Компютър за С 180 / 95 г. бензинW202 C180
Започната от firenick, 29 окт 2008 - 21:15:36
49 мнения по тази тема
#16
Публикувано 10 ноември 2008 - 16:53
Здравей,днес говорих с моя майстор за това дето ми каза,стана ми ясно че всичко това той го направил / без да замерва помпата защото аз му казах че са я замервали/ и е сигурен на 99 % че проблема идва от компютъра,увеличил е показателите на термистора на топл. датчик за да пуска повече гориво.Та явно засега така ще е положението,дано поне не се влоши повече.
#17
Публикувано 23 ноември 2008 - 14:28
Здравей,днес говорих с моя майстор за това дето ми каза,стана ми ясно че всичко това той го направил / без да замерва помпата защото аз му казах че са я замервали/ и е сигурен на 99 % че проблема идва от компютъра,увеличил е показателите на термистора на топл. датчик за да пуска повече гориво.Та явно засега така ще е положението,дано поне не се влоши повече.
Здравейте момчета, и аз имам същият прблем. Даже като забие муцуната колата се чува нещо като слабо кихане, лека детонация бих я определил. Но не разбрах, само защото не пишете за това кок ви е разхода че моята нещо излиза от всякакви граници. Чудя се дали е от този проблем или от нещо друго. Ще проверя и аз дюзите с ацетоновият метод и ще споделя. Благодаря за темата точно това търсех. Забравих да добавя, аз също съм от провинцията и тук няма диагностици които да схванаха какъв е проблема, нищо не казвам за тях защото съм на мнение, че може би са нямали такъв проблем, а се налага да помислиш малко, както споделя колегата. Аз също работя с коли но в друга област, та се наложи сам да се ровя за проблема си, защото изчерпах всички други възможности тук. Дано сме си полезни. Очаквам да чуя и колегата как е оправил нещата.
#18
Публикувано 02 декември 2008 - 15:51
Здравейте момчета, и аз имам същият прблем. Даже като забие муцуната колата се чува нещо като слабо кихане, лека детонация бих я определил. Но не разбрах, само защото не пишете за това кок ви е разхода че моята нещо излиза от всякакви граници. Чудя се дали е от този проблем или от нещо друго. Ще проверя и аз дюзите с ацетоновият метод и ще споделя. Благодаря за темата точно това търсех. Забравих да добавя, аз също съм от провинцията и тук няма диагностици които да схванаха какъв е проблема, нищо не казвам за тях защото съм на мнение, че може би са нямали такъв проблем, а се налага да помислиш малко, както споделя колегата. Аз също работя с коли но в друга област, та се наложи сам да се ровя за проблема си, защото изчерпах всички други възможности тук. Дано сме си полезни. Очаквам да чуя и колегата как е оправил нещата.
Здравей,за съжаление нещата при мен си остават така,с подобрения на температурния датчик от страна на монтьора и сега е малко по добре,но все още си стои този проблем.Това "кихане " дето споменаваш се дължало на бедна от към бензин смес.Аз продължавам да я карам предимно на газ колата и върви по добре от на бензин,явно ще се наложи смяна на компа. за да се оправи напълно.Желая ти късмет и дано не се стигне до там - че много скъпо.
#19
Публикувано 02 декември 2008 - 23:15
Здравей,за съжаление нещата при мен си остават така,с подобрения на температурния датчик от страна на монтьора и сега е малко по добре,но все още си стои този проблем.Това "кихане " дето споменаваш се дължало на бедна от към бензин смес.Аз продължавам да я карам предимно на газ колата и върви по добре от на бензин,явно ще се наложи смяна на компа. за да се оправи напълно.Желая ти късмет и дано не се стигне до там - че много скъпо.
Здравейте отново. Колега и при мен е същото. минах и ацетоновият метод, дюзите са идеално чисти и разпръскват чудесно. Дроселовата клапа е наред, компютъра също, а така нареченият комутатор дето е под казанчето за течността на чистачките, нещо май не е в ред. Май от него ще да е това, обаче намирам и съществена разлика между проблемите ни. Моята кола пали веднага, от раз работи супер тихо и равномерно, държи обороти и не гасне,обаче, опиташ ли да потеглиш или да форсираш- трудна работа. Е само за около 2-3 минути после няма ядове. Количката ми е СУПЕР, само да го нямаше това забиване. Та аз спирам да търся проблема вече, установих, че може би над 60% от С 180 95г. са така, нещо като фабричен дефект, швабите са се о.....май. Желая и аз късмет на всички, и по-малко ядове, с колите и дано повече успехи сред жените.
#20
Публикувано 03 декември 2008 - 21:09
Колега как чисти дюзите само ги потопи във ваничка с ацитон ли ?
Моят личен блог интернет технологии Програмируеми логически контролери PLC Forum
"Този, който отхвърля промяната, е архитектът на разрухата. Единствената човешка институция, която отхвърля прогреса, е гробището"
Харолд Уилсън.
"Този, който отхвърля промяната, е архитектът на разрухата. Единствената човешка институция, която отхвърля прогреса, е гробището"
Харолд Уилсън.
#21
Публикувано 03 декември 2008 - 23:03
Колега как чисти дюзите само ги потопи във ваничка с ацитон ли ?
Колега, нямам нищо против и аз да ти кажа как ги почистих, но за да не се повтаряме, прегледай цялата тема и по-горе колегата zaaax е описал мн. подробно как става това. Само мога да добавя, че можеш спокойно да подаваш около 12 V, без проблем, мисля, че е по-добре, както и да накъсваш отварянето по-честичко. При мен състоянието на инжекторите не беше зле, но за идеята опитах. Сега поне съм убеден, че са чисти и разпръскват чудесно. Успех
#22
Публикувано 03 декември 2008 - 23:26
Здрасти ! Моите дюзи ги чистих два пъти с ултразвук....и ефекта беше нулев....някъде във форума прочетох че колега ги е честил с лакочистител за нокти и ефекта е бил значителен...за това си купих ацетон и реших да пробвам...наистина се почистват идеално ....вземаш една сприцовка и един трансформатор на 5 V изапочваш да впръскваш ацетон през дюзите като едновременно с това отваряш и затваряш дюзат докато започне ацетона да излиза като мъгла и при най лекото натискане на спринцовката...гарантирам ти че ще се изчистят ...а стоя ултразвук само си даваш парите....аз дори си купих вана...голяма глупост... между другото аз съм от един град до В.Търново и в нашият район също няма къде да ти направят диагностика...при едно ходене до Варна за 18 лв. човека ми каза че на компютъра му няма нищо , а също ми предложи да ми изчисти дюзите но тогава нямах време.... а има и доста програми които ти прочитат компа и ти съобщават за грешки , но това можеш и сам да го направиш с един светодиод , схемата я има в аутодата и в някои руски сайтове...елементарна е. това което е направил твоят маистор ...най вероятно ти е монтирал последователно на температурният датчик още един термистор около 1 кОм с което увеличава времето на впръскване / т.е лъже компа ,че температурата на двигатела е примерно с 10 или 15 градуса по ниска /и нещата се подобряват ...и така става ,но трябва да видиш при загрял мотор какви са стоиностите на Ламбда сондата, те трябва бързо да се променят от 0,2 V до 0,8 V , ако стоиноста е над горната граница значи е богата и трябва да намалиш стоиноста на допълнителният термистор примерно на 0,8 кОм, и обратно ако е малка да я увеличиш.....но това е един вид побългаряване...работи защото съм го пробвал...същото мажеш да направиш и на газ анализатор но то е свързано с определени разходи а и по-вечето автомонтьори / изключвам хората в специализираните автосервизи/ и представа си нямат какво правят..Колега, нямам нищо против и аз да ти кажа как ги почистих, но за да не се повтаряме, прегледай цялата тема и по-горе колегата zaaax е описал мн. подробно как става това. Само мога да добавя, че можеш спокойно да подаваш около 12 V, без проблем, мисля, че е по-добре, както и да накъсваш отварянето по-честичко. При мен състоянието на инжекторите не беше зле, но за идеята опитах. Сега поне съм убеден, че са чисти и разпръскват чудесно. Успех
Точно този начин има по-добра версия и затова исках да те питам с подаването на волтаж е добре но аз заедно с един мои приятел много добър автомонтьор измислехме доста добър начин .
Намираш един маслино устоичив маркуч около 20-30 см със същия диаметър като дюзата слагаш една скоба на дюзата и маркуча да не бяга вързваш е с една скоба пълниш маркуча с ацетон и сега най-важният уред е да имаш компресор които да ти падава 5-6 атмосвери налягане и като мине ацетона през дюзата виждаш аджеба как пръска или пикае . Това е най-добрият начин за чистене на дюзи ,чистенето им с ултразвук е жив...та...ак.
Моят личен блог интернет технологии Програмируеми логически контролери PLC Forum
"Този, който отхвърля промяната, е архитектът на разрухата. Единствената човешка институция, която отхвърля прогреса, е гробището"
Харолд Уилсън.
"Този, който отхвърля промяната, е архитектът на разрухата. Единствената човешка институция, която отхвърля прогреса, е гробището"
Харолд Уилсън.
#23
Публикувано 05 декември 2008 - 18:14
Щом си успял ОК, това е важното, независимо от метода, а иначе под налягане е по-добре, няма спор. И да ти кажа и на мен ми минаха сума варианти как да стане това, но повече ме сърбяха ръцете да разглобя колата и да го направя веднага и да разбера дали нямам прецакана дюза.Здрасти ! Моите дюзи ги чистих два пъти с ултразвук....и ефекта беше нулев....някъде във форума прочетох че колега ги е честил с лакочистител за нокти и ефекта е бил значителен...за това си купих ацетон и реших да пробвам...наистина се почистват идеално ....вземаш една сприцовка и един трансформатор на 5 V изапочваш да впръскваш ацетон през дюзите като едновременно с това отваряш и затваряш дюзат докато започне ацетона да излиза като мъгла и при най лекото натискане на спринцовката...гарантирам ти че ще се изчистят ...а стоя ултразвук само си даваш парите....аз дори си купих вана...голяма глупост... между другото аз съм от един град до В.Търново и в нашият район също няма къде да ти направят диагностика...при едно ходене до Варна за 18 лв. човека ми каза че на компютъра му няма нищо , а също ми предложи да ми изчисти дюзите но тогава нямах време.... а има и доста програми които ти прочитат компа и ти съобщават за грешки , но това можеш и сам да го направиш с един светодиод , схемата я има в аутодата и в някои руски сайтове...елементарна е. това което е направил твоят маистор ...най вероятно ти е монтирал последователно на температурният датчик още един термистор около 1 кОм с което увеличава времето на впръскване / т.е лъже компа ,че температурата на двигатела е примерно с 10 или 15 градуса по ниска /и нещата се подобряват ...и така става ,но трябва да видиш при загрял мотор какви са стоиностите на Ламбда сондата, те трябва бързо да се променят от 0,2 V до 0,8 V , ако стоиноста е над горната граница значи е богата и трябва да намалиш стоиноста на допълнителният термистор примерно на 0,8 кОм, и обратно ако е малка да я увеличиш.....но това е един вид побългаряване...работи защото съм го пробвал...същото мажеш да направиш и на газ анализатор но то е свързано с определени разходи а и по-вечето автомонтьори / изключвам хората в специализираните автосервизи/ и представа си нямат какво правят..
Точно този начин има по-добра версия и затова исках да те питам с подаването на волтаж е добре но аз заедно с един мои приятел много добър автомонтьор измислехме доста добър начин .
Намираш един маслино устоичив маркуч около 20-30 см със същия диаметър като дюзата слагаш една скоба на дюзата и маркуча да не бяга вързваш е с една скоба пълниш маркуча с ацетон и сега най-важният уред е да имаш компресор които да ти падава 5-6 атмосвери налягане и като мине ацетона през дюзата виждаш аджеба как пръска или пикае . Това е най-добрият начин за чистене на дюзи ,чистенето им с ултразвук е жив...та...ак.
#24
Публикувано 05 декември 2008 - 22:49
Имам чуството че датчик ти бърка цялата система тези дни е по-топло времето как се държи при първоначално запалване?
Моят личен блог интернет технологии Програмируеми логически контролери PLC Forum
"Този, който отхвърля промяната, е архитектът на разрухата. Единствената човешка институция, която отхвърля прогреса, е гробището"
Харолд Уилсън.
"Този, който отхвърля промяната, е архитектът на разрухата. Единствената човешка институция, която отхвърля прогреса, е гробището"
Харолд Уилсън.
#25
Публикувано 05 декември 2008 - 23:48
Имам чуството че датчик ти бърка цялата система тези дни е по-топло времето как се държи при първоначално запалване?
Колега, значи колата пали от раз, без значение колко градуса е, но после е проблемът ми. А иначе, има значение температурата, да по-топло е и на мотора му трябва по-малко време за достигане на плавен ход при форсиране или рязко ускорение. Разбира се това е разбираемо, защото по-бързо достига оптималната температура. Иначе тия дни бях в Пловдив в сервиз Кастрол, дето пишат за този сервиз тук някъде из форума. Останах доволен, да споделя най-напред, независимо от диагнозата. Обърна внимание момчето, беше директен, ясен и напълно убедителен, в което мнение няма никакво съмнение. Абе с две думи да ти кажа, всъщност тя колата си е на 6, обаче управлението на двигателя става с един ПМС, без компютър, примитивна работа, пълен боклук, ей тва е проблема. Моя ПМС не разчита правилно данните от температурният датчик. И да знаеш, най-лошото е че до сега поне, не съм чул някой да ги оправя, ама генерално, без разни съпротивления и прочие бай-паси. Даже, чух, че даже и нов да си купя почти нямам шанс да се окаже читав. Така че моето решение е категорично, ЩЕ И ЛЕПЯ ТАБЕЛИТЕ, тва е, и новата пак ще е Мерцедес, защото обожавам МЕРЦЕДЕС, но какъв ли. Е, този път ще попрочета повечко и тогава ще вземам решение, и за сега си мисля, за Е или S, обаче с какъв мотор ? Очаквам отзиви за тези 2 модела. Хайде нека ни е здраве , пък другото ще си го наредим.
#26
Публикувано 06 декември 2008 - 13:14
Значи щом при по-топло време проблема е по-малък сам можеш да си направиш извода че проблема е в датчика а не в бордовият компютър тои дали ще чете данни за студен двигател или за топъл пак ще бърка ако не работи така че за мен е този датчик аз го гледах в аутодатат дават го с различно омово число при различна температура . А един приятел преди години е имал случаи с датчик при студено да не работи както трябва а при топъл двигател да работи. Така че защо не го смениш този датчик вместо да се занимаваш с неграмотни майстори в България вкарват елкони на които немогат да работят нямат елемантарни познания език незнаят в случая е английски така че... То ако има проблем с бордовият компютър ще имаш пробем и в паленето абе нещата ще излезнат извън конрол то е явно че немогат да ти намерят проблема и трябва да ти вземат пари и казват проблем с компютъра за по-лесно НЕ ИМ ВЯРВАЙ !!! Губенето на мощност в твоят случаи че имаш обеднена смес сиреч датчика ти подава погрешна информация към компютъра тои подава малко гориво Ти защо не ги попита защо при загряла кола компютъра не бърка както е според тях .То няма вака и така както викат македонците или работи ли не работи . Но датчика дава различно съпротевление при различаната температура и от там почва да бърка цялата работа .Колега, значи колата пали от раз, без значение колко градуса е, но после е проблемът ми. А иначе, има значение температурата, да по-топло е и на мотора му трябва по-малко време за достигане на плавен ход при форсиране или рязко ускорение. Разбира се това е разбираемо, защото по-бързо достига оптималната температура. Иначе тия дни бях в Пловдив в сервиз Кастрол, дето пишат за този сервиз тук някъде из форума. Останах доволен, да споделя най-напред, независимо от диагнозата. Обърна внимание момчето, беше директен, ясен и напълно убедителен, в което мнение няма никакво съмнение. Абе с две думи да ти кажа, всъщност тя колата си е на 6, обаче управлението на двигателя става с един ПМС, без компютър, примитивна работа, пълен боклук, ей тва е проблема. Моя ПМС не разчита правилно данните от температурният датчик. И да знаеш, най-лошото е че до сега поне, не съм чул някой да ги оправя, ама генерално, без разни съпротивления и прочие бай-паси. Даже, чух, че даже и нов да си купя почти нямам шанс да се окаже читав. Така че моето решение е категорично, ЩЕ И ЛЕПЯ ТАБЕЛИТЕ, тва е, и новата пак ще е Мерцедес, защото обожавам МЕРЦЕДЕС, но какъв ли. Е, този път ще попрочета повечко и тогава ще вземам решение, и за сега си мисля, за Е или S, обаче с какъв мотор ? Очаквам отзиви за тези 2 модела. Хайде нека ни е здраве , пък другото ще си го наредим.
Моят личен блог интернет технологии Програмируеми логически контролери PLC Forum
"Този, който отхвърля промяната, е архитектът на разрухата. Единствената човешка институция, която отхвърля прогреса, е гробището"
Харолд Уилсън.
"Този, който отхвърля промяната, е архитектът на разрухата. Единствената човешка институция, която отхвърля прогреса, е гробището"
Харолд Уилсън.
#27
Публикувано 06 декември 2008 - 13:23
Значи щом при по-топло време проблема е по-малък сам можеш да си направиш извода че проблема е в датчика а не в бордовият компютър тои дали ще чете данни за студен двигател или за топъл пак ще бърка ако не работи така че за мен е този датчик аз го гледах в аутодатат дават го с различно омово число при различна температура . А един приятел преди години е имал случаи с датчик при студено да не работи както трябва а при топъл двигател да работи. Така че защо не го смениш този датчик вместо да се занимаваш с неграмотни майстори в България вкарват елкони на които немогат да работят нямат елемантарни познания език незнаят в случая е английски така че... То ако има проблем с бордовият компютър ще имаш пробем и в паленето абе нещата ще излезнат извън конрол то е явно че немогат да ти намерят проблема и трябва да ти вземат пари и казват проблем с компютъра за по-лесно НЕ ИМ ВЯРВАЙ !!! Губенето на мощност в твоят случаи че имаш обеднена смес сиреч датчика ти подава погрешна информация към компютъра тои подава малко гориво Ти защо не ги попита защо при загряла кола компютъра не бърка както е според тях .То няма вака и така както викат македонците или работи ли не работи . Но датчика дава различно съпротевление при различаната температура и от там почва да бърка цялата работа .
Моят личен блог интернет технологии Програмируеми логически контролери PLC Forum
"Този, който отхвърля промяната, е архитектът на разрухата. Единствената човешка институция, която отхвърля прогреса, е гробището"
Харолд Уилсън.
"Този, който отхвърля промяната, е архитектът на разрухата. Единствената човешка институция, която отхвърля прогреса, е гробището"
Харолд Уилсън.
#28
Публикувано 06 декември 2008 - 18:34
Здравейте ! Ами датчика се проверява изключително лесно.....сваляш го ...вземаш една чаша птапяш го вътре заедно с един термометър сваляш температурата до 0 градуса с малко лед и започваш да нагряваш чашата ..и съответно мериш как се променя съпротивлението и след това си го нанасяш на една крива ....после сравняваш кривите с таза на здравия и разбираш какво е положението..........има и още една тънкост...датчика за температурата на входящият въздух....той също е с обратна температурна зависимост.....когато е повреден компа определя 42 гр. ...и тогава се получава същият ефект.... висока температура на входящият въздух намалява килорода в едица обем и следователно компа намалява горивото .....колкото до напрежението на дюзата мисля че 12 волта са му много....системата работи на 5 волта ....има вероятност да изгорите дюзата а мисля че цената на една беше към 300 лв......та значи ПМС не се поврежда толкова лесно ....обикновенно става от късо съединение в бобините...но тогава не работят някой цилиндри....помислете при 800 000 автомобила от клас 180 и 200 и незнам колко си от Е класа...има естествено вероятност и да се повреди.....успех на всички....Значи щом при по-топло време проблема е по-малък сам можеш да си направиш извода че проблема е в датчика а не в бордовият компютър тои дали ще чете данни за студен двигател или за топъл пак ще бърка ако не работи така че за мен е този датчик аз го гледах в аутодатат дават го с различно омово число при различна температура . А един приятел преди години е имал случаи с датчик при студено да не работи както трябва а при топъл двигател да работи. Така че защо не го смениш този датчик вместо да се занимаваш с неграмотни майстори в България вкарват елкони на които немогат да работят нямат елемантарни познания език незнаят в случая е английски така че... То ако има проблем с бордовият компютър ще имаш пробем и в паленето абе нещата ще излезнат извън конрол то е явно че немогат да ти намерят проблема и трябва да ти вземат пари и казват проблем с компютъра за по-лесно НЕ ИМ ВЯРВАЙ !!! Губенето на мощност в твоят случаи че имаш обеднена смес сиреч датчика ти подава погрешна информация към компютъра тои подава малко гориво Ти защо не ги попита защо при загряла кола компютъра не бърка както е според тях .То няма вака и така както викат македонците или работи ли не работи . Но датчика дава различно съпротевление при различаната температура и от там почва да бърка цялата работа .
#29
Публикувано 06 декември 2008 - 19:25
Здравейте ! Ами датчика се проверява изключително лесно.....сваляш го ...вземаш една чаша птапяш го вътре заедно с един термометър сваляш температурата до 0 градуса с малко лед и започваш да нагряваш чашата ..и съответно мериш как се променя съпротивлението и след това си го нанасяш на една крива ....после сравняваш кривите с таза на здравия и разбираш какво е положението..........има и още една тънкост...датчика за температурата на входящият въздух....той също е с обратна температурна зависимост.....когато е повреден компа определя 42 гр. ...и тогава се получава същият ефект.... висока температура на входящият въздух намалява килорода в едица обем и следователно компа намалява горивото .....колкото до напрежението на дюзата мисля че 12 волта са му много....системата работи на 5 волта ....има вероятност да изгорите дюзата а мисля че цената на една беше към 300 лв......та значи ПМС не се поврежда толкова лесно ....обикновенно става от късо съединение в бобините...но тогава не работят някой цилиндри....помислете при 800 000 автомобила от клас 180 и 200 и незнам колко си от Е класа...има естествено вероятност и да се повреди.....успех на всички....
Ейй, момчетаа, мисля че някъде по-горе писах вече, тоя датчик за температурата, дето стои отгоре на двигателя, под едно пластмасово капаче с емблемета на Мерцедес, го сменям 2 пъти. Първият намерих 2-ра употреба, и след смяната му нямаше никакво промяна. Веднага реших, че и той е прецакан, купих нов, ядец, същата работа. Освен това тоя датчик е с 4 крачета, комбиниран е и за вентилаторите на климатика. Рових в Дата, не успях да го разгадая как работи. Искам да уточня, че там където се намира, има и 2 тапи на блока, защото съм виждал W202, 200 бензин, с 3 датчика на това място, но като моята кола тук не открих. Даже се опитах новият датчик преди да го сложа да го премеря, някак между изводите за да сравня с моят какво съпротивление отчитат при еднаква температура. Е нищо не разбрах, нищо не отчита между изводите както и да го опитвах. Иначе при работещ топъл двигател, като сваля буската от датчика, пак не мога да я изфорсирам, като го свържа отново, работи. Не мога да хвана никаква логика. Иначе сега имам 3 датчика мислех да импровизирам с всички, смятах да ги загрявам и охлаждам, и да си обясня поне нещо, но няма как да свалям датчика при топъл двигател, заради напънатият антифриз. После тръгнах в друга посока, реших, че инсталацията е разрушена и започнах да разглабям на ред по кабелите, да имаше такива места с разрушена изолация но няма кабели на късо, поне докъдето стигнах. За да я прегледам цялата, се налага да почти да извадя двигателя. И не зная дали ме разбрахте но тая кола ми продъни джобовете, гори като луда, с риск да се повторя пак ще кажа, заради това, че не се форсира като я запаля, я оставям 4-5 минутки да поработи на място, цъка като часовник, направо мърка и чак след това потеглям и въпреки това ми дава разход градско каране 18-20 литра на 100км. Прекалено мн. е. За това никой до сега не можа да ми каже защо е така. А за момчето в Пловдив, няма какво лошо да кажа, логично обясни, че датчика си отчита правилно, но това нещо под казанчето за водата на чистачките, което се казвало ПМС, на което някои казват комутатор, било всъщност компютъра на горивната система, друг компютър в тази кола няма. Та този ПМС, /Примитив Мотор С........нещо на немски което не разбрах/, не е разчитал правилно температурата от температурният датчик. В моят случай, колата е студена, датчика показва студ, ПМС не разбира това и подава данни на горивната система за топъл мотор, пуска по-малко гориво, и бедна смес, а е нужно повече гориво и повече въздух, за това не иска да се форсира, когато загрее мотора, всичко си идва на мястото. Логично обяснение но това не ми обяснява огромният разход. Не зная вече, тази кола ме умори, аз също работя с коли, ел. техник съм но нямам сили, повече да се занимавам с нея. 6 месеца ми отне да търся проблема и нямам резултат, ще му се откачат пантите на предният капак вече, винаги и вдигнат, какво ли не проверих. Аз съм безсилен, за това потърсих тази помощ, писах в www.kolegi.info , но за момента няма спасителен пояс. Това е, заради любопитството си и заради това, да си обясня всичко, все още се ровя тук, иначе отдавна да бях забравил, ще я продам, това е лесно, но утре ще ме попита някой друг за решение на този проблем, добре е да има панацея, да си помагаме.
#30
Публикувано 06 декември 2008 - 22:19
Датчика ти е с два термистора вързани на кръст.......колкото и пъти да го извадиш и сложиш двигатела пак ще си работи ...защото компа си има авариен режим.....проблема е че записва грешка и тя трябва да се изтрие в противен случеи ще работи на аварииният режим....при 20 гр. трябва да ти показва около 2500 ома съпротивление а при 80 около 300 ома. на всяка от срещуположните двоики крачета ....а когато е в авариен режим може и 25 на сто да гори....не е възможно да не отчиташ нищо....то в такъв случай не става датчика и колатати работи само в авариен режим.....но това веднага се отчита при диагностика....за по сигурно когато измерваш съпротивлението на датчика го мери на куплунга на комутатора за да разбереш дали са годни и самите кабели....проблемите на тия коли са в кабелите...правени са от някакви екоговна....успехЕйй, момчетаа, мисля че някъде по-горе писах вече, тоя датчик за температурата, дето стои отгоре на двигателя, под едно пластмасово капаче с емблемета на Мерцедес, го сменям 2 пъти. Първият намерих 2-ра употреба, и след смяната му нямаше никакво промяна. Веднага реших, че и той е прецакан, купих нов, ядец, същата работа. Освен това тоя датчик е с 4 крачета, комбиниран е и за вентилаторите на климатика. Рових в Дата, не успях да го разгадая как работи. Искам да уточня, че там където се намира, има и 2 тапи на блока, защото съм виждал W202, 200 бензин, с 3 датчика на това място, но като моята кола тук не открих. Даже се опитах новият датчик преди да го сложа да го премеря, някак между изводите за да сравня с моят какво съпротивление отчитат при еднаква температура. Е нищо не разбрах, нищо не отчита между изводите както и да го опитвах. Иначе при работещ топъл двигател, като сваля буската от датчика, пак не мога да я изфорсирам, като го свържа отново, работи. Не мога да хвана никаква логика. Иначе сега имам 3 датчика мислех да импровизирам с всички, смятах да ги загрявам и охлаждам, и да си обясня поне нещо, но няма как да свалям датчика при топъл двигател, заради напънатият антифриз. После тръгнах в друга посока, реших, че инсталацията е разрушена и започнах да разглабям на ред по кабелите, да имаше такива места с разрушена изолация но няма кабели на късо, поне докъдето стигнах. За да я прегледам цялата, се налага да почти да извадя двигателя. И не зная дали ме разбрахте но тая кола ми продъни джобовете, гори като луда, с риск да се повторя пак ще кажа, заради това, че не се форсира като я запаля, я оставям 4-5 минутки да поработи на място, цъка като часовник, направо мърка и чак след това потеглям и въпреки това ми дава разход градско каране 18-20 литра на 100км. Прекалено мн. е. За това никой до сега не можа да ми каже защо е така. А за момчето в Пловдив, няма какво лошо да кажа, логично обясни, че датчика си отчита правилно, но това нещо под казанчето за водата на чистачките, което се казвало ПМС, на което някои казват комутатор, било всъщност компютъра на горивната система, друг компютър в тази кола няма. Та този ПМС, /Примитив Мотор С........нещо на немски което не разбрах/, не е разчитал правилно температурата от температурният датчик. В моят случай, колата е студена, датчика показва студ, ПМС не разбира това и подава данни на горивната система за топъл мотор, пуска по-малко гориво, и бедна смес, а е нужно повече гориво и повече въздух, за това не иска да се форсира, когато загрее мотора, всичко си идва на мястото. Логично обяснение но това не ми обяснява огромният разход. Не зная вече, тази кола ме умори, аз също работя с коли, ел. техник съм но нямам сили, повече да се занимавам с нея. 6 месеца ми отне да търся проблема и нямам резултат, ще му се откачат пантите на предният капак вече, винаги и вдигнат, какво ли не проверих. Аз съм безсилен, за това потърсих тази помощ, писах в www.kolegi.info , но за момента няма спасителен пояс. Това е, заради любопитството си и заради това, да си обясня всичко, все още се ровя тук, иначе отдавна да бях забравил, ще я продам, това е лесно, но утре ще ме попита някой друг за решение на този проблем, добре е да има панацея, да си помагаме.
а най лесният вариант за проверка е да смениш комутатора с някой които си сигурен че е здрав...за проба
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни