Този пост е редактиран от W123: 28 май 2008 - 10:49
Поради общата си тематика съм преместил темата в раздела за общи подобрения и ремонти

Спрей за прочистване на климатика.Някой ползвал ли е ?
Започната от top, 19 май 2008 - 17:59:38
22 мнения по тази тема
#1
Публикувано 19 май 2008 - 17:59
От няколко дена си ползвам постоянно климатика и въпреки че съм сменил всички възможни филтри и не пуша се усеща понякога някаква гадна миризма като на цигари но по гадно, не е силно но се усеща от време на време. Взех един спрей (пяна) за климатици с тръбичка която се пъха през централната духалка и се изпръсква, но имам чувство че не стига до самия радиатор на климатика, има ли по ефикасен начин да го достигна и напръскам ? Ако пробвам от вън през триъгълния филтър до къде ще стигна ?
#2
Публикувано 19 май 2008 - 18:15
За такъв спрей чувам за пръв път от теб.
На мен понякога ми се струва,че ми мирише на изгорели газове в купето.На теб случвало ли ти се е?
На мен понякога ми се струва,че ми мирише на изгорели газове в купето.На теб случвало ли ти се е?
#3
Публикувано 19 май 2008 - 18:20
ползваме,..ползваме,..всеки сезон по два разходвам,...иначе е гнилоч!
#4
Публикувано 19 май 2008 - 18:20
За такъв спрей чувам за пръв път от теб.
На мен понякога ми се струва,че ми мирише на изгорели газове в купето.На теб случвало ли ти се е?
Има ги в бриколаж и по тунинг магазините тия спрейове. Това да усещам миризма на изгорели газове ми се е случвало само на 124-ката и се оказа една гарнитура на изпускателните колектори, като я смених вече нищо не се усеща, вдигни капака дакато работи и е загряла колата и виж дали някъде не изпушва по малко дим (може да е едва забележим) или въобще за теч.
#5
Публикувано 19 май 2008 - 18:24
ползваме,..ползваме,..всеки сезон по два разходвам,...иначе е гнилоч!
Преди няколко години ползвах такъв спрей за едно волво S80 и там тръбичката си влиза почти цялата а при W140 най много 30-40см и даже май завива и се качва ногоре и нищо не става като пръсна, почва да излиза пяната през духалките.
#6
Публикувано 19 май 2008 - 19:15
Опаааа-те по този въпрос съм спешалист!Ама баш!
Миналата година и аз стигнах до извода,че требе на вкл.вентилатор да пръскам отвън,за да мине спрея през изпарителя,щото там се въдят тея бактерии,дето смърдят после!С пръскане отвътре не може да се стигне до изпарителя!Таааа осенен от гениалната си идея изпръсках 3 различни вида такъв анти-бактериален спрей в посока отвън-навътре!Горд от тва колко съм умен изчаках да се проветри колата,ама нещо май вентилатора си намали мощността,,,а след 2-3 часа просвири зловещо и гадно,кат зъболекарска турбина!
После...сваляне на духалото и ремонт...
Обяснявам си ефекта с набиването на част от спрея между оста на вентилатора и втулките-нямам друго обяснение!
Ако не искате климата да мирише на мръсна баня,като го изключите оставете вентилатора да работи на пуснат външен въздух,докато изпарителя се изсуши добре!

Миналата година и аз стигнах до извода,че требе на вкл.вентилатор да пръскам отвън,за да мине спрея през изпарителя,щото там се въдят тея бактерии,дето смърдят после!С пръскане отвътре не може да се стигне до изпарителя!Таааа осенен от гениалната си идея изпръсках 3 различни вида такъв анти-бактериален спрей в посока отвън-навътре!Горд от тва колко съм умен изчаках да се проветри колата,ама нещо май вентилатора си намали мощността,,,а след 2-3 часа просвири зловещо и гадно,кат зъболекарска турбина!


Ако не искате климата да мирише на мръсна баня,като го изключите оставете вентилатора да работи на пуснат външен въздух,докато изпарителя се изсуши добре!
#7
Публикувано 19 май 2008 - 19:42
Опаааа-те по този въпрос съм спешалист!Ама баш!
![]()
Миналата година и аз стигнах до извода,че требе на вкл.вентилатор да пръскам отвън,за да мине спрея през изпарителя,щото там се въдят тея бактерии,дето смърдят после!С пръскане отвътре не може да се стигне до изпарителя!Таааа осенен от гениалната си идея изпръсках 3 различни вида такъв анти-бактериален спрей в посока отвън-навътре!Горд от тва колко съм умен изчаках да се проветри колата,ама нещо май вентилатора си намали мощността,,,а след 2-3 часа просвири зловещо и гадно,кат зъболекарска турбина!После...сваляне на духалото и ремонт...
Обяснявам си ефекта с набиването на част от спрея между оста на вентилатора и втулките-нямам друго обяснение!
Ако не искате климата да мирише на мръсна баня,като го изключите оставете вентилатора да работи на пуснат външен въздух,докато изпарителя се изсуши добре!
Аз днес изпръсках половин спрей без никакъв ефект защото въобще пяната не стигна до изпарителя. Идеята да пръскам от към вентилатора отпада защото пише че е запалим и от някоя искра ще вземе да пламне цялата кола. Мисля че измислих гениална идея, да пъхна тръбичката в една от двете дупки отдолу под колата от където се изкапва водата на климатика.
#8
Публикувано 19 май 2008 - 19:50
Аз днес изпръсках половин спрей без никакъв ефект защото въобще пяната не стигна до изпарителя. Идеята да пръскам от към вентилатора отпада защото пише че е запалим и от някоя искра ще вземе да пламне цялата кола. Мисля че измислих гениална идея, да пъхна тръбичката в една от двете дупки отдолу под колата от където се изкапва водата на климатика.
Ок,но пръскай не на включен вентилатор-само мое мнение и съвет!Или пръскай на вкл.вентилатор на минимална степен(ако се регулира тва при теб!),и то включен за десетина секунди!Изпръскваш целия спрей-вече на загасен вентилатор и чакаш половин-един час да подейства спрея.Не всички стават на пяна-аз лично пенявещите се не ги предпочитам...
И после-сушиш перфектно изпарителя,като ползваш климата(докато не задуха топло-около 5 мин.),и няма да се завъждат бактерии и да смърди.
#9
Публикувано 19 май 2008 - 21:02
Пръска се на спрян вентилатор като преди това е бил пуснат на топло.
След като се испръска 1/3 или половината от спрея се затварят всички изходящи отвори и се пуска да подуха на максималната степен вентилатора пак на топло. Проблемът е че 2-3 минути преди спиране на автомобила трябва да се изключи компресора на климатика, за да се издуха конденза и да не се завъждат бактериите, които дават лошата миризма.
Това са ми го правили моите приятели климатикаджии на бул Европа след Орион. При тях съм виждал спрейове и спрейове. Има и евтини и скъпи.Ако има интерес - кажете и ще свържа УС с тях да договорят накакви отстъпки. Аз ще "ходатайствам" също.
С Марти Коцев реално се запознахме при тях като дойде да му прегледат А-класата. Той също може да каже впечатленията си от тях.
След като се испръска 1/3 или половината от спрея се затварят всички изходящи отвори и се пуска да подуха на максималната степен вентилатора пак на топло. Проблемът е че 2-3 минути преди спиране на автомобила трябва да се изключи компресора на климатика, за да се издуха конденза и да не се завъждат бактериите, които дават лошата миризма.
Това са ми го правили моите приятели климатикаджии на бул Европа след Орион. При тях съм виждал спрейове и спрейове. Има и евтини и скъпи.Ако има интерес - кажете и ще свържа УС с тях да договорят накакви отстъпки. Аз ще "ходатайствам" също.
С Марти Коцев реално се запознахме при тях като дойде да му прегледат А-класата. Той също може да каже впечатленията си от тях.
#10
Публикувано 19 май 2008 - 21:50
Точно днес ми правиха този номер.
Допълниха фреона и маслото на компресора - някаква нова автоматична хамериканска машина.
Оказа се, че перката на климата не се включва /пред радиатора/ и наструхнах - слава богу се оказа бушон на релето - кутията след бушоните, второто реле при мен.
После казах на майстора, че жената постоянно ми мърмори за лоша миризма и ми напълниха всички въздухопроводи с такава пяна. Значи - всички !. После изпуших много цигари, докато пяната изчезне, запалих и тргнах.
Сега мръзна в колата и мирише на хубаво. Само дето още не знам, имам ли по дяволите филтър на купети или нямам.
Но майторът ми каза че не е чувал 124ка да има и е добре да се прави по 1-2 пъти в годината тази процедура/ с пяната/, както вече е споменал Lynx
Цена - 60 лв за пълнене + 20 за пяната с процедурата.
Допълниха фреона и маслото на компресора - някаква нова автоматична хамериканска машина.
Оказа се, че перката на климата не се включва /пред радиатора/ и наструхнах - слава богу се оказа бушон на релето - кутията след бушоните, второто реле при мен.
После казах на майстора, че жената постоянно ми мърмори за лоша миризма и ми напълниха всички въздухопроводи с такава пяна. Значи - всички !. После изпуших много цигари, докато пяната изчезне, запалих и тргнах.
Сега мръзна в колата и мирише на хубаво. Само дето още не знам, имам ли по дяволите филтър на купети или нямам.
Но майторът ми каза че не е чувал 124ка да има и е добре да се прави по 1-2 пъти в годината тази процедура/ с пяната/, както вече е споменал Lynx
Цена - 60 лв за пълнене + 20 за пяната с процедурата.
#11
Публикувано 19 май 2008 - 22:00
Имаш филтър.
#12
Публикувано 19 май 2008 - 22:10
...Допълни с още няколко думи къде е де ?Имаш филтър.
Това става както въпроса ми - къде е блока за управление на автопилота и си стоя без отговор - не ми се разглабя цялата кола за да ги търся, защото на 3 места в Нета чета че се намира на 3 различни места в колата.
Моля Ви колеги - помогнете с отговор.
#13
Публикувано 19 май 2008 - 22:25
...Допълни с още няколко думи къде е де ?
Това става както въпроса ми - къде е блока за управление на автопилота и си стоя без отговор - не ми се разглабя цялата кола за да ги търся, защото на 3 места в Нета чета че се намира на 3 различни места в колата.
Моля Ви колеги - помогнете с отговор.
Ако имаш филтър (два са един до друг) е това:

На снимката са показали само къде е филтъра но незнам какво се разглабя за да се извади стария.
Между другото имам чисто нови тези два филтъра на MANN. Бях ги купил за моята 124 но се оказа че нямам такива филтри и си стоят така в кутията, към тях има и книжка с подробни снимки как се сменят. Бях ги взел за 60лв. ако на някой му трябват ги давам на половин цена.
#14
Публикувано 19 май 2008 - 22:34
Благодаря топ - веднага ги вземам....след като разбера дали имам такива. Ще видя кой обича пипкавите работи, за да провери.
#15
Публикувано 20 май 2008 - 17:33
подай го този майстор по повод процедурата за климатика......нещо тел. или адрес ако е възможно разбира сеТочно днес ми правиха този номер.
Допълниха фреона и маслото на компресора - някаква нова автоматична хамериканска машина.
Оказа се, че перката на климата не се включва /пред радиатора/ и наструхнах - слава богу се оказа бушон на релето - кутията след бушоните, второто реле при мен.
После казах на майстора, че жената постоянно ми мърмори за лоша миризма и ми напълниха всички въздухопроводи с такава пяна. Значи - всички !. После изпуших много цигари, докато пяната изчезне, запалих и тргнах.
Сега мръзна в колата и мирише на хубаво. Само дето още не знам, имам ли по дяволите филтър на купети или нямам.
Но майторът ми каза че не е чувал 124ка да има и е добре да се прави по 1-2 пъти в годината тази процедура/ с пяната/, както вече е споменал Lynx
Цена - 60 лв за пълнене + 20 за пяната с процедурата.
благодаря
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни