Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Смяна моторно масло за 220 CDi...информация по този въпрос...


  • Please log in to reply
23 мнения по тази тема

#1 Lz1cbk

Lz1cbk

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 48 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Manchester, UK
  • Автомобил:
    w211 E220cdi - 2004
    w221 s350bluetec - 2013

Публикувано 15 септември 2008 - 20:32

Здравейте, колеги !

Доста изчетох из форума, но не успях да намеря тема с подобно съдържание, искам да попитам как стои въпроса за смяната н амаслото на мотор Е-220 CDi , 115 кс.
Какво масло се препоръчва и на какъв пробег се сменя ? мотора е на 260,000 км, производство 2000 год.
Трябва ли да се гледа на борд компютъра какво пише за "Service-B " ? При мене когато я купих преди 3 месеца пишеше 13,000 км, след което съм минал 4,000 км, и
сега съответно пише 9,000 км. За това време не съм видял да има разход на масло, но не знам какво е в момента .
И това показание на борд компютъра трябва ли да се нулира при смяна на масло, и съответно на колко хил. км се наглася ?

Някой може ли да ми препоръча добър сервиз за смяна на масло ( гр. София) ?

Така като се е отворила тема за маслото, да попитам как е положението и със скоростите и диференциала ?
скоростите са автоматик(типтроник май му се казваше), диференциала е с блокаж.
Сменят ли се масла, филтри, и на какъв пробег ??

Извинявам се за невежеството, но това ми е първият Мерцедес и автоматик, така че по добре да питам, отколкото да стане някоя поразия от незнание :kill_myself:

Мерси предварително !

Поздрави !

Боби
  • 0

#2 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 420 SEL
    --W222 S550L
    --R107 380sl

Публикувано 15 септември 2008 - 20:44

охо Адаш, честит мерц. :)
глези го и ше те слуша.
смени маслото, щото незнаеш кога е сменяно. 5W30 е добро за теб.
сменяй на по малко от интервала. компа се занулява. има писано за това как се прави, ползвай търсачката
масло на автоматик на 60-80хил км е добре да се смени. от БС, там знаят какво
на диф (твоят е без блокаж, а само със симулация на блокаж чрез ASR) на 60-80хил. също от БС
  • 0

#3 Lz1cbk

Lz1cbk

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 48 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Manchester, UK
  • Автомобил:
    w211 E220cdi - 2004
    w221 s350bluetec - 2013

Публикувано 15 септември 2008 - 22:02

охо Адаш, честит мерц. :)
глези го и ше те слуша.
смени маслото, щото незнаеш кога е сменяно. 5W30 е добро за теб.
сменяй на по малко от интервала. компа се занулява. има писано за това как се прави, ползвай търсачката
масло на автоматик на 60-80хил км е добре да се смени. от БС, там знаят какво
на диф (твоят е без блокаж, а само със симулация на блокаж чрез ASR) на 60-80хил. също от БС


Благодарско, Адаш !

казваш-за мотора-5W30 , а каква да е марката ? Кастрол, Арал ?
а за диференциала и скоростите- знам ли кога последно е сменяно, за да засичам 60-80 хил :dontknow:
добре че не е от Италия - тогава със сигурност няма от много отдавна да е сменяно :allhail:
Явно в БС е добре да си запиша час за смяна на всичките видове масла. по добре всичко ново, че да карам спокойно !
Чудя се дали при Петко може ли да свършат цялата тази профилактика или ще ме отсвирят ??

Поздрави на всички !

Боби.
  • 0

#4 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 15 септември 2008 - 22:04

Слагяй му Castrol SLX 0W30, в автовата Боян ти е казал (60 000 - 70 000км.) сменя се масло, филтър и гарнитура.
Задължително му сложи ATF-а по Mercedes 3353 (скъпо е, но после излиза евтино).
За дифа пробега е същия, масло по Mercedes 85W90 ;)
Ако нямаш сервизната информация за колата, кое кога е сменяно, е хубаво да си ги смениш.
Също може да си смениш и спирачната течност (Castrol Response DOT4) и течноста на хидравликата.
  • 0

logo-600-1002.png


#5 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 420 SEL
    --W222 S550L
    --R107 380sl

Публикувано 15 септември 2008 - 22:32

0W30 е за нов двигател. аз съм привърженик на CASTROL и ОМV, но за твоя мотор е по-добро кастрола.
препоръчвам ти да утидеш в БС, да ти сменят всичките масла, даже и това на мотора с оригиналните мерцедесови (то е ясно че не са производство на мерцедес, но..)
ще получиш документ, фактура за извършения ремонт и части, после ако недай си боже стане нещо заради монтьорска грешка или некачествена част, можеш да си търсиш правата и обезщетение с този документ. разликата в цената за смяната при Петко няма да е фрапантна. поне аз бих постъпил така с нова и скъпа кола.
иначе и Петко може да ти свърши цялата работа и то добре.
(при мен една нестегната пробка за масло, изпадна с 200км на магистралата, мотора задра и в кофата, така се случи с едно мое ауди И нямаше виновни...)
  • 0

#6 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 15 септември 2008 - 22:38

То е същото нов мотор на 2-3г. с пробег 350 000км. ;)
Нищо няма да му стане ако му сложи 0W30 ;)
  • 0

logo-600-1002.png


#7 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 420 SEL
    --W222 S550L
    --R107 380sl

Публикувано 15 септември 2008 - 22:42

То е същото нов мотор на 2-3г. с пробег 350 000км. ;)
Нищо няма да му стане ако му сложи 0W30 ;)


и мен ме блазни 0W30 за мойто 220CDI, ма тия в БС бяха категорични че е до 40-50хил.км, после на 5В30, затова ще го турна него, поне докато е в гаранция, че после да не ми кажат....ееми прееба се, щот наливаме друго, а не това което пише....
просто предавам думите им, човека сам да си преценява.
  • 0

#8 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 15 септември 2008 - 22:52

и мен ме блазни 0W30 за мойто 220CDI, ма тия в БС бяха категорични че е до 40-50хил.км, после на 5В30, затова ще го турна него, поне докато е в гаранция, че после да не ми кажат....ееми прееба се, щот наливаме друго, а не това което пише....
просто предавам думите им, човека сам да си преценява.


Това сигурно е информация от някой глупав приемчик който кара кола на 15г. :kill_myself:
Слагай си му 0W30 и да не ти пука, мотора е нов и си иска своето ;)
  • 0

logo-600-1002.png


#9 top

top

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2112 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB 2010 SL350 316hp;2015 E350 BlueTEC 258hp.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 септември 2008 - 22:59

Моя мотор е на 300000 и съм с 0-30 и освен че го харчи друго няма върви супер с него :)
  • 0

#10 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 15 септември 2008 - 23:03

Моя мотор е на 300000 и съм с 0-30 и освен че го харчи друго няма върви супер с него :)


И нов да е мотора пак ще го харчи 0W30 на Mobil или 0W40 на Castol-а ;)
Така че, нормално е ;)
  • 0

logo-600-1002.png


#11 top

top

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2112 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB 2010 SL350 316hp;2015 E350 BlueTEC 258hp.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 септември 2008 - 23:04

И нов да е мотора пак ще го харчи 0W30 на Mobil или 0W40 на Castol-а ;)
Така че, нормално е ;)


И LYNX така казва и затова съм спокоен :)
  • 0

#12 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 15 септември 2008 - 23:07

Бояне, по логиката на глупавия приемчик, когато колата стане на 200 000км. сигурно трябва да и наливаш M10D :lol:
  • 0

logo-600-1002.png


#13 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 420 SEL
    --W222 S550L
    --R107 380sl

Публикувано 15 септември 2008 - 23:24

както казах, ще е това което изискват, докато е в гаранция...нямам избор.
после имам с кой да се съветвам кво да сипя... във филияла в Германия откъдето го купих, със сигурност знаят истината за 211, по-добре от БС.
  • 0

#14 Lz1cbk

Lz1cbk

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 48 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Manchester, UK
  • Автомобил:
    w211 E220cdi - 2004
    w221 s350bluetec - 2013

Публикувано 16 септември 2008 - 16:44

Колеги,

благодаря за съветите и препоръките на всички , които се отзоваха !
Ще си запиша час в БС и ще сменя всичко, но сега се чувствам по спокоен, понеже вече ми е ясно.
Имах проблем с един датчик на хол ( или както казват някои-на ес-хол :censored: ) , и го сменяха при Петко.
Тогава още ги попитах, как стои въпроса за всички масла, ако трябва -да сменят всичко, за да съм спокоен, но те казаха-
няма нужда да се сменя нищо, това е Мерцедес,караи и си свиркаи, щом не е минал 300,000 км,догодина ще видиме... :dontknow:
на скоростите и диференциала на Мерцедес се сменяло само при ремонт , т.е след 250-300,000 км.
малко неправдоподобно ми прозвуча това и оттогава все си мисля за тези масла.
То сигурно има и страни, където хората така и правят( Italy), ама все пак техниката си иска своето, за да работи безотказно, не искам да пестя
точно от това.

Още веднъж благодаря и със здраве !

Поздрави,
Боби.
  • 0

#15 myrchak

myrchak

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 85 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:чирпан

Публикувано 16 септември 2008 - 18:51

Колеги,

благодаря за съветите и препоръките на всички , които се отзоваха !
Ще си запиша час в БС и ще сменя всичко, но сега се чувствам по спокоен, понеже вече ми е ясно.
Имах проблем с един датчик на хол ( или както казват някои-на ес-хол :censored: ) , и го сменяха при Петко.
Тогава още ги попитах, как стои въпроса за всички масла, ако трябва -да сменят всичко, за да съм спокоен, но те казаха-
няма нужда да се сменя нищо, това е Мерцедес,караи и си свиркаи, щом не е минал 300,000 км,догодина ще видиме... :dontknow:
на скоростите и диференциала на Мерцедес се сменяло само при ремонт , т.е след 250-300,000 км.
малко неправдоподобно ми прозвуча това и оттогава все си мисля за тези масла.
То сигурно има и страни, където хората така и правят( Italy), ама все пак техниката си иска своето, за да работи безотказно, не искам да пестя
точно от това.

Още веднъж благодаря и със здраве !

Поздрави,
Боби.

Здравей ! сега ще споделя и аз какво наблюдавам на моя !който е 92г -пише 200000 ама дали е токоз! нали знаеш само жена и кола си знаят на колко са :dontknow: - е300тд е не е така нов ама! сложих му 5w50 гладам на кутиите пише три корони !мотул нещо ! бе доволен съм -при загрят мотор на празен ход не пада под 1.5 иначе не ми се разправя !в дъното!
ако проявиш интерес ще те пратя при човек от извора !


  • 0
Животът е университет който никой не е завършил!
ми тва е




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни