
Публикувано 13 юли 2006 - 20:42
Гарнитурата на картера на скоростната кутия, естествено - ти какво си помисли, че за ДВГ-то ли говоря?
#12
Публикувано 17 юли 2006 - 11:54
Я най-добре отиди при някого, който прави само автомати,че от разни разбирачи дето ти "опресняват" и "обясняват" ще си прецакаш колата.При смяна на маслото се сменя филтъра, гарнитурата и се сипва ново масло, ти си отваряш двойна работа :Dn:
светещи желетки, що сте толко нервни?
bliznatsite написаха: mn ne mi haresvat za6toto emblemata na mecedesa e kato mernik i izglezda 4e 6a te zastrelq
#13
Публикувано 18 юли 2006 - 18:51
Препоръчай някой добър автоматчик!Я най-добре отиди при някого, който прави само автомати,че от разни разбирачи дето ти "опресняват" и "обясняват" ще си прецакаш колата
#14
Публикувано 19 юли 2006 - 09:52
Преди да идеш да си дадеш парите на майстор, препоръчвам ти да провериш нивото на маслото още веднъж и то по правилният начин.
Повтарям - маслото се мери на равно място, на загрята трансмисия (поне 1/2 час каране), при работещ двигател и лост за скоростите в положение Р (парк), не N!
Според мен не си за никакви майстори. Нещо сте объркали с маслото. Или нивото не е точно или сте доляли грешно масло (или менте).
Повтарям - маслото се мери на равно място, на загрята трансмисия (поне 1/2 час каране), при работещ двигател и лост за скоростите в положение Р (парк), не N!
Според мен не си за никакви майстори. Нещо сте объркали с маслото. Или нивото не е точно или сте доляли грешно масло (или менте).
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#15
Публикувано 19 юли 2006 - 18:58
Маслото което досипахме беше Mobil ATF220, а вътре в скоростите си нямам и понятие какво е имало. Въпреки всичко съм решил да си сменя филтъра и цялото масло - за всеки случай
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни