Радарен детектор
Started by
sssaaa
, 20 Oct 2008 - 20:41:02
23 replies to this topic
#1
Posted 20 October 2008 - 20:41
Искам да купя РАДАРЕН ДЕТЕКТОР,че ми писна да ме трасят като дебренска черница.Та да ми кажете ако е възможно как стоят нещата.Казаха ми,че поицията може да усети,че имам детектор в колата,защото излъчва вълни....Та по компетентните да се намесят моля да ли е вярно.
Благодаря предварително
Благодаря предварително
#2
Posted 20 October 2008 - 21:41
Радарни детектори или Антирадари има 2 вида:единия блокира радарния лъч и тои не отчита нищо,се едно не е минала кола,тия обаче са незаконни и ако те спипат ще те глобят здраво.Другия вид,и напълно законни, отчитат че има радар без да го блокират.Има различни модели с различни екстри,хубав антирадар на Кобра струва около 200лв.
Death Metal Fan
#3
Posted 20 October 2008 - 21:51
Детекторът не излъчва нищо и не е незаконен.
Има един момент, че у нас повечето врати с фотоклетки по бензиностанции, молове и т.н. работят на честотата, която по света се използва за радари, а вратите по света се правят на честотата, която у нас все още се използва в старите радари. Съответно повечето радарни детектори са по-добри в засичането на врати по бензиностанциите, отколкото в засичането на куки с радари. Иначе върши работа.
Другият проблем с тия радарни детектори е, че вече все по-често полицаите използват така наречените pop радари, които не излъчват постоянно, а когато куката те види, вдига го като пистолет и натиска спусък. Само в този момент радарът пуска лъч. И когато твоят радарен детектор изпищи, вече е късно, защото си засечен. Та добрите (скъпите) марки радарни детектори имат 2 - 3 - 4 пъти по-висока чувствителност, което е разчетено да улавя остатъка от разсеяния лъч, с който е стреляно по предната кола (ако изобщо е имало кола пред тебе).
И последната опция са лазер детекторите, които имат леща върху устройството. Недостатъкът е, че тази леща иска пряка видимост и не може да скриеш устройството някъде на тайно място в колата. Криенето се налага не защото куките ще ти направят проблем, а защото са скъпи устройства и се крадат. Положителното е, че лазерните радари са по-скъпи и в България все още не се използват
Има един момент, че у нас повечето врати с фотоклетки по бензиностанции, молове и т.н. работят на честотата, която по света се използва за радари, а вратите по света се правят на честотата, която у нас все още се използва в старите радари. Съответно повечето радарни детектори са по-добри в засичането на врати по бензиностанциите, отколкото в засичането на куки с радари. Иначе върши работа.
Другият проблем с тия радарни детектори е, че вече все по-често полицаите използват така наречените pop радари, които не излъчват постоянно, а когато куката те види, вдига го като пистолет и натиска спусък. Само в този момент радарът пуска лъч. И когато твоят радарен детектор изпищи, вече е късно, защото си засечен. Та добрите (скъпите) марки радарни детектори имат 2 - 3 - 4 пъти по-висока чувствителност, което е разчетено да улавя остатъка от разсеяния лъч, с който е стреляно по предната кола (ако изобщо е имало кола пред тебе).
И последната опция са лазер детекторите, които имат леща върху устройството. Недостатъкът е, че тази леща иска пряка видимост и не може да скриеш устройството някъде на тайно място в колата. Криенето се налага не защото куките ще ти направят проблем, а защото са скъпи устройства и се крадат. Положителното е, че лазерните радари са по-скъпи и в България все още не се използват
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#4
Posted 20 October 2008 - 22:31
Мен ме засякоха с такъв "РОР"радар.Аз иначе имам "кобра" и много пъти ме е спасявал.Но онази вечер писна изведнъж с пълен интензитет/непрекъснато пискане/,но вече бе късно,защото и аз ги видях,а те ме засекоха с 108км.Иначе на магистралата ги хваща от 2км.Абе то само веднъж да те оттърве и ти стига.Наи малкия акт е 100лв.!!
А моя стои на сенника над шофьорското място със скоба и е обърнат надолу към мен за да го чувам и виждам,вързан е към запалката и като дам контакт се включва.Изобщо не го крия.
А моя стои на сенника над шофьорското място със скоба и е обърнат надолу към мен за да го чувам и виждам,вързан е към запалката и като дам контакт се включва.Изобщо не го крия.
#5
Posted 20 October 2008 - 23:19
Айде да се похваля. Аз моя го монтирах по сложния начин. Хем исках да се пали като пусна двигателя, хем исках да мога да го гася, ако стане необходимо, хем не исках да има излишни бутони никъде по/под таблото. За целта, след кратко разследване, разбрах, че касетофонът (Becker BE3100 Audio 10) има сигнален ивход за автоматична антена (алтернативно, за включване на допълнителен усилвател). ТОва е синята жица, която излиза отзад на касетофона и я има на почти всички прилични касетофони от последните 20 години.
Сигналната жица подава +12 волта при включено положение на касетофона и -12 волта при изключено положение. Т.е. ако се свърже радарният детектор към тази жица и масата в колата (всички мерцедеси имат отрицателна маса, доколкото съм запознат), би трябвало да стане работата. Да обаче, мощността на тази сигнална жица е 0.5W, което би трябвало да бъде около 0.04A, което е прекалено малко ток за да захрани дори само антирадара, а какво остава за усилвателя и автоматичната антена. Не че няма да работи, но не исках да рискувам да изгоря нещо по касетофона.
Следователно е необходимо реле. Вариантите са три: механично реле, рид реле, електронно реле с транзистор. Механичното реле има два недостатъка - при отлепянето на котвата му заради голямата индукция на намотката има голямо остатъчно напрежение (над 300 волта), което може евентуално да се върне по сигналната жица в касетофона и да направи поразии. Вторият недостатък е, че като включва и изключва вдига шум чува се цъкането). Рид релето работи, като създава слабо магнитно поле около рид ампула - вакуумен стъклен балон, в който са разположени контактните клеми. Рид релето решава проблемите с шума, тъй като във вакуумния балон клемите са значително по фини и не се чува как цъкат. Проблемът е, че около касетофона витаят неизвестно количество магнитни вълни. Освен касетофон, в централната конзола при някои модели се намират и някои мощни агрегати като мотора на парното, някои компоненти от компютъра и т.н, които също са съпроводени от магнитни полета. И в тая джунгла от магнитни полета да се цопне рид ампула би било малко рискоро, защото тя има относително висока чувствителност за задействане. Остава вариантът с електронното реле, при който проблемът се състои в това, че при различните модели касетофони напрежението на сигналния кабел може да варира в границите от 2 до 14 волта. А създаването на схема с транзистор, който да се отпушва в такъв диапазон става малко по-сложно. Като допълнително усложнение идва и фактът, че се слагат няколко защитни диода, заради обърнатото напрежение в изключено положение, които дават до 1 волт пад на напрежението, а самите транзистори също дават пад от половин до цял волт. И не на последно място - ако се сложи силов транзистор (примерно 10A) той ще се нагрява, трябва му радиатор и стана дявол на магаре.
И така минах на компромисен вариант - първо електронно реле с широк диапазон, което изкарва фиксирано напрежение със слаб ток на изхода. Това електронно реле задейства механично реле. Механичното реле е укъсено наопаки около намотката с два диода, така че при отлепяне на котвата остатъка от индуктивния ток да се върне при акумулатора, вместо да минава през чувствителната електроника на касетофона. Т.е. всичко се състои от: 1 транзистор, три диода, две съпротивления за товар при празен ход, да не се стопят транзистора или намотката на механичното реле. Сглобена конструкцията е с размери малко по-малки от кибритена кутийка, като 3/4 от размера е механичното реле. Устройството има входно напрежение +/- 12V, вход за антенен сигнал и изход +/- 12V. Всяка клема поотделно се свързва на правилното място и готово.
По този начин антирадарът работи при включен касетофон и не работи при изключен касетофон. Идеята е, като те спрат куки за проверка - гасиш музиката (един вид да не шуми докато ти проверяват документите) и между другото угасва и радарния детектор. Като това става без да се пипат никакви допълнителни копчета.
Като допълнителен ефект от тази схема идва това, че касетофоните Becker винаги се свързват към постоянно захранване от акумулатора, а задното осветление и автоматичното включване не се връзват към +12V от контактния ключ и +12V от фаровете, а се управляват автоматично през високочестотната шина на CAN-BUS-а в колата. Е това е при колите след 98 година де. Като по този начин касетофонът работи и при включен и при изключен двигател (респективно и с ключ и без ключ в стартера). Като обаче за всяко състояние си помни дали е бил включен или изключен и при промяна на състоянието сам преценява какво да направи. Това дава следният плюс, при изключване на двигателя държи сигнала за антената пуснат в продължение на 90 сек. Идеята е, когато ти изгасне двигателят случайно - да не се прибере веднага антената, а да изчака минута две, ако не запалиш отново - тогава дава сигнал за прибиране на антената и радарният детектор се изключва. Но ако изключиш касетофона от копчето му - очевидно няма да го слушаш и антената се прибира веднага, респективно радарният детектор се изключва веднага.
КАто недостатък на тази схема може да се посочи това, че при някои стари модели коли има бутон за прибиране на антената, който се превключва, когато ще ползвате касетофона като сакетофон, а не като радио. Идеята е антената да не излиза при такова положение. Та ако въпросното реле се върже след прекъсвача за антената, може да си угасите радарния детектор като изключите антената. Тази опасност е потенциална и при автомобилите с електронен усилвател на антената, защото като пуснете касетка в касетофона - може да се изключи антената и да угасне радарният детектор. Така че преди да запретнете ръкавите - първо вземете един мултицет и проверете какви сигнали дава касетофонът на сигналната (синята с бяла лента) жица за управление на антената.
И като последен проблем може да се отбележи падът на напрежението при палене на двигателя, който може да доведе до угасване на касетофона, рестартиране на радарния детектор и други смущения в ел инсталацията на колата. При по-чувствителен радарен детектор, тези колебания може да се забелязват, въпреки, че преди това не са били видими. Проблемът се разрешава най-лесно с един достатъчно голям кондензатор, но за това друг път.
Ето и схемата на релето:
Сигналната жица подава +12 волта при включено положение на касетофона и -12 волта при изключено положение. Т.е. ако се свърже радарният детектор към тази жица и масата в колата (всички мерцедеси имат отрицателна маса, доколкото съм запознат), би трябвало да стане работата. Да обаче, мощността на тази сигнална жица е 0.5W, което би трябвало да бъде около 0.04A, което е прекалено малко ток за да захрани дори само антирадара, а какво остава за усилвателя и автоматичната антена. Не че няма да работи, но не исках да рискувам да изгоря нещо по касетофона.
Следователно е необходимо реле. Вариантите са три: механично реле, рид реле, електронно реле с транзистор. Механичното реле има два недостатъка - при отлепянето на котвата му заради голямата индукция на намотката има голямо остатъчно напрежение (над 300 волта), което може евентуално да се върне по сигналната жица в касетофона и да направи поразии. Вторият недостатък е, че като включва и изключва вдига шум чува се цъкането). Рид релето работи, като създава слабо магнитно поле около рид ампула - вакуумен стъклен балон, в който са разположени контактните клеми. Рид релето решава проблемите с шума, тъй като във вакуумния балон клемите са значително по фини и не се чува как цъкат. Проблемът е, че около касетофона витаят неизвестно количество магнитни вълни. Освен касетофон, в централната конзола при някои модели се намират и някои мощни агрегати като мотора на парното, някои компоненти от компютъра и т.н, които също са съпроводени от магнитни полета. И в тая джунгла от магнитни полета да се цопне рид ампула би било малко рискоро, защото тя има относително висока чувствителност за задействане. Остава вариантът с електронното реле, при който проблемът се състои в това, че при различните модели касетофони напрежението на сигналния кабел може да варира в границите от 2 до 14 волта. А създаването на схема с транзистор, който да се отпушва в такъв диапазон става малко по-сложно. Като допълнително усложнение идва и фактът, че се слагат няколко защитни диода, заради обърнатото напрежение в изключено положение, които дават до 1 волт пад на напрежението, а самите транзистори също дават пад от половин до цял волт. И не на последно място - ако се сложи силов транзистор (примерно 10A) той ще се нагрява, трябва му радиатор и стана дявол на магаре.
И така минах на компромисен вариант - първо електронно реле с широк диапазон, което изкарва фиксирано напрежение със слаб ток на изхода. Това електронно реле задейства механично реле. Механичното реле е укъсено наопаки около намотката с два диода, така че при отлепяне на котвата остатъка от индуктивния ток да се върне при акумулатора, вместо да минава през чувствителната електроника на касетофона. Т.е. всичко се състои от: 1 транзистор, три диода, две съпротивления за товар при празен ход, да не се стопят транзистора или намотката на механичното реле. Сглобена конструкцията е с размери малко по-малки от кибритена кутийка, като 3/4 от размера е механичното реле. Устройството има входно напрежение +/- 12V, вход за антенен сигнал и изход +/- 12V. Всяка клема поотделно се свързва на правилното място и готово.
По този начин антирадарът работи при включен касетофон и не работи при изключен касетофон. Идеята е, като те спрат куки за проверка - гасиш музиката (един вид да не шуми докато ти проверяват документите) и между другото угасва и радарния детектор. Като това става без да се пипат никакви допълнителни копчета.
Като допълнителен ефект от тази схема идва това, че касетофоните Becker винаги се свързват към постоянно захранване от акумулатора, а задното осветление и автоматичното включване не се връзват към +12V от контактния ключ и +12V от фаровете, а се управляват автоматично през високочестотната шина на CAN-BUS-а в колата. Е това е при колите след 98 година де. Като по този начин касетофонът работи и при включен и при изключен двигател (респективно и с ключ и без ключ в стартера). Като обаче за всяко състояние си помни дали е бил включен или изключен и при промяна на състоянието сам преценява какво да направи. Това дава следният плюс, при изключване на двигателя държи сигнала за антената пуснат в продължение на 90 сек. Идеята е, когато ти изгасне двигателят случайно - да не се прибере веднага антената, а да изчака минута две, ако не запалиш отново - тогава дава сигнал за прибиране на антената и радарният детектор се изключва. Но ако изключиш касетофона от копчето му - очевидно няма да го слушаш и антената се прибира веднага, респективно радарният детектор се изключва веднага.
КАто недостатък на тази схема може да се посочи това, че при някои стари модели коли има бутон за прибиране на антената, който се превключва, когато ще ползвате касетофона като сакетофон, а не като радио. Идеята е антената да не излиза при такова положение. Та ако въпросното реле се върже след прекъсвача за антената, може да си угасите радарния детектор като изключите антената. Тази опасност е потенциална и при автомобилите с електронен усилвател на антената, защото като пуснете касетка в касетофона - може да се изключи антената и да угасне радарният детектор. Така че преди да запретнете ръкавите - първо вземете един мултицет и проверете какви сигнали дава касетофонът на сигналната (синята с бяла лента) жица за управление на антената.
И като последен проблем може да се отбележи падът на напрежението при палене на двигателя, който може да доведе до угасване на касетофона, рестартиране на радарния детектор и други смущения в ел инсталацията на колата. При по-чувствителен радарен детектор, тези колебания може да се забелязват, въпреки, че преди това не са били видими. Проблемът се разрешава най-лесно с един достатъчно голям кондензатор, но за това друг път.
Ето и схемата на релето:
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#6
Posted 21 October 2008 - 11:28
Едва ли има какво да се допълни след такова изчерпателно описание,и все пак колега Горанов,отчитайки добрите познания в електтротехниката,ме учудва нещо....останах с впечатление,че очаквате от синия кабел да захранва.... а този кабел дава просто сигнален-команден плюс,който да "подсети" усилвателя,антената или радара в твоя случай,че требе да се работи.....Как такава малка жица би захранила усилвател-макар и скромен?!?!?.....Схемата е наложителна,ако радара има само +/- изходи,без допълнителен команден +,който да управлява ON/OFF режима на радара.
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
#7
Posted 21 October 2008 - 11:52
Поразчетох доста за радарните детектори.Антирадара е забранен от закона,поради това,че пречи на полицейските радари да улавят риби като нас,но РАДАРНИТЕ ДЕТЕКТОРИ не са забранени,влезох в един чужд форум и не пише много добри неща за кобрадетекторите,няма да казвам какво за да не засегана някой....това са едни от най евтените детектори които се произвеждат.Намерих много добър варянт за детектор малко скъп,но 100% сигурен Казва се Valentine One Radar Detector sniffing out X band, по малък от кибритена кутия.Цена 299 евро,но редполагам може да се избие бързо за тези които пътуват често и няма да има отнети точки
http://cgi.ebay.at/V...id=p3286.c0.m14
http://cgi.ebay.at/V...id=p3286.c0.m14
#8
Posted 21 October 2008 - 14:12
Ами, работата е там, че не знаех точно какво излиза от таз синя жица! Примерно захранването на CD Changer си излиза направо отзад от касетофона и си е директно през 10А бушон на гърба на касетофона. Т.е. целия CD Changer се връзва там, не е само управляващ сигнал. И не бях сигурен. Като разбрах, че е управляващ сигнал - веднага ми светна реле в главата. Аз първо си го представях само с транзистора, но се консултирах тук с един техник в нашия сервиз и той даде акъла за схемата. Аз се занимавам с електроника само любителски, затова предадох обяснението, защо е по-добра по-сложната схема. Та схемата не е моя, иначе и сам се сетих, че реле си трябваКак такава малка жица би захранила усилвател-макар и скромен?!?!?.....Схемата е наложителна,ако радара има само +/- изходи,без допълнителен команден +,който да управлява ON/OFF режима на радара.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#9
Posted 21 October 2008 - 14:19
Някой да знае от къде мога да купя тизи радарен детектор,че в гугъл.бг при мен нищо не излиза...
http://cgi.ebay.at/V...id=p3286.c0.m14
http://cgi.ebay.at/V...id=p3286.c0.m14
#10
Posted 21 October 2008 - 19:35
От много години карам с радарен детектор. Много пъти ме е спасявал, но не може да ви спаси, когато плицаите не ги мързи и работят в така наречения " пулсов режим". Праскат те и няма спасение.
Не се лъжете от реклами на скъпоструващи устройства. Една Кобра или Уислър от Илиенци за 100 до 200 лева ще ви свърши чудесна работа. Важно е, че те улавят действащите в момента полицейски радари и имат дори запас за близкото бъдеще, като покриват добър честотен диапазон ( различни бандове). С цялото ми уважение към колегите, но няма такова понятие " разсеян лъч ". Просто вие можете да уловите от по-далечно разстояние засичащия сигнал, предназначен за колегата към вас и да намалите.
Добре е да имате предвид ( и друг път съм го писал тук), че времето на дивашкото каране отмира безвъзвратно. Правете си сметката, защото вземат книжката за дълго време, отнемат много точки и глобите са големи. В този смисъл детекторът може да ви помогне, ако сте се разсеяли и не ви "стрелят" в пулсов режим, но е добре да комбинирате детекторът с разумно каране, съобразяване с местата за засади ( зависи дали познавате добре пътя)...
И още нещо. Радарните детектори наистина имат излъчване ( слабо наистина, но откриваемо). Всеки приемник е малко и предавател. Не пречи на полицейските радари, но може да бъде засичано ( от специални полицейски радари, каквито у нас май още няма) и по него да се съди за наличие на радардетектор във вашия автомобил. У нас не е забранено да го имаш, най-много някой полицай да се подразни от демонстрирането му ( досега много полицаи са го забелязвали, но никой не ми е държал сметка). Но има държави, където е забранен.
Пазете се, защото не е далеч времето, когато разминаващия се с вас полицейски автомобил ще ви засича. Не е зле отсега да си създадете навици.
Не разбрах смисъла на включване на устройството в радио. Непременно трябва да си пускаш музиката. Закачваш го където и да е, така че да се включва при запалване и при гасене на двигателя да се изключва. Спират те, гасиш мотора... Просто и лесно.
Не се лъжете от реклами на скъпоструващи устройства. Една Кобра или Уислър от Илиенци за 100 до 200 лева ще ви свърши чудесна работа. Важно е, че те улавят действащите в момента полицейски радари и имат дори запас за близкото бъдеще, като покриват добър честотен диапазон ( различни бандове). С цялото ми уважение към колегите, но няма такова понятие " разсеян лъч ". Просто вие можете да уловите от по-далечно разстояние засичащия сигнал, предназначен за колегата към вас и да намалите.
Добре е да имате предвид ( и друг път съм го писал тук), че времето на дивашкото каране отмира безвъзвратно. Правете си сметката, защото вземат книжката за дълго време, отнемат много точки и глобите са големи. В този смисъл детекторът може да ви помогне, ако сте се разсеяли и не ви "стрелят" в пулсов режим, но е добре да комбинирате детекторът с разумно каране, съобразяване с местата за засади ( зависи дали познавате добре пътя)...
И още нещо. Радарните детектори наистина имат излъчване ( слабо наистина, но откриваемо). Всеки приемник е малко и предавател. Не пречи на полицейските радари, но може да бъде засичано ( от специални полицейски радари, каквито у нас май още няма) и по него да се съди за наличие на радардетектор във вашия автомобил. У нас не е забранено да го имаш, най-много някой полицай да се подразни от демонстрирането му ( досега много полицаи са го забелязвали, но никой не ми е държал сметка). Но има държави, където е забранен.
Пазете се, защото не е далеч времето, когато разминаващия се с вас полицейски автомобил ще ви засича. Не е зле отсега да си създадете навици.
Не разбрах смисъла на включване на устройството в радио. Непременно трябва да си пускаш музиката. Закачваш го където и да е, така че да се включва при запалване и при гасене на двигателя да се изключва. Спират те, гасиш мотора... Просто и лесно.
#11
Posted 21 October 2008 - 19:51
Няма смисъл вече от негоИскам да купя РАДАРЕН ДЕТЕКТОР,че ми писна да ме трасят като дебренска черница.Та да ми кажете ако е възможно как стоят нещата.Казаха ми,че поицията може да усети,че имам детектор в колата,защото излъчва вълни....Та по компетентните да се намесят моля да ли е вярно.
Благодаря предварително
Той "хваща" постоянно включени радари
Тия са вече в музеита
Сега "стрелат" пред теб(като те видят)
Докато писне и са те гепили
Карам с такива устройства от 5-6 години
Последната година само си е включен ( по навик) и работа не ми е свършил
Гепи релейките по пътищата и от баирите и само си пищи
С новите радари си безпомощен с този тип устройство(в 90%)
Поздрави
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител
#12
Posted 21 October 2008 - 19:55
Абсолютно точно казано. Все пак има някои мързели, дето се подпират по капаците и са пуснали радарът да вие непрекъснато. Но не можеш да разчиташ на това. Впрочем радарите са си същите отпреди години. Дори отпреди години имат заповед да работят в пулсов режим. Ама чак напоследък зачестиха.Няма смисъл вече от него
Той "хваща" постоянно включени радари
Тия са вече в музеита
Сега "стрелат" пред теб(като те видят)
Докато писне и са те гепили
Карам с такива устройства от 5-6 години
Последната година само си е включен ( по навик) и работа не ми е свършил
Гепи релейките по пътищата и от баирите и само си пищи
С новите радари си безпомощен с този тип устройство(в 90%)
Поздрави
#13
Posted 21 October 2008 - 20:14
Абе казвали са ми че има един начин и срещу поп-радарите, ама е рискован според мен.БИ
Няма смисъл вече от него
Той "хваща" постоянно включени радари
Тия са вече в музеита
Сега "стрелат" пред теб(като те видят)
Докато писне и са те гепили
Карам с такива устройства от 5-6 години
Последната година само си е включен ( по навик) и работа не ми е свършил
Гепи релейките по пътищата и от баирите и само си пищи
С новите радари си безпомощен с този тип устройство(в 90%)
Поздрави
Идеята е че радарът трябва да приеме три последователни сигнала с еднаква скорост, за да даде индикация с колко км/ч се движите. Та: В МОМЕНТА НА СВИРВАНЕ НА РАДАРА АКО НАтиснете рязко спирачките - отчитаната скорост е чак след като стане равномерна. Лошото е че три последователни сигнала се правят бързо, освен това ако има някоя кола зад теб си ставате "близки", щото ще те удари.
Веднъж ми се е слувало да го правя и честно казано беше случайно - свирна ми радар-детектора и аз се стреснах и 'набих кучките". Ограничение 40, аз бях с почти 70. Полицаят все пак ме спря и ми каза, че съм се движел бавно 45км/ч.(поне беше майтапчия като не успя да ме засече).
Мой приятел пък винаги кара с готовност да настъпи спирачката ако писне детектора - честно ви казвам до Бургас щеше да ми се откъсне главата и да падне ту в краката ми, ту на задната седалка. Имах синини после от колана.
Поздрави!
#14
Posted 21 October 2008 - 22:25
Идеята на връзването към касетофона е, че не е нужно да гася двигателя и именно защото въпреки, че не са забранени, куките не се кефят, като го демонстрираш. И така ми се струва най-удобно. А колкото до това, че трябва винаги с музика, аз така или иначе карам винаги с пусната музика Ми мен почти всяка седмица ме спират за проверка на документите. Имаме едни куки в квартала, имам чувството, че нарочно го правят. Те вече ме знаят на изуст, ама продължават да ме спират.
Досега имам само един акт за превишена скорост на един 8ми декември по пътя за Сандански в тъмното на сред нищото, дори не беше село, на междуградски, тогава още беше 80, не 90 ограничението. Аз да съм бил със 100. Ама ми написа акта, така и не го платих. Всъщност това ми е единствения акт през живота ми. И още два пъти - веднъж на околовръстното и веднъж на телевизионната кула са ме спирали, мънкаха, може пари да са чакали, ама седя и чакам кат пукъл... и те накрая викат ай махай се... и така без акт. Ама там не беше за много май. А бе море, на телевизионната ме спряха с 80 май. Както и да е. Повече разчитам на познаването на пътя и къде са им любимите засади.
Досега имам само един акт за превишена скорост на един 8ми декември по пътя за Сандански в тъмното на сред нищото, дори не беше село, на междуградски, тогава още беше 80, не 90 ограничението. Аз да съм бил със 100. Ама ми написа акта, така и не го платих. Всъщност това ми е единствения акт през живота ми. И още два пъти - веднъж на околовръстното и веднъж на телевизионната кула са ме спирали, мънкаха, може пари да са чакали, ама седя и чакам кат пукъл... и те накрая викат ай махай се... и така без акт. Ама там не беше за много май. А бе море, на телевизионната ме спряха с 80 май. Както и да е. Повече разчитам на познаването на пътя и къде са им любимите засади.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#15
Posted 22 October 2008 - 12:48
Искам да питам,че четох някъде по форумите,че полицайте и да ползват импулсов режим на радарите,детектора ако е хубав засича,пускане на радара от предните коли ,демек ако има трафик пред теб ,може да улови детектора импулсовият режим на радара,вярно ли е,че се чудя да ли да купя или не...
Колегата в горният пост спомена за разумно каране....Азкарам в рамките на разумното каране,но има моменти където пътуваш 150 км за 3 часа та и отгоре...Има пътища прави,хубави...къде може да се кара с поне 100км а има знаци поставени,каточели на рочно да се кара с 50-60 и точно на такива места ,където им викаме "капани" стоят куките и после кихане....Случвало ми се е за путя София-Кулата пиша ги с галвани букви защото са градове,колегата на горният пост пише Сандански с малка буква,но предполагам са го били там та затова...,но да си мина по темата има ли ефекто по скъп радарен детектор или не...?
Колегата в горният пост спомена за разумно каране....Азкарам в рамките на разумното каране,но има моменти където пътуваш 150 км за 3 часа та и отгоре...Има пътища прави,хубави...къде може да се кара с поне 100км а има знаци поставени,каточели на рочно да се кара с 50-60 и точно на такива места ,където им викаме "капани" стоят куките и после кихане....Случвало ми се е за путя София-Кулата пиша ги с галвани букви защото са градове,колегата на горният пост пише Сандански с малка буква,но предполагам са го били там та затова...,но да си мина по темата има ли ефекто по скъп радарен детектор или не...?
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users