Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Регулиране на клапаните на мотор 615,616,617


  • Please log in to reply
Няма други мнения в тази тема

#1 kyuss

kyuss

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 242 Мнения:

Публикувано 12 март 2006 - 13:15

То май няма много хора с дизелови ом615,616,617,ама някой ако дойде...
DieselGiant няма ,вярвам,да се сърди,че ползваме страницата за онагледяване:

http://dieselgiant.c...eadjustment.htm
Махаме всички там лостчета и дивотии,сваляма капака на клапаните...

Трябват тези ключове:Публикувано изображение
Каквото и да разправят,с прави 14-ки и с недемонтирани дюзи и тръбопроводи си е упражнение за хора с дебели нерви...
До услугите на големия 30мм 2769-3 ми се налага да прибягвам при 5 от клапаните,ама сигурно има по-находчиви начини да се придържа пластината да не се върти ;)
Завъртаме кол.вал с удължена вложка 27мм от коляновия вал-или от помпата на хидравликата,както е на картинката,макар че не е много препоръчително.Предварително сме развили свещите (който иска). Въртим,докато гърбицата на разпр.вал връз клапана,който ще регулираме,заеме това положение:
http://www.mercedess...mp;d=1141786539

т.е към 1 часа...хлабината се мери на мястото ,посочено със стрелка.
NB.При ом621 хлабината се мери между кобилицата и глухата гайка на клапана!!!
Хлабината се задава с горната гайка на клапана-разхлабваме долната (по посока на час.стрелка,като държим горната неподвижно(или наопаки,както ви се хареса).Публикувано изображение

Врътваме долната леко по посока на час.стрелка,завиваме тоест,като държим горната неподвижно,докат се разхлабят, и след нея врътваме горната,за да зададем нужната хлабина.Мерим с хлабиномерната пластина...Публикувано изображение
ако всичко е наред,придържаме горната глуха гайка неподвижно с единия ключ, а с другия завъртаме по посока обратно на часовника долната,да законтрим.Не иска много сила,че да не прецакаме резбата на клапаните.
Общо взето това е...
В книгите препоръчват клапаните да се регулират по реда на възпламеняване на цилиндрите,ама предвид устройството на дизеловите клапани и малката вероятност някой да падне в цилиндъра,всеки процедира по реда,в който гърбиците на разпределителния вал ще заемат позицията на картинката.Така,считано от 1-ви цилиндър,ще се получи таз последователност-за 4 цилиндров мотор !!!
гърбици:
1-3-5-2-8-6-4-7
И-В-И-В-И-В-И-В
изпуск-всмук-изпуск-всмук-изп-и.т.н клапан..редуват се просто.Така в рамките на 1 оборот на вала ще регулирате всички.На рисунката клапаните с бели стрелки са всмукателните,а с черни-изпускателните....
На графиката е показан 5 -цил.модел,за 4-цил.просто задраскваме последния цилиндър. Правим (принтираме)подобна графика,за да не огелпим нещо и да бележим какво сме свършили ;)
Относно хлабините-има разлики минимални за всеки мотор,трябва да има стикер някъде в моторния отсек,допитайте се до майстори,литература,сайтове.
Препоръчително е да се регулират на студен мотор и умерена външна температура(завиждам на хората с гараж :rolleyes: ).
Хлабиномерните пластини ги има навсякъде, моите са през 0,05мм. Ключовете все ще ги има из някой магазин за качествени автоинструменти(впрочем,освен на Hazet и някакви италиански GaMa не съм виждал). Друг вариант е да вземете 2 евтини китайски 14мм и да ги изкривите,като се нагряват с горелка.Ако идват малко къси,заварявате удължения.После шлайфатемалко главите,ако са прекалено дебели. Така,за двайсетина лева имате ключове ;) ...
  • 0
Blood, Sweat and Diesel !




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни