Някой има ли опит с....
Започната от izoholz, 21 юни 2006 - 15:46:35
8 мнения по тази тема
#1
Публикувано 21 юни 2006 - 15:46
Колеги, някой от вас има ли опит конкретно с газов инжекцион на C-клас W202 (двигател 2.0i, 100kW)?
По-конкретно ме интересува има ли някой с монтирана такъв тип газова система на кола с такъв двигател (е аз питам за W202, но може и да е Е-класа).
Ако имате дори само информация от приятел или познат, ще се радвам да я споделите. Например има ли проблеми след монтажа, трябва ли нещо по-различно да се предвиди за този модел инжекциони при инсталирането?
Питам ви, защото към пишман майстори-газаджии не искам да отправям въпроса, понеже те всичко "умеят" и "могат" и затова после почват да кършат ръце и да дават общи оправдания за не добре свършената си работа.
По-конкретно ме интересува има ли някой с монтирана такъв тип газова система на кола с такъв двигател (е аз питам за W202, но може и да е Е-класа).
Ако имате дори само информация от приятел или познат, ще се радвам да я споделите. Например има ли проблеми след монтажа, трябва ли нещо по-различно да се предвиди за този модел инжекциони при инсталирането?
Питам ви, защото към пишман майстори-газаджии не искам да отправям въпроса, понеже те всичко "умеят" и "могат" и затова после почват да кършат ръце и да дават общи оправдания за не добре свършената си работа.
#3
Публикувано 21 юни 2006 - 18:15
Благодаря за линка, но ако си го прочел целия ще видиш, че дори и аз съм писал по тази тема. Аз така или иначе не се интересувам от монтаж на обикновена АГУ. Според мен колегата греши като твърди, че за развалянето на компютъра (по-точно ел.блока) управляващ запалването е виновна газовата. Затова и писах, че аз съм свидетел, как въпросните компютри управляващи запалването си заминават по необясними причини и при коли карани само на бензин.
#4
Публикувано 22 юни 2006 - 09:07
стига да си готов да се разделиш с 2к левчета , мисля че ще си доволен
само не се хвърляй на разни руски и български боклуци по 800-1000 лева
само не се хвърляй на разни руски и български боклуци по 800-1000 лева
#5
Публикувано 22 юни 2006 - 10:33
КРАНК, определено става дума за газов инжекцион на BRC. Разбира се и другите водещи италиански фирми имат добри разработки, но аз бих се спрял на BRC. За български и руски системи не съм си и помислял, знам че са по-евтини, но аз не съм богат, за да правя компромиси с парите ;) Не искам да кажа, че са с лошо качество, но нямам никаква информация за тях и не желая да рискувам. Винаги за колата си съм се интересувал първо от качеството (на части и изобщо консумативи) и след това от цената. Всъщност въпросът тук е не какъв газов инжекцион, ами дали тези мерцедеси (по-точно двигатели) понасят добре конвертирането на газ с такава система? Може би на повечето от вас е известно, че все пак различните модели коли си имат особености (така да се каже проявяват "нрав") при газифицирането и често се налага да се използват допълнителни неща, за да се елиминират досадни проблеми, които се проявяват след конвертирането на газ. Въпросът не опира само до това да се монтира газовата уредба и довиждане.
Все пак очаквам и други мнения? Дано има хора сред вас, които имат наблюдение на база опит.
Все пак очаквам и други мнения? Дано има хора сред вас, които имат наблюдение на база опит.
#6
Публикувано 22 юни 2006 - 11:26
ами върху Бенц - нямам наблюдение но двама колеги имат BRC SEQUENT СЪОТВЕТНО на Алфа 155 и Хонда Акорд (2000 година) и двамата са супер доволни
този с Хондата имаше 2-3 седмици разправии докато му я оправят и настроят но сега всичко е 6. Така че си мисля че щом на Хонда пълна с електроники и всякакви бози всичко е ОК надали ще има проблем с W202 M111.940(M111.966)
ако получиш от другаде инфо драсни че и мен ме интересува B)
този с Хондата имаше 2-3 седмици разправии докато му я оправят и настроят но сега всичко е 6. Така че си мисля че щом на Хонда пълна с електроники и всякакви бози всичко е ОК надали ще има проблем с W202 M111.940(M111.966)
ако получиш от другаде инфо драсни че и мен ме интересува B)
#7
Публикувано 25 юни 2006 - 00:05
Ето малко надявам се полезна информация
По принцип няма нищо лошо да караш на газ.Обаче в България както винаги нещата се различават.Защо?Всеки един, каращ на газ със “стандартна “ газова уредба е направил компромис с много неща.Ние тук сме довели нещата до възможно най-ниската цена, като правим следните “опростявания”: Нито един автомобил с ламбда сонда в Европа не може да бъде узаконен, ако няма монтирана ламбда контрол система. Тя води до по-добра динамика на автомобила, до по- икономичен разход и най-вече по-малко вредни емисии. По този начин наистина се пази и природата.
След това се ползват задължително превключватели бензин - газ, които са на същия призводител с проверени качества. В България никой не използва оригинален ключ, като много измамници се специализираха в производството на копия на известни търговски марки. Тези копия въшат работа , но много често дефектират и това дава лош имидж на оригинала - но това е работа на патентното ведомство и полицията.
Бутилките които се ползват в Европа имат защитен сертификат 67R01 (а не 67R00). Някои наши производители защитиха такъв стандарт, но качеството им не се промени с нищо.
Следва мулти вентила (сонда, нивомер). В Европа задължително условие е да се ползва мултивентил, отговарящ на този стандарт (както и всички останали елементи на системата). Трябва да има електромагнитен спирателен клапан на бутилката, за да няма налягане в тръбите, когато автомобила не работи. Трябва да има предпазен скоростен клапан, отварящ на 25 атм. , ако налягането в бутилката се повиши съществено да може да разтовари, за да не се спука бутилката. Трябва да има и пиропатрон, който при температура над 130 градуса трябва да се отвори и да изтече газта оттам без да се получи детонация на бутилката. Всичко това е описано в този хомологация на изделията - 67R01. Как стоят нещата в България?
От октомври 2004 година би трябвало да се прилага този тип нивомер приет с наредба. Но за съжаление от бързане да се приеме тази наредба някои неща са преписани дословно, без да се упоменава, че изделието трябва да отговаря на европейския стандарт 67R01. В някои райони на България (Благоевград, Кюстендил) започна да се прилага използването на такъв тип нивомери, но това отприщи предлагане на турски нискокачествени мултивентили, които имат изискуемите възли по тях, но не са сертифицирани (и много опасни). Затова е по-добре да се ползват стария стандарт сонди (67R00 ) вместо фалшиви турски мултивентили, докато това не се уреди в наредба, където е излишно да се казва, че отделните детайли отговарят на този стандарт.
Друго изискване в Европа е закрепването на медната тръба да бъде с метални скоби под купето на автомобила през 12 см , зареждането да бъде изнесено отвън на спеилана конзола и т.н. Задължително е да има емулация на бензиновите дюзи (ламбда сондата се емулира чрез ламбда контрол системата) и това е за автомобили до 97 година. След тази година автомобилите задължително трябва да бъдат с газова инжекционна система, която да покрива критерии за изгорели газове Euro 3 и Euro 4.
Ако трябва да се плаща в България за всички тези неща, най-евтината система ламбда контрол за атомобили до 1997 година трябва да бъде около 1100 лв. Всичко друго е криво разбран български компромис. Газовият инжекцион трябва да бъде от порядъка на 2000 -2200 лв. Тук нещата са почти като европейските с изключение на бутилката.
По принцип няма нищо лошо да караш на газ.Обаче в България както винаги нещата се различават.Защо?Всеки един, каращ на газ със “стандартна “ газова уредба е направил компромис с много неща.Ние тук сме довели нещата до възможно най-ниската цена, като правим следните “опростявания”: Нито един автомобил с ламбда сонда в Европа не може да бъде узаконен, ако няма монтирана ламбда контрол система. Тя води до по-добра динамика на автомобила, до по- икономичен разход и най-вече по-малко вредни емисии. По този начин наистина се пази и природата.
След това се ползват задължително превключватели бензин - газ, които са на същия призводител с проверени качества. В България никой не използва оригинален ключ, като много измамници се специализираха в производството на копия на известни търговски марки. Тези копия въшат работа , но много често дефектират и това дава лош имидж на оригинала - но това е работа на патентното ведомство и полицията.
Бутилките които се ползват в Европа имат защитен сертификат 67R01 (а не 67R00). Някои наши производители защитиха такъв стандарт, но качеството им не се промени с нищо.
Следва мулти вентила (сонда, нивомер). В Европа задължително условие е да се ползва мултивентил, отговарящ на този стандарт (както и всички останали елементи на системата). Трябва да има електромагнитен спирателен клапан на бутилката, за да няма налягане в тръбите, когато автомобила не работи. Трябва да има предпазен скоростен клапан, отварящ на 25 атм. , ако налягането в бутилката се повиши съществено да може да разтовари, за да не се спука бутилката. Трябва да има и пиропатрон, който при температура над 130 градуса трябва да се отвори и да изтече газта оттам без да се получи детонация на бутилката. Всичко това е описано в този хомологация на изделията - 67R01. Как стоят нещата в България?
От октомври 2004 година би трябвало да се прилага този тип нивомер приет с наредба. Но за съжаление от бързане да се приеме тази наредба някои неща са преписани дословно, без да се упоменава, че изделието трябва да отговаря на европейския стандарт 67R01. В някои райони на България (Благоевград, Кюстендил) започна да се прилага използването на такъв тип нивомери, но това отприщи предлагане на турски нискокачествени мултивентили, които имат изискуемите възли по тях, но не са сертифицирани (и много опасни). Затова е по-добре да се ползват стария стандарт сонди (67R00 ) вместо фалшиви турски мултивентили, докато това не се уреди в наредба, където е излишно да се казва, че отделните детайли отговарят на този стандарт.
Друго изискване в Европа е закрепването на медната тръба да бъде с метални скоби под купето на автомобила през 12 см , зареждането да бъде изнесено отвън на спеилана конзола и т.н. Задължително е да има емулация на бензиновите дюзи (ламбда сондата се емулира чрез ламбда контрол системата) и това е за автомобили до 97 година. След тази година автомобилите задължително трябва да бъдат с газова инжекционна система, която да покрива критерии за изгорели газове Euro 3 и Euro 4.
Ако трябва да се плаща в България за всички тези неща, най-евтината система ламбда контрол за атомобили до 1997 година трябва да бъде около 1100 лв. Всичко друго е криво разбран български компромис. Газовият инжекцион трябва да бъде от порядъка на 2000 -2200 лв. Тук нещата са почти като европейските с изключение на бутилката.
#8
Публикувано 27 юли 2006 - 15:46
Колега 190D впечатлен съм от познанията ти по газовите уредби : и направо изтръпвам защото имам/х желанието
да сложа на бензинов мотор 180i, 90 кW, 1996г. едно газово с автоматично
преминаване бензин/газ. .....и така си върви добре, ми викат...не я давай
да ти я разбутат ... ама на 2,20-2,30-2,40 лв. бензина ако стане... направо си е духане на супата
Дай съвет как да постъпя... какъв е подходящия модел газово и окомплектовката към него?
... а почерпката \_/ \_/
е сигурна после !
да сложа на бензинов мотор 180i, 90 кW, 1996г. едно газово с автоматично
преминаване бензин/газ. .....и така си върви добре, ми викат...не я давай
да ти я разбутат ... ама на 2,20-2,30-2,40 лв. бензина ако стане... направо си е духане на супата
Дай съвет как да постъпя... какъв е подходящия модел газово и окомплектовката към него?
... а почерпката \_/ \_/
е сигурна после !
#9
Публикувано 08 февруари 2008 - 23:57
здравейте колеги, аз от не мн одавна съм притежател на Бенц (C180 elegans 94г) и както по голямата част от шофьорите на бензинови коли започвам мн сериозно да се замислям за газ, колкото и да не съм и привърженик От това което изчетох във форума и което съм слушал от познати съм твърдо за ГИ На тези от вас които вече имате такива уредби бих бил мн благодарен за инфо Къде, как, какви пари и също да попитам по компетентните по този въпрос мога ли да ползвам стара газова бутилка която ми е останала от друга кола и мисля че е добра и колко горе долу ще спестя ако я ползвам Благодаря предварително
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни