Публикувано 27 ноември 2008 - 01:18
Сори, Иво, ама при мен не става тая далавера с тройното натискане!
Прочетох си книжката - JUMP START - паленето с кабел става по следния начин:
1. Акумулаторът е в багажника под килимчето, вдига се килимчето и с куката на дръжката се закача за ръба на багажника, така че да стои отворено;
2. Автомобилът със зареден акумулатор се паркира близо до багажника, така че кабелите да могат да стигнат от неговия акумулатор до акумулатора на Мерцедеса, но двата автомобила не бива да се допират;
3. Кабелите трябва да са не по-малко от 25 mm/кв и не по-дълги от 3.5 метра;
4. Двата автомолиба са с изключени двигатели и не са на контакт, освободени са от скорост и са на ръчна спирачка (на P за автоматиците);
5. Първо се защипва кабела на (+) на разредения акумулатор, след това другия му край на (+) на заредения акумулатор, след това единият край на втория кабел се защипва за (-) на заредения акумулатор и накрая другият край на втория кабел се защипва на (-) на незаредения акумулатор. През цялата процедура се внимава кабелите да не се допират един до друг с оголената си част или да се допират до метални предмети или до земята;
6. Пали се мотора на автомобила със заредения акумулатор. Кабелите не трябва да са опънати, не бива да се допират до нищо метално (оголените им части) и не бива да минават в близост до електронни компоненти или електромотори и в двата автомобила. Автомобилът със зареден акумулатор се оставя да поработи 2 - 5 минути на по-високи обороти;
7. Правят се няколко опита да се запали мотора на автомобила с падналия акумулатор. Ако запали успешно, кабелите се откачат в обратния ред на закачането - първо се откача (-) на разредения, след това (-) на заредения, след това (+) на заредения и накрая (+) на разредения акумулатор. Отново се внимава да не се допират един до друг, в метални предмети и до земята;
8. Ако автомобилът не запали по тази схема, обърнете се в официалния сервиз на Mercedes-Benz (така пише в книжката!)
Може пък и на някого да е полезна тази информация. В книжката още пише, че ако не спазвате тази процедура производителят не носи отговорност за повреди в електрониката и т.н. на двата автомобила. А майсторите изобщо препоръчват да не се правят такива работи с кабели, ама неволята си иска нейното!
Гореописаното е от книжката на W208 и може да не важи за други модели на Mercedes-Benz!