
Радиатор за климатикW203
Започната от StefanB, 04 апр 2008 - 23:33:18
14 мнения по тази тема
#1
Публикувано 04 април 2008 - 23:33
Е, тая 203 -ка ме разби. Поредният номер - усещам аз че от известно време като ми е на ауто климата се чува едно необичайно просвирване. Почудих се, ръчках копчета, клапи... Изчесне, появи се... Преди 2 седмици в дждовете взе да се изпотява... Викам ясно, купих нов филтър смених, същата работа. И после като се позтопли усещам че ъм на автоматичен режим на климата а студено - нема никой. Звъня на моя приятел в БС, той вика - бягай в Импас, че тука сме на 60 лв/час и няма гаранция, че ще те вземем до малка богородица - двра е пълен с нови коли за ремонт....Трошат се като вафли...
Отивам, от 800 гр. фреон, в системата осанали 50. Напълниха , сложиха оцветител и днес ходих за проверка. Погледнаха - рекоха и отсякоха - нов радиатор, тоя бил поомаслен отдоу, значи се бил спукал... Викам колата е на 51.000, не й ли е рано? Оговора беше - ми то вече не е ясно кога, те си гният... Викам вие луди ли сте, как гние алиминий? Не било алуминий.... Нещо гниешо било понеже зимата съм го бил изключвал, а като чуха, че колата е стояла 3 години в едно мазе без да се пали, направо диягнозата се потвърди и им бях вече кристално ясен. Искат 580 лв. за радиатора, 100 за работа и фреона без пари... Теглих им една и отпраших за сервиза за климатици в Горна баня, над клиниката, чувал съм, че са старите Импасовски майстори. Там я огледаха и казаха - щом миналата година е изкарал от юли до декември без да усетиш че не работи, мое и сега да е така, ама може и утре да се скапе, това са 30 атмосфери и господ знае кога ще гръмне дупчицата.... Предлагат да им я оставя за ремонт, да я разкулачат и като извадят радиатора ако става за ремонт да го ремонтират, ако не - нов.
Дайте акъл, а и ако някой има опит - подлежи ли изобщо на залепване такъв радиатор или да го сменям отма...
Благодаря предварително!
Отивам, от 800 гр. фреон, в системата осанали 50. Напълниха , сложиха оцветител и днес ходих за проверка. Погледнаха - рекоха и отсякоха - нов радиатор, тоя бил поомаслен отдоу, значи се бил спукал... Викам колата е на 51.000, не й ли е рано? Оговора беше - ми то вече не е ясно кога, те си гният... Викам вие луди ли сте, как гние алиминий? Не било алуминий.... Нещо гниешо било понеже зимата съм го бил изключвал, а като чуха, че колата е стояла 3 години в едно мазе без да се пали, направо диягнозата се потвърди и им бях вече кристално ясен. Искат 580 лв. за радиатора, 100 за работа и фреона без пари... Теглих им една и отпраших за сервиза за климатици в Горна баня, над клиниката, чувал съм, че са старите Импасовски майстори. Там я огледаха и казаха - щом миналата година е изкарал от юли до декември без да усетиш че не работи, мое и сега да е така, ама може и утре да се скапе, това са 30 атмосфери и господ знае кога ще гръмне дупчицата.... Предлагат да им я оставя за ремонт, да я разкулачат и като извадят радиатора ако става за ремонт да го ремонтират, ако не - нов.
Дайте акъл, а и ако някой има опит - подлежи ли изобщо на залепване такъв радиатор или да го сменям отма...
Благодаря предварително!
#2
Публикувано 05 април 2008 - 09:10
много точно са ти обяснили техниците на impas и тези от г.баня,....нема ремонт на конденсатора/радиатора/,...смени го с нов!
гният защото не се ползват ,...натрупват прах зад панела за хидравликата и охлаждането на горивото,...а и като го свалите ще видиш и други зони на поражение/киселинноста на въздуха/...!
гният защото не се ползват ,...натрупват прах зад панела за хидравликата и охлаждането на горивото,...а и като го свалите ще видиш и други зони на поражение/киселинноста на въздуха/...!
#3
Публикувано 05 април 2008 - 09:11
Цената е 400 лв. но след добър пазарлък може да я вземеш за 350 кинта хем и те ще са на далавера
#4
Публикувано 06 април 2008 - 00:21
Цената е 400 лв. но след добър пазарлък може да я вземеш за 350 кинта хем и те ще са на далавера
Чакай, къде е 400 лв. цената и с кого да се пазаря, не вдявам...
Рових на Нисенс в сайта. Ето тука
Има три вида кондензера (радиатора) сега цхте ровя в Детали.ру да видя дали там ще открия кой е моят точно, че в Нисенс веднъж ми докараха радиатор след 3 дени чакане и го връщах, не беше той, за Опела преди 2 години...
Линкс, прав си както винаги, теча (омасляването) е точно зад един малък радиатор - първият отпред назад (т нали са първо той, после климатика, после водния и накрая перката, отвътре... Вероятно това първото е панела на охлаждането на хидравликата и горивото, за което говориш, аз все си мислих, че е маслен тоя малкия...
#5
Публикувано 07 април 2008 - 13:06
Стефане - само леко подсещане - като смениш кондензатора (тва отпреде) смени и дехiдриращия филтър за да нямаш ядове .
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#6
Публикувано 07 април 2008 - 19:07
Евро 07 - вносители на авточасти бая широка гама. Правят отстъпки на сервизите,така че ако имаш някой познат който работи с тях както казах и двамата ще сте на далавера
#7
Публикувано 08 април 2008 - 11:15
Bлагодаря за съветите.
Проверих в Нисенс, в офиса им, моят радиатор струва точно 560 лв. И го нямат, може ако се плати утре, да дойде следващата седмица. Но реших първо да я оставя да разкачат отпред и да светнат хубаво с лампата, да видим откъде има теч, защото по компресора и тръбите няма нищо, ще гледат питата и снадките на изхода на кондензера а това е отдолу и иска сваляне на брони, кори, и куп още неща, че да се открие целия корпис. Иначе се вижда като омаслено леко, абе текло е отнякъде. И се разбрах като го видят да умуваме дали да го лепим или нов - явно е много малко и май засега съм по-склонен да дам 100 лв да го залепъ, пък ако не стане ще сменям, не знам, ще реша като видя какъв е случая.
Kolega Brpi, къде е тоя дехидратиращ филтър, за който говориш? Питах и в сервиза, те се чешат.....Аз знам един филтър на климатика, който и те естествено знаят и той е хартиен - него го смених, той е под капака на мотора вляво при мен. Тоя дехидратиращия къде да го търся?? И имам ли такъв и кога се сменя по принцип?
Проверих в Нисенс, в офиса им, моят радиатор струва точно 560 лв. И го нямат, може ако се плати утре, да дойде следващата седмица. Но реших първо да я оставя да разкачат отпред и да светнат хубаво с лампата, да видим откъде има теч, защото по компресора и тръбите няма нищо, ще гледат питата и снадките на изхода на кондензера а това е отдолу и иска сваляне на брони, кори, и куп още неща, че да се открие целия корпис. Иначе се вижда като омаслено леко, абе текло е отнякъде. И се разбрах като го видят да умуваме дали да го лепим или нов - явно е много малко и май засега съм по-склонен да дам 100 лв да го залепъ, пък ако не стане ще сменям, не знам, ще реша като видя какъв е случая.
Kolega Brpi, къде е тоя дехидратиращ филтър, за който говориш? Питах и в сервиза, те се чешат.....Аз знам един филтър на климатика, който и те естествено знаят и той е хартиен - него го смених, той е под капака на мотора вляво при мен. Тоя дехидратиращия къде да го търся?? И имам ли такъв и кога се сменя по принцип?
#8
Публикувано 08 април 2008 - 11:29
Този филтър отделя влагата,ако я има в системата-един кръгъл метален цилиндър е с височина около 9см. и диаметър около 5-6см.търси го отпред вляво.Bлагодаря за съветите.
Проверих в Нисенс, в офиса им, моят радиатор струва точно 560 лв. И го нямат, може ако се плати утре, да дойде следващата седмица. Но реших първо да я оставя да разкачат отпред и да светнат хубаво с лампата, да видим откъде има теч, защото по компресора и тръбите няма нищо, ще гледат питата и снадките на изхода на кондензера а това е отдолу и иска сваляне на брони, кори, и куп още неща, че да се открие целия корпис. Иначе се вижда като омаслено леко, абе текло е отнякъде. И се разбрах като го видят да умуваме дали да го лепим или нов - явно е много малко и май засега съм по-склонен да дам 100 лв да го залепъ, пък ако не стане ще сменям, не знам, ще реша като видя какъв е случая.
Kolega Brpi, къде е тоя дехидратиращ филтър, за който говориш? Питах и в сервиза, те се чешат.....Аз знам един филтър на климатика, който и те естествено знаят и той е хартиен - него го смених, той е под капака на мотора вляво при мен. Тоя дехидратиращия къде да го търся?? И имам ли такъв и кога се сменя по принцип?
А,щом в сервиза се почесват,като са чули за тоя филтър-сменявай сервиза!
Смяната му е относително понятие,но знам,че ако системата е останала разхерметизирана-т.е. е проникнала влага с въздуха филтъра се сменява задължително.Чувал съм мнение,но от непроверен източник,че ако при работа на климатика този филтър е топъл,значи е ок...?
Ще чакам brpi да каже,а и ако може да постне устройството му,че ми е интересно!Убедил съм се,че много"специалисти"го подценяват,което е пагубно!
И те съветвам да забравиш лепенето на радиатора-системата работи с около 20атм. налягане!
#9
Публикувано 08 април 2008 - 11:59
Bлагодаря за съветите.
Проверих в Нисенс, в офиса им, моят радиатор струва точно 560 лв. И го нямат, може ако се плати утре, да дойде следващата седмица. Но реших първо да я оставя да разкачат отпред и да светнат хубаво с лампата, да видим откъде има теч, защото по компресора и тръбите няма нищо, ще гледат питата и снадките на изхода на кондензера а това е отдолу и иска сваляне на брони, кори, и куп още неща, че да се открие целия корпис. Иначе се вижда като омаслено леко, абе текло е отнякъде. И се разбрах като го видят да умуваме дали да го лепим или нов - явно е много малко и май засега съм по-склонен да дам 100 лв да го залепъ, пък ако не стане ще сменям, не знам, ще реша като видя какъв е случая.
Kolega Brpi, къде е тоя дехидратиращ филтър, за който говориш? Питах и в сервиза, те се чешат.....Аз знам един филтър на климатика, който и те естествено знаят и той е хартиен - него го смених, той е под капака на мотора вляво при мен. Тоя дехидратиращия къде да го търся?? И имам ли такъв и кога се сменя по принцип?
1 - за няколко години през които интензивно се занимавах с автоклиматици - казавам ти - че 99% залепването на кондензатора отпреде нема да стане.
Става единствено ако е МЕДЕН ама много се съмнявам че твоя е меден.Ходихме на косултации и проби в институт по железата и ти казвам какво се установи.Структората н алуминия се променя около тва дет е спукано . Кат вземат да го заваряват се пребава тва около него . Бе 2-3 месеца си играхме в фирмата с наи различни методи -лепене ,заваряване с специални припои и т.н
Не става и тва е. Грамне ли кондензатор или изпарител които не са медни -лечението е НОВ.
2- Филтъра е тоя дет МБЕНЦ ти е казал- НЕ Е филтъра които очиства въздуха преминаващ през изпарителя. .Много хора му викат филтър на климатика-но по всички книги си е филтър-дехидратор. Сиситемата на климатика е много чувствителна на влага и тоя филтър не е поставен там за кеф.Сега някои хора пак ще ревнат -бе аз моя не сам го сменял и пак работи . Да има и такъв случаи но в повечето случаи после кат се преебе климатика и се отвори се вижда че в доста от случаите причината е несменен филтър.
Има 1 такав дефект - филтъра кат глътне влага -няма как да я изплюе и след време се пръска- следва разкачане на системата и продухване шото части от филтара има навсякаде по системата.
Е след като знам разни такива факти - аз лично го сменям.
Обаче всичко гореописано е съвет - края на краищата ти си взимаш решенията.
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#10
Публикувано 08 април 2008 - 12:37
Не е меден, нали го гледах, алуминиев си е.
Фитър-дехидратор, казвате.. Аз на схемите в детали.ру гледах, в Ивайджет вчера също трима се дзвериха и накрая аз им показвах кое е кондензера да ми кажат цена, срам братлета, не е истина каква посредственост... Ама да искат 850 кинта за кондензер не ги е срам.... Виждам, че до кондензера вляво има нещо като метална пръчка, продълговат цилиндър, на горния край на който е едната пробка за пълнене.. Не зная как да инсъртна картинка, иначе бих го направил, за да покажа. Сега отивам в сервиза да видя какво творят....
Иначе при мен пробойната (ако има изобщо видима такава) е нещо милимундесто, факт е, че напълних системата през юли миналата година и изпусна едва през декември, хайде то пнез окт и ноември не е ползвано активно... но наколко месеца работеше на щест... Сега я напълних преди 3 седмици и оттогава карам все с включен климатик, за да се покаже отнякъде фреона, щото го оцветихме. Междувременно проверих за кондензер, както писах. Не схващам какъв интерес имат в сервиза да съветват да го залепим а не нов, нали все си плащам демонтажа, а от новия ще си вземат и отстъпката... Или разчитат да изкарат още един деминтаж след време.... Странна работа. Още повече, че самото запояване е нищо пари - 20-30 кинта...
Ок, сега отивам да го търся тоя дехидрататор, но първо ще се опитам да го намеря на схемата в детали.ру
Фитър-дехидратор, казвате.. Аз на схемите в детали.ру гледах, в Ивайджет вчера също трима се дзвериха и накрая аз им показвах кое е кондензера да ми кажат цена, срам братлета, не е истина каква посредственост... Ама да искат 850 кинта за кондензер не ги е срам.... Виждам, че до кондензера вляво има нещо като метална пръчка, продълговат цилиндър, на горния край на който е едната пробка за пълнене.. Не зная как да инсъртна картинка, иначе бих го направил, за да покажа. Сега отивам в сервиза да видя какво творят....
Иначе при мен пробойната (ако има изобщо видима такава) е нещо милимундесто, факт е, че напълних системата през юли миналата година и изпусна едва през декември, хайде то пнез окт и ноември не е ползвано активно... но наколко месеца работеше на щест... Сега я напълних преди 3 седмици и оттогава карам все с включен климатик, за да се покаже отнякъде фреона, щото го оцветихме. Междувременно проверих за кондензер, както писах. Не схващам какъв интерес имат в сервиза да съветват да го залепим а не нов, нали все си плащам демонтажа, а от новия ще си вземат и отстъпката... Или разчитат да изкарат още един деминтаж след време.... Странна работа. Още повече, че самото запояване е нищо пари - 20-30 кинта...
Ок, сега отивам да го търся тоя дехидрататор, но първо ще се опитам да го намеря на схемата в детали.ру
#11
Публикувано 08 април 2008 - 12:53
Не е меден, нали го гледах, алуминиев си е.
Фитър-дехидратор, казвате.. Аз на схемите в детали.ру гледах, в Ивайджет вчера също трима се дзвериха и накрая аз им показвах кое е кондензера да ми кажат цена, срам братлета, не е истина каква посредственост... Ама да искат 850 кинта за кондензер не ги е срам.... Виждам, че до кондензера вляво има нещо като метална пръчка, продълговат цилиндър, на горния край на който е едната пробка за пълнене.. Не зная как да инсъртна картинка, иначе бих го направил, за да покажа. Сега отивам в сервиза да видя какво творят....
Иначе при мен пробойната (ако има изобщо видима такава) е нещо милимундесто, факт е, че напълних системата през юли миналата година и изпусна едва през декември, хайде то пнез окт и ноември не е ползвано активно... но наколко месеца работеше на щест... Сега я напълних преди 3 седмици и оттогава карам все с включен климатик, за да се покаже отнякъде фреона, щото го оцветихме. Междувременно проверих за кондензер, както писах. Не схващам какъв интерес имат в сервиза да съветват да го залепим а не нов, нали все си плащам демонтажа, а от новия ще си вземат и отстъпката... Или разчитат да изкарат още един деминтаж след време.... Странна работа. Още повече, че самото запояване е нищо пари - 20-30 кинта...
Ок, сега отивам да го търся тоя дехидрататор, но първо ще се опитам да го намеря на схемата в детали.ру
Този дехидратиращ филтър е от 50 до към 150лв.Освен,ако не са се появили некви нови...и по-скъпи!
#12
Публикувано 08 април 2008 - 13:06


tachment=1034:B83195000257_0953.gif]
Ето, трябва да е Номер 15 тоя филтър.... А 10 е дюзата за пълнене.
Съжалявам, че са три снимките, трябваше да е една, ама нещо не оплетох .... Но поне се вижда
Прикачени файлове
#13
Публикувано 08 април 2008 - 13:27
B83195000257_0953.gif 26,09K 99 Брой сваляния
B83195000257_0953.gif 26,09K 99 Брой сваляния[a
tachment=1034:B83195000257_0953.gif]
Ето, трябва да е Номер 15 тоя филтър.... А 10 е дюзата за пълнене.
Съжалявам, че са три снимките, трябваше да е една, ама нещо не оплетох .... Но поне се вижда
тцъ-не ще да е тоз филтър!трябва да е последователно на някоя от тръбите на системата и не се разглобява.поне на колите до 95-96-та година...и е с доста по-голям диаметър.
#14
Публикувано 08 април 2008 - 14:08
StefanB - точно тва е . На старите е отделно- то затва мбенц ти казва че нее щото на неговата клима е отделна част, но на новите за да се икономиса 1 част е в кондензатора - просто са обеденили 2 в 1.
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#15
Публикувано 08 април 2008 - 14:16
StefanB - точно тва е . На старите е отделно- то затва мбенц ти казва че нее щото на неговата клима е отделна част, но на новите за да се икономиса 1 част е в кондензатора - просто са обеденили 2 в 1.
E мерци момчета!
Сега ми светва защо на спецификацията на кондензера на Нисенс, дето е за моя модел изрично отдолу пише with dryer , демек с осушител... И защо някой казва, че цената на кондензера е 400 лв, а в Нисенс е 570, просто те ти продават кондензера с осъшителя и пробката, с цялата тая пръчка дето е на картинката, това ми го подчертаха в офиса им, ама аз не зацепих за какво става въпрос....
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни