Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Ремонт на контактен ключ.W124


  • Please log in to reply
28 мнения по тази тема

#1 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 29 октомври 2008 - 11:40

тази тема важи за КК на 126, 124, 123, 201

проблема е, че палите, но после вентилатора неработи. установявате че като върнете още малко ключа назад и тръгва.
решението е нова плочка.

но ако сте решили да се оправите сами, както аз, действайте по снимките.
тук имаме свален целия патрон със заключващия механизъм.
Публикувано изображение

следва развиването на 3 болтчета и сваляне на плочката
Публикувано изображение
Публикувано изображение

следва разглобяване на плочката. преди това маркирайте с отверката, какаво е положението на механизма, за да не го попревъртите докато ремонтирате.
с отверка отделяте горната метална част от долната. помнете всеки детайл как е седял.
Публикувано изображение

Публикувано изображение
на горната снимка се вижда, заградено в червено проблема, а имемнно-изяден вал на плочката. причината е, че тази малка пластинка,(на снимката седи на пластмасовата част) която служи за законтряне и връщане на плочката, та тя изяжда част от вала на самата плочка. и от тук малката пластинка се изместваа и пружината няма ХОД да я върне обратно докрай.

тук долу съм показал проблема още веднъж. изядената част.
така а с пунктираната линия върху пружината, съм начертал решението. значи за да работи пластинката за връщане, трябва да осигурим още ход на пружината. тоест ще изрежем малка част от пластмасовата плочка.
Публикувано изображение

значи, с клещи вадим пружинката
на долната снимка се вижда къде трябва да изрежем.стремете се да направите добър разрез с прав ъгъл горе. колко да изрежете?? ами да речем 2мм. сглобявате и ако не връща достатъчно, още 1мм
Публикувано изображение

ще направим още един разрез, за да осигурим и масто за задната част на пластинката.този път изрязвате толкова, че само да се помести езичето на пластинката
Публикувано изображение

сглобявате всичко по обратния ред. излишно е да казвам че трябва да се чисти, смазва всичко и т.н.
за слагането на пружинката ползвайте тънки клещи.

2ра възможност за проблема е: там където контактуват пластинките за вентилатора, от искренето да се е получило нагар или електро ерозия (дупчица) такаче огледайте добре!
  • 0

#2 Nikefi4

Nikefi4

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 205 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    W 208 230 KOMPRESSOR

Публикувано 29 октомври 2008 - 21:17

Без коментар!!! :allhail:
  • 0
S 124 200 TE 16

#3 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 30 октомври 2008 - 00:15

само да вметна, че този ремонт се прави веднъж, на втория път, рискувате валът да се скъса и да останете на постоянно включен стартер и ще стане мазало.

риска си го поемате вие, дали да спестите 70лв, аз само ви показвам как се прави
  • 0

#4 avd

avd

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 127 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 Зелената

Публикувано 02 ноември 2008 - 17:49

Аз имам въпрос.. разглобих всичко за да правя уж тази процедура обаче се оказа че няма това изяждане на вала..
Въпреки това обаче парното не работи..
  • 0

#5 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 02 ноември 2008 - 22:54

а като върнеш назад ключа, слад запалване, заработва ли вентилатора?
  • 0

#6 avd

avd

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 127 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 Зелената

Публикувано 02 ноември 2008 - 23:02

Ами доскоро това беше начина, но вече и така не става.. :(
  • 0

#7 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 03 ноември 2008 - 01:11

за нова плочка си, освен ако не се окаже че проблема е другаде.
все пак пробвай да повръкаш леко наляво надясно, ако тръгне--плочка
  • 0

#8 avd

avd

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 127 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 Зелената

Публикувано 03 ноември 2008 - 10:34

Ами до преди една седмица точно така ставаше.. Паля колата и после връткам леко наляво надясно и в един момент тръгва..
Но от една седмица насам колкото и да връткам не тръгва.. Затова питам какво може да е..
А и отделно за някакви отделни бушони бях чел ама така и не ги намерих да ги погледна...
  • 0

#9 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4603 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 03 ноември 2008 - 10:42

Наляво-надясно е първата фаза на проблема.
Втората е - връщаш контактния ключ назад, като въртиш бавно и леко, да не угасиш мотора все пак. И ще тръгне.

Аз мисля да взема да я сменя пустата плочка. Но при мен и гнездата за трите болта в скобата на волана, там където се захваща плочката, са изядени и не може да се стегне хубаво.
  • 0

#10 avd

avd

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 127 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 Зелената

Публикувано 03 ноември 2008 - 10:48

Ами да де.. аз и през тази фаза минах.. то беше едно нацелване..
Ама сега изчезна това положение.. Може ли някое бушонче да е изгоряло? От тези отделните от кутията с бушони..
  • 0

#11 avd

avd

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 127 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 Зелената

Публикувано 11 ноември 2008 - 09:26

Колеги помагайте :(
Направих всичко както е описано тук! Дори като го отворих, пластинките, които се допират при различно положение на ключа ги почистих със шкурка.
Сглобих го, монтирах го, запалих и то тръгна.. радост! Карах малко, загасих колата и след това като пак я запалих вече не искаше да тръгне.
Опитах се да уцеля положението на което да тръгне , но нямаше такова.
Вече няколко пъти като го разглобя и после сглобя тръгва замалко и после умира пак... :(
  • 0

#12 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4603 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 11 ноември 2008 - 09:38

Ами може да му се е свършила "вълшебната сила" вече.

Сега сериозно - в "Ивая" или в "Балкан-а" продават такива нови ел. плочки. Мисля че бяха 25-30 лв. (говорим за бялото пластмасово с пластинките).
Освен да пробваш с ново.
  • 0

#13 Рифела

Рифела

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 295 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 11 ноември 2008 - 09:40

Колега,нова плочка.Където го тъниш том ще се скъса,козата си сака пръч.
  • 0
Публикувано изображение



Публикувано изображение

#14 avd

avd

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 127 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 Зелената

Публикувано 11 ноември 2008 - 10:22

Ами май ново ще е, че ми писна да се занимавам вече.. Благодаря колеги ;)
  • 0

#15 avd

avd

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 127 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 Зелената

Публикувано 11 ноември 2008 - 11:54

Ами може да му се е свършила "вълшебната сила" вече.

Сега сериозно - в "Ивая" или в "Балкан-а" продават такива нови ел. плочки. Мисля че бяха 25-30 лв. (говорим за бялото пластмасово с пластинките).
Освен да пробваш с ново.



В Ивайджет ми казаха 360 лв :blink:
Дайте някакъв тел на Балкан стар, дано поне те ме разберат за какво говоря..
  • 0




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни