![Снимка](https://static.mbclub.bg/forums/uploads/profile/photo-thumb-7433.jpg?_r=0)
Да се забранят ли и у насксеноновите фарове без сертификат
Започната от Рифела, 12 ное 2008 - 09:19:33
31 мнения по тази тема
#1
Публикувано 12 ноември 2008 - 09:19
Колеги,нека всеки си каже мнението за това,дали е добре да караме с "илиенски"ксенонки и да вадим очите на останалите участници в движението,или да бъдем европейци.В родината на Мерцедеса са забранени,само оригинално вградените,отговарят на изискванията им.Трябва ли и у нас да има някакъв контрол.
#2
Публикувано 12 ноември 2008 - 10:08
Колеги,нека всеки си каже мнението за това,дали е добре да караме с "илиенски"ксенонки и да вадим очите на останалите участници в движението,или да бъдем европейци.В родината на Мерцедеса са забранени,само оригинално вградените,отговарят на изискванията им.Трябва ли и у нас да има някакъв контрол.
На всеки смятам се е случвало да бъде заслепен от някой майстор на оптичния тунинг. Проблема не е обаче само с ксенонките, понякога и фабричните фарове са настроени лошо (не от завода). Видял човека че единия фар трябва да свети по-ниско, обаче не обърнал внимание кой и свалил десния, а дигнал левия. Или пък дигнал и двата на къси да му свети почти като на дълги, а на дълги горе в небесата.
Като се разминаваш с такъв, айде минава и отминава, ама като кара зад мен направо полудявам. А на някой фаровете пък почват да трепкат като минат през неравност - и те са доста неприятни.
Ако техническите прегледи в България се провеждаха както трябва, 90% от автомобилите щяха да ги връщат по няколко пъти за това и онова.
#3
Публикувано 12 ноември 2008 - 10:10
Смятам, че не само ксеноните,
ами и всеки друг продукт, който е произведен, но не отговаря на Европейските стандарти и норми,
трябва да бъде забраняван
Има си ИСО, СУК, и куп други начини, производителите да се снабдят със съответните сертификати за качество,
а потребителите би трябвало "живо" да се интересуват от това, и да се научат , че не само цената е определящият фактор
при покупка на дедена стока или услуга
ами и всеки друг продукт, който е произведен, но не отговаря на Европейските стандарти и норми,
трябва да бъде забраняван
![:ora:](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/ora.gif)
Има си ИСО, СУК, и куп други начини, производителите да се снабдят със съответните сертификати за качество,
а потребителите би трябвало "живо" да се интересуват от това, и да се научат , че не само цената е определящият фактор
при покупка на дедена стока или услуга
Застраховки Каско и ГО - Тук!
Нашите мисли определят желанията ни, но само нашите действия показват това, което сме в действителност!
![Публикувано изображение](http://62c.hit.bg/Resize_of_mace.jpg)
Отбор по футбол на Мерцедес - Бенц Клуб България - Тук!
Нашите мисли определят желанията ни, но само нашите действия показват това, което сме в действителност!
![Публикувано изображение](http://62c.hit.bg/Resize_of_mace.jpg)
Отбор по футбол на Мерцедес - Бенц Клуб България - Тук!
![Публикувано изображение](http://pics.deepseek.net/bitbucket/QKO.gif)
#4
Публикувано 12 ноември 2008 - 12:22
Абе то и моя ксенон е от китайския ама досега не се ми присветнали че фаровете отсреща дразнят(освен някой заблуден тип).Тоя дето е на колата вече година и половина някъде си има ISO сертификата.Предназначен е за коли с ляв волан и на всичкото отгоре съм го регулирал на стенд за фарове(оная джаджа с лупата).
Като цяло си караме по старички коли и фаровете им са под вякаква критика.Единственото което е че няма кой да ни регулира фаровете,а и дори да ни ги регулират,после като качим други 2-3 пътници на задната седалка и ни мързи да настроим фаровете от вътре.Така че аз не съм против ксенона(не фабричния).
Като цяло си караме по старички коли и фаровете им са под вякаква критика.Единственото което е че няма кой да ни регулира фаровете,а и дори да ни ги регулират,после като качим други 2-3 пътници на задната седалка и ни мързи да настроим фаровете от вътре.Така че аз не съм против ксенона(не фабричния).
#5
Публикувано 12 ноември 2008 - 13:22
Да (против) естествено
Който каже ....НЕ ........значи го привличат .....умишлентие убийства по особенно жесток начин (садист от най-гадните)
Поздрави
Който каже ....НЕ ........значи го привличат .....умишлентие убийства по особенно жесток начин (садист от най-гадните)
Поздрави
![:4036:](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/4036.png)
![Публикувано изображение](http://media.snimka.bg/0975/008205158.jpg)
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител
#6
Публикувано 12 ноември 2008 - 17:18
Правих доста обстойна проверка, защото щях да пътувам за западна европа с кола с такива ксенонови фарови.
Първо, в Германия не са забранени ксеноновите фарове които не са монтирани фабрично. Просто трябва да имаш TUV сертификат, че монтираните допълнително фарове отговарят на всички изисквания.
Второ, това важи с пълна сила и в България. Сертификатът се издава от технотест и струва 60 лева. Всеки, който има ксенонови фарове може да отиде и да си извади такъв сертификат, ако фаровете му отговарят на изискванията. Изискванията са общо взето три: система за миене на фаровете, автоматичен електронен регулатор на височината (коментара с пълната кола!) и прожектор с лещи, а не рефлектор. Ако колата има поставени фарове, които отговарят на изискванията - плащаш си за сертификата и си караш с тая кола ако щеш и в Германия!
И преди съм го казвал - пълно е с коли с ксенонови фарови, които не заслепяват, както е пълно и с коли с халогенни, които пък заслепяват. А напоследък засичам и по две коли на вечер, които се движат с изключени фарове през нощта (затова е новия банер във форума!). Така че аз съм ЗА за по-строгия контрол, а не за забраняване на ксеноновите фарове от Илиянци. Защото проблемът не е във фаровете, а в начина на монтиране и употреба.
Първо, в Германия не са забранени ксеноновите фарове които не са монтирани фабрично. Просто трябва да имаш TUV сертификат, че монтираните допълнително фарове отговарят на всички изисквания.
Второ, това важи с пълна сила и в България. Сертификатът се издава от технотест и струва 60 лева. Всеки, който има ксенонови фарове може да отиде и да си извади такъв сертификат, ако фаровете му отговарят на изискванията. Изискванията са общо взето три: система за миене на фаровете, автоматичен електронен регулатор на височината (коментара с пълната кола!) и прожектор с лещи, а не рефлектор. Ако колата има поставени фарове, които отговарят на изискванията - плащаш си за сертификата и си караш с тая кола ако щеш и в Германия!
И преди съм го казвал - пълно е с коли с ксенонови фарови, които не заслепяват, както е пълно и с коли с халогенни, които пък заслепяват. А напоследък засичам и по две коли на вечер, които се движат с изключени фарове през нощта (затова е новия банер във форума!). Така че аз съм ЗА за по-строгия контрол, а не за забраняване на ксеноновите фарове от Илиянци. Защото проблемът не е във фаровете, а в начина на монтиране и употреба.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#7
Публикувано 12 ноември 2008 - 17:44
категорично против самозвани ксенонажии,освен минали през TUV (редовно и без връзки,както става в България)
#8
Публикувано 12 ноември 2008 - 17:53
Като се разминаваш с такъв, айде минава и отминава, ама като кара зад мен направо полудявам.
А пък на мен са ми любими тея дето са толкова загрижени за сигурността на останалите участници в движението, че винаги карат с включени габарити против мъгла. А за ксеноните винаги познавам още преди да сме се разминали с насрещната кола дали са фабрични или не. Не може всички да карат с нерегулирани светлини според мен си е от ментетата
П.П.ами сините ламБички? то те не са забранени та ксеноните маке
![Публикувано изображение](http://store1.data.bg/mitun/parking1.jpg)
![Публикувано изображение](http://store1.data.bg/mitun/Pajak%20s%20kuki1.jpg)
светещи желетки, що сте толко нервни?
bliznatsite написаха: mn ne mi haresvat za6toto emblemata na mecedesa e kato mernik i izglezda 4e 6a te zastrelq
#9
Публикувано 12 ноември 2008 - 19:04
Колко от колите които карат с допълнително монтиран ксенон имат сертификат,издаден от технотест?Никой,или почти,защото не отговаря на изискванията.Когато фара е обикновен,рефлектор,не може да фокусира целия светлинен поток и една част от него се разсейва нагоре и встрани,ефекта от това го знаем.Автоматичното регулиране на наклона на фаровете не е кой знае каква сложнотия ама трябва да го има,системата е закачена отзад на диференциала и като отчете клякане на колата навежда фаровете.Стъкломиещата система сигурно някои се чудят защо е задължителна,ксенона за разлика от халогена не излъчва топлина,и при един силен снеговалеж на пример,снегът няма да се топи а ще полепне по фаровете.Хората са го измислили.
#10
Публикувано 12 ноември 2008 - 19:30
Миещата система и още една функция. Ако сте забелязали, всички фабрични ксенони имат кристални стъкла, за разлика от халогените, които имат оребрени стъкла. Така е, защото на ксенона лъчът е насочен, докато на халогена е разпръснат. И ако стъклото е мръсно, започва да хвърля отблясъци във всички посоки. Иначе повечето съвременни коли от по-висок клас имат отопление на стъклата на фаровете.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#11
Публикувано 12 ноември 2008 - 22:28
Гласувах и с да и с не
ако са мнете да се забранят,но има и ментета които са минали сертификация и тука ги продават китайски ксенони но с едно Е оградено в кръгче не е ели оградено не важат,и ако те спрат кукитер и видят че нямаш или като идеп на преглед ядеш дървото.
![:icon_coolgrin:](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/icon_coolgrin.gif)
С жени и с прости хора трудно се общува.
Всеки има право да няма вкус.
Mercedes 123 240D вечният автомобил
Mercedes 201 200D икономичен мъртвец
Mercedes 124 300DТ милионника
Всеки има право да няма вкус.
Mercedes 123 240D вечният автомобил
Mercedes 201 200D икономичен мъртвец
Mercedes 124 300DТ милионника
#12
Публикувано 12 ноември 2008 - 23:05
НЕ.
Ако това ще ме направи по-европеец - ексик да ми е титлата
BTW...
Ако ще забраняваме нещо, дайте да забраним циркулирането на многотонни камиони из улиците на града, а?
Ламаринозаври, на които мястото им в центъра на града е толкоз уместно, колкото снимката на гол х.й в девически пансион.
По сумати причини.
На мен очите ми вадят не илиенските ксенони монирани на занаятчийски начала а именно сертифицираните ксенонови системи на лъскави джипове и пикапи.
По-скоро не толкова очите, щото огледалото ми е "Auto Dimming".
Образуват ми дискомфорт, щото като е зад мен такъв тип, сертифицирания му ксенон, преминавайки през сертифицираните му лупи започва да ми притопля гърба поради непригодната за ползване в град височина на фаровете.
Освен това явно когато подава газ и се ускорява, сертифицираната електроника на фара натопорчва лупата нагоре та да не се загуби излитащия и аз буквално се чувствам все едно съм застанал пред кино-прожекционен апарат...
За мен комбинацията джип/ксенон зад лупи е много по-убийствена.
И да не кажете, че съм предубеден щото съм с домашно инсталиран ксенон - не съм.
Тези дни точно ще го изхвърлям, щото ми писна от капризите му и от импровизацията в реализацията.
Че свети по-добре е безспорно.
Че не заслепява повече от всеки сносно регулиран фар - също.
Просто не ме кефи.
Още една сума пари, принесена в жертва на модара
Ако това ще ме направи по-европеец - ексик да ми е титлата
![:wacko:](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/wacko.gif)
BTW...
Ако ще забраняваме нещо, дайте да забраним циркулирането на многотонни камиони из улиците на града, а?
Ламаринозаври, на които мястото им в центъра на града е толкоз уместно, колкото снимката на гол х.й в девически пансион.
По сумати причини.
На мен очите ми вадят не илиенските ксенони монирани на занаятчийски начала а именно сертифицираните ксенонови системи на лъскави джипове и пикапи.
По-скоро не толкова очите, щото огледалото ми е "Auto Dimming".
Образуват ми дискомфорт, щото като е зад мен такъв тип, сертифицирания му ксенон, преминавайки през сертифицираните му лупи започва да ми притопля гърба поради непригодната за ползване в град височина на фаровете.
Освен това явно когато подава газ и се ускорява, сертифицираната електроника на фара натопорчва лупата нагоре та да не се загуби излитащия и аз буквално се чувствам все едно съм застанал пред кино-прожекционен апарат...
За мен комбинацията джип/ксенон зад лупи е много по-убийствена.
И да не кажете, че съм предубеден щото съм с домашно инсталиран ксенон - не съм.
Тези дни точно ще го изхвърлям, щото ми писна от капризите му и от импровизацията в реализацията.
Че свети по-добре е безспорно.
Че не заслепява повече от всеки сносно регулиран фар - също.
Просто не ме кефи.
Още една сума пари, принесена в жертва на модара
![;)](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/wink.gif)
#13
Публикувано 12 ноември 2008 - 23:22
С риск за несъгласие на някой колеги бих искал да се изкажа малко по точно.Значи много може да се говори и спори за тоя ксенон.Това че ксенон се монтира само на фарове с проектори(тези с лупите )не е вярно.Примери: Пежо 607,Рено лагуна и даже и W140.За авто регулирането съм съгласен,но и прочетох че се монтира на задния мост-да ама и на предния.Друго -Това че ксенона не нагрява не е вярно,и той нагрява стъклото на фара,но по малко.Е не е като с халогените лампи но нагрява достатъчно,че да разтопи снега при снеговалеж.Не на последно място това за "кристалните" фарове -Ами то стъклото на фара не е оребрено защото самия рефлектор е "орбрен".
А и между другото W210 също има с фабричен ксенон.Там особеното е че на самото стъкло оребрението е на заден план(в смисъл че основното стъкло е без оребрение,а вътрешното е оребрено)(такива стъкла се продават по 70 лева бройката и може и да се карат с обикновена халогена лампа).Всички тези коли и Мерцедеси
дето изброих са с лампи D2S или D2R (сега има и D2C).Ако съм бил полезен с инфото-хубаво,ако ли пък не -здраве да е.Все пак няма да спорим за един ксенон я.
А и между другото W210 също има с фабричен ксенон.Там особеното е че на самото стъкло оребрението е на заден план(в смисъл че основното стъкло е без оребрение,а вътрешното е оребрено)(такива стъкла се продават по 70 лева бройката и може и да се карат с обикновена халогена лампа).Всички тези коли и Мерцедеси
![:icon_coolgrin:](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/icon_coolgrin.gif)
#14
Публикувано 02 май 2009 - 19:27
Не е ли все едно с какво ще ти вади отсрещния очите?
Дали със китайски ксенон без лупи или със 100W китайиски OSRAM с лилав отенък?
Според мен въпроса е в реглажа на фаровете и съвестта на отсрещния щофьор.
Дали със китайски ксенон без лупи или със 100W китайиски OSRAM с лилав отенък?
Според мен въпроса е в реглажа на фаровете и съвестта на отсрещния щофьор.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни