Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Проблем с двете електрически охлаждащи перки W140 S600


  • Please log in to reply
29 мнения по тази тема

#1 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 27 април 2008 - 01:36

Така преборих се със почти всички проблеми по колата.Оправих скоростите и сега е тип-топ,но сега имам един въпрос относно двете електрически перки за охлаждането.Четох някъде в американски сайт,че имали 2 или 3 степени на скорост на въртене.При 95градуса се въртели на първа,след 98 на втора и т.н.Та въпроса ми е дали наистина има такова нещо или съм прочел грешно.Забелязъл съм,че мойте се включват чак на 103-5 градуса и то работят много малко,сваляйки до към 98-99градуса и винаги се въртят с една и съща скорост!Преди да достигне 105градуса се включват по няколко пъти начесто за по 2 сек и спират.Изглежда ми много странно това моментно включване и се чудя при вас как е.
  • 0

#2 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 27 април 2008 - 03:24

При нас е по-добре,ти си дванайстак,а от това по-кофти няма ;) :D Мани майтапа,снима ти сега какьв го заформих на Мрака,той е с половинката на твоя мотор.

Такаааа,поне караш кола от една школа с мойта ше си попиша малко.Пьрво прегледай тоя линк който дава отговор на вьпроса дали и на колко степени се включват тия перки.Различните модели включват различно,на брата примерно само една степен се включва,моите имат по 2.


http://pages.prodigy...one/MB_CTS.html


Преди дни смених сензора който включва перките,колкото по-стар на толкова по-висока темература включва,цената на моя беше около 15 кинта.Запоих му 1.1 ома по примера на пича горе,проблеми с прегряване нямам,но прифилактично.

Брата смени сензора,термостата му е на 79 градуса от 87 оригинални ако правилно помня.Смени и сензора който ти показва температурата,че на датчик едно показва,но с лазарен термометьр е сьвсем друго.

Те ти на Мрака какво имам под капака в момента.

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Ясно се вижда сьпротивлението което льже системата и включва на по-ниска температура тия перки.Ако нещо се прецака..............си минава на нормалния режим как си е заводско. :icon_welldone:

Това е мотор М104 или половинката на М120 или твоя дванайстак.Принципно тия мотори работят на 6 градуса / по спомен,не скачайте / по-висока температура от осмаците.Болка им е радиатора,виското на около 100 000 километра,датчиците и единия и другия,кората под мотора,а при теб и размера на моторатката.

Пьрва идея - премери с лазар каква температура дьржи мотора на включен климатик,смени датчика и промий радиатора.Като включи виското накарай някой да загаси мотора,направи ли перката повече от 4-5 оборота си за смяна на виско.Махи си кората под мотора и намери термостат на 79 градуса или нещо такова.Смени и предния датчик който е вьрзан за стрелката на таблото,на моите е 9 кинта бройката като за врьзкари,нормална цена 25$.



И как го караш това вече 3 години и горница не ми е ясно,шапка ти свалям :icon_coolgrin:
  • 0
.

#3 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 27 април 2008 - 03:48

АААА,на ония синия датчик дето е за перките е написано 130С :o :huh: :mellow: на сьседния до него е 120 макс или толкова колкото ти е на таблото.Да не се стреснеш като го видиш,аз се стреснах и сьбрах магазина с моя английски.
  • 0
.

#4 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 27 април 2008 - 11:24

Ами да почна и аз.Имах инцидент със виско-перката или по-точно с нейната ролка.Блокира в движение и се откъсна,проби ми предния капак,проби радиатора и счупи водната помпа.Проби и кората под мотора.Цялото шосе беше в части от колата ми.Много срам брах онзи черен ден.
След това нов радиатор,нова виско-перка/силикон де/,нова водна с термостат и след смяната им пак си е същата температура.Това става преди 2 години.Преди 2 месеца съм сменил с чисто нови и тези датчици,този за включването на двете перки и този, който отговаря за стрелката на таблото.Преди месец и аз четох на този чичко с резистора страницата и аз си го направих но с 1.2ома,НО има един проблем с това.Човека пише,че като ги сложиш перките включват по-рано,НО ще изключат на същата температура при която изключва и без резистора.Първо сложих 1.1 като теб иии включва супер, но после не спира,иска да свали температурата чак до 81 градуса,но при този голям двигател не може толкова ниско да падне и на практика работят постоянно.Сложих 1.2ома и пак същото,неще да спре доде не стигне 83-84г,а това пак става трудно.Имай предвид,че като стане 30-35г вънка съвсем няма да спират.
Въпроса ми е може ли да има някъде клеясали букси,които да объркват съпротивлението и затова да не искат да изключват тези перки когато трябва.Буксите на тези два датчка са нови,защото цялото окабеляване е ново.

Гледах в една програма Аллдата някъде до бушоните има някакви релета за тези перки и едното реле е за stage 1 а другото е за stage 2 и аз си го обясних,че наистина това там отговаря за скоростите.Днес мисля да почовъркам,току виж съм открил нещо.
  • 0

#5 LYNX

LYNX

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2380 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 27 април 2008 - 11:37

Шотгън,

Погледни дали имаш резистори монтирани на стойката на двете перки/по средата/,...или си само с две букси за вентилаторите,идващи от кабелния сноп.
Защото ако наистина си 1995 г, модел,...може да немаш релета за stage 1 and stage 2,..а да си с модул за безстъпално управление на вентилаторите!

Ако е така,...сваляш левия фар,...и зад него на рамата има едно правоъгълно лайно,дето ти движи вентилаторите!
Провери му буксата за синини,...и ако требе смени модула!

Успех!
  • 0

#6 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 27 април 2008 - 12:24

http://www.snimka.bg...9...w=1&photo=9
ето това виждам пред двете перки.Резистори предполагам са тези двете неща вътре,които приличат на пружини.Мислих да разкача тези клеми и да ги зачистя,че са ръждясали и де да знам може да променят съпротивлението.


Също така търсейки въпросните релета,които мислех че са при предните бушони забелязах,че ми липсва един от големите бушони.Този на позиция 1 и не мага да разбера за какво служи той.
http://www.snimka.bg...=199090&photo=7


БОСС ето и аз съм сложил резистор като теб :)
http://www.snimka.bg...=199090&photo=8
  • 0

#7 LYNX

LYNX

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2380 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 27 април 2008 - 16:47

Щом си с резистори,...онова горе отпада,...отвори кутията зад бушоните,там са релетата.///,.....и тури един бушон на липсващото место!
  • 0

#8 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 27 април 2008 - 16:51

Ок отивам да видя.А този бушон как да разбера за какво е.Да не е махнат умишлено от някой майстор.Пък и къде да търся такъв голям бушон.До сега не съм виждал никаде да продават такива.
  • 0

#9 top

top

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2110 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB 2010 SL350 316hp;2015 E350 BlueTEC 258hp.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 април 2008 - 16:55

Ок отивам да видя.А този бушон как да разбера за какво е.Да не е махнат умишлено от някой майстор.Пък и къде да търся такъв голям бушон.До сега не съм виждал никаде да продават такива.


При капака на бушоните нямаш ли описание за какво е този бушон и колко ампера е ? Ако искаш мога да проверя на моята кола за какво е този бушон.
  • 0

#10 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 27 април 2008 - 17:00

Ами няма и аз се изненадах.Ако не ти е проблем виж дали можеш да разбереш за какво е.Щом е толкова голям няма да е за нещо малко.
  • 0

#11 top

top

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2110 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB 2010 SL350 316hp;2015 E350 BlueTEC 258hp.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 април 2008 - 17:10

Ами няма и аз се изненадах.Ако не ти е проблем виж дали можеш да разбереш за какво е.Щом е толкова голям няма да е за нещо малко.


Ето това е описанието на моите бушони, но №1 е празен и няма бушон, може би защото моята кола ги няма тия релета за stage 1 and stage 2 а е от по новите с "модул за безстъпално управление на вентилаторите!" - както е написал LYNX. Най лесно може да провериш дали си имал бушон там като погледнеш самото място където се слага тоя големия бушон, ако няма метални гнезда и се вижда само пластмаса значи и при теб е празно там.

Публикувано изображение
  • 0

#12 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 27 април 2008 - 17:18

Мерси това ще си го запазя да го гледам,като ми изгори бушон да знам за какво е.
  • 0

#13 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 27 април 2008 - 18:13

ПУШКА си ти,що не казваш,че си напреднал ми се абим да пишем аз ;) :D :beer:

Термостата може да ти отваря на и на 90 градуса,така го дават заводски.Ти като му пернеш сьпротивлението и как казваш точно няма да спират тия перки.Брата на половината на твоя мотор,като работната им температура е еднаква с еднакви термостати на твоя,сложи оригинал 89 градуса / по спомени/ и видимо колата вьрвеше с леко по-висока температура.Смени си го пак с 79 грауса термостат и заспа положението.Виж дали няма как да намериш такьв,поне няма да ти играе сечено на перките и на място ще охлажда,а това е най-важното.

Виското над 45 километра в час не играе никаква роля,напора на вьздушната струя идваща от перката е с тач скорост.И да го смениш,а ти си го сменил ако ти дьржи по-висока температура в движение си атакувай термостата.

Е виж за Мрака колко термостата му дават. Оригинал вьрви на 91 градуса

http://www.autoparts...4294966976 9253

Слаба страна им е и капачката на казанчето на разширителния сьд.Новите са на винт,черна и пласмасова,но се продава с казанчето.Прегледай дали нямаш течове от нея и да ти пуска налягане.

И поне сьм смел пиша след Линкса :slap: но ако сьм на твоя място ще слушам МАЙСТОРИ като него и няма да се заглеждам по аматьорки работи дето ти ги пишат такива като мене.Човека цели 100 от 100,с това се занимава па и е добьр та знае ли се,чети какво ти пише и карай точка по точка.Гледам скоро си се регистрирал и само като идея ти го пиша,да знаеш кьде е истината у форума - каквото той каже си е това,ние обикновенно само подсмьрчаме след него. :0_yahoo:
  • 0
.

#14 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 27 април 2008 - 18:36

1.Капачката ми е черна пластмасова,да.Едва ли е от нея.
2.В движение проблем нямам.Не стига до 100 никога.

Та проблема ми е в тръгни-спри трафик!Благодарение на резисторчето двете перки включват на 93-4 сигурно и после нямат спиране!!!Спират само когато вънка е 13-15 градуса след като са бичили 8-9мин,за да ми смъкнат до под 84,а като времето са затопли съвсем няма да спират.

Значи ти ми казваш,че ако не сменя термостата с такъв,който отваря на 79 градуса, на перките ще им е по-трудно да охладят и затова ще работят почти постоянно??


П.С открих кутията с релетата и там всичко изглежда ок.Чисти букси и лъскави намотки вътре в самото реле!
  • 0

#15 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 27 април 2008 - 20:58

Карам по логика,че по друго няма как,това трябва да се мери с лазарче,така по нета само по логика карам.

Термостат на 90 градуса значи отваря на 90,под тази температура почва да притваря за да я подьржа такава.Перките включват на някаква температура и се опитват да изключат на 84 както си писал,но до тая температура термостата е почнал да затваря и им играе сечено.

Пак логика - за да помогнеш на тия перки или по-точно да не им пречи термостата да охлаждат до 84 трябва да смениш термостата с такьв който отваря напьлно на 79 градуса.Колата реално ще вьрви с отворен термостат постоянно и само перките и виското ще и подьржат температурата,нормалната ранотна.Термостата ще работи при пьрвоначално палене,ще затваря малкия крьг за максимално бьрзо достигане на работна температура или точно това за което е сложен там.Номера е,че нормалната вече няма да е 90 ми ще е нещо като 85 и на 93 ще включват перки ,на 84 ще изключват,термостата стои отворен.


Сега термостата стои притворен под 90 и каквито и вентилатори да сложиш пак ще им дойде зор,работят срещу него.


По логика карам,проверявам с лазарче колкото клучодьржател да знам кьде сьм с градусите.Като гледам и ти така мериш,до градус пишеш кое и как е.Перни и ниськ термостат и пробвай,няма как да е по-зле.И си махни кората под мотора,то и без тва няма място под тоя капак там,само мотор :bigemo_harabe_net-110: Някой цепят калниците като на дизелова 124 след мигача,други махат лайсната под чистачката на фара да дьрпа вьздух от там,махат и гумата в задната част на предния капак от кьм джама.......................само и само да диша тоя мотор,вьздух иска.
  • 0
.




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни