Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Датчик подгряване на колектора W124.023На колко отваря?


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,619 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 16 May 2008 - 13:38

Става въпрос за датчика за подгряване на колекторите отстрани на блока на 102 мотор - ако това е той разбира се :). Отстрани на помпата е.
Подозирам че моя не работи - на студен и топъл мотор пак е затворен. Май четох някъде че трябва да отваря на 60 градуса. Намерих по номер заменящ на Trucktec - но са на 120 градуса.
Питах в Ауто плюс - предложиха ми Hella - на 80 градуса.

Въпросът ми е някой може ли да потвърди на колко трябва да отваря въпросния датчик?

Attached Files


  • 0

#2 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,619 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 17 May 2008 - 09:17

Успях да намеря истинския номер на този датчик - 0065459024; даден като S25/13 на схемите - вързан е към реле К3/1 и командва пускането и спирането на подгревателя R8/2.

Изглежда това което съм намерил вчера като номер от ЕPC-то по номер на рама е друг датчик - 0055422617, макар и да е даден на същото място, до помпата.

:closed-topic:
  • 0

#3 DJ FUNKY

DJ FUNKY

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,660 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    C 220 Т CDI Sport 1999 г. W 124 300 D Turbo 1992 г.

Posted 17 May 2008 - 09:40

Успях да намеря истинския номер на този датчик - 0065459024; даден като S25/13 на схемите - вързан е към реле К3/1 и конадва пускането и спирането на подгревателя R8/2.


:closed-topic:



е те тая гад ми се бъгна преди време ,не изклюваше подгреването и ми скапа алтернатора от зор ,от доста време релето ми е в жабката и немам грижи ,ама един ден ще го оправя ,ще следя темата да видим цени ала бала
  • 0
Публикувано изображение
СИРОМАХ DJ , ЖИВ ДЯВОЛ !!!!!
DON`T FUCK WITH MODERATORS!
MY FACEBOOK
http://stara-sofia.com/
Гласувайте за доброто име на "Мерцедес - Бенц Клуб България" В БГ ТОП
Публикувано изображение

#4 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,619 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 18 May 2008 - 12:12

Проверих на FACET, 74120 е номера, май към 20-тина лева идва. Оригиналния трябва да е към 30-40 :).
  • 0

#5 LYNX

LYNX

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,380 Posts:
  • Пол:Мъж

Posted 18 May 2008 - 15:57

...ама хич не ти е нужен тоя датчик,...дори и подгрева на колекторите,...да не живееш над полярния кръг!

За умерения климат в родината тази система е излишна,...най много да сработи 5 пъти в годината,...а като зацепи постоянно ще стопиш ротора на динамото!
  • 0

#6 DJ FUNKY

DJ FUNKY

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,660 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    C 220 Т CDI Sport 1999 г. W 124 300 D Turbo 1992 г.

Posted 18 May 2008 - 16:33

...ама хич не ти е нужен тоя датчик,...дори и подгрева на колекторите,...да не живееш над полярния кръг!

За умерения климат в родината тази система е излишна,...най много да сработи 5 пъти в годината,...а като зацепи постоянно ще стопиш ротора на динамото!



едно динамо ми замина вече,значи викаш да не се занимавам с глупости да възтановявам тая система
  • 0
Публикувано изображение
СИРОМАХ DJ , ЖИВ ДЯВОЛ !!!!!
DON`T FUCK WITH MODERATORS!
MY FACEBOOK
http://stara-sofia.com/
Гласувайте за доброто име на "Мерцедес - Бенц Клуб България" В БГ ТОП
Публикувано изображение

#7 martokuka

martokuka

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 102 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W164 280 CDI; Ц200, компресор, комби, W202,
    Corsa C14NZ
Garage View Garage

Posted 18 December 2012 - 23:17

едно динамо ми замина вече,значи викаш да не се занимавам с глупости да възтановявам тая система
Изваждам на яве една стара тема, но мисля полезна. Та на въпроса за тоя датчик- това датчик ли е или в него е и подгряващия елемент?
За студените дни, не е лошо да помага да загрее двигателя, съответно ще работи по кратко студен мотора, оттам по- малък разход.
Дизеловите голфове и аудитата имат подобно нещо, но там е с подгревни свещи, монтирани в метално тяло, а при нас как е?
  • 0

#8 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,634 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Posted 19 December 2012 - 17:00

Този подгрев няма нищо общо,това е една измислица.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#9 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,619 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 19 December 2012 - 17:22

Само датчик е. Реотанът е една пластина между колектора и главата.

Между другото не е глупост защото на колите с подгряване горивната карта има по-малко обогатяване на студен мотор, съответно има леко глъхнене първата минута-две или докато колата не стигне 2000 оборота.

Направено е за да подгрява постъпващия въздух на студен мотор и да работи по-икономично колата на студен мотор и да вкарва по-малко допълнително гориво (съответно да пази катализатора от студени стартове).

Датчикът е само биметална пластина която отделя на някаква температура - в случая 60 градуса. Управлява силово реле, което се намира в бушониерата, под предпазителите.

Реотанът е PTC, т.е. със положителен температурен коефициент - колкото повече загрява толкова по-малко ток дърпа, но в началото на работата си, докато е студен, дърпа до 20А. Измерено.
  • 0

#10 stanimir1

stanimir1

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 1 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Добрич
  • Автомобил:
    Mercedes w124 200E 118hp
    Mercedes w203 220cdi 143hp

Posted 07 December 2018 - 10:23

Здравейте,

Въпреки че темата е от 2012 г. а въпросът ми е свързан с нея.Затова реших да пиша тук отколкото да отварям нова тема.Извинявам се предварително ако постъпвам грешно.По конкретно притежавам Мерцедес W124 с мотор М102.963  200Е 118 кончета,отдолу на колекторите имам датчик които явно има връзка с перката за охлаждане.Понеже като разкача от там и закача на буксата за перката на радиатора само тогава (подчертавам) само тогава ми заработва перката (включва си както трябва малко след не номерираната черта на таблото) за охлаждане.Но когато пък не е свързана към всмукателните тръби ,при студено време по трудно пали и има неравномерни обороти на празен ход независимо колко градуса е мотора.Със сигурност има нещо което липсва и тъй като климатика е допълнително монтиран може би тогава са правели тези промени и на всичкото отгоре перката беше направена да се включва ръчно.Автомобилът е бил конфискуван в полза на държавата и аз така  го заварих и купих милия стоял на един паркинг.

Поздрави Станимир 

Добрич


  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users