![Снимка](https://static.mbclub.bg/forums/uploads/av-4686.jpg?_r=0)
Пълнене на климатик, къдеФреон 12 за 190Е
Започната от SashoS, 10 юли 2008 - 06:02:43
14 мнения по тази тема
#1
Публикувано 10 юли 2008 - 06:02
Здрасти колеги,
Духа топло от климатика и вероятно (надявам се) просто се е изпарил фреона (преди година работеше ок, но много рядко го пускам). С един колега отидохме вчера до майстор пълняч но ми каза, че не може да помогне защото моята била с "фреон 12".
Та къде сега да си проверя/напълням климатика с този фреон 12 (София)?
Мерси и поздрави,
Сашо
Духа топло от климатика и вероятно (надявам се) просто се е изпарил фреона (преди година работеше ок, но много рядко го пускам). С един колега отидохме вчера до майстор пълняч но ми каза, че не може да помогне защото моята била с "фреон 12".
Та къде сега да си проверя/напълням климатика с този фреон 12 (София)?
Мерси и поздрави,
Сашо
190E 2.0 1992г. Бензин. Сив-металик. Седан.
#2
Публикувано 10 юли 2008 - 11:44
Az пролетта допълвах в Импас. Иначе съм ходил и на Горнодански път до травматологията сервиза за климатици. Но пълнят на много места, важното е да са виждали климатик, да имат добра машина и да знаят какво правят. Слага се и масло, първо се точи всичко от системата, после се пълни колкото трябва, на табелката под капака ти пише колко. Ако имаш съ,мемие за теч искай да ти сложат оцветител, после ще видят откъде изпуска.
Здравата система няма течове и кара с години, на Тойотата ми фреона е на 6 години, на джипа на 5, духа ледено... Но поне веднъж в седмицата обезателно трябва да се пуска зимата, иначе отиват уплътненията...
Здравата система няма течове и кара с години, на Тойотата ми фреона е на 6 години, на джипа на 5, духа ледено... Но поне веднъж в седмицата обезателно трябва да се пуска зимата, иначе отиват уплътненията...
#3
Публикувано 10 юли 2008 - 14:03
Мерси. Напълних зад 7ма поликлиника за 80 лв. (защото съм имал още вътре, иначе било 120 лв.) но останах нещо със смесени чувства поради отношението. Не поиска да ми изчисти системата, нямало нужда. Не изпускало, защото били останали още към 200 грама. Не ми прави впечатление да духа много студено (ползвам го много рядко така че не мога да преценя), но ми каза, че ако не съм доволен, ще си вземе фреона обратно и т.н. Абе не бих се върнал пак.
190E 2.0 1992г. Бензин. Сив-металик. Седан.
#4
Публикувано 10 юли 2008 - 14:07
идиоти всякакви
![:o](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/ohmy.gif)
#5
Публикувано 10 юли 2008 - 14:20
тъпото е, че май с този фреон 12 съм си кандидат рибка за обработване
![:dry:](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/dry.gif)
190E 2.0 1992г. Бензин. Сив-металик. Седан.
#6
Публикувано 11 юли 2008 - 18:35
Мерси. Напълних зад 7ма поликлиника за 80 лв. (защото съм имал още вътре, иначе било 120 лв.) но останах нещо със смесени чувства поради отношението. Не поиска да ми изчисти системата, нямало нужда. Не изпускало, защото били останали още към 200 грама. Не ми прави впечатление да духа много студено (ползвам го много рядко така че не мога да преценя), но ми каза, че ако не съм доволен, ще си вземе фреона обратно и т.н. Абе не бих се върнал пак.
Е при тия повече недеи да ходиш. Не било изпускало .... бахти глупоста...... .На мерцовете е около 1 кило фреона -е кат не изпуска къде са се дянали 800 грама?
Лично мое мнение- допълва се и се кара когато теча е малък -просто по евтино е да се напални отколкото да се ремонтира-ама тва е донякъде- 1 път протекло ли е от самосебеси не се запушва а дупката става по голяма -100% гаранция -изтествано е .
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#7
Публикувано 12 юли 2008 - 23:21
Оня ден пълних климатика и съм много доволен. И от свършената работа и от отношението. Мартин от сервиза "Стратос" ми ги препоръча хората и наистина са много свестни. Впрочем да изкажа огромни благодарности на Мартин защото ако не беше ми помогнал и да свалим един маркуч на климатика и да го носим на поправка и т.н. нищо нямаше да стане.
Та този сервиз за климатици е на разклона за Горни Лозен само че не завивате към Лозен а в срещуположния път и после веднага в дясно.
Та този сервиз за климатици е на разклона за Горни Лозен само че не завивате към Лозен а в срещуположния път и после веднага в дясно.
#8
Публикувано 11 август 2008 - 22:07
SashoS ето ти телефон 0898734799 БОБИ и аз съм R12 газ пича ми напълни системата и ехее студ
#9
Публикувано 11 август 2008 - 22:11
Ходи го напълни с R134A някъде и не се занимавай с глупости.
Навсякъде къпят че правят промивки и тн... само и само да вземат пари, а дефакто нищо.
100% ти изпуска отнякъде, напълни го и ще си проличи, просто цвета няма как да не ти се набие на око
Навсякъде къпят че правят промивки и тн... само и само да вземат пари, а дефакто нищо.
100% ти изпуска отнякъде, напълни го и ще си проличи, просто цвета няма как да не ти се набие на око
![;)](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/wink.gif)
#10
Публикувано 12 август 2008 - 23:12
Гросе- вземи си коригираи съвета..... не става на система с Р12 да се слага 134....не знам от де ти иде смелост да даваш такъв съвет.
Нали не мислиш че не е пробвано а .....пробвано е ама резултата е плачевен.
Нали не мислиш че не е пробвано а .....пробвано е ама резултата е плачевен.
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#11
Публикувано 15 август 2008 - 20:31
Невъзможно е заместването на фреон 12 с 134 ... Всъщност възможен е, но ще ви струва доста скъпичко .... иска да се преправя системата ... Така, че вие си знаете ... но ако някой иска да пълни автомобил с фреон 12 нека да ми се обади 0898495537 Наско, ще го пратя при хора, които намират все още, но не знам на каква цена. Ще се договорите с тях....
П.П.: За област Пловдив... !!
П.П.: За област Пловдив... !!
"Когато човек силно желае нещо, цялата Вселена му съдейства." - The Rock never die.. :P
#12
Публикувано 25 август 2008 - 09:28
И аз съм чувал че ако ако се промие системата от минералното масло, с което работи на R12, и после се зареди R134 със съответното синтетично масло, нямало да има проблем, но дали е вярно...
#13
Публикувано 25 август 2008 - 13:22
И аз съм чувал че ако ако се промие системата от минералното масло, с което работи на R12, и после се зареди R134 със съответното синтетично масло, нямало да има проблем, но дали е вярно...
Имаше ена тема за клима и там описах всичко.
Освен продухване на маслото дето е било с 12 ската махат се и всички гумени уплатнения- старите гуми не държат на маслото на 134а -разяжда ги. Сменя се и дехидраторния филтър а и челното уплатнение на компресора -по същите причини - само много стари масла за 134 не ядат гумите на 12 но то такива масла вече на практика на пазара няма- все синтетични са и папат старите уплатнения.
Цялото тва упражнение се нарича РЕТРОФИТ - -това е западния жаргон. Инфото е от Диавия но и други производители и въобще там дето става дума за ретрофит -все същото пише.
Другото е лафове на разни гаражни самоделци.
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#14
Публикувано 26 ноември 2009 - 22:29
Здрасти колеги,
Когато писах навремето тази тема ходих после при климатикаджия и ми откриха теч на една от гумените тръби. Ремонтът и смяната на фреона ми се видя много скъпо тогава и оставих нещата така (рядко ползвам студеното). Сега си постягвам количката и бих искал да го оправя и това. Да ми препоръчате кой в София може на днешна дата да ми направи качествен РЕТРОФИТ, както brpi го дефинира?
Мерси!
Когато писах навремето тази тема ходих после при климатикаджия и ми откриха теч на една от гумените тръби. Ремонтът и смяната на фреона ми се видя много скъпо тогава и оставих нещата така (рядко ползвам студеното). Сега си постягвам количката и бих искал да го оправя и това. Да ми препоръчате кой в София може на днешна дата да ми направи качествен РЕТРОФИТ, както brpi го дефинира?
Мерси!
190E 2.0 1992г. Бензин. Сив-металик. Седан.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни