Алтернатора зарежда със 18 волта
Започната от нико-дим, 07 яну 2009 - 20:41:43
28 мнения по тази тема
#16
Публикувано 21 февруари 2009 - 21:26
не че съм специалист ,но все ми се струва,че нито релето нито алтернатора са виновни,някои колеги са посочили по-верен път да смениш мултицета.колега при зареждане от 13,6 аз лично бих се притеснил.и за сведение на всички при запалване и не много читав акумулатор е нормално да учете за 2-3 минути зареждане от 18 ,защо? ми замислете се сами.
#18
Публикувано 24 февруари 2009 - 14:45
няма и филм акумулатора да е 18 волта.
#19
Публикувано 11 април 2009 - 22:51
Здравей колега ,аз имах същия проблем но при мен се оказа релето на алтернатора,защото от него борд компютъра се побърка,взе да натрупва грешка след грешка до като не отказа. Има опасност от презареждане компа да се скапи тотално.Смених релето изчистих грешките и всичко се оправи.Релето струва около 80 лева но става въпрос за Мерцедес С180 бензин 2000.
#20
Публикувано 20 януари 2016 - 20:17
Здравейте колеги. Във форума съм от скоро, но искам да попитам относно един проблем с W212. След каране около 2 часа на дълго, колата започна сама да си паркира кутията на "Р". След това вече не разрешава никакво друго действие от моя страна. Престоява около няколко часа изгасена и нещата се оправят, но след каране проблема отново се появава. Закачена на диагностика, не показва никакви грешки в 7 gtronic, единствено грешка в Battery sensor. Докато работи колата, батери сензора който е на минусовата клема на акумолатора, отчита че зарежда с 15.7 волта. След като откача буксата от датчика на акумолатора нещата се оправят и нямам проблем. Поръчах си нов Battery sensor (соленичък) и го смехих, но проблема си остана. Сега ми остава да си мисля, че проблема е в алтернатора на колата, който по всяка вероятност презарежда при продължително каране и побърква различлите компютри на колата.
Ако някой е имал подобен или същият проблем, моля да пише за да не се вкарам излишно в приключения с алтернатор.
#21
Публикувано 20 януари 2016 - 21:10
Занапред в никакъв случай не откачвай акумулаторната батерия, че много ще те заболи и главата и джоба.
Премери зареждането с хубав мултицет директно на клемите на акумулатора и напиши стойностите тук, но до втория знак след десетичната запетая.
Ще трябват 4 стойности, а те са:
1. Както е преседяла колата поне 5-6 часа - примерно 12,63V
2. При подаване на контакт - пак написваш измереното.
3. Със запален двигател без консуматори като е работил двигателя поне 5 минути.
4. Със запален двигател и включени консуматори / фарове, вентилатор на парното, отопление на задното стъкло / измерва се след меренето по точка 3.
Напиши, колега, стойностите от тези 4 измервания и тогава чак може да се коментира.
Пак напомням, че измерването се прави с хубам дигитален мултицет директно на клемите на акумулатора, а не някъде другаде по инсталацията.
Поздрави!
Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт
Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!
Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...
#22
Публикувано 21 януари 2016 - 09:25
Здравейте да не пиша друга тема ще си позволя да пиша тук. Та онзи ден стоях на паркинга пред магазина (понеже детето спеше в колата) и чаках жената да си пазарува вътре. И бях включил REST-а на климатроника всичко ок само където съм калъф и бях оставил и фаровете включени(до тук 2 големи грешки оставям жената с пари сама да пазарува и по-малката с включените фарове ) без да се усетя и така около 40мин. естествено акумолатора загина геройски падна до към 7.5В. на контакт мерено през климатроника. Подадоха ми ток запалих, но излезе грешка EPC (el. power control) покарах колата уж да зареди акумолатора (но като е толкова свършил само от алтернатора и софийско каране не стига) след това пред блока опитах да я загася и запаля отново, но грешката си стои. Според мен нещо се смущава заради акумолатора (май ще трябва нов) защото като проверя позициите на климатроника 23 и 24 (заряда в проценти и напрежението във волтове) в движение когато натисна спирачките с включени консуматори ми показва съответно 100% заряд, но волтажа пада до 10.5В. Въпроса ми е някой друг срещал ли е тази грешка и дали е наитина от акумолатора или нещо се е опекло при подаването на ток. Иначе сега съм включил акумолатора да се зарежда на стационарно зарядно до 14.4В. пък да видим дали ще възкръсне.
Този пост е редактиран от frxbg: 21 януари 2016 - 09:28
#23
Публикувано 21 януари 2016 - 13:06
Колега, отиваш при специалист акумулаторджия да ти премери остатъчния капацитет на батерията и зареждането.
Ако се наложи си вземаш най-мощния акумулатор, който може да се побере на мястото.
После правиш онези 4 стъпки, които съм написал на колегата и написваш тук стойностите.
Не се гледа на климатроника показанието, а се мери директно на клемите на акумулатора.
Този пост е редактиран от sv_trener: 22 януари 2016 - 00:09
Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт
Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!
Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...
#24
Публикувано 24 януари 2016 - 01:17
Благодаря ти тренер за отговора да кажа какви ги свърших до сега (кажи речи никакви) заредих акумолатора със стационарно зарядно до 14.7В. супер имайки предвид, че акумолатора е с холограмен стикер на мерцедес (тоест откакто е станало на кола едва ли е сменяван за 16г.) и сега стартера върти като бесен изчезна грешката EPC обаче пак трябва да си държа ключа докато запали (толкова скучно) голям проблем по-големия, е че има нещо мътно със зареждането на акумолатора почти през цялото време е около и под 12В. при работещ двигател без значение от консуматорите когато подам газ (около 2000-3000 rpm) се вдига до 13.5В. и след това отново пада на 11-12В. Май работата отива към регулатор на напрежението за алтернатора.
#25
Публикувано 24 януари 2016 - 08:21
Реле-регулатора е заедно с четките.
Два модела са вгражданите алтернатори. Единия е на Валео и комплекта четки е по-скъп към 80 лв.
Другия е Бош и комплекта е към 15 лв.
Като гледам колата от подписа предполагам, че при теб е Бош 150А, което е много добре.
Когато търсиш реле-регулатор те са също 2 модела. Единия е 14V, а другия 14,5V. Търсиш втория модел за 14,5V. Двата са на една и съща цена, но обикновено дават първия. Ти изрично си искай да е 14,5 и гледай да го пише на самия реле-регулатор.
Сменява се много лесно. Дори няма нужда да се демонтира алтернатора от колата. Малко е тегаво, но се получава.
Другото, което се сещам е да погледнеш демпферната шайба на генератора. Да не се е прецакала тя и да не може да предаде въртящия момент от ремъка на ротора. При това положение пак няма да зарежда като хората. Нова такава шайба е около 100 лв.
Ако си тук в Плевен ще го направим, докато си пием сутрешното кафе.
Този пост е редактиран от sv_trener: 24 януари 2016 - 09:22
Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт
Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!
Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...
#26
Публикувано 01 юни 2016 - 14:24
Занапред в никакъв случай не откачвай акумулаторната батерия, че много ще те заболи и главата и джоба.
Премери зареждането с хубав мултицет директно на клемите на акумулатора и напиши стойностите тук, но до втория знак след десетичната запетая.
Ще трябват 4 стойности, а те са:
1. Както е преседяла колата поне 5-6 часа - примерно 12,63V
2. При подаване на контакт - пак написваш измереното.
3. Със запален двигател без консуматори като е работил двигателя поне 5 минути.
4. Със запален двигател и включени консуматори / фарове, вентилатор на парното, отопление на задното стъкло / измерва се след меренето по точка 3.
Напиши, колега, стойностите от тези 4 измервания и тогава чак може да се коментира.
Пак напомням, че измерването се прави с хубам дигитален мултицет директно на клемите на акумулатора, а не някъде другаде по инсталацията.
Поздрави!
Колега сутринта измерих напрежението на батерията преди да паля колата - 12.49
След това при подаден контакт 12.37
При запален автомобил без консуматори 14.09
При запален автомобил с консуматори започва да пада постепенно от 14.09 до 12.40 и продължава...
При подаване на газ до 2000 оборота постепенно ги покачва до 14.00
Когато мотора е все още студен няма проблеми, но загрее ли в работна температура, особено в градско каране с бавна скорост проблемите се проявяват по осезаемо.
#27
Публикувано 01 юни 2016 - 22:20
Занапред в никакъв случай не откачвай акумулаторната батерия, че много ще те заболи и главата и джоба.
Нищо няма да го заболи!
Понякога се случва акумулаторите да се скапят.
Тогава се сменят...
И за целта се откачат, първо минуса...не е страшно, ключе 10...
Няма да се скапе нищо, слагаш новия, ключе 10...
#28
Публикувано 01 юни 2016 - 22:41
Аз тук проблем не виждам.
Какво значи като позагрее и проблемите са проявяват по-осезаемо?
Щом в движение напрежението ти е в границите на 13,7 - 14,5 волта всичко е наред.
Ако са извън тези граници се проверяват всички кабелни връзки по генератора, всички меки връзки за маса на двигателя и ако е необходимо чак тогава се прави ревизия на алтернатора.
Не е ядрена физика.
Релето с четките на алтернатора е около 12 лв. Смяната е елементарна.
Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт
Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!
Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...
#29
Публикувано 02 юни 2016 - 09:07
При запален автомобил с консуматори започва да пада постепенно от 14.09 до 12.40 и продължава...
При подаване на газ до 2000 оборота постепенно ги покачва до 14.00
Когато мотора е все още студен няма проблеми, но загрее ли в работна температура, особено в градско каране с бавна скорост проблемите се проявяват по осезаемо.
Според мен си за ново реле , не е нормално при запалена кола да достига 12.4V при работещ мотор с включени консуматори трябва да е минимум 13.1 -13.2V
NO PAIN - NO GAIN!
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни