Към съдържанието

  •  

Снимка

Студен двигател гасне, трудно пали190Е 2.0 К-Jetronic 1984


  • Please log in to reply
12 мнения по тази тема

#1 Experta

Experta

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 9 Мнения:

Публикувано 13 юни 2006 - 16:45

Колата е и с газова BRC АТЕ 90, проблема е както на газ така и на бензин, докато е студена гасне и трудно пали, като загрее няма проблеми. <_< Някой ако има идея от какво може да е да помага.
  • 0

#2 Dezki

Dezki

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1517 Мнения:
  • Град:София

Публикувано 13 юни 2006 - 16:57

мАторче за празния ход, макар и да звучи банално :unsure:
  • 0
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR

#3 sky

sky

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2135 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София;Казанлък
  • Автомобил:
    190E 2.3

Публикувано 13 юни 2006 - 19:33

Имаше тема за почистване на моторчето
  • 0
Публикувано изображение

#4 Experta

Experta

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 9 Мнения:

Публикувано 14 юни 2006 - 10:18

Не знам, но мисля че при мен оборотите се нагласят ръчно от една врътка! Опитах но не променя нищо - при топъл двигател ги покачва, но като е студен си гасне. Тва с моторчетата май е на по новите версии. Проверих иначе и всички съедеинения мъркучета и разни - всичко изглежда изрядно, датчика за температурата замерих няма му нищо. :(
  • 0

#5 KPAHK

KPAHK

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3768 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:MLADOST CITY
  • Автомобил:
    MB E 200, 2016
    MB E 320 CDI, 2007
    Mazda3 BL, 2011
    Toyota Hilux DLX, 2007
    Punto MK1, 1998
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 юни 2006 - 10:23

а като загасне как палиш ???
пробвай с пълна газ :o
  • 0

#6 Experta

Experta

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 9 Мнения:

Публикувано 14 юни 2006 - 10:52

Като загасне, без газ абсурд да запали, трябва да и зададеш малко. И пуснеш ли педала веднага гасне, отново.
  • 0

#7 izoholz

izoholz

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 274 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив

Публикувано 14 юни 2006 - 15:24

Стъпков мотор едва ли имаш, съдейки по годината на производство на колата. Ако си сигурен, че датчика за температурата е О.К. (желателно е да се замери при две различни температури на двигателя) то провери т.нар. "Kaltstartventil".
За българския превод не съм много сигурен, но това е вентила, който ти впръсква допълнително гориво при студен старт. С други думи, ако той не е наред колата се държи така както описваш. Не изключвам и другаде да е причината, но щом са ти нагласени оборотите на свободен ход, пробвай този вентил. Най-добре да се развие и да се тества дали пръска гориво, като стартираш двигателя (когато е студен мотора).

Не искам да прозвучи страшно, но по-кофтия вариант е нещо с налягането на горивото да не е наред. Но първо погледни този вентил и след това ще мислим по-нататък.
  • 0

#8 KPAHK

KPAHK

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3768 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:MLADOST CITY
  • Автомобил:
    MB E 200, 2016
    MB E 320 CDI, 2007
    Mazda3 BL, 2011
    Toyota Hilux DLX, 2007
    Punto MK1, 1998
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 юни 2006 - 16:16

Стъпков мотор едва ли имаш, съдейки по годината на производство на колата. Ако си сигурен, че датчика за температурата е О.К. (желателно е да се замери при две различни температури на двигателя) то провери т.нар. "Kaltstartventil".
За българския превод не съм много сигурен, но това е вентила, който ти впръсква допълнително гориво при студен старт. С други думи, ако той не е наред колата се държи така както описваш. Не изключвам и другаде да е причината, но щом са ти нагласени оборотите на свободен ход, пробвай този вентил. Най-добре да се развие и да се тества дали пръска гориво, като стартираш двигателя (когато е студен мотора).

Не искам да прозвучи страшно, но по-кофтия вариант е нещо с налягането на горивото да не е наред. Но първо погледни този вентил и след това ще мислим по-нататък.

Това за което си писал на ENGLISH se naricha

COLD_START_VALVE i e diskutirano тука по форума :D
  • 0

#9 izoholz

izoholz

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 274 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив

Публикувано 14 юни 2006 - 16:34

Използвам само немски от чуждите езици, затова и го посочих на този език. Все пак мисля, че е по-важно на български да се обясни разбираемо.
  • 0

#10 Experta

Experta

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 9 Мнения:

Публикувано 16 юни 2006 - 10:35

Ще проверя този вентил, но ако наистина е от него не би ли се отразило това само на работата на двигателя на бензин, защото обороти не държи дори и когато е на газ, и си мисля да не е нещо от електрониките (не съм много запознат с тея работи предполагам само). Мерси все пак ще го проверя този вентил да видим дали е от него. :rolleyes:
  • 0

#11 Двигателист

Двигателист

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 113 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 16 юни 2006 - 16:07

Както каза колегата izoholz, старите К- и КЕ-Джетроник уредби нямат моторче за управление на дебита на байпасния въздух при затворена дроселна клапа. Така както го описваш (студен двигател гасне, после се пали с натискане на педала за газ, топъл няма проблеми) ми звучи като неизправен клапан (регулатор) за допълнителен въздух, който се използвал в онези години вместо моторчето. При пускане и до достигане на оптимална работна температура подава въздух байпасно (в обход) на дроселната клапа, за да се увелечи количеството горивна смес. Представлява биметална пластина която има и нагревателна спирала. При повечето автомобили с такава горивовпръскваща уредба клапана използва температурата на въздуха в двигателното пространство за управляващ параметър, но при Мерцедес въпросният регулатор се управлява от температурата на охлаждащата течност т.е. има пряк контакт с нея.
  • 0

#12 Experta

Experta

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 9 Мнения:

Публикувано 16 юни 2006 - 23:41

Първо да ви благодаря! ;) Свалих Регулатора (разбрах че точното му наименование на английски е "The Auxiliary Air Valve" ) , едно към едно е с това ТУК и принципа е същия. Но някой има ли представа как може да проверя изрядността му - като пропускаемост на клапата и изредността на подгряващата спирала? Има също и възможност за регулация посредством един винт който движи клапата, има ли метод по който да се водя при регулацята (ако съотвено е изряден и има нужда само от регулиране).
  • 0

#13 Двигателист

Двигателист

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 113 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 17 юни 2006 - 11:28

За съжаление нямам точни данни за тези клапани. Но можеш да направиш сравнително проста проверка. При студен двигател трябва да е отворено поне половината от проходното му сечение (мисля, че имаше форма на полумесец). Примерно 5-10 минути след запалване трябва да се затвори напълно. Напрежението с което се захранва да е не по малко то 11,5 волта. Провери и с мултицет да не е прекъсната нагревателната спирала.
Малкият винт, който също пуска въздух в обход на дроселната клапа служи само за регулиране на минималната честота на въртене на празен ход при загрят двигател, разбира се, при затворен напълно клапан за допълнителен въздух. Това е което се сещам, дано ти е от полза.
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни