ДВИГАТЕЛЯТ - ДИЗЕЛ и БЕНЗИНв картинки
Започната от cetkata, 01 апр 2008 - 02:35:03
27 мнения по тази тема
#16
Публикувано 23 август 2009 - 21:35
Много интересна презентация!
Искам да отбележа една малка неточност в секцията "Един интересен факт":
TDI няма нищо общо с CDI, dCi и тн.
При CDI имаш common-rail, при TDI нямаше до скоро, а от скоро и TDI e common-rail. Друг е въпроса, че Мерцедес регистрира CDI и се появиха останалите
Всъщност common-rail е създадено през 1960, като прототип. В 1997 първата кола(пътнически автомобил, защото при камиони и други машини отдавна се използва) с тази система е Алфа 156 1.9 JTD, а същата година, малко по късно е Мерцедес 220 CDI. VAG пасоха овците до далечната 2008, когато пуснаха common-rail, щото TDI нямаше на къде да бъде подобрена, демек изчерпа се.
Когат Мерцедес са прасили двигатели с директно впръскване на гориво, било то бензин или дизел, VAG са били на баща си в скоростната кутия!
Искам да отбележа една малка неточност в секцията "Един интересен факт":
TDI няма нищо общо с CDI, dCi и тн.
При CDI имаш common-rail, при TDI нямаше до скоро, а от скоро и TDI e common-rail. Друг е въпроса, че Мерцедес регистрира CDI и се появиха останалите
Всъщност common-rail е създадено през 1960, като прототип. В 1997 първата кола(пътнически автомобил, защото при камиони и други машини отдавна се използва) с тази система е Алфа 156 1.9 JTD, а същата година, малко по късно е Мерцедес 220 CDI. VAG пасоха овците до далечната 2008, когато пуснаха common-rail, щото TDI нямаше на къде да бъде подобрена, демек изчерпа се.
Когат Мерцедес са прасили двигатели с директно впръскване на гориво, било то бензин или дизел, VAG са били на баща си в скоростната кутия!
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#17
Публикувано 23 август 2009 - 21:39
колега-ясно е,че е хубава темата,ама махни тези ГОООООЛЕМИ буквичкиСупер е темата ! Браво много интересно и образователно
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
#18
Публикувано 24 август 2009 - 00:41
А и темата е от преди повече от 1 година...
Което не я прави лоша, ама няма смисъл от възклицаиня?!
Което не я прави лоша, ама няма смисъл от възклицаиня?!
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#19
Публикувано 24 август 2009 - 10:28
Правя уточнение за едно нещо дет е описано баш като на селски панаир или на лаф на таксиметрова стоянка.
Значи понятията ПЪЛЕН ДИЗЕЛ или ПЛНА ИНЖАКЦИЯ и т.н са си и ПЪЛНА ГЛУПОСТ (лично мнение )
Като термин такова нещо е много некоректно -това е дошло от локумите на джамабзите- на моторите с предкамера (така наречения по селски непълна инжекция ) не пише нищо отзаде на багажника на колата но после кат направиха мотори с директно впръскване -без предкамера- повечето фирми лепнаха по една табелка FULL Injection -съответно тва беше интерпретирано и преведено на Бг като пълна инжекция или пълен дизел и всякякви всевъзможни идиотски наименования.
Ако трябва да се каже кои е направил първия директен дизелов инжекцион ( без предкамера ) - вече не помня кои беше направил първия дизелов трактор - те тои е първия .
Почти няма трактор -допреди каде 80 години- дет да е с дизелов мотор с предкамера -всички са с директно впръскаване.Те и затва ручат кат ярмомелка -тракалясват все едно трошат камани.
Аз видях за първи път такъв мотор на автомобил на Форд Транзит -е някъде скован средата на 80 години ,после ги позагладиха и след перестоиката бяха масово в БГ- викаха им и форд акула -те те са безкамера и накоито му е направило впечатление че и тракат много яко.
2 изречения за TDI и CDI
TDI за времето си беше ултра технология -работил съм и в ФОЛКВАГЕН все пак - мотора е без предкамера,дюзите пръскат на 2 пъти за 1 цикъл-вкарва се малка порция и после основното количество - чисто механична работа на дюзите -в роторната помпа (тва е другата неточност -използвано е радиална помпа ) само се коригира момента на впръскване -на мотора има сензор за да се следи как пали.Еквивалента на TDI при Мерц е дизелака с фаталната Лукас помпа -едно към едно по принцип с TDI е.
CDI - тука вече дюзите са електрически -управляват се като дюзите на бензинова кола- има ток -пръска.Горе долу на Мерцовете е 5-6 пъти за един цикъл.
Значи понятията ПЪЛЕН ДИЗЕЛ или ПЛНА ИНЖАКЦИЯ и т.н са си и ПЪЛНА ГЛУПОСТ (лично мнение )
Като термин такова нещо е много некоректно -това е дошло от локумите на джамабзите- на моторите с предкамера (така наречения по селски непълна инжекция ) не пише нищо отзаде на багажника на колата но после кат направиха мотори с директно впръскване -без предкамера- повечето фирми лепнаха по една табелка FULL Injection -съответно тва беше интерпретирано и преведено на Бг като пълна инжекция или пълен дизел и всякякви всевъзможни идиотски наименования.
Ако трябва да се каже кои е направил първия директен дизелов инжекцион ( без предкамера ) - вече не помня кои беше направил първия дизелов трактор - те тои е първия .
Почти няма трактор -допреди каде 80 години- дет да е с дизелов мотор с предкамера -всички са с директно впръскаване.Те и затва ручат кат ярмомелка -тракалясват все едно трошат камани.
Аз видях за първи път такъв мотор на автомобил на Форд Транзит -е някъде скован средата на 80 години ,после ги позагладиха и след перестоиката бяха масово в БГ- викаха им и форд акула -те те са безкамера и накоито му е направило впечатление че и тракат много яко.
2 изречения за TDI и CDI
TDI за времето си беше ултра технология -работил съм и в ФОЛКВАГЕН все пак - мотора е без предкамера,дюзите пръскат на 2 пъти за 1 цикъл-вкарва се малка порция и после основното количество - чисто механична работа на дюзите -в роторната помпа (тва е другата неточност -използвано е радиална помпа ) само се коригира момента на впръскване -на мотора има сензор за да се следи как пали.Еквивалента на TDI при Мерц е дизелака с фаталната Лукас помпа -едно към едно по принцип с TDI е.
CDI - тука вече дюзите са електрически -управляват се като дюзите на бензинова кола- има ток -пръска.Горе долу на Мерцовете е 5-6 пъти за един цикъл.
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#20
Публикувано 10 ноември 2009 - 11:22
Колега това с "двойното" шприцване /впръскване/ се нарича продес на Ман, или на кратко М-Процес.
Има го във всеки Икарус който профучава край теб, и се прилага главно в средно и високонатоварени тежки дизелови агрегати.
Процентите на шприцваното гориво са обикновенно 5 на 95 по ред на шприцване.
Целта на това е да се постигне по нисък специфичен разход и повишаване ефективността, чрез създаване на предварителна оптимизирана среда за работното тяло. Отчитаме и леко повишение на мощността и намаляване на шума и вибрациите в следствие на "застръмняване" на графиката в участък Z - Z` ...
П.С.
По тези теми можем да пишем доста, но не знам какъв ще е крайния ефект.
В смисъл да не пълним главите на хората с твърде сложни и излишни за тях технически данни.
Според мен трябва да минем на по народен стил, но в никакъв случай да не допускаме разни "басни" и шофьорски "лакардии"
Относно твърдението за пълната и непълната инжекционна системи мисля че би било равносилно да спорим дали една жена е по-бременна от друга ...
Има го във всеки Икарус който профучава край теб, и се прилага главно в средно и високонатоварени тежки дизелови агрегати.
Процентите на шприцваното гориво са обикновенно 5 на 95 по ред на шприцване.
Целта на това е да се постигне по нисък специфичен разход и повишаване ефективността, чрез създаване на предварителна оптимизирана среда за работното тяло. Отчитаме и леко повишение на мощността и намаляване на шума и вибрациите в следствие на "застръмняване" на графиката в участък Z - Z` ...
П.С.
По тези теми можем да пишем доста, но не знам какъв ще е крайния ефект.
В смисъл да не пълним главите на хората с твърде сложни и излишни за тях технически данни.
Според мен трябва да минем на по народен стил, но в никакъв случай да не допускаме разни "басни" и шофьорски "лакардии"
Относно твърдението за пълната и непълната инжекционна системи мисля че би било равносилно да спорим дали една жена е по-бременна от друга ...
Само вселената и човешката глупост могат да бъдат безкрайни.
#21
Публикувано 10 ноември 2009 - 11:39
Kолега тук си малко неточен,има-няма с 10-тина години.Още през 97г. ВАГ имат дизелов мотор с директно впръскване така наречения "комън рейл" или обща рейка.Много интересна презентация!
Искам да отбележа една малка неточност в секцията "Един интересен факт":
TDI няма нищо общо с CDI, dCi и тн.
При CDI имаш common-rail, при TDI нямаше до скоро, а от скоро и TDI e common-rail. Друг е въпроса, че Мерцедес регистрира CDI и се появиха останалите
Всъщност common-rail е създадено през 1960, като прототип. В 1997 първата кола(пътнически автомобил, защото при камиони и други машини отдавна се използва) с тази система е Алфа 156 1.9 JTD, а същата година, малко по късно е Мерцедес 220 CDI. VAG пасоха овците до далечната 2008, когато пуснаха common-rail, щото TDI нямаше на къде да бъде подобрена, демек изчерпа се.
Когат Мерцедес са прасили двигатели с директно впръскване на гориво, било то бензин или дизел, VAG са били на баща си в скоростната кутия!
Тяхното наименование ТДИ е запазена марка и за това никой друг производител няма право да използва тази абревиетура.Наименованието GTI също е тяхна идея,но не е защитено в съда и за това е масово използвано при другите автомобили,с ТДИ вече са си вързали гащите.
#22
Публикувано 11 ноември 2009 - 12:15
Правя добавка.
TDI на Бг език е - Турбонадут Директно Впръскване (мотор ) , първите 3 букви идат от пълното име на енглиш - Turbocharged Direct Injection.
Ама една камра народ си го интерпретира като Турбо Дизел Инжекцион и незнам си какви простотии още...
SDI -Това е същото само дет няма турбо -тва е мотор които си смуче въдух и е без турбо- на енглиш е - Suction Diesel Injection
GTI - тва е Гранг Турисъм -преведено 1 към 1 - по нататк пускам инфото на англе ама то се разбира.
The GT abbreviation, so popular across the automotive industry, traces to the Italian tradition of referring to their luxury performance cars as gran turismo.
Manufacturers such as Alfa Romeo, Ferrari and Lancia led the way starting from 1920s.
GTI or GTi (Gran Turismo Iniezione) a fuel injected GT, first used on the 1961 Maserati 3500 GTI.
1976 Фолкса пуска Голф1 с 1,6 К джетроник в Американско и му лепват GTI отзаде и от там става вече много популярно името.
TDI на Бг език е - Турбонадут Директно Впръскване (мотор ) , първите 3 букви идат от пълното име на енглиш - Turbocharged Direct Injection.
Ама една камра народ си го интерпретира като Турбо Дизел Инжекцион и незнам си какви простотии още...
SDI -Това е същото само дет няма турбо -тва е мотор които си смуче въдух и е без турбо- на енглиш е - Suction Diesel Injection
GTI - тва е Гранг Турисъм -преведено 1 към 1 - по нататк пускам инфото на англе ама то се разбира.
The GT abbreviation, so popular across the automotive industry, traces to the Italian tradition of referring to their luxury performance cars as gran turismo.
Manufacturers such as Alfa Romeo, Ferrari and Lancia led the way starting from 1920s.
GTI or GTi (Gran Turismo Iniezione) a fuel injected GT, first used on the 1961 Maserati 3500 GTI.
1976 Фолкса пуска Голф1 с 1,6 К джетроник в Американско и му лепват GTI отзаде и от там става вече много популярно името.
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#23
Публикувано 11 ноември 2009 - 12:44
Като си тръгнал, да беше казал и какво е
HDi (High-Pressure Direct Injection)
както и
CDI (Common-rail Direct Injection)
А по въпроса какво е Common-rail - това е горивна система при дизеловите двигатели, при която горивото постъпва в цилиндрите по една и съща тръба от ГНП. Като налягането в тази тръба е променливо и се контролира от компютър в зависимост от куп параметри за работата на двигателя. Разликата е, че при по-старите дизелови двигатели, ГНП има отделни секции, които подават горивото за всеки цилинтър индивидуално, като всяка секция си поддържа еднакво налягане за съответния цилиндър. Понеже секциите в помпата са подредени в една редица (най-често) - то и помпата се нарича редова ГНП.
ГНП = Горивонагнетателна помпа - помпа за гориво с високо налягане.
HDi (High-Pressure Direct Injection)
както и
CDI (Common-rail Direct Injection)
А по въпроса какво е Common-rail - това е горивна система при дизеловите двигатели, при която горивото постъпва в цилиндрите по една и съща тръба от ГНП. Като налягането в тази тръба е променливо и се контролира от компютър в зависимост от куп параметри за работата на двигателя. Разликата е, че при по-старите дизелови двигатели, ГНП има отделни секции, които подават горивото за всеки цилинтър индивидуално, като всяка секция си поддържа еднакво налягане за съответния цилиндър. Понеже секциите в помпата са подредени в една редица (най-често) - то и помпата се нарича редова ГНП.
ГНП = Горивонагнетателна помпа - помпа за гориво с високо налягане.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#24
Публикувано 11 ноември 2009 - 16:35
Като си тръгнал, да беше казал и какво е
HDi (High-Pressure Direct Injection)
както и
CDI (Common-rail Diesel Injection)
А по въпроса какво е Common-rail - това е горивна система при дизеловите двигатели, при която горивото постъпва в цилиндрите по една и съща тръба от ГНП. Като налягането в тази тръба е променливо и се контролира от компютър в зависимост от куп параметри за работата на двигателя. Разликата е, че при по-старите дизелови двигатели, ГНП има отделни секции, които подават горивото за всеки цилинтър индивидуално, като всяка секция си поддържа еднакво налягане за съответния цилиндър. Понеже секциите в помпата са подредени в една редица (най-често) - то и помпата се нарича редова ГНП.
ГНП = Горивонагнетателна помпа - помпа за гориво с високо налягане.
Абе да ти кажа то пак ще си ги наричат по селски нещата ...ама да се намираме на приказка както се казва.
правя ти лека поправка Илика ,нали може
CDI не е Дизел а Директ - Common rail Direct Injection и така става ЦДИ
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#25
Публикувано 12 ноември 2009 - 10:12
Мда, моя грешка... оправих го.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#27
Публикувано 14 ноември 2009 - 14:07
2 изречения за TDI и CDI
TDI за времето си беше ултра технология -работил съм и в ФОЛКВАГЕН все пак - мотора е без предкамера,дюзите пръскат на 2 пъти за 1 цикъл-вкарва се малка порция и после основното количество - чисто механична работа на дюзите -в роторната помпа (тва е другата неточност -използвано е радиална помпа ) само се коригира момента на впръскване -на мотора има сензор за да се следи как пали.Еквивалента на TDI при Мерц е дизелака с фаталната Лукас помпа -едно към едно по принцип с TDI е.
Лека неточност-ом602.98x (290td) е с директно впръскване и Бош помпа...а лукасите май са само на ом604 (220д),който е предкамерен..
#28
Публикувано 17 ноември 2009 - 14:25
Лека неточност-ом602.98x (290td) е с директно впръскване и Бош помпа...а лукасите май са само на ом604 (220д),който е предкамерен..
Да така е - тия с Лукас помпата са предкамерни като механика -исках да кажа че Лукаса е нещо като еквивалент на тая от ФВ - и 2 те са така нареченото електронно управляеми - за тва иде реч.
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни