Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Да се забранят ли и у насксеноновите фарове без сертификат


  • Please log in to reply
31 мнения по тази тема

Анкета: Да се забранят ли ксеноните менте (129 потребител(и) са гласували)

Глас Гостите не могат да гласуват

#1 Рифела

Рифела

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 295 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 12 ноември 2008 - 09:19

Колеги,нека всеки си каже мнението за това,дали е добре да караме с "илиенски"ксенонки и да вадим очите на останалите участници в движението,или да бъдем европейци.В родината на Мерцедеса са забранени,само оригинално вградените,отговарят на изискванията им.Трябва ли и у нас да има някакъв контрол.
  • 0
Публикувано изображение



Публикувано изображение

#2 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4603 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 12 ноември 2008 - 10:08

Колеги,нека всеки си каже мнението за това,дали е добре да караме с "илиенски"ксенонки и да вадим очите на останалите участници в движението,или да бъдем европейци.В родината на Мерцедеса са забранени,само оригинално вградените,отговарят на изискванията им.Трябва ли и у нас да има някакъв контрол.


На всеки смятам се е случвало да бъде заслепен от някой майстор на оптичния тунинг. Проблема не е обаче само с ксенонките, понякога и фабричните фарове са настроени лошо (не от завода). Видял човека че единия фар трябва да свети по-ниско, обаче не обърнал внимание кой и свалил десния, а дигнал левия. Или пък дигнал и двата на къси да му свети почти като на дълги, а на дълги горе в небесата.

Като се разминаваш с такъв, айде минава и отминава, ама като кара зад мен направо полудявам. А на някой фаровете пък почват да трепкат като минат през неравност - и те са доста неприятни.

Ако техническите прегледи в България се провеждаха както трябва, 90% от автомобилите щяха да ги връщат по няколко пъти за това и онова.
  • 0

#3 House M.D.

House M.D.

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3301 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1. Suzuki Sv650, '04
    silver

Публикувано 12 ноември 2008 - 10:10

Смятам, че не само ксеноните,
ами и всеки друг продукт, който е произведен, но не отговаря на Европейските стандарти и норми,
трябва да бъде забраняван :ora:

Има си ИСО, СУК, и куп други начини, производителите да се снабдят със съответните сертификати за качество,
а потребителите би трябвало "живо" да се интересуват от това, и да се научат , че не само цената е определящият фактор
при покупка на дедена стока или услуга :flagMB new:
  • 0
Застраховки Каско и ГО - Тук!

Нашите мисли определят желанията ни, но само нашите действия показват това, което сме в действителност!

Публикувано изображение
Отбор по футбол на Мерцедес - Бенц Клуб България - Тук!
Публикувано изображение

#4 nizi190

nizi190

    Напреднал

  • Непотвърдени потребители
  • PipPipPip
  • 692 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сандански
  • Автомобил:
    190 , 2.5 D
    90 hp, 1990, grey
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 ноември 2008 - 12:22

Абе то и моя ксенон е от китайския ама досега не се ми присветнали че фаровете отсреща дразнят(освен някой заблуден тип).Тоя дето е на колата вече година и половина някъде си има ISO сертификата.Предназначен е за коли с ляв волан и на всичкото отгоре съм го регулирал на стенд за фарове(оная джаджа с лупата).
Като цяло си караме по старички коли и фаровете им са под вякаква критика.Единственото което е че няма кой да ни регулира фаровете,а и дори да ни ги регулират,после като качим други 2-3 пътници на задната седалка и ни мързи да настроим фаровете от вътре.Така че аз не съм против ксенона(не фабричния).
  • 0
Публикувано изображение

Публикувано изображение

#5 Vladek

Vladek

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3744 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 12 ноември 2008 - 13:22

Да (против) естествено

Който каже ....НЕ ........значи го привличат .....умишлентие убийства по особенно жесток начин (садист от най-гадните)
Поздрави
:4036:
  • 0
Публикувано изображение
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител

#6 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 ноември 2008 - 17:18

Правих доста обстойна проверка, защото щях да пътувам за западна европа с кола с такива ксенонови фарови.

Първо, в Германия не са забранени ксеноновите фарове които не са монтирани фабрично. Просто трябва да имаш TUV сертификат, че монтираните допълнително фарове отговарят на всички изисквания.

Второ, това важи с пълна сила и в България. Сертификатът се издава от технотест и струва 60 лева. Всеки, който има ксенонови фарове може да отиде и да си извади такъв сертификат, ако фаровете му отговарят на изискванията. Изискванията са общо взето три: система за миене на фаровете, автоматичен електронен регулатор на височината (коментара с пълната кола!) и прожектор с лещи, а не рефлектор. Ако колата има поставени фарове, които отговарят на изискванията - плащаш си за сертификата и си караш с тая кола ако щеш и в Германия!

И преди съм го казвал - пълно е с коли с ксенонови фарови, които не заслепяват, както е пълно и с коли с халогенни, които пък заслепяват. А напоследък засичам и по две коли на вечер, които се движат с изключени фарове през нощта (затова е новия банер във форума!). Така че аз съм ЗА за по-строгия контрол, а не за забраняване на ксеноновите фарове от Илиянци. Защото проблемът не е във фаровете, а в начина на монтиране и употреба.
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#7 калоян

калоян

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 203 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Севлиево
  • Автомобил:
    W211 2,7CDI-2001-черен металик.W201-хобито- 2.0 бензин 1992-черен металик

Публикувано 12 ноември 2008 - 17:44

категорично против самозвани ксенонажии,освен минали през TUV (редовно и без връзки,както става в България)
  • 0

#8 mitun

mitun

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 616 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W201 230E '88
    W202 250D '95
    S210 200K '01

Публикувано 12 ноември 2008 - 17:53

Като се разминаваш с такъв, айде минава и отминава, ама като кара зад мен направо полудявам.


А пък на мен са ми любими тея дето са толкова загрижени за сигурността на останалите участници в движението, че винаги карат с включени габарити против мъгла. А за ксеноните винаги познавам още преди да сме се разминали с насрещната кола дали са фабрични или не. Не може всички да карат с нерегулирани светлини според мен си е от ментетата

П.П.ами сините ламБички? то те не са забранени та ксеноните маке
  • 0
Публикувано изображениеПубликувано изображение
светещи желетки, що сте толко нервни?
bliznatsite написаха: mn ne mi haresvat za6toto emblemata na mecedesa e kato mernik i izglezda 4e 6a te zastrelq

#9 Рифела

Рифела

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 295 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 12 ноември 2008 - 19:04

Колко от колите които карат с допълнително монтиран ксенон имат сертификат,издаден от технотест?Никой,или почти,защото не отговаря на изискванията.Когато фара е обикновен,рефлектор,не може да фокусира целия светлинен поток и една част от него се разсейва нагоре и встрани,ефекта от това го знаем.Автоматичното регулиране на наклона на фаровете не е кой знае каква сложнотия ама трябва да го има,системата е закачена отзад на диференциала и като отчете клякане на колата навежда фаровете.Стъкломиещата система сигурно някои се чудят защо е задължителна,ксенона за разлика от халогена не излъчва топлина,и при един силен снеговалеж на пример,снегът няма да се топи а ще полепне по фаровете.Хората са го измислили.
  • 0
Публикувано изображение



Публикувано изображение

#10 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 ноември 2008 - 19:30

Миещата система и още една функция. Ако сте забелязали, всички фабрични ксенони имат кристални стъкла, за разлика от халогените, които имат оребрени стъкла. Така е, защото на ксенона лъчът е насочен, докато на халогена е разпръснат. И ако стъклото е мръсно, започва да хвърля отблясъци във всички посоки. Иначе повечето съвременни коли от по-висок клас имат отопление на стъклата на фаровете.
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#11 sponsora

sponsora

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 40 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:В.Търново БГ;Helsinki FIN

Публикувано 12 ноември 2008 - 22:28

Гласувах и с да и с не :icon_coolgrin: ако са мнете да се забранят,но има и ментета които са минали сертификация и тука ги продават китайски ксенони но с едно Е оградено в кръгче не е ели оградено не важат,и ако те спрат кукитер и видят че нямаш или като идеп на преглед ядеш дървото.
  • 0
С жени и с прости хора трудно се общува.
Всеки има право да няма вкус.
Mercedes 123 240D вечният автомобил
Mercedes 201 200D икономичен мъртвец
Mercedes 124 300DТ милионника

#12 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 12 ноември 2008 - 23:05

НЕ.

Ако това ще ме направи по-европеец - ексик да ми е титлата :wacko:

BTW...

Ако ще забраняваме нещо, дайте да забраним циркулирането на многотонни камиони из улиците на града, а?
Ламаринозаври, на които мястото им в центъра на града е толкоз уместно, колкото снимката на гол х.й в девически пансион.
По сумати причини.
На мен очите ми вадят не илиенските ксенони монирани на занаятчийски начала а именно сертифицираните ксенонови системи на лъскави джипове и пикапи.
По-скоро не толкова очите, щото огледалото ми е "Auto Dimming".
Образуват ми дискомфорт, щото като е зад мен такъв тип, сертифицирания му ксенон, преминавайки през сертифицираните му лупи започва да ми притопля гърба поради непригодната за ползване в град височина на фаровете.
Освен това явно когато подава газ и се ускорява, сертифицираната електроника на фара натопорчва лупата нагоре та да не се загуби излитащия и аз буквално се чувствам все едно съм застанал пред кино-прожекционен апарат...
За мен комбинацията джип/ксенон зад лупи е много по-убийствена.

И да не кажете, че съм предубеден щото съм с домашно инсталиран ксенон - не съм.
Тези дни точно ще го изхвърлям, щото ми писна от капризите му и от импровизацията в реализацията.
Че свети по-добре е безспорно.
Че не заслепява повече от всеки сносно регулиран фар - също.
Просто не ме кефи.
Още една сума пари, принесена в жертва на модара ;)
  • 0

879897.png


#13 nizi190

nizi190

    Напреднал

  • Непотвърдени потребители
  • PipPipPip
  • 692 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сандански
  • Автомобил:
    190 , 2.5 D
    90 hp, 1990, grey
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 ноември 2008 - 23:22

С риск за несъгласие на някой колеги бих искал да се изкажа малко по точно.Значи много може да се говори и спори за тоя ксенон.Това че ксенон се монтира само на фарове с проектори(тези с лупите )не е вярно.Примери: Пежо 607,Рено лагуна и даже и W140.За авто регулирането съм съгласен,но и прочетох че се монтира на задния мост-да ама и на предния.Друго -Това че ксенона не нагрява не е вярно,и той нагрява стъклото на фара,но по малко.Е не е като с халогените лампи но нагрява достатъчно,че да разтопи снега при снеговалеж.Не на последно място това за "кристалните" фарове -Ами то стъклото на фара не е оребрено защото самия рефлектор е "орбрен".
А и между другото W210 също има с фабричен ксенон.Там особеното е че на самото стъкло оребрението е на заден план(в смисъл че основното стъкло е без оребрение,а вътрешното е оребрено)(такива стъкла се продават по 70 лева бройката и може и да се карат с обикновена халогена лампа).Всички тези коли и Мерцедеси :flagMB new: дето изброих са с лампи D2S или D2R (сега има и D2C).Ако съм бил полезен с инфото-хубаво,ако ли пък не -здраве да е.Все пак няма да спорим за един ксенон я. :icon_coolgrin:
  • 0
Публикувано изображение

Публикувано изображение

#14 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 02 май 2009 - 19:27

Не е ли все едно с какво ще ти вади отсрещния очите?
Дали със китайски ксенон без лупи или със 100W китайиски OSRAM с лилав отенък?
Според мен въпроса е в реглажа на фаровете и съвестта на отсрещния щофьор.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#15 RIDDRIC

RIDDRIC

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 32 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E W210 220D '97
    sand beige metallic

Публикувано 02 май 2009 - 20:07

Подкрепям колегата Горанов,но все си мисля,че всичко опира и до 'възпитанието'
Тъжно,но бях свидетел на прецизен реглаж и последвалото го..."абе,батка вдигни ги още малко,тъ да ме виждат от далеч" :kill_myself:
От тук натам какво да кажа...
  • 0
Публикувано изображение




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни