Диагнастика на климатроника
Started by fika210, 13 Jun 2008 - 09:10:27
11 replies to this topic
#1
Posted 13 June 2008 - 09:10
Лято е. Все по често се сещаме за климатроника. А защо не му направим една диагностика сами? /Нещо като римейк/ :
http://www.doomshell...r/ac_diags.html
http://www.eclassbenz.com/node/27
Първият линк вече не се отваря. Причина-зная я но няма да кажа...
http://www.doomshell...r/ac_diags.html
http://www.eclassbenz.com/node/27
Първият линк вече не се отваря. Причина-зная я но няма да кажа...
Verba volant,scripta manent...Казаното отлита,написаното остава .../ако не го изтрият/....
На тази сладурана е кръстена нашата марка
Мерседес Йелинек
На тази сладурана е кръстена нашата марка
Мерседес Йелинек
#2
Posted 16 June 2008 - 16:29
Лято е. Все по често се сещаме за климатроника. А защо не му направим една диагностика сами? /Нещо като римейк/ :
http://www.doomshell...r/ac_diags.html
Аз на моя климатроник му правя диагностика почти всеки месец
#3
Posted 16 June 2008 - 17:41
Бе много на тия локуми не им вярваи .....
например има голма глупост
грешка номер 11
B1241 Понижено ниво на фреон в системата
На по новите- 211 или 221 или от сорта може и да има нещо дето да мери колко фреон има в системата- не ги познавам в детаилии категорично не мога да кажа ама на по старите такова нещо няма. А в системата и 100 грама фреон да има пак сте покаже 5 атмосфери налагане през лятото и климата пак ще тръгне ама ще духне студено кат цъфнат налъмите.
например има голма глупост
грешка номер 11
B1241 Понижено ниво на фреон в системата
На по новите- 211 или 221 или от сорта може и да има нещо дето да мери колко фреон има в системата- не ги познавам в детаилии категорично не мога да кажа ама на по старите такова нещо няма. А в системата и 100 грама фреон да има пак сте покаже 5 атмосфери налагане през лятото и климата пак ще тръгне ама ще духне студено кат цъфнат налъмите.
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#4
Posted 20 June 2008 - 19:41
Бе много на тия локуми не им вярваи .....
например има голма глупост
грешка номер 11
B1241 Понижено ниво на фреон в системата
На по новите- 211 или 221 или от сорта може и да има нещо дето да мери колко фреон има в системата- не ги познавам в детаилии категорично не мога да кажа ама на по старите такова нещо няма. А в системата и 100 грама фреон да има пак сте покаже 5 атмосфери налагане през лятото и климата пак ще тръгне ама ще духне студено кат цъфнат налъмите.
При мен не е излизала тази грешка, ама и съм го допълвал само веднъж - със 100 грама.
Дали е достатъчно за да бъде отчетено - нямам идея.
Може и да няма датчик за директно измерване на количеството, но може би е базирано на някакви сметки, например налягане и температура.
Не си прав, полезно е и може да те ориентира...
Например на мен ми беше счупен датчика за температура а на дехидратора са монтирани заедно с този за налягането.
Аз не съм спец и до тогава не ги различавах - кой от двата да купя?
Пуснах диагностиката и веднага разбрах, че нямам показания от този за температурата.
То тогава и намерих това инфо
Та според мен си е много полезно, само да намеря време да го форматирам като хората че ме е срам да го гледам...
И като така и така се обаждаш , я дай малко инфо за следните неща:
B1235 Повреда в Emissions sensor (B31) - къв е тоз датчик?
B1421 Импулсен модул (N65) - де е тоз модул?
B1459 Series interface (K2) connection to instrument cluster (A1) - какъв е този интерфейс към таблото?
Изобщо тези неща в скобите означават нещо, може би локация но не разбрах какво са имали предвид...
#5
Posted 21 June 2008 - 17:06
На мен вчера ми се случи нещо странно с климатика. Паля си колата и беше страшна жега, климатика си е пуснат и заработи, тръгнах и след 1-2 минути почвам да усещам че става топло и въздуха който излиза от духалките е като външния, направо станах на прасе в колата и трябваше да отворя прозореца, оказа се че компресора не работи а вътре на дисплея не ми е светнало червеното на ЕС бутона и въпреки това не работеше. Загасих и запалих колата и пак не проработи, направих една диагностика и като почна да вади едни грешки: B1226, B1227, B1230, B1231 и още поне 1-2 които не запомних, изчистих ги но и това не помогна и пак не работеше. Накрая махнах акумулатора за 2-3 минути и после го сложих обратно и това като че ли оправи нещата въпреки че за известно време на километража показваше температура 38.5 и не се променяше към по ниска, когато в един момент почна да показва истински стойности около 28 градуса се оправи и климатика. Пуснах и една диагностика с карсофт и там каза статус ок и всичко си работеше. Днес си паля колата и все едно не е имало никакъв проблем всичко си работи цял ден карам на пуснат климатик и ръчкам нарочно всички бутони на климатроника и всичко работи супер. Много странно от къде се появи тоя проблем и как така изчезна ?
#6
Posted 23 June 2008 - 14:12
При мен не е излизала тази грешка, ама и съм го допълвал само веднъж - със 100 грама.
Дали е достатъчно за да бъде отчетено - нямам идея.
Може и да няма датчик за директно измерване на количеството, но може би е базирано на някакви сметки, например налягане и температура.
Не си прав, полезно е и може да те ориентира...
Например на мен ми беше счупен датчика за температура а на дехидратора са монтирани заедно с този за налягането.
Аз не съм спец и до тогава не ги различавах - кой от двата да купя?
Пуснах диагностиката и веднага разбрах, че нямам показания от този за температурата.
То тогава и намерих това инфо
Та според мен си е много полезно, само да намеря време да го форматирам като хората че ме е срам да го гледам...
И като така и така се обаждаш , я дай малко инфо за следните неща:
B1235 Повреда в Emissions sensor (B31) - къв е тоз датчик?
B1421 Импулсен модул (N65) - де е тоз модул?
B1459 Series interface (K2) connection to instrument cluster (A1) - какъв е този интерфейс към таблото?
Изобщо тези неща в скобите означават нещо, може би локация но не разбрах какво са имали предвид...
B1235 e номера на грешката - обаче емисион сенсор наистина не се ссещам да има в климатичната инсталация.
обаче има 1 софт -стар вю или от сорта и кат избереш колата и номера н аблокчето то ти показва де е и естествено ка изглежда
та в схемите на твоита кола може да намериш какво е B31 и N65
относно интерфеиса - отвори схемат ан аколата- мисля че 1 път пак нещо гледахме на твоита - и по памет си мисля че тва е К линия - таблото и климатоничето си говорят по К линия-но намери истинската схема на колата и тогава ще е ясно 100%.
тва за интерфеиса обикновено нема връзка- но ако работи значи е ок. може д дава грешка що да кажем 20 телеграми са били грешни и след тва се е оправило.
премерваш с омметър има ли връзка между 2 те и ако е ок -значе софта се шашка -нормално нещо нали ... в днешните коли.
ТОП - случва се - ошашкват се тия устроиства- но погледни датчика за външна температура -всичко -жици до него, понагреи ги ,изстуди го .. на него прилича.
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#7
Posted 27 June 2008 - 23:32
По тоя повод.. Някой знае ли къде могат да ми направят качествена диагностика на климатика на W124?
#8
Posted 03 July 2008 - 13:28
По тоя повод.. Някой знае ли къде могат да ми направят качествена диагностика на климатика на W124?
Ако напишеш от де си и детаили за колата -може и да се знае къде да те изпратим...... но иначе трудно става с отгатването на тия неща.
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#9
Posted 03 July 2008 - 23:02
ТОП - случва се - ошашкват се тия устроиства- но погледни датчика за външна температура -всичко -жици до него, понагреи ги ,изстуди го .. на него прилича.
Мисля че открих проблема който имах, но не писах веднага за да съм сигурен че е от това. Проблема беше в това че климатроника има две букси които се включват в блока от който се управлява, тези букси за да не се откачат имат едни скоби над тях които ги придържат и за да се изключи буксата тая скоба се дърпа и тогава буксата се откача, при мен от едната страна скобата леко не беше в най горно положение както трябва да е по принцип и от това буксата не е правила пълен контакт, като я натиснах докрай и фиксирах скобата нещата се оправиха напълно и от тогава не съм имал никакъв проблем, даже ми се реши и един по стар проблем с бутона за подгряване на задното стъкло - понякога не искаше да се включи и трябваше да го натискам по 10 пъти за да светне, сега лятото не че го включвам, но когато се наложи само с едно натискане заработва.
#10
Posted 21 February 2009 - 14:34
Вчера, като се ровичках открих това при братята .Тръгва но после се скапва.Иначе е за няколко модела.Вени, ти си гъст с братята -я го намери работещо
Attached Files
#11
Posted 21 February 2009 - 17:53
Като се поразрових малко видях ,че това е копнато от CarSoftt MB ,но за да се види цялото трябва да се инсталира програмата.Не че кой знае кво ще се види.Общо взето по-горе имаше как се прави и то важи за повечето модели.Вчера, като се ровичках открих това при братята .Тръгва но после се скапва.Иначе е за няколко модела.Вени, ти си гъст с братята -я го намери работещо
#12
Posted 12 May 2012 - 17:12
Здравейте.Авера има C220 и реши да сложи климатроник от C200 95г.До тук добре.Измъкнах ме кабелите и ги прехвърлих ми на неговата.Само че,4-ри кабела останаха свободни.Единия-син с жълт, беше вързан на комутатора,бял с кафяв отива към таблото,черен и син към модул с релета и последния е за диагностика.Проблема е, че дисплея не свети и се включва вентилатора в купето.До тук бяхме уверени че ще се справи,сега вече по-малко Може би не трябва да пиша тук,но не ми разрешават да пусна нова тема, за което се извинявам.Въпроса е, дали може да тръгне въобще.(не на всяка цена).
Приятен ден на всички
Приятен ден на всички
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users