Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 2 гласа

Проект: 190е 2.5-16в турбо


  • Please log in to reply
777 мнения по тази тема

#511 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 декември 2012 - 19:01

Мотора е разреден на ~9.2-9.3 : 1 с по-дебела гарнитура, по спомен 2.64мм. Валовете в момента са на фабричното положение.
  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#512 Dimitar m

Dimitar m

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 479 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    w201

Публикувано 23 декември 2012 - 20:25

Според мен чудно се е получило,ама съм сигурен че няма да спреш до тук :D
  • 0

#513 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 декември 2012 - 20:33

Мерси . Естествено ,че това не е края, просто исках да видя горе-долу какво е положението според истинско дино, след празниците борбата продължава :yeah .
  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#514 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 декември 2012 - 20:54

Ето и видеото от диното :)


  • 2
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#515 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 24 декември 2012 - 00:23

Значи джи-тека дава горе-долу верни цифри, дори са леко консервативни. Или пък диното е леко оптимистично. Иначе графиките са доста близки.

Градусите на валовете ако обърнеш внимание са дадени на 2мм подем на клапана.Така реалният овърлап не е отрицателен, както и продължителността сигурно е по-голяма от 200 градуса, но просто във фабричното ръководство са дали цифрите при вече отворен донякъде клапан. И аз съм търсил инфо за м102 и за него така са дадени.

Поне може да се изчисли Intake Centerline, Exhaust Centerline и Lobe Separation Angle.

На м102 валът е "авансиран" фабрично с 4 градуса. ICL по спомен е на 104 градуса, LSA 108 градуса

Аз купих една шпонка, която отмества ъгъла колкото половин зъб,10 градуса по колянов вал, но реших че е много и поръчах друга - която е отместена само 4 градуса. За съжаление нямам време да я монтирам.

А как мериш обратното налягане на генерацията? Интересно ми е да премеря на моята, въпреки, че не съм с турбо. В момента съм на два резонатора и крайно гърне.
  • 0

#516 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 24 декември 2012 - 09:52

Да, г-тека с правилно въведено тегло и прибавени загуби от въздушното съпротивление дава доста близки резултати. Също така може да ползваш и Virtual Dyno (http://www.bradbarnh...ts/VirtualDyno/), с правилно въведени данни тя също дава много точен резултат, при последните тестове ми показваше между 295-301к.с. на гумите. Хубавото при нея е ,че работи с логове от доста електроники но дори и да нямаш, достатъчно е да направиш файл с време, обороти и % тпс и пак вади графика.

От мерцедес наистина дават данните за валовете при 2мм то си пише и на самата таблица :) . В един документ за м104 имаше графика на валовете спрямо коляновия вал и там наистина се вижда ,че има малък овърлап. При мен обаче проблема идва от обратното налягане което 0.5 (след турбото) при 0.8 бар, на други коли които мерих е ~0.1, което е нормалното. За да меря обратното налягане съм направил тапа за сонда която има дупка с резба в средата където е навита метална тръбичка от спирачки. Тръбата е ~30см дълга и след това продължава с гумен маркуч който е вързан за уред за мерене на налягането. Принципно на турбо кола се мери преди турбото но мен ме интересуваше състоянието на изпускателната система след него, къде се и оказа проблема :) . Ето линк със снимки за подобна пробка http://www.mx6.com/f...ure-tester.html .

Този пост е редактиран от joreto: 24 декември 2012 - 09:54

  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#517 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 28 декември 2012 - 14:19

С колко и какви гърнета е автомобила?

Ако искаш да падне още обратното налягане, вероятно трябва да редуцираш броя гърнета до санитарния минимум и да заложиш на проходно гърне. Така или иначе турбото намалява малко шума на двигателя.

Ако вече си редуцирал броя гърнета и пак е високо обратното налягане значи трябва по-голямо фи на тръбите или двойна генерация.
  • 1

#518 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 28 декември 2012 - 15:13

Да турбото доста изчиства звука от двигателя, чувал съм 911 турбо на прави тръби и е уникален звука, макар че е доста силен за ежедневно каране, но според мен ще ти е предостатъчно след турбото да оставиш само едно крайно гърне което да намаля силата на звука, или най много още едно проходно преди него..
  • 0
Follow your own star...

#519 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 декември 2012 - 23:15

Много зависи колко голямо е турбото (и по-точно топлата част). С по-голяма турбина колата става доста шумна само с крайно проходно гърне, и става доста неприятна ако се ползва за по-дълги пътувания или като ежедневка (т.е. както я ползвам аз). В момента системата на колата е на 76мм с едно крайно гърне и едно глухо, по този начин колата не е много шума и става за каране ;) . При мен е ясно къде е проблема, също така вече има и решение (хем ще е прилично тиха хем ще има минимално обратно налягане) но промените ще се направят след нова година. Като е готово ще пиша кое как и естествено ще има и снимки.
  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#520 pArFe7u

pArFe7u

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 196 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Габрово
  • Интереси:Всичко за Мерцедес :)
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C200 Kompressor 98' Elegance
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 декември 2012 - 12:07

И все пак трябва ли да има обратно налягане на кола с турбо или с компресор или не трябва ? Стана ми интересено понеже мисля да махна мойте гърнета отдолу (резонаторите който са 2 броя) и евентуално Ф65-70 генерация.
  • 0

#521 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 29 декември 2012 - 15:41

"Турбото" и "компресора" са различни като принцип на работа.

Механичният комресор се задвижва от двигателя, докато турбо-компресорът се задвижва от изгорелите газове. Колкото разликата в Т на газовете преди и след него е по-голяма, и колкото скоростта на газовете е по-висока, толкова по-бързо се "развърта" турбото.

Механичният компресор не е толкова чувствителен към обратно налягане и съответно Т на газовете в изпускателната система. Колкото на атмосферен мотор, толкова и на компресорен горе долу е ефекта на обратното налягане. А и твоите 2 резонатора, едва ли повишават значително обратното налягане. Като ги махнеш няма да постигнеш много.
  • 0

#522 Jerry

Jerry

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 69 Мнения:

Публикувано 01 януари 2013 - 16:24

"Турбото" и "компресора" са различни като принцип на работа.

Механичният комресор се задвижва от двигателя, докато турбо-компресорът се задвижва от изгорелите газове. Колкото разликата в Т на газовете преди и след него е по-голяма, и колкото скоростта на газовете е по-висока, толкова по-бързо се "развърта" турбото.

Механичният компресор не е толкова чувствителен към обратно налягане и съответно Т на газовете в изпускателната система. Колкото на атмосферен мотор, толкова и на компресорен горе долу е ефекта на обратното налягане. А и твоите 2 резонатора, едва ли повишават значително обратното налягане. Като ги махнеш няма да постигнеш много.

Предполагам обаче, че си даваш сметка как намаляването на същото това "обратно" налягане в генерацията е в състояние да "спъне" вместо да "засили" колата (особено в случай в който фабричните настройки по управлението на ДВГ не са променяни) ;) ... нямам особен опит с "турбо" в този случай (тук Жорето е силен) - но що се отнася до компресорните варианти (не само в Ц клас и не само при 200/230к), то ефекта при "отпушване" е по-скоро негативен вместо положителен....
  • 0
ЕВАЛЛА СТАБИЛЯГИ!!!

#523 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 01 януари 2013 - 17:35

Намаляването на обратното налягане винаги е добре и не би довело до спъване, намаляването скороста на газовете е лошо и би довело до спад на мощността в ниските обороти при атмосферните/компресорните мотор ;) .


П.П. днес малко повдигнах налягането на ~0.9 и според уредите имам +30 к.с. на гумите, скоро мисля да имам 1 бар с добри смеси (днес не ставаше за мапване на пътя :-D ), след това следва корекция на испускателната система....да видим дали ще мога да прескоча 350к.с. на гумите при 1 бар :D

Този пост е редактиран от joreto: 01 януари 2013 - 17:42

  • 1
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#524 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 21 януари 2013 - 11:10

Тази събота/неделя имаше малко промени по изпускателната система. След downpipe-а системата мина от 1x76мм (черно) на 2x63mm (неръждавейка). Има малко подобрение в обратното налягане (явно и downpipe-a ще трябва да се преправя), но за сметка на това колата стана много по-шума, но вече има план за решаване и на този проблем.

OUT

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

IN

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение
  • 1
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#525 Наско

Наско

    Джантата

  • Потребители на форума
  • 4931 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w202 C180
    Mercedes Benz w245 B150
    Mercedes Benz w164 AMG
    All Sold
    Now W163 M113

Публикувано 21 януари 2013 - 11:20

Какви парички ти взеха за генерацията ? :)
  • 0
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни