Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Проблем със скъсан болт и бургии


  • Please log in to reply
21 мнения по тази тема

#1 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 27 юни 2008 - 20:49

Имам проблем със скъсан болт,който почти пробих с дрелката,но в последния момент бургията се счупи и голяма част от нея остана заклинена в болта.Не може да се извади понеже е много на дълбоко.Единствения начин е да пробия с друга бургия заклинената част от предната бургия,обаче нямам идея как да пробия нещо, което е еднакво здраво с това, което използвам за пробиване.Тоест въпроса ми е дали има някакви по-закалени от нормалното бургии за метал.
Скъсания болт е един от четирите,който пристягат термостатния клапан за тялото върху което той седи,което пък тяло лежи върху водната помпа.Общо взето с 4 болта се пристягат едно за друго 3 неща.Понеже единия болт липсва ,има сълзене което много дразни.За 10 часа се образува локвичка от антифриз.
Как да извадя снимка от EPC,за да покажа, за кое точно място става дума.Като натисна print screen не мога да намеря къде ми запазва файла с картинката.



Не знам дали ясно съм обяснил,какво свърших,но дано ми помогнете.Цял ден се боря с това нещо и съм бесен направо.Писна ми от лош късмет.Направо наожтаосжтжзгц(нжгмо :kill_myself:
  • 0

#2 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 юни 2008 - 21:31

За болта - отиди при някой заварчик, ще завари за него една планка, ще изстине и ще го развиете.

За снимката.

1. Избираш прозореца на EPC.
2. Натискаш Alt + Print Screen
3. Отваряш MS Paint (в Start менюто избираш Run и в полето пишеш mspaint и натискаш Enter).
4. Избираш Paste от менюто Edit.
5. Избираш SaveAs от менюто File и записваш картинката като JPG.

След това я качваш във форума...
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#3 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2824 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 27 юни 2008 - 21:45

Ааааа,да бе...да му гръмне нещо по елекрониката...не че е задължително ама кой знае какво може да стане.Ако го правиш поне откачи акумулатора ако може да се изключва така как да е че да не вземе да се смахне нещо.
Колко мм е свредлото?Ако е голямо можеш с дълъг център или по-точно пробой да блъскаш вътре по свредлото като по този начин ако е качествено ще се начупи и ще вадиш парченца.Това става ако не е много дълбоко.
  • 0

#4 Nasakoto

Nasakoto

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 126 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:Доста разнообразни :)
  • Автомобил:
    MB W124 200Е 102.963 1989 г.
    Fiat Bravo 1.9TD 1998 г.
    Wartburg 353W 2T 1986 г. (в процес на гниене)

Публикувано 27 юни 2008 - 22:06

Има по-твърди свредла. На керамична основа, от кубичен боров нитрид или волфрамов карбид, ползват ги стругари и фрезисти в машиностроенето за дупчене на закалена стомана или неръждавейка. Марки - Сандвик, Титекс... Недостатъка им е цената, доколкото знам са над 100 кинта бройката. Ако е приложимо (ако няма пластмаси и кабели наоколо), можеш да пробваш да го нагрееш с някаква малка газова горелка, след което - нежно с чука, пак да нагрееш, пак нежно с чука, докато олаби и излезе. Екстремният вариант е да капнеш върху парчето от боргията 2-3 капки концентрирана киселина (азотна или сярна), целта е да разядеш 2-3 грама от метала наоколо, като се молиш сред тях да е и това, в което е заклинила боргията. Споко, няма да разяде двигателя - колкото грама киселина сложиш, толкова грама метал ще разядеш (много грубо казано, но става за практическо ориентиране). След това - промиваш с воден разтвор на сода бикарбонат за неутрализация, и с чиста водичка. И не се плаши - на всеки му се случва да влезе в серия, просто си трябва упорство. :icon_coolgrin: :D
  • 0
Баба Меца:
Публикувано изображение Публикувано изображение

#5 Vlado190

Vlado190

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 617 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Samokov

Публикувано 27 юни 2008 - 23:10

Болта можеш да извадиш и със едно инструментче - шпилковадач май се казваше, представлява конус от закалена стомана със обратна резба - навиваш в посока обратна на навиването на болта, резбата се врязва и понеже е конус стяга и болта се развърта. Комплект от няколко различни размера струваха около 5-6 лв.
  • 0
1991 190E SportLine turbo 0.6bar ;)

#6 nonev

nonev

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 317 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W 123 230E`83-продаден
    W 123 200`82-реставрира се
    W 210 320E`96
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 юни 2008 - 23:53

Болта можеш да извадиш и със едно инструментче - шпилковадач май се казваше, представлява конус от закалена стомана със обратна резба - навиваш в посока обратна на навиването на болта, резбата се врязва и понеже е конус стяга и болта се развърта. Комплект от няколко различни размера струваха около 5-6 лв.

Дано не е късно за шпилкар. Има и такива комплекти, които представляват щестстени,които се набиват в пробития отвор и след това се развъртат. Ако с това не стане и пробития отвор е повече от 6 мм може да се изработи втулка от шестограм, която е със външен диаметър отвора в болта, разпробита ,така че да може да се вкара електрод. След като се постави в отвора се заварява с електрожен в дъното върха на счупената бургия и болта за вътрешния диам. на втулката и с ключ се развива втулката заедно с бургията и болта. Дано не се наложи да се прибягва до този метод. Успех.
  • 0
Кола от ремонт и жена от курорт трудно се вкарват в пътя

#7 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 28 юни 2008 - 00:13

Със заварка няма да стане.Счупеното е на 5 сантиметра дълбочина.Размера на болта е 6мм.Считай колко е тясно.Купих си такива /забравих им точното име/ дето са със обратна резба и се навиват в счупеното,а то почва да се развива.....обаче се оказаха къси.Утре ще щтракна една снимка преди да изляза за нови бургии.

Ето със червено съм отбелязъл къде е останалата част от болта.Има остатък във водната помпа и в тялото над нея.
Публикувано изображение
  • 0

#8 Dezki

Dezki

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1517 Мнения:
  • Град:София

Публикувано 28 юни 2008 - 06:49

Колега, отви и останалите болтове, извади тялото на термостата и от неговия отвор на спокойствие избии бургията.
След това ако стърчи нещо от водната помпа го захвани с клещи чираци и го отвии - ако е мн клеясало пръскай мъзга и грей с горелчица.
  • 0
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR

#9 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 28 юни 2008 - 11:15

Не става.Виж внимателно.Самия термостат съм го свалил.Отвил съм и останалите болтове.Съсания болт така е заседнал,че е хем във водната помпа, хем в тялото над нея и затова не мога да го сваля.

Има 3 варианта за действие.
1.Или го оставям така и си карам с 3 болта,като ги натягам до край и се надявам да не прокапе./при този вариант има вероятност от натягането да се скъса още някой/
2.Или намирам начин да пробия това, което остана в дупката и си слагам нов нов с гайка на края.
3.Или свалям радиаторите,виско пирката,ремъка и чак тогава свалям водната помпа с това тяло дето е над нея /номер 35 по снимката/ и ги нося на някой майстор да ги раздели.
Трети вариант отпада защото работата става дебела с източване и на климатика,заради единия радиатор,пък и може да се строши още нещо при толкове разглабяне.

Купих нови закалени болтове и в краен случай ще натягам с тях,а не с тези от Мерцедес понеже се огъват като кашкавал.
Сега чакам баща ми да донесе нови бургии.Пратих него понеже той повече ги разбира и отивам да пробивам.
  • 0

#10 IIVVOO

IIVVOO

    Член на МБКБ

  • Модератори
  • 2380 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 28 юни 2008 - 12:22

ако е остнала много на вътре тази част от бургията взимаш метчик и правиш резба на дупката колкото можеш...след това един болт с гайка-навиваш в дупката с резбата здраво но глей да не скъсаш болта и след това награваш за да се развие по лесно
  • 0

#11 Lusco

Lusco

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 583 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 2.5D комби автоматик

Публикувано 28 юни 2008 - 13:11

Колега, видял си се в голямо приключение с тази скъсана бургия. Имал съм такъв случай, но положението беше по-лошо - скъсана подгр. свещ в главата. С две думи : с шпилкар - забрави я тази мисъл там дето е покълнала, със заварка както беше казано не става но и защото чугун и закалена стомана държат на заварка в 1% от случаите. По мое мнение имаш три варианта - 1. болта е 6 мм. значи бургията е 4,8 или 5 - купуваш 10 бургийки 1,5 мм. и с малка бормашинка пробиваш около счупеното като охлаби го вадиш въртейки в обратна посока и после си оправяш резбата но това е часовникарска работа и се прави внимателно по милиметър че счупят ли се и други бургии става наистина лошо,2. сваляш цялото тяло, нагряваш внимателно само счупеното и докато е топло му слагаш център и после пак нагряваш и пак топло го пробваш на пробиване - закалката си нарушава при това положение и има шанс да го раздвижиш, да охлаби и да го измъкнеш с въртене обратно и 3. с друг закален инструмен бой по бургията та да стане на парчета. Това е положението. Успех!
П.П. Сега гледах снимката - не е проблем но сваляй всичко и ако се разделят частите ще си излезе.Скъсания болт си остава на помпата а счупената бургия я избутваш на обратно.
  • 0

#12 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 28 юни 2008 - 14:15

Точно проблема е че не искам да разглабям цялата предниза заради това.
Сега баща ми донесе няколко 5 и 6 милиметрови кобалтови бургии.Те са по здрави от тази обикновената за метал,която е заседнала.За 1 час пробиване има резултат няколко милиметра пробив и 3 парченца счупено от заседналата.Ако съм внимателен до вечерта ще съм го пробил.Ако обаче счупя вътре и кобалтовата тогава вече няма начин :)
В момента почивам,че ми се уби ръката и ще ми изгори дрелката.Абе в най лошия случай ще си карам и леко ще ми тече от там.Ба го у колата.

Между другото с нагряване точно в моя случай нищо няма да стане понеже канала за болта го дели една много тънка алуминиева преградка от там където ляга самия термостатен клапан.Или ще се деформира или ще се пробие от нагрявката тази преградка
  • 0

#13 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 28 юни 2008 - 19:17

Няма смисъл да пишете повече. :kill_myself:
Заседналата част от бургията отби пътя на пробиване и дупката стана на криво.Накрая ухото на водната помпа се откъсна при натягането на новия болт,защото заради кривото пробиване беше изтъняла външната му страна.Сега пак съм си с 3 болта,но по здрави и натегнати до край.Покарах колата и утре сутринтта ще видя дали има локвичка.

Общо взето сам съм си виновен,че започнах пробиването с пършива и евтина бургия.Ако бях си купил качествена,още вчера щях да подкарам колата.
Един съвет!Когато става дума за инструменти не се стискайте за парите!
  • 0

#14 LYNX

LYNX

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2380 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 28 юни 2008 - 19:34

Мяткай нова водна помпа плюс тяло на термостата,..и ще забравиш за проблема!

Така както си сега,..много нема да изкараш!
  • 0

#15 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 28 юни 2008 - 20:12

Е интересното е,че съм карал с 3 болта повече от 2 години.Смених термостата преди 3 седмици и тогава разбрах,че единия болт стои за красота само.Нямах проблеми със сълзене.Чак като развих болтовете и сложих новия термостат почна да сълзи.Страх ме беше да затегна още,за да не скъсам още някой и затова купих от Евроболт нови много по здрави ,които не се огъват и сега съм затегнал здраво с тях.

Иначе най-лесно е с нова водна помпа и ново тяло на термостата,но това са си поне 800лв,а на мен ми писна.Плюс тов асегашната водна помпа е на 5000км само.Свиди ми се да я махна.Мисля че с новите здраво натегнати болтове няма да подлизва.

Защо мислиш,че няма да изкарам дълго така?
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни