Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Маслото - основните неща, които трябва да се знаятавтор Само Дизел


  • Please log in to reply
3 мнения по тази тема

#1 Paragon

Paragon

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 3 Мнения:

Публикувано 28 февруари 2006 - 22:40

Много хубав и изчерпателен пост - надявам се повече собственици на автомобили да го прочетат:)

Сега малко допълнения от мен:

Относно синтетичните масла - Фирмата Mobil, създател на първото изцяло синтетично масло (серията Mobil 1), получва правото да формулира определението за синтетично масло, което приблизително звучи така:
"Синтетичното масло е масло, при получаването на което, 100% от съставките му са разградени до молекулно ниво и синтезирани отново"

Основното, по което синтетичните масла се различават от останалите (вкл сериите 5W-40, наричани кой знае защо Fully Synthetic) е синтетичното базово масло, което се използва.


И едно допълнение към класификацията по ACEA и API:
При API актуалният стандарт за бензинови мотори е SM.

При ACEA oт тази година са в сила класовете А5 и В5, както и новите класове C1, C2 и C3, с които се означават маслата, предназначени за работа в системите, оборудвани с филтър за твърди частици (Diesel Particular Filter), както и за удължаване живота на катализаторните системи при бензиновите двигатели.

С1 е стандартът на Ford
C2 е стандартът на PSA
C3 е общият стандарт на Mercedes Benz, VW и BMW.

За Mercedes стандартът е МВ 229.31.

Засега на пазара в Бг се предлагат продукти на Mobil и Castrol, покриващи С3, както и на Esso, покриващ С2 (може да има вече и други марки, но засега не съм ги срещал официално на пазара).
  • 0

#2 Само Дизел

Само Дизел

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 929 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Германия

Публикувано 01 март 2006 - 13:17

Благодаря за допълненията.
Горната тема беше писана 2004 год. и не отразява актуалната ситуация.
Все пак, като се има предивд, че повечето сме с 10-15 год. автомобили, мисля, че не е фатално :P
  • 0
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603

#3 Paragon

Paragon

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 3 Мнения:

Публикувано 02 март 2006 - 07:37

Абсолютно :)



CI-4 Статус: Актуален.
Въведен през 2002 за бързооборотни 4-тактови двигатели. Подходящ за двигатели с рециркулация на изгорелите газове (EGR). Подходящи при използване на гориво с ниско съдържание на сяра (до 0,5%, каквото е от няколко години в Германия). Може да замества CD, CE, CF-4, CG-4 и CH-4, когато последните са препоръчани от производителя.


CH-4 Статус: Актуален
Въведен през 1998 за бързооборотни 4-тактови двигатели. Подходящи при използване на гориво с ниско съдържание на сяра (до 0,5%). Може да замества CD, CE, CF-4 и CG-4, когато последните са препоръчани от производителя.


Ако сте обърнали внимание в Бг няма масла, на чиято опаковка да фигурират тези класове. Причината за това е качеството на дизеловото гориво на пазара. Затова не се учудвайте, ако на едно и също масло, купено в Германия и в България има различен дизелов клас. Проблемът не е в маслото B)
  • 0

#4 kyuss

kyuss

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 242 Мнения:

Публикувано 07 март 2006 - 18:19

Има,има..аз съм с такова(CI-4)-минерално.После последваха CI-4plus,със способност за поддържане на повишено количество сажди...Сега се въвеждат CJ-4:
Today’s API CI-4 oils have a Total Base Number (TBN) of around 11 to 13 and an ash content of 1.2 to 1.5 percent, says Mark Betner, heavy-duty product manager for Citgo. The PC-10 oils, by contrast, will have a TBN of 8 to 10 and ash levels of 0.9 to 1 percent. In previous oil formulas, the ash was used to boost TBN levels, but ash also clogs up exhaust after-treatment devices.
"Съвременните масла с одобрение на АПИ CI-4 имат алкално число от 11 до 13 и съдържание на сулфатна пепел от 1,2 до 1,5 масови процента....Pc-10(в т.ч. Cj-4) ще имат АЧ от 8 до 10 и нива на сулфатна пепел от 0,9 до 1 процент. В предходните формули на маслата сулф. пепел се използва с цел да повиши нивото на алкалното число(което е леко неправилно казано,щото тъкмо металосъдържащите диспергиращи и почистващи присадки,които задават алкалното ниво,са причина за наличието на сулф.пепел,а не че слагат някаква си готова пепел <_< ) имат леко неприятния ефект да запушват катализаторите..."
И CH-4 винаги е имало на българския пазар...Аман с тез катализатори и глупости,съвсем се огелпиха нещата.....
  • 0
Blood, Sweat and Diesel !




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни