Студен двигател гасне, трудно пали190Е 2.0 К-Jetronic 1984
Започната от Experta, 13 юни 2006 - 16:45:55
12 мнения по тази тема
#1
Публикувано 13 юни 2006 - 16:45
Колата е и с газова BRC АТЕ 90, проблема е както на газ така и на бензин, докато е студена гасне и трудно пали, като загрее няма проблеми. <_< Някой ако има идея от какво може да е да помага.
#2
Публикувано 13 юни 2006 - 16:57
мАторче за празния ход, макар и да звучи банално
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#4
Публикувано 14 юни 2006 - 10:18
Не знам, но мисля че при мен оборотите се нагласят ръчно от една врътка! Опитах но не променя нищо - при топъл двигател ги покачва, но като е студен си гасне. Тва с моторчетата май е на по новите версии. Проверих иначе и всички съедеинения мъркучета и разни - всичко изглежда изрядно, датчика за температурата замерих няма му нищо.
#5
Публикувано 14 юни 2006 - 10:23
а като загасне как палиш ???
пробвай с пълна газ
пробвай с пълна газ
#6
Публикувано 14 юни 2006 - 10:52
Като загасне, без газ абсурд да запали, трябва да и зададеш малко. И пуснеш ли педала веднага гасне, отново.
#7
Публикувано 14 юни 2006 - 15:24
Стъпков мотор едва ли имаш, съдейки по годината на производство на колата. Ако си сигурен, че датчика за температурата е О.К. (желателно е да се замери при две различни температури на двигателя) то провери т.нар. "Kaltstartventil".
За българския превод не съм много сигурен, но това е вентила, който ти впръсква допълнително гориво при студен старт. С други думи, ако той не е наред колата се държи така както описваш. Не изключвам и другаде да е причината, но щом са ти нагласени оборотите на свободен ход, пробвай този вентил. Най-добре да се развие и да се тества дали пръска гориво, като стартираш двигателя (когато е студен мотора).
Не искам да прозвучи страшно, но по-кофтия вариант е нещо с налягането на горивото да не е наред. Но първо погледни този вентил и след това ще мислим по-нататък.
За българския превод не съм много сигурен, но това е вентила, който ти впръсква допълнително гориво при студен старт. С други думи, ако той не е наред колата се държи така както описваш. Не изключвам и другаде да е причината, но щом са ти нагласени оборотите на свободен ход, пробвай този вентил. Най-добре да се развие и да се тества дали пръска гориво, като стартираш двигателя (когато е студен мотора).
Не искам да прозвучи страшно, но по-кофтия вариант е нещо с налягането на горивото да не е наред. Но първо погледни този вентил и след това ще мислим по-нататък.
#8
Публикувано 14 юни 2006 - 16:16
Това за което си писал на ENGLISH se narichaСтъпков мотор едва ли имаш, съдейки по годината на производство на колата. Ако си сигурен, че датчика за температурата е О.К. (желателно е да се замери при две различни температури на двигателя) то провери т.нар. "Kaltstartventil".
За българския превод не съм много сигурен, но това е вентила, който ти впръсква допълнително гориво при студен старт. С други думи, ако той не е наред колата се държи така както описваш. Не изключвам и другаде да е причината, но щом са ти нагласени оборотите на свободен ход, пробвай този вентил. Най-добре да се развие и да се тества дали пръска гориво, като стартираш двигателя (когато е студен мотора).
Не искам да прозвучи страшно, но по-кофтия вариант е нещо с налягането на горивото да не е наред. Но първо погледни този вентил и след това ще мислим по-нататък.
COLD_START_VALVE i e diskutirano тука по форума
#9
Публикувано 14 юни 2006 - 16:34
Използвам само немски от чуждите езици, затова и го посочих на този език. Все пак мисля, че е по-важно на български да се обясни разбираемо.
#10
Публикувано 16 юни 2006 - 10:35
Ще проверя този вентил, но ако наистина е от него не би ли се отразило това само на работата на двигателя на бензин, защото обороти не държи дори и когато е на газ, и си мисля да не е нещо от електрониките (не съм много запознат с тея работи предполагам само). Мерси все пак ще го проверя този вентил да видим дали е от него.
#11
Публикувано 16 юни 2006 - 16:07
Както каза колегата izoholz, старите К- и КЕ-Джетроник уредби нямат моторче за управление на дебита на байпасния въздух при затворена дроселна клапа. Така както го описваш (студен двигател гасне, после се пали с натискане на педала за газ, топъл няма проблеми) ми звучи като неизправен клапан (регулатор) за допълнителен въздух, който се използвал в онези години вместо моторчето. При пускане и до достигане на оптимална работна температура подава въздух байпасно (в обход) на дроселната клапа, за да се увелечи количеството горивна смес. Представлява биметална пластина която има и нагревателна спирала. При повечето автомобили с такава горивовпръскваща уредба клапана използва температурата на въздуха в двигателното пространство за управляващ параметър, но при Мерцедес въпросният регулатор се управлява от температурата на охлаждащата течност т.е. има пряк контакт с нея.
#12
Публикувано 16 юни 2006 - 23:41
Първо да ви благодаря! Свалих Регулатора (разбрах че точното му наименование на английски е "The Auxiliary Air Valve" ) , едно към едно е с това ТУК и принципа е същия. Но някой има ли представа как може да проверя изрядността му - като пропускаемост на клапата и изредността на подгряващата спирала? Има също и възможност за регулация посредством един винт който движи клапата, има ли метод по който да се водя при регулацята (ако съотвено е изряден и има нужда само от регулиране).
#13
Публикувано 17 юни 2006 - 11:28
За съжаление нямам точни данни за тези клапани. Но можеш да направиш сравнително проста проверка. При студен двигател трябва да е отворено поне половината от проходното му сечение (мисля, че имаше форма на полумесец). Примерно 5-10 минути след запалване трябва да се затвори напълно. Напрежението с което се захранва да е не по малко то 11,5 волта. Провери и с мултицет да не е прекъсната нагревателната спирала.
Малкият винт, който също пуска въздух в обход на дроселната клапа служи само за регулиране на минималната честота на въртене на празен ход при загрят двигател, разбира се, при затворен напълно клапан за допълнителен въздух. Това е което се сещам, дано ти е от полза.
Малкият винт, който също пуска въздух в обход на дроселната клапа служи само за регулиране на минималната честота на въртене на празен ход при загрят двигател, разбира се, при затворен напълно клапан за допълнителен въздух. Това е което се сещам, дано ти е от полза.
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни