а оди си земи големото сомче ебати дерачите12540лв. АКЦИЗza 6.9litra 284hр = ?
4180лв. ДДС
80лв. ПТ
--------------
16800лв. /ако има EUR 1/
ЧЕСТИТО !!!!!!!!!!!!
Разбрахте ли?Автомобилите втора употреба без ДДС след
Започната от
Гост_S-clasikaГост_
, 07 юни 2006 - 08:04:49
32 мнения по тази тема
#16
Публикувано 07 юни 2006 - 16:26
СИРОМАХ DJ , ЖИВ ДЯВОЛ !!!!!
DON`T FUCK WITH MODERATORS!
MY FACEBOOK
http://stara-sofia.com/
Гласувайте за доброто име на "Мерцедес - Бенц Клуб България" В БГ ТОП
#17
Публикувано 07 юни 2006 - 18:27
А ще има ли ограничения на годините, за внос?
АКО ПРЕСТАНА ДА СЪМ ДОБЪР, ЩЕ СТАНА БОГАТ
#18
Публикувано 07 юни 2006 - 18:30
неА ще има ли ограничения на годините, за внос?
Е 250 DIESEL 20v 113hp 1994
#19
Публикувано 13 юни 2006 - 16:46
ми затова просто трябва да се изчака 01.01.2007г. бе хора.. закъде се разбързахте? B)
след това ще пазаруваме едри двигатели.. аз поне след 3 год искам една 320СДИ само
след това ще пазаруваме едри двигатели.. аз поне след 3 год искам една 320СДИ само
#20
Публикувано 13 юни 2006 - 16:59
аъде да ви видим тогава на 1.44 Евро литър нафта колко големи двигатели ще карате :P
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#21
Публикувано 13 юни 2006 - 17:25
Защо бре асене ти да не си акционер в МакДонналдсми затова просто трябва да се изчака 01.01.2007г. бе хора.. закъде се разбързахте? B)
след това ще пазаруваме едри двигатели.. аз поне след 3 год искам една 320СДИ само
#22
Публикувано 13 юни 2006 - 18:33
ми така де, дане би да мислите че горивата няма да поскъпнат? да, да- ще ни ги вдигнат и кел файда като си купиш кола с голям двигател, като за да я караш ще ти режат главата до кръста
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#25
Публикувано 14 юни 2006 - 10:50
И според мен ! Поне първите 2-3 години!Според мен положението няма да е розово.
Е 250 DIESEL 20v 113hp 1994
#27
Публикувано 15 юни 2006 - 00:33
2-3 не а 10 години и сте стане поносимо според мен.
#28
Публикувано 15 юни 2006 - 01:02
ше ни го треснат много здраво с тоя ЕУ. всичкият малък частен бизнес ще фалира идват моловете
#29
Публикувано 17 юни 2006 - 15:03
Според мен...ще се оправим (или по лошо ще ни оправят) но няма да е скоро....дано да видим бял свят и ние!
Mercedes-Benz W201
#30
Публикувано 20 юли 2006 - 18:32
Само новите автомобили ще се облагат с ДДС след приемането на България в Европейския съюз. Експерти прогнозират сериозна криза на пазара на нови возила у нас.
Само новите автомобили ще се облагат с ДДС след приемането на България в Европейския съюз. Това записаха депутатите при първото четене на Закона за данък върху добавената стойност. Промените предвиждат след 1 януари 2007 г. при внос на употребявани автомобили, за които по стария закон е дължим ДДС, налогът да отпадне.
Процентът на ДДС, с който ще бъдат облагани новите коли, ще е много нисък, коментираха от финансовото министерство. От там уточниха, че в момента над 80% от возилата у нас са придобити като втора ръка.
Проектът е изцяло хармонизиран с правото на Европейския съюз в областта на косвеното облагане и регламентира ново данъчно третиране по ДДС на търговията между държавите-членки. В рамките на общия европейски пазар внос и износ не съществува. Това налага въвеждането на няколко нови режима, които ще заменят досегашното облагане на вноса и износа за европейските държави. Проектът дефинира две нови понятия - вътреобщностна доставка, която замества досегашния режим износ, и вътреобщностно придобиване, което замества досегашния режим внос.
Доставката на ново превозно средство ще се третира като вътреобщностна доставка, която се облага с нулева ставка и при която данъкът се дължи от придобиващия, независимо дали той е регистрирано по ДДС лице. Това означава, че и в случаите, когато физическо лице от България закупува например нов лек автомобил от друга държава-членка, то това лице ще е задължено да внесе данъка по ставката в България. За целта проектът предвижда лицата да подават декларация за придобиването в съответната дирекция на Националната агенция за приходите в 14-дневен срок от изтичане на месеца, през който е осъществено то. В същия срок трябва да бъде внесен и данъкът.
Ако лице извърши доставка на нов автомобил от България към друга държава-членка, то ще трябва да я декларира пред компетентната дирекция в 14-дневен срок от изтичане на месеца, през който е извършил доставката. Данъчната ставка за тази доставка е нулева, а лицето ще може да възстанови платения от него налог при закупуването, придобиването или вноса на автомобила до определен размер.
Блиц
С г-н Стефан Хаджиниколов, председател на УС на Съюза на вносителите на автомобили в България разговаря Гергана Иванова
Господин Хаджиниколов, как предложените промени в законопроекта за ДДС ще повлияят върху пазара на новите и на употребяваните автомобили у нас?
- Определено може да се очаква засилване вноса на употребявани автомобили, защото ДДС веднъж платен в Европа, няма да се плаща втори път в България, тъй като ще се извършва пререгистрация на автомобила, а не внос. Лошото е, че това ще повлияе негативно и на пазара на нови автомобили, и на всички фирми, които се занимават с прозрачен бизнес, защото те няма да се опитват да заобикалят плащанията на ДДС и на корпоративния данък. Тоест ще се засили вносът от т. нар. индивидуални лица. Това обаче не означава, че българите ще пътуват, за да купуват автомобили. Вносът ще се урежда, както и в момента, чрез пълномощни, просто процесът ще се засили.
Като браншова организация ще направите ли и вие съответни предложения за промени в закона?
- Имаме предложение до министъра на финансите, но изчакваме закона да влезе в пленарна зала, за да се дискутира и там. Това е едно съвместно предложение между Съюза на вносителите на автомобили в България и Асоциацията на вносителите на автомобили в България, която представлява фирмите, внасящи легално употребявани автомобили. То е правото на данъчен кредит да може да се ползва за всякакъв лек автомобил, а не както досега само за тези със седем и повече места. Практиката показа, че това ограничение масово се заобикаля чрез странни регистрации, например Porsсhe Cayenne се регистрира като товарен и т. н. Желанието ни е да се стимулира легалният бизнес с нови и употребявани автомобили в България.
Предложението депозирано ли е в министерството на финансите?
- Внесено е до министъра на финансите, но на ниво министерство не беше прието. Доколкото имам информация съществува разбиране от тяхна страна за това какво ще се случи в България, защото това вече стана в Полша, и бюджетът няма да спечели, а ще загуби и то големи суми.
Споменахте за големи загуби, какво показват вашите разчети?
- В министерството на финансите разполагат с информация за вноса по групи автомобили в страната, нови и употербявани, за платените акцизи и ДДС. Ние им обърнахме внимание какъв порочен механизъм ще бъде създаден за заобикаляне на плащания към бюджета. Оттам нататък нещата са в техните ръце.
Посочихте за пример Полша, какво точно се е случило там?
- По подобен начин просто рухна, буквално казано, бизнесът с нови автомобили, a за съжаление те са и производител на автомобили. Стагнацията в този сектор доведе до безработица и доста негативни последствия. Това ще се случи и в България. Даването на възможност физическо лице да заобиколи всякакво плащане към бюджета, както ДДС, така и корпоративен данък, ще насочи бизнеса точно през такива канали, а не през официалните фирми, защото те няма да могат да заобикалят такива плащания. Бизнесът ще минава през т. нар. индивидуални търговци. По данни на Агенция Митници от внесените близо 145 хил. употребявани автомобила, близо 60 хил. от тях са внесени от индивидуални лица. Това се води по митнически документи, но това не са 60 хил. българи, които пътуват и си внасят автомобили, а са 60 хил. пълномощни, които са дадени на определени търговци. Ето по този начин става заобикалянето.
Автор: Гергана Иванова
Само новите автомобили ще се облагат с ДДС след приемането на България в Европейския съюз. Това записаха депутатите при първото четене на Закона за данък върху добавената стойност. Промените предвиждат след 1 януари 2007 г. при внос на употребявани автомобили, за които по стария закон е дължим ДДС, налогът да отпадне.
Процентът на ДДС, с който ще бъдат облагани новите коли, ще е много нисък, коментираха от финансовото министерство. От там уточниха, че в момента над 80% от возилата у нас са придобити като втора ръка.
Проектът е изцяло хармонизиран с правото на Европейския съюз в областта на косвеното облагане и регламентира ново данъчно третиране по ДДС на търговията между държавите-членки. В рамките на общия европейски пазар внос и износ не съществува. Това налага въвеждането на няколко нови режима, които ще заменят досегашното облагане на вноса и износа за европейските държави. Проектът дефинира две нови понятия - вътреобщностна доставка, която замества досегашния режим износ, и вътреобщностно придобиване, което замества досегашния режим внос.
Доставката на ново превозно средство ще се третира като вътреобщностна доставка, която се облага с нулева ставка и при която данъкът се дължи от придобиващия, независимо дали той е регистрирано по ДДС лице. Това означава, че и в случаите, когато физическо лице от България закупува например нов лек автомобил от друга държава-членка, то това лице ще е задължено да внесе данъка по ставката в България. За целта проектът предвижда лицата да подават декларация за придобиването в съответната дирекция на Националната агенция за приходите в 14-дневен срок от изтичане на месеца, през който е осъществено то. В същия срок трябва да бъде внесен и данъкът.
Ако лице извърши доставка на нов автомобил от България към друга държава-членка, то ще трябва да я декларира пред компетентната дирекция в 14-дневен срок от изтичане на месеца, през който е извършил доставката. Данъчната ставка за тази доставка е нулева, а лицето ще може да възстанови платения от него налог при закупуването, придобиването или вноса на автомобила до определен размер.
Блиц
С г-н Стефан Хаджиниколов, председател на УС на Съюза на вносителите на автомобили в България разговаря Гергана Иванова
Господин Хаджиниколов, как предложените промени в законопроекта за ДДС ще повлияят върху пазара на новите и на употребяваните автомобили у нас?
- Определено може да се очаква засилване вноса на употребявани автомобили, защото ДДС веднъж платен в Европа, няма да се плаща втори път в България, тъй като ще се извършва пререгистрация на автомобила, а не внос. Лошото е, че това ще повлияе негативно и на пазара на нови автомобили, и на всички фирми, които се занимават с прозрачен бизнес, защото те няма да се опитват да заобикалят плащанията на ДДС и на корпоративния данък. Тоест ще се засили вносът от т. нар. индивидуални лица. Това обаче не означава, че българите ще пътуват, за да купуват автомобили. Вносът ще се урежда, както и в момента, чрез пълномощни, просто процесът ще се засили.
Като браншова организация ще направите ли и вие съответни предложения за промени в закона?
- Имаме предложение до министъра на финансите, но изчакваме закона да влезе в пленарна зала, за да се дискутира и там. Това е едно съвместно предложение между Съюза на вносителите на автомобили в България и Асоциацията на вносителите на автомобили в България, която представлява фирмите, внасящи легално употребявани автомобили. То е правото на данъчен кредит да може да се ползва за всякакъв лек автомобил, а не както досега само за тези със седем и повече места. Практиката показа, че това ограничение масово се заобикаля чрез странни регистрации, например Porsсhe Cayenne се регистрира като товарен и т. н. Желанието ни е да се стимулира легалният бизнес с нови и употребявани автомобили в България.
Предложението депозирано ли е в министерството на финансите?
- Внесено е до министъра на финансите, но на ниво министерство не беше прието. Доколкото имам информация съществува разбиране от тяхна страна за това какво ще се случи в България, защото това вече стана в Полша, и бюджетът няма да спечели, а ще загуби и то големи суми.
Споменахте за големи загуби, какво показват вашите разчети?
- В министерството на финансите разполагат с информация за вноса по групи автомобили в страната, нови и употербявани, за платените акцизи и ДДС. Ние им обърнахме внимание какъв порочен механизъм ще бъде създаден за заобикаляне на плащания към бюджета. Оттам нататък нещата са в техните ръце.
Посочихте за пример Полша, какво точно се е случило там?
- По подобен начин просто рухна, буквално казано, бизнесът с нови автомобили, a за съжаление те са и производител на автомобили. Стагнацията в този сектор доведе до безработица и доста негативни последствия. Това ще се случи и в България. Даването на възможност физическо лице да заобиколи всякакво плащане към бюджета, както ДДС, така и корпоративен данък, ще насочи бизнеса точно през такива канали, а не през официалните фирми, защото те няма да могат да заобикалят такива плащания. Бизнесът ще минава през т. нар. индивидуални търговци. По данни на Агенция Митници от внесените близо 145 хил. употребявани автомобила, близо 60 хил. от тях са внесени от индивидуални лица. Това се води по митнически документи, но това не са 60 хил. българи, които пътуват и си внасят автомобили, а са 60 хил. пълномощни, които са дадени на определени търговци. Ето по този начин става заобикалянето.
Автор: Гергана Иванова
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни