
Проблем с двете електрически охлаждащи перки W140 S600
Започната от shotgun600, 27 апр 2008 - 01:36:45
29 мнения по тази тема
#1
Публикувано 27 април 2008 - 01:36
Така преборих се със почти всички проблеми по колата.Оправих скоростите и сега е тип-топ,но сега имам един въпрос относно двете електрически перки за охлаждането.Четох някъде в американски сайт,че имали 2 или 3 степени на скорост на въртене.При 95градуса се въртели на първа,след 98 на втора и т.н.Та въпроса ми е дали наистина има такова нещо или съм прочел грешно.Забелязъл съм,че мойте се включват чак на 103-5 градуса и то работят много малко,сваляйки до към 98-99градуса и винаги се въртят с една и съща скорост!Преди да достигне 105градуса се включват по няколко пъти начесто за по 2 сек и спират.Изглежда ми много странно това моментно включване и се чудя при вас как е.
#2
Публикувано 27 април 2008 - 03:24
При нас е по-добре,ти си дванайстак,а от това по-кофти няма
Мани майтапа,снима ти сега какьв го заформих на Мрака,той е с половинката на твоя мотор.
Такаааа,поне караш кола от една школа с мойта ше си попиша малко.Пьрво прегледай тоя линк който дава отговор на вьпроса дали и на колко степени се включват тия перки.Различните модели включват различно,на брата примерно само една степен се включва,моите имат по 2.
http://pages.prodigy...one/MB_CTS.html
Преди дни смених сензора който включва перките,колкото по-стар на толкова по-висока темература включва,цената на моя беше около 15 кинта.Запоих му 1.1 ома по примера на пича горе,проблеми с прегряване нямам,но прифилактично.
Брата смени сензора,термостата му е на 79 градуса от 87 оригинални ако правилно помня.Смени и сензора който ти показва температурата,че на датчик едно показва,но с лазарен термометьр е сьвсем друго.
Те ти на Мрака какво имам под капака в момента.


Ясно се вижда сьпротивлението което льже системата и включва на по-ниска температура тия перки.Ако нещо се прецака..............си минава на нормалния режим как си е заводско.
Това е мотор М104 или половинката на М120 или твоя дванайстак.Принципно тия мотори работят на 6 градуса / по спомен,не скачайте / по-висока температура от осмаците.Болка им е радиатора,виското на около 100 000 километра,датчиците и единия и другия,кората под мотора,а при теб и размера на моторатката.
Пьрва идея - премери с лазар каква температура дьржи мотора на включен климатик,смени датчика и промий радиатора.Като включи виското накарай някой да загаси мотора,направи ли перката повече от 4-5 оборота си за смяна на виско.Махи си кората под мотора и намери термостат на 79 градуса или нещо такова.Смени и предния датчик който е вьрзан за стрелката на таблото,на моите е 9 кинта бройката като за врьзкари,нормална цена 25$.
И как го караш това вече 3 години и горница не ми е ясно,шапка ти свалям


Такаааа,поне караш кола от една школа с мойта ше си попиша малко.Пьрво прегледай тоя линк който дава отговор на вьпроса дали и на колко степени се включват тия перки.Различните модели включват различно,на брата примерно само една степен се включва,моите имат по 2.
http://pages.prodigy...one/MB_CTS.html
Преди дни смених сензора който включва перките,колкото по-стар на толкова по-висока темература включва,цената на моя беше около 15 кинта.Запоих му 1.1 ома по примера на пича горе,проблеми с прегряване нямам,но прифилактично.
Брата смени сензора,термостата му е на 79 градуса от 87 оригинални ако правилно помня.Смени и сензора който ти показва температурата,че на датчик едно показва,но с лазарен термометьр е сьвсем друго.
Те ти на Мрака какво имам под капака в момента.


Ясно се вижда сьпротивлението което льже системата и включва на по-ниска температура тия перки.Ако нещо се прецака..............си минава на нормалния режим как си е заводско.

Това е мотор М104 или половинката на М120 или твоя дванайстак.Принципно тия мотори работят на 6 градуса / по спомен,не скачайте / по-висока температура от осмаците.Болка им е радиатора,виското на около 100 000 километра,датчиците и единия и другия,кората под мотора,а при теб и размера на моторатката.
Пьрва идея - премери с лазар каква температура дьржи мотора на включен климатик,смени датчика и промий радиатора.Като включи виското накарай някой да загаси мотора,направи ли перката повече от 4-5 оборота си за смяна на виско.Махи си кората под мотора и намери термостат на 79 градуса или нещо такова.Смени и предния датчик който е вьрзан за стрелката на таблото,на моите е 9 кинта бройката като за врьзкари,нормална цена 25$.
И как го караш това вече 3 години и горница не ми е ясно,шапка ти свалям

.
#3
Публикувано 27 април 2008 - 03:48
АААА,на ония синия датчик дето е за перките е написано 130С
на сьседния до него е 120 макс или толкова колкото ти е на таблото.Да не се стреснеш като го видиш,аз се стреснах и сьбрах магазина с моя английски.



.
#4
Публикувано 27 април 2008 - 11:24
Ами да почна и аз.Имах инцидент със виско-перката или по-точно с нейната ролка.Блокира в движение и се откъсна,проби ми предния капак,проби радиатора и счупи водната помпа.Проби и кората под мотора.Цялото шосе беше в части от колата ми.Много срам брах онзи черен ден.
След това нов радиатор,нова виско-перка/силикон де/,нова водна с термостат и след смяната им пак си е същата температура.Това става преди 2 години.Преди 2 месеца съм сменил с чисто нови и тези датчици,този за включването на двете перки и този, който отговаря за стрелката на таблото.Преди месец и аз четох на този чичко с резистора страницата и аз си го направих но с 1.2ома,НО има един проблем с това.Човека пише,че като ги сложиш перките включват по-рано,НО ще изключат на същата температура при която изключва и без резистора.Първо сложих 1.1 като теб иии включва супер, но после не спира,иска да свали температурата чак до 81 градуса,но при този голям двигател не може толкова ниско да падне и на практика работят постоянно.Сложих 1.2ома и пак същото,неще да спре доде не стигне 83-84г,а това пак става трудно.Имай предвид,че като стане 30-35г вънка съвсем няма да спират.
Въпроса ми е може ли да има някъде клеясали букси,които да объркват съпротивлението и затова да не искат да изключват тези перки когато трябва.Буксите на тези два датчка са нови,защото цялото окабеляване е ново.
Гледах в една програма Аллдата някъде до бушоните има някакви релета за тези перки и едното реле е за stage 1 а другото е за stage 2 и аз си го обясних,че наистина това там отговаря за скоростите.Днес мисля да почовъркам,току виж съм открил нещо.
След това нов радиатор,нова виско-перка/силикон де/,нова водна с термостат и след смяната им пак си е същата температура.Това става преди 2 години.Преди 2 месеца съм сменил с чисто нови и тези датчици,този за включването на двете перки и този, който отговаря за стрелката на таблото.Преди месец и аз четох на този чичко с резистора страницата и аз си го направих но с 1.2ома,НО има един проблем с това.Човека пише,че като ги сложиш перките включват по-рано,НО ще изключат на същата температура при която изключва и без резистора.Първо сложих 1.1 като теб иии включва супер, но после не спира,иска да свали температурата чак до 81 градуса,но при този голям двигател не може толкова ниско да падне и на практика работят постоянно.Сложих 1.2ома и пак същото,неще да спре доде не стигне 83-84г,а това пак става трудно.Имай предвид,че като стане 30-35г вънка съвсем няма да спират.
Въпроса ми е може ли да има някъде клеясали букси,които да объркват съпротивлението и затова да не искат да изключват тези перки когато трябва.Буксите на тези два датчка са нови,защото цялото окабеляване е ново.
Гледах в една програма Аллдата някъде до бушоните има някакви релета за тези перки и едното реле е за stage 1 а другото е за stage 2 и аз си го обясних,че наистина това там отговаря за скоростите.Днес мисля да почовъркам,току виж съм открил нещо.
#5
Публикувано 27 април 2008 - 11:37
Шотгън,
Погледни дали имаш резистори монтирани на стойката на двете перки/по средата/,...или си само с две букси за вентилаторите,идващи от кабелния сноп.
Защото ако наистина си 1995 г, модел,...може да немаш релета за stage 1 and stage 2,..а да си с модул за безстъпално управление на вентилаторите!
Ако е така,...сваляш левия фар,...и зад него на рамата има едно правоъгълно лайно,дето ти движи вентилаторите!
Провери му буксата за синини,...и ако требе смени модула!
Успех!
Погледни дали имаш резистори монтирани на стойката на двете перки/по средата/,...или си само с две букси за вентилаторите,идващи от кабелния сноп.
Защото ако наистина си 1995 г, модел,...може да немаш релета за stage 1 and stage 2,..а да си с модул за безстъпално управление на вентилаторите!
Ако е така,...сваляш левия фар,...и зад него на рамата има едно правоъгълно лайно,дето ти движи вентилаторите!
Провери му буксата за синини,...и ако требе смени модула!
Успех!
#6
Публикувано 27 април 2008 - 12:24
http://www.snimka.bg...9...w=1&photo=9
ето това виждам пред двете перки.Резистори предполагам са тези двете неща вътре,които приличат на пружини.Мислих да разкача тези клеми и да ги зачистя,че са ръждясали и де да знам може да променят съпротивлението.
Също така търсейки въпросните релета,които мислех че са при предните бушони забелязах,че ми липсва един от големите бушони.Този на позиция 1 и не мага да разбера за какво служи той.
http://www.snimka.bg...=199090&photo=7
БОСС ето и аз съм сложил резистор като теб
http://www.snimka.bg...=199090&photo=8
ето това виждам пред двете перки.Резистори предполагам са тези двете неща вътре,които приличат на пружини.Мислих да разкача тези клеми и да ги зачистя,че са ръждясали и де да знам може да променят съпротивлението.
Също така търсейки въпросните релета,които мислех че са при предните бушони забелязах,че ми липсва един от големите бушони.Този на позиция 1 и не мага да разбера за какво служи той.
http://www.snimka.bg...=199090&photo=7
БОСС ето и аз съм сложил резистор като теб

http://www.snimka.bg...=199090&photo=8
#7
Публикувано 27 април 2008 - 16:47
Щом си с резистори,...онова горе отпада,...отвори кутията зад бушоните,там са релетата.///,.....и тури един бушон на липсващото место!
#8
Публикувано 27 април 2008 - 16:51
Ок отивам да видя.А този бушон как да разбера за какво е.Да не е махнат умишлено от някой майстор.Пък и къде да търся такъв голям бушон.До сега не съм виждал никаде да продават такива.
#9
Публикувано 27 април 2008 - 16:55
Ок отивам да видя.А този бушон как да разбера за какво е.Да не е махнат умишлено от някой майстор.Пък и къде да търся такъв голям бушон.До сега не съм виждал никаде да продават такива.
При капака на бушоните нямаш ли описание за какво е този бушон и колко ампера е ? Ако искаш мога да проверя на моята кола за какво е този бушон.
#10
Публикувано 27 април 2008 - 17:00
Ами няма и аз се изненадах.Ако не ти е проблем виж дали можеш да разбереш за какво е.Щом е толкова голям няма да е за нещо малко.
#11
Публикувано 27 април 2008 - 17:10
Ами няма и аз се изненадах.Ако не ти е проблем виж дали можеш да разбереш за какво е.Щом е толкова голям няма да е за нещо малко.
Ето това е описанието на моите бушони, но №1 е празен и няма бушон, може би защото моята кола ги няма тия релета за stage 1 and stage 2 а е от по новите с "модул за безстъпално управление на вентилаторите!" - както е написал LYNX. Най лесно може да провериш дали си имал бушон там като погледнеш самото място където се слага тоя големия бушон, ако няма метални гнезда и се вижда само пластмаса значи и при теб е празно там.

#12
Публикувано 27 април 2008 - 17:18
Мерси това ще си го запазя да го гледам,като ми изгори бушон да знам за какво е.
#13
Публикувано 27 април 2008 - 18:13
ПУШКА си ти,що не казваш,че си напреднал ми се абим да пишем аз
Термостата може да ти отваря на и на 90 градуса,така го дават заводски.Ти като му пернеш сьпротивлението и как казваш точно няма да спират тия перки.Брата на половината на твоя мотор,като работната им температура е еднаква с еднакви термостати на твоя,сложи оригинал 89 градуса / по спомени/ и видимо колата вьрвеше с леко по-висока температура.Смени си го пак с 79 грауса термостат и заспа положението.Виж дали няма как да намериш такьв,поне няма да ти играе сечено на перките и на място ще охлажда,а това е най-важното.
Виското над 45 километра в час не играе никаква роля,напора на вьздушната струя идваща от перката е с тач скорост.И да го смениш,а ти си го сменил ако ти дьржи по-висока температура в движение си атакувай термостата.
Е виж за Мрака колко термостата му дават. Оригинал вьрви на 91 градуса
http://www.autoparts...4294966976 9253
Слаба страна им е и капачката на казанчето на разширителния сьд.Новите са на винт,черна и пласмасова,но се продава с казанчето.Прегледай дали нямаш течове от нея и да ти пуска налягане.
И поне сьм смел пиша след Линкса
но ако сьм на твоя място ще слушам МАЙСТОРИ като него и няма да се заглеждам по аматьорки работи дето ти ги пишат такива като мене.Човека цели 100 от 100,с това се занимава па и е добьр та знае ли се,чети какво ти пише и карай точка по точка.Гледам скоро си се регистрирал и само като идея ти го пиша,да знаеш кьде е истината у форума - каквото той каже си е това,ние обикновенно само подсмьрчаме след него.



Термостата може да ти отваря на и на 90 градуса,така го дават заводски.Ти като му пернеш сьпротивлението и как казваш точно няма да спират тия перки.Брата на половината на твоя мотор,като работната им температура е еднаква с еднакви термостати на твоя,сложи оригинал 89 градуса / по спомени/ и видимо колата вьрвеше с леко по-висока температура.Смени си го пак с 79 грауса термостат и заспа положението.Виж дали няма как да намериш такьв,поне няма да ти играе сечено на перките и на място ще охлажда,а това е най-важното.
Виското над 45 километра в час не играе никаква роля,напора на вьздушната струя идваща от перката е с тач скорост.И да го смениш,а ти си го сменил ако ти дьржи по-висока температура в движение си атакувай термостата.
Е виж за Мрака колко термостата му дават. Оригинал вьрви на 91 градуса
http://www.autoparts...4294966976 9253
Слаба страна им е и капачката на казанчето на разширителния сьд.Новите са на винт,черна и пласмасова,но се продава с казанчето.Прегледай дали нямаш течове от нея и да ти пуска налягане.
И поне сьм смел пиша след Линкса


.
#14
Публикувано 27 април 2008 - 18:36
1.Капачката ми е черна пластмасова,да.Едва ли е от нея.
2.В движение проблем нямам.Не стига до 100 никога.
Та проблема ми е в тръгни-спри трафик!Благодарение на резисторчето двете перки включват на 93-4 сигурно и после нямат спиране!!!Спират само когато вънка е 13-15 градуса след като са бичили 8-9мин,за да ми смъкнат до под 84,а като времето са затопли съвсем няма да спират.
Значи ти ми казваш,че ако не сменя термостата с такъв,който отваря на 79 градуса, на перките ще им е по-трудно да охладят и затова ще работят почти постоянно??
П.С открих кутията с релетата и там всичко изглежда ок.Чисти букси и лъскави намотки вътре в самото реле!
2.В движение проблем нямам.Не стига до 100 никога.
Та проблема ми е в тръгни-спри трафик!Благодарение на резисторчето двете перки включват на 93-4 сигурно и после нямат спиране!!!Спират само когато вънка е 13-15 градуса след като са бичили 8-9мин,за да ми смъкнат до под 84,а като времето са затопли съвсем няма да спират.
Значи ти ми казваш,че ако не сменя термостата с такъв,който отваря на 79 градуса, на перките ще им е по-трудно да охладят и затова ще работят почти постоянно??
П.С открих кутията с релетата и там всичко изглежда ок.Чисти букси и лъскави намотки вътре в самото реле!
#15
Публикувано 27 април 2008 - 20:58
Карам по логика,че по друго няма как,това трябва да се мери с лазарче,така по нета само по логика карам.
Термостат на 90 градуса значи отваря на 90,под тази температура почва да притваря за да я подьржа такава.Перките включват на някаква температура и се опитват да изключат на 84 както си писал,но до тая температура термостата е почнал да затваря и им играе сечено.
Пак логика - за да помогнеш на тия перки или по-точно да не им пречи термостата да охлаждат до 84 трябва да смениш термостата с такьв който отваря напьлно на 79 градуса.Колата реално ще вьрви с отворен термостат постоянно и само перките и виското ще и подьржат температурата,нормалната ранотна.Термостата ще работи при пьрвоначално палене,ще затваря малкия крьг за максимално бьрзо достигане на работна температура или точно това за което е сложен там.Номера е,че нормалната вече няма да е 90 ми ще е нещо като 85 и на 93 ще включват перки ,на 84 ще изключват,термостата стои отворен.
Сега термостата стои притворен под 90 и каквито и вентилатори да сложиш пак ще им дойде зор,работят срещу него.
По логика карам,проверявам с лазарче колкото клучодьржател да знам кьде сьм с градусите.Като гледам и ти така мериш,до градус пишеш кое и как е.Перни и ниськ термостат и пробвай,няма как да е по-зле.И си махни кората под мотора,то и без тва няма място под тоя капак там,само мотор
Някой цепят калниците като на дизелова 124 след мигача,други махат лайсната под чистачката на фара да дьрпа вьздух от там,махат и гумата в задната част на предния капак от кьм джама.......................само и само да диша тоя мотор,вьздух иска.
Термостат на 90 градуса значи отваря на 90,под тази температура почва да притваря за да я подьржа такава.Перките включват на някаква температура и се опитват да изключат на 84 както си писал,но до тая температура термостата е почнал да затваря и им играе сечено.
Пак логика - за да помогнеш на тия перки или по-точно да не им пречи термостата да охлаждат до 84 трябва да смениш термостата с такьв който отваря напьлно на 79 градуса.Колата реално ще вьрви с отворен термостат постоянно и само перките и виското ще и подьржат температурата,нормалната ранотна.Термостата ще работи при пьрвоначално палене,ще затваря малкия крьг за максимално бьрзо достигане на работна температура или точно това за което е сложен там.Номера е,че нормалната вече няма да е 90 ми ще е нещо като 85 и на 93 ще включват перки ,на 84 ще изключват,термостата стои отворен.
Сега термостата стои притворен под 90 и каквито и вентилатори да сложиш пак ще им дойде зор,работят срещу него.
По логика карам,проверявам с лазарче колкото клучодьржател да знам кьде сьм с градусите.Като гледам и ти така мериш,до градус пишеш кое и как е.Перни и ниськ термостат и пробвай,няма как да е по-зле.И си махни кората под мотора,то и без тва няма място под тоя капак там,само мотор

.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни