Така колеги. Ето какво стана сега.
Значи купих си дебитомер втора ръка от една 190-ка. Само че е за 2000 кубиков мотор. Притеснява ме факта, че този дебил е с друг номер. Моят оригиналния е 0 438 121 043, а този който купих е 0 438 121 001. На външен вид са еднакви. Не можах да видя някаква разлика.
На тази снимка се виждат двата канала, за които споменах в по-горен пост. На другия дебитомер ги няма. Клапата достига до по-горния и не може по нагоре. От ръба до там са около 4-5 мм. На другия дебитомер, клапата стига на около 2 мм от горния ръб на фунията, което според писаниците из форумите и според колегите Subsonic и Lorinser така трябва да бъде. Това само може да ме раздва.

Това е самата заварка. Вижда се на снимката къде се е счупил лоста.
Имам още няколко снимки, но да не стане много голям поста. Мисля, че тези са достатъчни, за да се види положението.
И сега процедурата. Тъй като ми се налагаше да пътувам с автомобила на дълъг път, нямаше време за много мислене. Свалих моят дебил и качих другия. По време на операцията, забелязах, че на всмукателния колектор, на 3-ти цилиндър, има един "пишляк" за вакуум, на който нямаше нищо прикачено. Като запалих возилото, и запуших отвора, се промениха оборотите. Скалъпих на бързо една тапичка и я наденах там. Проверих в нета, за какво може да е този "пишляк", и видях че се използва за корекция на сместта. Закача се вакуум помпичка и се следи за най-голям вакуум, като се върти регулиращия винт за сместа. Когато това се постигне, сместа е идеална. Поне до този извод стигнах аз, може и да греша.
Проверих на 2 и 3 пин с мултицета, без да правя никакви настройки, и се появиха 7V. Според Subsonic това е добре. И оставих нещата така. Делкото не го въртях тогава. На другия ден тръгнах на път. Напълних резервоара до горе. Нулирах километража. До момента съм минал 730 км и чакам всеки момент да изгасне. Това значи голям разход. Опитах се вчера да завъртя делкото, но греда. Счупи се ключа, заваля дъжд, а работех на открито, и едно на ръка не можах да видя пинчето, на блока. На един друг колега на мерцедеса го видях, но на моя не. И не, че съм кьорав

, а е бъкано с маркучи, кабели, ремък и други гадорий, които ми пречат. Но днес ще направя и това нещо. Между другото, на този същия мерцедес, на който видях пинчето, делкото също е на средата. Възможно е и там да е въртяно, защото има газ.
С тези неща, и като включа да кажем евентуално завъртане на делкото, предполагам ще стане работата с възстановяване на колицата ми към предишното и състояние. Преди поставянето на газта.
Благодаря на всички колеги за помощтта.