Втулки на стабилизиращата щанга!Водят до проблеми.
Започната от W123, 17 юни 2006 - 21:25:07
7 мнения по тази тема
#1
Публикувано 17 юни 2006 - 21:25
Знаем че W123 си патят от тампоните на стабилизиращата щанга.Но днес от тях си изпатих пък аз.Понеже никога не съм ги поглеждал в какво състояние са,от известно време Мерц-а започна да ми "яде"гумите.Намерих време и след обстоен оглед се оказа че имам ужасен луфт в тампоните точно на стабилизиращата щанга!Взех нови,големите и конусните и започнах разглабяне...Малко ще се отплесна и ще споделя пътя на смяната-> Сваля се гумата и се развива болта фиксиращ стаб. щанга за горния носач.Развива се гайката стягаща горния шарнир.Със скоба(или недай си боже 10кг. чук) се избива шарнира.Това се прави при вдигната гума,но срещуположната е хубаво да е стъпила на земята (при това положение при различните нива на стоежа на колелата,стабилизиращата шанга играеща роля на торсион се опитва да издърпа горния шарнир от леглото му,което спомага за лесното му изваждане).След като се извади щарнира,се вдига капака на двигателя и се развива болта играещ ролята на ос (около която се върти целия горен носач). Избива се болта,и се сваля носача.След това(за ляво колело) се сваля стойката на акумулатора и се развиват гайките държащи U-образната скоба зад която се намира и самия тампон.Монтираме новия,стягаме скобата и захващаме стойката на акумулатора.На края на стб. щанга слагаме единия конусен тампон,носача(като го стягаме с болта му),втория конусен тампон и го фиксираме с ограничителните шайби и болта).Подлагаме трупче (да речем), на долния носач и се пуска колата "да си легне".Така целия да го нарека шенкел се преближава до горния носач на който помагайки му със щанга,насочваме шарнира да влезе в леглото му,и го стягаме с гайката.Монтираме гумата и ... отиваме от другата страна По същия начин процедираме и там,с уточнението че там не се сваля стойка на акумулатор,а аз си откачих сервото от четирите шпилки намиращи се вътре под таблото.Малко е по неудобно,но ако има някой мераклия може да си свали направо цялото серво барабар с помпата и после да обезвъздушава !
Благодарение на това че не ги хванах навреме тези тампони,ми се наложи да сменям и горните носачи.От това че е имало луфт в стаб. щанга,която играе роля и като елемент непозволяващ на горните носачи да "шават" напред назад,селентовите втулки на носачите се бяха врязали в метала и от там дори имаше и "стабилни" хлабини в леглата им.То десния си беше за смяна,шарнира беше износен(нормално за десни гуми),но левия можеше да кара още незнам колко време.Това са ми оригиналните носачи на 265 000 км.Така че съветвам хората с W123 да си наглеждат тампоните на стаб. щанга и при най-малкото съмнение веднага да ги сменят за да не купуват после и носачи!
Благодарение на това че не ги хванах навреме тези тампони,ми се наложи да сменям и горните носачи.От това че е имало луфт в стаб. щанга,която играе роля и като елемент непозволяващ на горните носачи да "шават" напред назад,селентовите втулки на носачите се бяха врязали в метала и от там дори имаше и "стабилни" хлабини в леглата им.То десния си беше за смяна,шарнира беше износен(нормално за десни гуми),но левия можеше да кара още незнам колко време.Това са ми оригиналните носачи на 265 000 км.Така че съветвам хората с W123 да си наглеждат тампоните на стаб. щанга и при най-малкото съмнение веднага да ги сменят за да не купуват после и носачи!
#2
Публикувано 19 юни 2006 - 20:21
Kаква е цената на тези тампони?
#3
Публикувано 19 юни 2006 - 23:49
Цените варират в зависимост от това коя фирма ги е произвела и кой магазин иска да те натовари повече.Но се срещат в следния диапазон-> Големите са по 4-6лв,конусните по 1,5-2лв.Една проста аритметика сочи че 2 големи х 6лв. =12лв + 4 конусни х 2лв =8лв. Общо 20лв в най-скъпия случай.А в по ефтиния ти излиза около 14 лв.И си решаваш проблема с "потрошаването" на носачите и евентуално износването на гумите.Kаква е цената на тези тампони?
#4
Публикувано 20 юни 2006 - 11:41
Благодаря за инфото
#5
Публикувано 23 юни 2006 - 19:14
това за сички модели 123 ли важи,имам предвид бензин-дизел?
#6
Публикувано 23 юни 2006 - 20:07
Окачването им е едно и също така че би трябвало да няма разлика.
#7
Публикувано 23 юни 2006 - 20:14
като си взема колата от боя наи накрая ще ги проверя
#8
Публикувано 04 август 2006 - 13:20
Почти сигурно и на W 126 окачването е същото.Окачването им е едно и също така че би трябвало да няма разлика.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни