Мерцедес-БенцИсторията на концерна от и до
Започната от Sonse, 04 юли 2006 - 12:46:35
15 мнения по тази тема
#1
Публикувано 04 юли 2006 - 12:46
Жизнено необходима ми е историята на Мерцедес на български роден език.Ще бъда ужасно благодарен и признателен на човека,който предостави информация.Предварително благодаря :
#2
Публикувано 04 юли 2006 - 13:38
според мен трабваше да започнеш:
"купувам дипломна работа за ....."
"купувам дипломна работа за ....."
#3
Публикувано 04 юли 2006 - 14:44
Грешишспоред мен трабваше да започнеш:
"купувам дипломна работа за ....."
Наистина много се интирисувам от това,което търся и не ми е за дипломна работа.От дете сънувам Мерцели и мисля,че трябва да се запозная добре с историята,за сега съм намирал лазлични извадки.Искам историята да я притежавам черно на бяло
#4
Публикувано 04 юли 2006 - 17:48
Аз не мога да ти помогна в много ама много сайтове съм чел историята на марката ама не цялата...и историята на различни модели но и аз бих се радвал ако я намеря. :
Mercedes-Benz W201
#5
Публикувано 04 юли 2006 - 18:30
Историята на Daimler Benz
Възхода на фирмата започва, когато Представителят на Даймлер в Париж, Едуард Сарацин чрез чаровната си съпруга Луиза спечелва собственика на "Панар и Льовасор" - Емил Льовасор(тогава в най-хубавите си години).С лицензиите на патентите на Даймлер, Луиза и Льовасор свързват Даймлер с Арманд Пежо(производител на велосипеди и парни котли), който искал да прави коли "Пежо" с Даймлерови двигатели. С огромната за времето си сума от 600000 марки Готлиб Даймлер основава през 1890 год. дружество за изработка на двигатели "Даймлер". Тежката дума в управителният съвет имал Макс Дутенхофер-притежател на барутни фабрики край Рейн във Вествалия, собственик на фабриката за оръжие "Маузер" , както и член на управителният съвет на Нобеловият концерн за динамит. В опиянената от автомобила Франция на поредица от състезания, колите с двигатели "Даймлер" печелят безапелационно в конкуренцията на парните, газовите двигатели и електромобилите. По това време се появяват моделите "Даймлер-Виктория" на "Панар-Льовасор" и бенцовите "Виктория" и "Вело". Няколко години преди смъртта си през 1897г.,Даймлер изнася на пазара моделът "Феникс" с конструкция чиято концепция е валидна и до днес. През 1898г. е основано командитното дружество "Австрийски Даймлер-двигатели", което през 1906г. се преименува на "Аустро-Даймлер".
През 1903г. Карл Бенц напуска управителния съвет на собствената си фирма-причината нездравия климат създаден от алчните едри акционери.През 1901г Вилхем Майбах създава усаваршенстван модел на "Феникс".Подтикът за това идва от Австро-Унгарския аташе в консулството в Ница, а впоследствие генерален представител и председател на управителният съвет на на заводите "Даймлер"-Емил Йеленик. Този революционен модел е кръстен на името на 11-год.дъщеря на Йеленик-Мерседес.За 550000 златни марки Йеленик се сдобива с 36 автомобила.След първите състезателни успехи на "Мерцедес" , Йеленик успява да продаде автомобилите с 100% печалба. Малко след това "Австрииски Даймлер-двигатели" чрез директора си барон фон Шкода, откупуват всички лицензии и патенти на фирмата "Лудвиг Лонер", като по този начин поставят в зависимост и Фердинанд Порше. Той конструира малката "Мая" кръстена на името на малката дъщеря на Йеленик. През 1903г.при неизяснени обстоятелства изгаря заводът в Камщат, заедно с 60 готови за продан автомобила.В резултат, управителния съвет на "Даймлерови двигатели" решава да се построи нов модерен завод в Унтертюрхайм. Паул Даймлер, който до смъртта на баща си е работил в филиала в Виена се прехвърля в ръководството на основните заводи измествайки Вилхелм Майбах, който напуска. В това време Бенц пускат автомобили тип "Парсивал". Следват големите успехи на Паул Грец с автомобили Бенц през 1907г., когато прекосява Африка. Така Голямата война заварва 2-те големи фирми в състояние на възход. По-време на тази война Фердинанд Порше конструира двигатели за самолети за големи разтояния, а в края на войната Даймлер произвеждати и първите германски танкове. След войната, Германия е разорена, икономиката в хаос и на борсата се появяват различни спекуланти и мошеници. Сред тях е австрийския търговец и инженер Якоб Шапиро. Той започва да изкупува акции на различни автомобилни дружества(завода за каросерии "Шебера"), като в един момент става и главен акционер на "Бенц". От новата си позиция в управителният съвет той прикрепва фирмата към "Шебера" и получава правото на монополна търговия с автомобили "Бенц". Един стар важен акционер в "Бенц" е и петролният властелин на Германската банка фон Щаус.Така Шапиро пряко засяга интересите му и фон Щаус започва да търси изход от ситуацията.Когато Шапиро обявява, че иска да продаде в Белгия акциите си в "Бенц", на 1 май 1924г. по инициaтива на фон Щаус и представяната от него банка пионерските фирми "Даймлер" и "Бенц" се обединват за запазване на общите си интереси. Две години по-късно се сливат и предприятията им, а Шапиро отпада от играта. След идването на Хитлер на власт, Фердинанд Порше и "Даймлер-Бенц"започват да разработват народния автомобил и през 1938 е представен "KdF"(кола за сила чрез радост)известен след войната като Бръмбара на Фолксваген. През 1936г. е пуснат на пазара модела 260D. В периода между 2-те световни войни "Даймлер-Бенц" постига значителни успехи на състезателната писта.След 1934г единствените които се явяват конкуренция са пилотите и автомобилите на големият враг "Ауто-Унион". Съперничеството между 2-те фирми достига невиждани висоти и остана незабравимо и до днес. По време на 2-та световна война фирмата получава от армията заводите за самолетни двигатели "Осмарк" във Виена. След 2-та световна война въстановяването на фирмата е свързано с 3 имена. Едното е на Херман Абс заел мястото на починалия фон Щраус от все същата Германска банка. Другото име е на фамилията едри индустриалци Квант-доставчици на униформи за армиите на кайзара,Ваймарската република, вермахтът, а след войната и на новата германска армия. Третото име е на ръководителя на конкурентното предприятие на ИГ-Фарбен -Фридрих Флих(разбира се след като си излежава присъдата произнесена на Нюнбергския процес).Фердинанд Порше е прибран от французите, а главен конструктор става Налингер. Под ръководството на Флих, реорганизирания концерн започва да произвежда над 50% от транспортните средства на новата Германска армия. През 1958г.Флик успява да купи за 12 милиона марки големият враг "Ауто-Унион",но на следващата година се проваля в опита да погълне и BMW. Все пак през 1960г. "Даймлер-Бенц" купуват заводът за двигатели Майбах. В тези години са открити и множество дъщерни предприятия по-цял свят. За периода от 1948 до 1960г. концерна отчита печалба от 1,5 милярда марки, и увеличава стойността си на борсата от 90 милиона на 8 милиарда марки.Общият търговски оборот достига 4,14 милиарда марки. През 1961г. чрез поставени лица Флих купува за 44 милиона марки 5-ят по големина производители на автомобили- концерна "Боргвард".През 2-та половина на 60-те години "Даймлер-Бенц" правят неуспешни опити да се домогнат и до заводите в Волфсбург.
През 1966г. чрез групата Квант, Даймлер-Бенц и Фолксваген се споразумяват с цел укрепване на позициите им на пазара и съгласуване на производствените си програми.Това споразумение беше предхождано от сделка с акции която, изпрати "Ауди" във Фолксваген. През 1974г. мястото на Квант в Даймлер-Бенц беше заменено от петролната върхушка на Кувейт. Сделката струваше 1 милиард марки. През 1985г. дружеството купува "Месершмид". През 2-та половина на 90-те години (1998) компанията официално се слива с големият американски производител Крайслер, образувайки концерта Даймлер-Крайслер, но това всъщност беше поредното поглъщане на конкуренцията. Непосредствено след това започна инвазията и сред японските производители купувайки значителен процент от акциите на закъсалия "Мицубиши". Така след 115 година концерна е по-стабилен и по-могъщ от когато и да било.
Възхода на фирмата започва, когато Представителят на Даймлер в Париж, Едуард Сарацин чрез чаровната си съпруга Луиза спечелва собственика на "Панар и Льовасор" - Емил Льовасор(тогава в най-хубавите си години).С лицензиите на патентите на Даймлер, Луиза и Льовасор свързват Даймлер с Арманд Пежо(производител на велосипеди и парни котли), който искал да прави коли "Пежо" с Даймлерови двигатели. С огромната за времето си сума от 600000 марки Готлиб Даймлер основава през 1890 год. дружество за изработка на двигатели "Даймлер". Тежката дума в управителният съвет имал Макс Дутенхофер-притежател на барутни фабрики край Рейн във Вествалия, собственик на фабриката за оръжие "Маузер" , както и член на управителният съвет на Нобеловият концерн за динамит. В опиянената от автомобила Франция на поредица от състезания, колите с двигатели "Даймлер" печелят безапелационно в конкуренцията на парните, газовите двигатели и електромобилите. По това време се появяват моделите "Даймлер-Виктория" на "Панар-Льовасор" и бенцовите "Виктория" и "Вело". Няколко години преди смъртта си през 1897г.,Даймлер изнася на пазара моделът "Феникс" с конструкция чиято концепция е валидна и до днес. През 1898г. е основано командитното дружество "Австрийски Даймлер-двигатели", което през 1906г. се преименува на "Аустро-Даймлер".
През 1903г. Карл Бенц напуска управителния съвет на собствената си фирма-причината нездравия климат създаден от алчните едри акционери.През 1901г Вилхем Майбах създава усаваршенстван модел на "Феникс".Подтикът за това идва от Австро-Унгарския аташе в консулството в Ница, а впоследствие генерален представител и председател на управителният съвет на на заводите "Даймлер"-Емил Йеленик. Този революционен модел е кръстен на името на 11-год.дъщеря на Йеленик-Мерседес.За 550000 златни марки Йеленик се сдобива с 36 автомобила.След първите състезателни успехи на "Мерцедес" , Йеленик успява да продаде автомобилите с 100% печалба. Малко след това "Австрииски Даймлер-двигатели" чрез директора си барон фон Шкода, откупуват всички лицензии и патенти на фирмата "Лудвиг Лонер", като по този начин поставят в зависимост и Фердинанд Порше. Той конструира малката "Мая" кръстена на името на малката дъщеря на Йеленик. През 1903г.при неизяснени обстоятелства изгаря заводът в Камщат, заедно с 60 готови за продан автомобила.В резултат, управителния съвет на "Даймлерови двигатели" решава да се построи нов модерен завод в Унтертюрхайм. Паул Даймлер, който до смъртта на баща си е работил в филиала в Виена се прехвърля в ръководството на основните заводи измествайки Вилхелм Майбах, който напуска. В това време Бенц пускат автомобили тип "Парсивал". Следват големите успехи на Паул Грец с автомобили Бенц през 1907г., когато прекосява Африка. Така Голямата война заварва 2-те големи фирми в състояние на възход. По-време на тази война Фердинанд Порше конструира двигатели за самолети за големи разтояния, а в края на войната Даймлер произвеждати и първите германски танкове. След войната, Германия е разорена, икономиката в хаос и на борсата се появяват различни спекуланти и мошеници. Сред тях е австрийския търговец и инженер Якоб Шапиро. Той започва да изкупува акции на различни автомобилни дружества(завода за каросерии "Шебера"), като в един момент става и главен акционер на "Бенц". От новата си позиция в управителният съвет той прикрепва фирмата към "Шебера" и получава правото на монополна търговия с автомобили "Бенц". Един стар важен акционер в "Бенц" е и петролният властелин на Германската банка фон Щаус.Така Шапиро пряко засяга интересите му и фон Щаус започва да търси изход от ситуацията.Когато Шапиро обявява, че иска да продаде в Белгия акциите си в "Бенц", на 1 май 1924г. по инициaтива на фон Щаус и представяната от него банка пионерските фирми "Даймлер" и "Бенц" се обединват за запазване на общите си интереси. Две години по-късно се сливат и предприятията им, а Шапиро отпада от играта. След идването на Хитлер на власт, Фердинанд Порше и "Даймлер-Бенц"започват да разработват народния автомобил и през 1938 е представен "KdF"(кола за сила чрез радост)известен след войната като Бръмбара на Фолксваген. През 1936г. е пуснат на пазара модела 260D. В периода между 2-те световни войни "Даймлер-Бенц" постига значителни успехи на състезателната писта.След 1934г единствените които се явяват конкуренция са пилотите и автомобилите на големият враг "Ауто-Унион". Съперничеството между 2-те фирми достига невиждани висоти и остана незабравимо и до днес. По време на 2-та световна война фирмата получава от армията заводите за самолетни двигатели "Осмарк" във Виена. След 2-та световна война въстановяването на фирмата е свързано с 3 имена. Едното е на Херман Абс заел мястото на починалия фон Щраус от все същата Германска банка. Другото име е на фамилията едри индустриалци Квант-доставчици на униформи за армиите на кайзара,Ваймарската република, вермахтът, а след войната и на новата германска армия. Третото име е на ръководителя на конкурентното предприятие на ИГ-Фарбен -Фридрих Флих(разбира се след като си излежава присъдата произнесена на Нюнбергския процес).Фердинанд Порше е прибран от французите, а главен конструктор става Налингер. Под ръководството на Флих, реорганизирания концерн започва да произвежда над 50% от транспортните средства на новата Германска армия. През 1958г.Флик успява да купи за 12 милиона марки големият враг "Ауто-Унион",но на следващата година се проваля в опита да погълне и BMW. Все пак през 1960г. "Даймлер-Бенц" купуват заводът за двигатели Майбах. В тези години са открити и множество дъщерни предприятия по-цял свят. За периода от 1948 до 1960г. концерна отчита печалба от 1,5 милярда марки, и увеличава стойността си на борсата от 90 милиона на 8 милиарда марки.Общият търговски оборот достига 4,14 милиарда марки. През 1961г. чрез поставени лица Флих купува за 44 милиона марки 5-ят по големина производители на автомобили- концерна "Боргвард".През 2-та половина на 60-те години "Даймлер-Бенц" правят неуспешни опити да се домогнат и до заводите в Волфсбург.
През 1966г. чрез групата Квант, Даймлер-Бенц и Фолксваген се споразумяват с цел укрепване на позициите им на пазара и съгласуване на производствените си програми.Това споразумение беше предхождано от сделка с акции която, изпрати "Ауди" във Фолксваген. През 1974г. мястото на Квант в Даймлер-Бенц беше заменено от петролната върхушка на Кувейт. Сделката струваше 1 милиард марки. През 1985г. дружеството купува "Месершмид". През 2-та половина на 90-те години (1998) компанията официално се слива с големият американски производител Крайслер, образувайки концерта Даймлер-Крайслер, но това всъщност беше поредното поглъщане на конкуренцията. Непосредствено след това започна инвазията и сред японските производители купувайки значителен процент от акциите на закъсалия "Мицубиши". Така след 115 година концерна е по-стабилен и по-могъщ от когато и да било.
#6
Публикувано 04 юли 2006 - 20:11
: а са видехте ли кой е шефа : еваларка алекс
СИРОМАХ DJ , ЖИВ ДЯВОЛ !!!!!
DON`T FUCK WITH MODERATORS!
MY FACEBOOK
http://stara-sofia.com/
Гласувайте за доброто име на "Мерцедес - Бенц Клуб България" В БГ ТОП
#7
Публикувано 04 юли 2006 - 20:31
Не ми се сърди адаш,но нещо не ми харисва тая история.Не започва ли всичко през 1886г...?
#8
Публикувано 04 юли 2006 - 20:53
Съвременният автомобил стана на 120 г. 31.01.2006Не ми се сърди адаш,но нещо не ми харисва тая история.Не започва ли всичко през 1886г...?
На 29 януари се навършиха 120 години от създаването на първия автомобил с вътрешно горене. На тази дата в далечната 1886 г. Карл Бенц патентова возилото с три колела с документ под номер 37435а, което се оказва и първата официална регистрация на автомобил.
Возилото с три колела е с двигател, разположен на задната ос, четиритактов и с един цилиндър. Мощността на агрегата е била едва 0,9 к.с. Максималната скорост на превозното средство от XIX в. е 16 км/ч. Първият тест драйв на машината се е състоял на З юли 1886 г. в Манхайм.
След 7 години на бял свят се появява и автомобил с вътрешно горене с 4 колела - моделът Victoria. Първият сериен автомобил с това име се появява през 1894 г.
Друг модел - Velo, пък участва в първото състезание Paris-Rouen. През 1895 г. Бенц построява и първия си камион.
Друг модел - Velo, пък участва в първото състезание Paris-Rouen. През 1895 г. Бенц построява и първия си камион.
Идеите на Готлиб Даймлер са съпоставими с тези на Бенц. През годините между двамата съществува жестока конкуренция, придобиваща опасни очертания най-вече по състезанията.
През 1890 г. на бял свят се появява специалната кола на Даймлер - Mercedes, кръстена на дъщерята на френския представител на фирмата Емил Йелинек.
Въпреки враждата между двете страни - Benz и Daimler Motoren Gesellschaft, и поради икономическата криза в Германия, през 1924 г., те сключват споразумение за сътрудничество.
Обединението между корпорациите се осъществява официално на 28 юни 1926 г. Тогава за пръв път в автомобилната индустрия се появява и трилъчевата звезда на марката Mercedes.
Възходът на фирмата започва, когато представителят на "Даймлер" в Париж Едуард Сарацин чрез палавата си съпруга Луиза спечелва на своя страна собственика на "Панар и Льовасор" - Емил Льовасор.
С лицензните на патентите на "Даймлер", Луиза и Льовасор свързват Даймлер с Арман Пежо (тогава производител на велосипеди и парни котли), който искал да прави коли "Пежо" с Даймлерови двигатели.
С огромната за времето си сума от 600 хил. марки Готлиб Даймлер основава през 1890 г. дружество за изработка на двигатели "Даймлер".
Тежката дума в управителния съвет имал Макс Дутенхофер -притежател на барутни фабрики край Рейн във Вестфалия, собственик на фабриката за оръжие "Маузер" , както и член на управителният съвет на Нобеловия концерн за динамит.
В опиянената от автомобила Франция на поредица от състезания колите с двигатели "Даймлер" печелят безапелационно в конкуренцията на парните, газовите двигатели и електромобилите. По това време се появяват моделите "Даймлер-Виктория" на "Панар-Льовасор" и Бенцовите "Виктория" и "Ве-ло".
Няколко години преди смъртта си през 1897 г. Даймлер изнася на пазара модела "Феникс" с конструкция, чиято концепция има своето значение и до днес. Четири години по-късно инженерът Вилхелм Майбах създава усъвършенствана версия на модела.
През 1898 г. е основано командитното дружество "Австрийски Даймлер-двигатели", което през 1906 г. се преименува на "Аустро-Даймлер".
През 1903 г. Карл Бенц напуска управителния съвет на собствената си фирма - причината е нездравият климат, създаден от алчните едри акционери. Същата година при неизяснени обстоятелства изгаря заводът в Камщат, заедно с 60 готови за продажба автомобили.
В резултат управителния съвет на "Даймлерови двигатели" решава да се построи нов модерен завод в Унтертюрхайм.
Паул Даймлер, който до смъртта на баща си е работил във филиала във Виена, се прехвърля в ръководството на основните заводи, измествайки Вилхелм Майбах.
В това време Бенц пускат автомобили тип "Парсивал". Следват големите успехи на Паул Грец с автомобили "Бенц" през 1907 г., когато прекосява Африка.
Така Първата световна война заварва двете големи фирми във възход. По време на тази война Фердинанд Порше конструира двигатели за самолети за големи разстояния, а в края на войната "Даймлер" произвежда и първите германски танкове.
След войната Германия е разорена, икономиката е в хаос и на борсата се появяват различни спекуланти и мошеници. Сред тях е австрийският търговец и инженер Якоб Шапиро. Той започва да изкупува акции на различни автомобилни дружества (завода за каросерии "Шебера"), като в един момент става и главен акционер на "Бенц".
От новата си позиция в управителния съвет той прикрепва фирмата към "Шебера" и получава правото на монополна търговия с автомобили "Бенц".
Един стар важен акционер в "Бенц" е и петролният властелин на Германската банка Фон Щаус, чийто интереси са засегнати от Шапиро. Фон Щаус започва да търси изход от ситуацията и когато австриецът обявява, че иска да продаде в Белгия акциите си в "Бенц", на 1 май 1924г. по инициатива на Фон Щаус и представяната от него банка пионерските фирми "Даймлер" и "Бенц" се обединяват за запазване на общите си интереси.
Две години по-късно се сливат и предприятията им, а Шапиро отпада от играта.
След идването на Хитлер на власт Фердинанд Порше и "Даймлер-Бенц" започват да разработват народния автомобил и през 1938 е представен "KdF" , известен след войната като "бръмбара" на "Фолксваген".
През 1936 г. е пуснат на пазара моделът 260D. В периода между двете световни войни "Даймлер-Бенц" постига значителни успехи на състезателната писта. След 1934 г. единствените, които се явяват конкуренция на машината W125 с мощност от 354 коня, са пилотите и автомобилите на големия съперник "Ауто-Унион".
Георги Луканов, в. "24 часа"
#9
Публикувано 04 юли 2006 - 22:10
Адаш,явно имаш тази информация която ме трябва.Ще уважиш ли молбата ми и да я събереш в едно цяло и да ми я пратиш по ICQ-то или скупе?.Ще ти бъда безкрайно признателен.Аз си го представям нещо в PDF формат и снимков материял,но само си го представям
#10
Публикувано 04 юли 2006 - 23:25
Ти да не пишеш учебник бе :ok:
#11
Публикувано 05 юли 2006 - 07:57
Това е много скъпа процедура колега за всико има. :ok:Адаш,явно имаш тази информация която ме трябва.Ще уважиш ли молбата ми и да я събереш в едно цяло и да ми я пратиш по ICQ-то или скупе?.Ще ти бъда безкрайно признателен.Аз си го представям нещо в PDF формат и снимков материял,но само си го представям
#12
Публикувано 22 юли 2006 - 14:49
Eто нещо доста пълно но за съжаление на Френски Mercedes 1901 / 1926 Tous les modèles de la marque
#13
Публикувано 27 юли 2006 - 20:37
В бол.бг има DVD с историята на МВ ама е на английски
http://torrents.bol....
пп. Защо не се хванем и да я съберем на БГ ? Как мислите ?
http://torrents.bol....
пп. Защо не се хванем и да я съберем на БГ ? Как мислите ?
#14
Публикувано 28 юли 2006 - 21:23
Много Ви Благодаря.Закачих торента :В бол.бг има DVD с историята на МВ ама е на английски
http://torrents.bol....
пп. Защо не се хванем и да я съберем на БГ ? Как мислите ?
ЕDIT:Как да не кажа едно голямо [SIZE=7]Благодаря Ви
#15
Публикувано 06 август 2006 - 17:34
Gottlieb Daimler and Carl Benz were born only 60 miles apart in southern Germany. Daimler was born March 17, 1834. A decade later, on November 25, Carl Benz was born.
Although they grew up with little in common, both boys were fascinated by machines from an early age. Because their approach to building cars was quite different, it is doubtful, though, that they met or even knew what the other was doing.
In 1886, Carl Benz built a motorized tricycle. His first four-wheeler, the Victoria, was built in 1893. The first production car was the 1894 Benz Velo which participated in the first recorded car race, the Paris-Rouen race. In 1895, Benz built his first truck.
In 1886, Gottlieb Daimler literally built a horseless carriage. In 1888 Daimler made a business deal with William Steinway (of piano fame) to produce Daimler's products in the US. From 1904 until a fire in 1907, Steinway produced Mercedes passenger cars, Daimler's light trucks, and his engines on Long Island.
Daimler Riding Car
The first motor-driven buggy from 1888 was tested by the wife of Carl Benz (as in Mercedes-Benz). She packed up her two boys and left home for a day. When she needed to stop for gasoline she got it at the local pharmacy.
Ironically, history says Daimler, generally considered to be the father of modern automobiles never liked to drive, if, indeed he ever learned to drive. On March 6, 1990, Daimler died, leaving control of his company to his chief engineer Wilhelm Mayback.
By November 22 of that year, Daimler-Motoren-Gesellschat had produced a special car for Emil Jellinek. Jellinek named the car after his ten-year-old daughter Mercedes. Lighter and smaller, the new Mercedes had 35 hp and a top speed of 55 mph!
The Simplex is considered to be the first Mercedes that was built in 1901. Designed by Wilhelm Maybach it had 35hp and stood long and low to the ground. Emil Jellinek, an Austrian businessman, was instrumental in the development of the vehicle. When he commissioned this sports car, he exclaimed, "I don't want the car of today or the car of tomorrow, but the car of the day after tomorrow." Jellinek bought a fleet of 36 and named them Mercedes (in Spanish this means grace) after his young daughter.[/COLOR]
Mercedes Simplex
The 1903 Parsifil was Benz's answer to Mercedes. A two cylinder vertical engine produced a top speed of 37 mph in this car. Aware of the promotional potential of racing, both Daimler and Benz entered many of them. However, up until 1908, Daimler had overshadowed Benz in racing endeavors. At the 1908 French Grand Prix, Benz took second and third place behind Lautenschlager driving a Mercedes. From that point on, both Benz and Daimler did well in racing.
At the beginning of the first world war, both factories were converted into production sites for war materials, although both resumed producing cars after the war.
THE GOTTLIEB DAIMLER MEMORIAL
Set on the park grounds of Gottlieb Daimler's former home, the greenhouse holds original tools and drawings of Gottlieb and Wilhelm Maybach. This is where it all began.
Daimler and Maybach worked 24/7 in absolute secrecy creating their first engine. Even Daimler's family and staff didn't have a clue to the goings on. At one point a suspicious gardener contacted the police claiming that the greenhouse was a money-counterfeiting workshop. When they found only tools and engine components during their nighttime search, the inventors were left alone to work. In 1885 they received a patent on an upright engine which they named "grandfather clock", a singlecylinder engine light and compact enough to fit into a two-wheeler "riding car".
This was the first motorcycle that you see at the Mercedes museum. In the summer of 1886 the pair mounted the engine into a horseless carriage and drove around town much to the shock of observers. People were so spooked by the technology that Daimler and Maybach decided to do future testing on the Neckar River. Thus, they mounted the motor in a boat and the Neckar became the first motorboat.
Mercedes Jellinek
Mercedes-Benz: From WWI's End to the Mercedes-Benz Merger.
Social unrest and a falling economy characterized post-war Germany. Little or no fuel for cars and a 15% luxury tax made automobile production increasingly disastrous. This market sent Benz and Cie. seeking a strong partner. The only one the board considered worthy of Benz and Cie was DMG.
Thus, in 1919, Karl Jahn, a Benz board member since 1910, approached Daimler-Motoren-Gesellschat about a possible merger. The merger attempt looked promising, then was abandoned in December of 1919. The German economy continued to worse and a new Benz automobile eventually cost 25 million marks.
Although nearly 15 million cars were registered in the world in 1923, over 80% of them were registered in the US and over 1/2 were Fords. Benz and Cie. built 1,382 cars in 1923 while DMG only built 1,020. German auto makers were at a low point although racing success for the companies continued.
In 1924, from sheer economic necessity, Benz and DMG signed an "Agreement of Mutual Interest." Although both companies retained their identities, the agreement was valid until the year 2000. The two companies merged with relative ease on June 28, 1926.
Mercedes SSK 1930
Mercedes-Benz: From the Mercedes-Benz Merger Through the 20s.
A symbol was chosen for the combined products of DMG and Benz. The new insignia was a three-pointed star wreathed with laurel. The word "Mercedes" was at the top and the word "Benz" was at the bottom.
Then merger did the new company well. Production of Mercedes-Benz rose to 7,918 Mercedes-Benz automobiles in 1927. The Mercedes-Benz diesel truck was put into production in 1927, also.
The first two automobiles to sport the Mercedes-Benz name were the Stuttgart and the Mannheim. Then in 1928 the Mercedes SS was introduced by Mercedes-Benz. This graceful body was made possible by a hood line that barely cleared the engine.
1954 - 1957 300 SL 'Gullwing' and 300 SLS
Mercedes-Benz: 1930 and beyond for Mercedes-Benz.
Mercedes-Benz launched their biggest and most prestigious car to date in 1930. The 770 Grosser was powered by an 8 cylinder, 7.6 liter engine. A car for the truly wealthy of the world, it was quite an automobile for showing off in a world economy still reeling from the Wall Street Crash of 1929.
The cars of the 1930s produced great racing success for Mercedes-Benz. The silver metal bodywork gave rise to the name Silver Arrows when the W25 racer (of Rudolph Caracciola fame) had the white paint removed to lower its weight.
W125 (200 mph top speed) won seven out of thirteen races in 1937 followed by the successful W154. In 1939 Mercedes-Benz built a small V8 races specifically to win the Tripoli GP It did win! The Mercedes-Benz 170V gave Mercedes the capability of surviving and then recovering from WW II.
For instance, there's the 300SL Gullwing from the 50's with doors that open like wings from the center, or the Mercedes-Benz 600, the car that carried several popes, speedsters that look like batman, or the racing car that had such a snug seat the driver had to be lifted in by a crane. This is the stuff that makes you a car junkie.
Mercedes record car
The New Mercedes-Benz museum, which has design elements of New York's Guggenheim, will open the spring of 2006 along with the world soccer championships in Germany. This museum will hold up to 250 classic cars.
MOTORSPORT
Mercedes-Benz has been successful in motor racing throughout their history. The Mercedes Simplex of the early 1900s was the first purpose built race car, much lower than the usual designs that were similar to horse carriages; it dominated racing for years.
In 1914, just before the beginning of the war, Mercedes won the French Grand Prix, which was a blow to the French at that time. Benz raced an aerodynamically shaped Tropfenwagen in the 1920s. In the 1930s, with their mighty Silver Arrows, they dominated Grand Prix racing in Europe (together with rivals Auto Union), while setting speed records up to 435 km/h (270 mph). The team was guided by the big Rennleiter Alfred Neubauer.
In 1952, Mercedes-Benz returned to racing with their small and underpowered gullwinged 300 SL, which won the 24 hours of Le Mans, the Carrera Panamericana, and other important races of that time. On July 4, 1954, Mercedes-Benz returned to Formula One racing with a one-two win at the French Grand Prix. This was a very important victory, especially as later that day, the German football team won the Soccer world championship. Until the end of the 1955 season, Mercedes dominated Grand Prix and sports car racing before retiring its teams after a terrible 1955 crash at Le Mans, where a Mercedes 300 SLR collided with another car and killed over 80 spectators.
Mercedes concept car
Mercedes entered some big limousines in Rallying in the 1960s and late 1980s. They returned to sportscar and touring car racing in the late 1980s. In 1994, a car won the Indianapolis 500 with an engine from Mercedes who, realizing that the loophole in the rules for production-based engines would include any pushrod engine, therefore built a very unusual purpose-built for the race pushrod engine with a significant power advantage, knowing that the loophole would be closed immediately after they took advantage of it and so the engine would in fact be usable for only the single race.
Also in the 1990s, Mercedes made its return to Formula One as an engine supplier (with McLaren), winning one constructors' championship and two drivers' championships. However, recent years have seen a significant decline in Mercedes' F1 success, as they have won just four races over the last three years, while suffering numerous engine failures and retirements. Still teamed with McLaren, they hope to improve upon a dismal 2004 season, which saw McLaren-Mercedes finish a distant fifth in the championship, a staggering 193 points behind world champion Ferrari.
More recently, the Mercedes-Benz SLR McLaren has become available for purchase, the 2005 model coming out with a base price of $452,750.00. The new model will have a top speed of 207 MPH and a 0-60 time of 3.8 seconds.
THE MERCEDES CLASSIC CENTER
The Classic Center sells 30-50 rare cars a year so the vehicles are always changing. We saw the Mercedes that Jackie Onassis drove and a gorgeous chocolate brown 1935 Mercedes 500 K from the years valued at $3.8 million.
Mercedes Classic Center
The Classic Center is also where people come to have their classic cars worked on. Over 40,000 spare parts are available through the shop, which purrs with mechanics hand tooling the classics. Unlike any other mechanics shop I have been in, the environment is so clean you could picnic on the floor and so quiet you can hear your own voice. For the collector the Center stocks hard to find shirts, clothes, watches, miniature model cars, and Mercedes books.
PLANT TOURS:
The Sindelfingen plant also just outside of Stuttgart is also open for tours. We visited the stamping facility where 10-16 foot-tall robots use dies to stamp out pieces of the car that eventually end up as door parts or structural members. The parts are then sent to the assembly line where people and robots put the parts together. At the finishing plant there are mostly engineers working hands-on to do tasks that include the stitching of leather seats or refining touches to the instrument panel.
Aerial view of the Sindelfingen plant
Although they grew up with little in common, both boys were fascinated by machines from an early age. Because their approach to building cars was quite different, it is doubtful, though, that they met or even knew what the other was doing.
In 1886, Carl Benz built a motorized tricycle. His first four-wheeler, the Victoria, was built in 1893. The first production car was the 1894 Benz Velo which participated in the first recorded car race, the Paris-Rouen race. In 1895, Benz built his first truck.
In 1886, Gottlieb Daimler literally built a horseless carriage. In 1888 Daimler made a business deal with William Steinway (of piano fame) to produce Daimler's products in the US. From 1904 until a fire in 1907, Steinway produced Mercedes passenger cars, Daimler's light trucks, and his engines on Long Island.
Daimler Riding Car
The first motor-driven buggy from 1888 was tested by the wife of Carl Benz (as in Mercedes-Benz). She packed up her two boys and left home for a day. When she needed to stop for gasoline she got it at the local pharmacy.
Ironically, history says Daimler, generally considered to be the father of modern automobiles never liked to drive, if, indeed he ever learned to drive. On March 6, 1990, Daimler died, leaving control of his company to his chief engineer Wilhelm Mayback.
By November 22 of that year, Daimler-Motoren-Gesellschat had produced a special car for Emil Jellinek. Jellinek named the car after his ten-year-old daughter Mercedes. Lighter and smaller, the new Mercedes had 35 hp and a top speed of 55 mph!
The Simplex is considered to be the first Mercedes that was built in 1901. Designed by Wilhelm Maybach it had 35hp and stood long and low to the ground. Emil Jellinek, an Austrian businessman, was instrumental in the development of the vehicle. When he commissioned this sports car, he exclaimed, "I don't want the car of today or the car of tomorrow, but the car of the day after tomorrow." Jellinek bought a fleet of 36 and named them Mercedes (in Spanish this means grace) after his young daughter.[/COLOR]
Mercedes Simplex
The 1903 Parsifil was Benz's answer to Mercedes. A two cylinder vertical engine produced a top speed of 37 mph in this car. Aware of the promotional potential of racing, both Daimler and Benz entered many of them. However, up until 1908, Daimler had overshadowed Benz in racing endeavors. At the 1908 French Grand Prix, Benz took second and third place behind Lautenschlager driving a Mercedes. From that point on, both Benz and Daimler did well in racing.
At the beginning of the first world war, both factories were converted into production sites for war materials, although both resumed producing cars after the war.
THE GOTTLIEB DAIMLER MEMORIAL
Set on the park grounds of Gottlieb Daimler's former home, the greenhouse holds original tools and drawings of Gottlieb and Wilhelm Maybach. This is where it all began.
Daimler and Maybach worked 24/7 in absolute secrecy creating their first engine. Even Daimler's family and staff didn't have a clue to the goings on. At one point a suspicious gardener contacted the police claiming that the greenhouse was a money-counterfeiting workshop. When they found only tools and engine components during their nighttime search, the inventors were left alone to work. In 1885 they received a patent on an upright engine which they named "grandfather clock", a singlecylinder engine light and compact enough to fit into a two-wheeler "riding car".
This was the first motorcycle that you see at the Mercedes museum. In the summer of 1886 the pair mounted the engine into a horseless carriage and drove around town much to the shock of observers. People were so spooked by the technology that Daimler and Maybach decided to do future testing on the Neckar River. Thus, they mounted the motor in a boat and the Neckar became the first motorboat.
Mercedes Jellinek
Mercedes-Benz: From WWI's End to the Mercedes-Benz Merger.
Social unrest and a falling economy characterized post-war Germany. Little or no fuel for cars and a 15% luxury tax made automobile production increasingly disastrous. This market sent Benz and Cie. seeking a strong partner. The only one the board considered worthy of Benz and Cie was DMG.
Thus, in 1919, Karl Jahn, a Benz board member since 1910, approached Daimler-Motoren-Gesellschat about a possible merger. The merger attempt looked promising, then was abandoned in December of 1919. The German economy continued to worse and a new Benz automobile eventually cost 25 million marks.
Although nearly 15 million cars were registered in the world in 1923, over 80% of them were registered in the US and over 1/2 were Fords. Benz and Cie. built 1,382 cars in 1923 while DMG only built 1,020. German auto makers were at a low point although racing success for the companies continued.
In 1924, from sheer economic necessity, Benz and DMG signed an "Agreement of Mutual Interest." Although both companies retained their identities, the agreement was valid until the year 2000. The two companies merged with relative ease on June 28, 1926.
Mercedes SSK 1930
Mercedes-Benz: From the Mercedes-Benz Merger Through the 20s.
A symbol was chosen for the combined products of DMG and Benz. The new insignia was a three-pointed star wreathed with laurel. The word "Mercedes" was at the top and the word "Benz" was at the bottom.
Then merger did the new company well. Production of Mercedes-Benz rose to 7,918 Mercedes-Benz automobiles in 1927. The Mercedes-Benz diesel truck was put into production in 1927, also.
The first two automobiles to sport the Mercedes-Benz name were the Stuttgart and the Mannheim. Then in 1928 the Mercedes SS was introduced by Mercedes-Benz. This graceful body was made possible by a hood line that barely cleared the engine.
1954 - 1957 300 SL 'Gullwing' and 300 SLS
Mercedes-Benz: 1930 and beyond for Mercedes-Benz.
Mercedes-Benz launched their biggest and most prestigious car to date in 1930. The 770 Grosser was powered by an 8 cylinder, 7.6 liter engine. A car for the truly wealthy of the world, it was quite an automobile for showing off in a world economy still reeling from the Wall Street Crash of 1929.
The cars of the 1930s produced great racing success for Mercedes-Benz. The silver metal bodywork gave rise to the name Silver Arrows when the W25 racer (of Rudolph Caracciola fame) had the white paint removed to lower its weight.
W125 (200 mph top speed) won seven out of thirteen races in 1937 followed by the successful W154. In 1939 Mercedes-Benz built a small V8 races specifically to win the Tripoli GP It did win! The Mercedes-Benz 170V gave Mercedes the capability of surviving and then recovering from WW II.
For instance, there's the 300SL Gullwing from the 50's with doors that open like wings from the center, or the Mercedes-Benz 600, the car that carried several popes, speedsters that look like batman, or the racing car that had such a snug seat the driver had to be lifted in by a crane. This is the stuff that makes you a car junkie.
Mercedes record car
The New Mercedes-Benz museum, which has design elements of New York's Guggenheim, will open the spring of 2006 along with the world soccer championships in Germany. This museum will hold up to 250 classic cars.
MOTORSPORT
Mercedes-Benz has been successful in motor racing throughout their history. The Mercedes Simplex of the early 1900s was the first purpose built race car, much lower than the usual designs that were similar to horse carriages; it dominated racing for years.
In 1914, just before the beginning of the war, Mercedes won the French Grand Prix, which was a blow to the French at that time. Benz raced an aerodynamically shaped Tropfenwagen in the 1920s. In the 1930s, with their mighty Silver Arrows, they dominated Grand Prix racing in Europe (together with rivals Auto Union), while setting speed records up to 435 km/h (270 mph). The team was guided by the big Rennleiter Alfred Neubauer.
In 1952, Mercedes-Benz returned to racing with their small and underpowered gullwinged 300 SL, which won the 24 hours of Le Mans, the Carrera Panamericana, and other important races of that time. On July 4, 1954, Mercedes-Benz returned to Formula One racing with a one-two win at the French Grand Prix. This was a very important victory, especially as later that day, the German football team won the Soccer world championship. Until the end of the 1955 season, Mercedes dominated Grand Prix and sports car racing before retiring its teams after a terrible 1955 crash at Le Mans, where a Mercedes 300 SLR collided with another car and killed over 80 spectators.
Mercedes concept car
Mercedes entered some big limousines in Rallying in the 1960s and late 1980s. They returned to sportscar and touring car racing in the late 1980s. In 1994, a car won the Indianapolis 500 with an engine from Mercedes who, realizing that the loophole in the rules for production-based engines would include any pushrod engine, therefore built a very unusual purpose-built for the race pushrod engine with a significant power advantage, knowing that the loophole would be closed immediately after they took advantage of it and so the engine would in fact be usable for only the single race.
Also in the 1990s, Mercedes made its return to Formula One as an engine supplier (with McLaren), winning one constructors' championship and two drivers' championships. However, recent years have seen a significant decline in Mercedes' F1 success, as they have won just four races over the last three years, while suffering numerous engine failures and retirements. Still teamed with McLaren, they hope to improve upon a dismal 2004 season, which saw McLaren-Mercedes finish a distant fifth in the championship, a staggering 193 points behind world champion Ferrari.
More recently, the Mercedes-Benz SLR McLaren has become available for purchase, the 2005 model coming out with a base price of $452,750.00. The new model will have a top speed of 207 MPH and a 0-60 time of 3.8 seconds.
THE MERCEDES CLASSIC CENTER
The Classic Center sells 30-50 rare cars a year so the vehicles are always changing. We saw the Mercedes that Jackie Onassis drove and a gorgeous chocolate brown 1935 Mercedes 500 K from the years valued at $3.8 million.
Mercedes Classic Center
The Classic Center is also where people come to have their classic cars worked on. Over 40,000 spare parts are available through the shop, which purrs with mechanics hand tooling the classics. Unlike any other mechanics shop I have been in, the environment is so clean you could picnic on the floor and so quiet you can hear your own voice. For the collector the Center stocks hard to find shirts, clothes, watches, miniature model cars, and Mercedes books.
PLANT TOURS:
The Sindelfingen plant also just outside of Stuttgart is also open for tours. We visited the stamping facility where 10-16 foot-tall robots use dies to stamp out pieces of the car that eventually end up as door parts or structural members. The parts are then sent to the assembly line where people and robots put the parts together. At the finishing plant there are mostly engineers working hands-on to do tasks that include the stitching of leather seats or refining touches to the instrument panel.
Aerial view of the Sindelfingen plant
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни